„Taip, žmonės, skraidantys mūsų lėktuvais, yra reiklūs ir jie turi teisę tokiais būti, - sako bendrovės „Saudia Private Aviation“ generalinis direktorius Faisalis Ghazi Kayalas. - Jūs kalbate apie verslininkus, kurie dažniausiai ir nustato žaidimo taisykles“.

Vis labiau konkuruojama dėl nedidelės, bet labai svarbios ypatingai turtingos regiono klientūros, mat rinkoje atsiranda vis daugiau privačiais lėktuvais užsakomuosius skrydžius vykdančių bendrovių. Artimųjų Rytų Verslo aviacijos asociacijos duomenimis, per artimiausius dvejus metus šioje rinkoje tikimasi maždaug 12 procentų augimo.

Norint to pasiekti, būtina „pasiūlyti visą patirtį nuo akimirkų prieš skrydį iki tada, kai lėktuvas jau seniai nusileidęs, - tikina F. G. Kayalas. - Kelionė nesibaigia orlaivio nusileidimu, mes privalome pagalvoti „Kur turėtume nuvežti jį, į kurį viešbutį?“
Nors patirtis skrydžio metu tėra dalis viso to, tačiau privačių lėktuvų gamintojai ir lėktuvus įrengiančios bendrovės nuolat daro vis daugiau ir daugiau, kad tik būtų patenkinti klientų poreikiai orlaivyje.

Šio mėnesio gale kompanija „Lufthansa Technik“ ketina išbandyti pirmąją garinę dušo kabiną lėktuve „Boeing 737“. Tai nėra paprasta užduotis, turint omenyje riziką, kurią sukelia slėgio ir karščio sukūrimas salone. Be to, lėktuve taip pat neleistinas kondensatas.

Karališkas aptarnavimas

F. G. Kayalo klientai pageidauja būti aptarnaujami kaip karaliai. Iš tiesų, Jungtiniuose Arabų Emyratuose įkurta bendrovė „Royal Jet“ iš tikrųjų aptarnauja šalies karališkąją šeimą. Šią bendrovę bendrai valdo „Abu Dabio aviacija“ ir „Prezidentinių skrydžių administracija“, aptarnaujanti karališkųjų asmenų skrydžius.

„Tai tarsi nedidelių prabangių viešbučių parkas“, - teigia minėtos bendrovės generalinis direktorius Shane'as O'Hare ir priduria, jog būtinas ypatingas dėmesys kultūriniams poreikiams.

„Arabų klientams būdingas noras atskirti zonas vyrams ir moterims, be to, jie turi konkrečių reikalavimų, kur turėtų būti miegamasis, - teigia Sh. O'Hare. - Svarbu, kad miegamieji būtų įrengti netoli lėktuvo priekio, nors kai kuriose kitose rinkose viskas gerai, jeigu jie yra ir netoli galo. Taigi, konfigūracija labai svarbi“.

Kiti lėktuvų gamintojai, tokie kaip „Gulfstream“ tikina, jog arabų pasaulyje populiaresni didesni modeliai. Taip yra dėl to, kad čia kur kas daugiau nei kitur itin turtingų asmenų keliauja su visa šeima.

„Pilka rinka“

Artimųjų Rytų verslo aviacijos asociacijos duomenimis, Saudo Arabijai ir Jungtiniams Arabų Emyratams kartu tenka apie 70 procentų privačių lėktuvų rinkos, tačiau užsakomuosius skrydžius vykdančių kompanijų horizonte kyla debesys.

Viena iš didžiausių problemų, su kuriomis jie susiduria šiame regione, yra „pilkoji rinka“ – tai lėktuvai, priklausantys privatiems asmenims, kurie vėliau išsinuomoja juos, išvengdami užsakomuosius skrydžius vykdančioms bendrovėms taikomo reguliavimo (bei išlaidų).

„Tai tas pats, kaip turėti nelicenzijuotus taksi automobilius, - lygina Sh. O'Hare. - Egzistuoja tinklas arba brokeriai, kurie tuo užsiima ir, tiesą sakant, kenkia teisėtam verslui“.

„Mums patinka konkurencija, bet mums patinka sąžininga ir teisėta konkurencija. Tai labai brangus verslas, pelnas labai menkas, todėl mes pageidautume būti industrija, kurioje veikia gerai finansuojamos organizacijos, turinčios patirties aviacijoje, o ne aviacijos entuziastai, kuriems būdingas savininko-operatoriaus sindromas“.

Tai yra viena iš priežasčių, kodėl tokios bendrovės kaip „Royal Jet“ ir „Saudo Private Aviation“ nori atkreipti dėmesį į savo lėktuvų saugumą ir patikimumą, savo pilotų patirtį bei teikiamų paslaugų lygį.

Bet kokiu atveju privačiais lėktuvais užsakomuosius skrydžius vykdančios bendrovės ir toliau teiks prabangias paslaugas ir žais reikalingus „žaidimus“, užtikrinančius klientų lojalumą. „Kaina turi būti teisinga ir produktas turi būti teisingas“, - įsitikinęs F. G. Kayalas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (137)