„Vakarais vis galvodavau, ką būtų galima daryti. Ir vieną kartą pažįstamas papasakojo apie problemą logistikos srityje. Jis – eksporto vadovas ir pats perka logistikos paslaugas, kad kroviniai būtų nugabenti į užsienį. Tam jam reikia skambintis telefonu, susirinkti kainas, kas yra pakankamai sudėtingas procesas“, – apie naujai užgimusį startuolį pasakojo L. Kairys.

Išgirdęs pažįstamo išsakytas bėdas darbe, L. Kairys su bendradarbiu J. Simanavičium nusprendė sukurti sprendimą. L. Kairys metė darbą ir visą savo laiką skiria naujo startuolio „kon.lt“ veiklai, o bendraįkūrėjas programavimu užsiima laisvu nuo pagrindinio darbo metu.

Programuoti naują internetinę platformą, kurioje gamybos ir prekybos įmonės skelbtų aukcionus logistikos paslaugų tiekėjams, jaunieji verslininkai pradėjo pernai rugsėjį. Po daugiau nei poros mėnesių darbo startuolis išvydo pasaulio šviesą.

Platformoje gamintojai ar prekių pardavėjai skelbia konkursus, kuriuose nurodo, iki kada logistikos įmonės gali pateikti pasiūlymus prekėms nugabenti į reikiamą tašką.

Pradėjus veikti naujai sukurtai sistemai L. Kairys programuotojo kasdienybę iškeitė į darbą su klientais: per mėnesį apskambino apie 200 įmonių, iš kurių 50 prisijungė prie naujai sukurtos platformos.

„Mūsų startuolis – tai pirkimų platforma. Į vieną vietą sujungiame gamybos ir prekybos įmones, kurioms reikia logistikos paslaugų, ir įmones, kurios organizuoja pervežimus tiek žeme, tiek oru, tiek vandeniu“, – pasakojo pašnekovas.

L. Kairys pasakojo, kad bendraudamas su potencialiais platformos vartotojais pastebėjo, kad gamybos ar prekybos įmonės įprastai turi kelis logistikos partnerius, o atskiri užsakymai derinami telefonu ar el. paštu, todėl buvo nuspręsta šį procesą perkelti į vieną sistemą.

Startuolis suteikia galimybę klientams skelbti atvirą konkursą, kur savo kainas gali siūlyti visi logistikos paslaugų teikėjai, arba uždarą, kuriame dalyvauti gali jau turimi ir patikrinti partneriai.

Kaip skaičiavo L. Kairys, dar pusmečio neskaičiuojantis startuolis jau turi apie 200 užsiregistravusių logistikos įmonių.

„Pirma bandėme pritraukti daugiau logistikos įmonių, o dabar dirbame su gamybos ir prekybos įmonėmis. Aktyviai pradėjome sausį ir jau turėjome apie 60 konkursų, iš kurių pusė buvo sėkmingų“, – pasakojo vaikinas.

Kol kas naujas logistikos startuolis veikia tik Lietuvoje ir su lietuviškomis įmonėmis. Pasak startuolio kūrėjo, kol kas paslaugos abejoms konkurse dalyvaujančioms įmonėms yra nemokamos, tačiau ateityje, tikėtina, bus apmokestintos logistikos įmonės.

Vis dėlto L. Kairys pripažino, kad Lietuvoje kuriama platforma nėra naujiena pasaulyje.

„Pasaulyje yra panašių sistemų, bet jos Baltijos šalyse nėra dar taip prigijusios. Ypač Lietuvos gamintojai nėra apie tokias sistemas girdėję, jiems tai yra nauja ir įdomu. Tuo metu logistikos įmonės, ypač didesnės, naudojasi tarptautinėmis sistemomis ir dalyvauja konkursuose, bet dažniausiai tai yra ilgalaikiai konkursai ir su didelėmis įmonėmis“, – konkurencinę aplinką apibūdino pašnekovas.

Lietuvių sukurta sistema skirta pavieniams pervežimams.

L. Kairys pasakojo, kad bendraudamas su logistikos įmonėmis pastebėjo, kad jos yra pakankamai lanksčios, skaitmenizavusios savo veiklą, o gamybos įmonėmis sudėtingiau, nes jų naudojami procesai komplikuotesni.

Nors „kon.lt“ kūrėjai kol kas visą dėmesį skiria „verslas – verslui“ strategijai, L. Kairys teigė sulaukęs jau ir pirmo fizinio asmens, kuris išbandė naujai sukurtą platformą.

„Vienas žmogus užsiregistravo, norėdamas iš Anglijos parsivežti automobilį“, – paminėjo vienas iš platformos kūrėjų.

L. Kairys prisipažino, kad kol kas naujam startuoliui investicijų neieško: „Kol kas viską darome savo jėgomis ir iš savo resursų. Dar nesame atradę savo galutinio taško, iš kurio galėtume judėti pirmyn, todėl ir patys nenorime rizikuoti kitų pinigais, kai dar nežinome, kuria kryptimi judėsime“.

Kauno intermodalinio terminalo atidarymas

Kalbėdamas apie didžiausius startuolio iššūkius pašnekovas pirmiausia paminėjo gamintojų pritraukimą.

„Kita problema – vežėjų patikimumas. Su laiku paaiškėjo, kad gamybos įmonės nenori bet kam atiduoti krovinio. Svarbu patikimumas, atsiliepimai, tai dabar su tuo ir dirbame ruošdami sistemos atnaujinimą“, – pasakojo pašnekovas.

Paklaustas apie ateities planus, L. Kairys teigė, kad iki vasaros su verslo partneriu bandys įsitvirtinti Lietuvoje, o tuomet nusitaikys į kitų Baltijos šalių rinką.

Kol kas „kon.lt“ darbuotoj skaičiaus didinti nežada. L. Kairio teigimu, apie papildomus darbuotojus nuolat pagalvojama, tačiau bandoma skaičiuoti efektyviausias investicijas.

„Mintys keičiasi kasdien. Iš pradžių užsiimdavau tik skambučiais ir įmonėmis, pradėjome galvoti, kad reikia papildomų žmonių, kad man padėtų, bet pamatėme, kad internetinė komunikacija, reklama pradėjo nešti didesnę naudą nei skambinimas, tai bandome pasverti, kur dabar didesnė nauda – samdyti papildomų darbuotojų ar geriau į rinkodarą investuoti tuos pinigus“, – svarstė jaunasis verslininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (83)