Dvejus metus programuotoju pradirbęs Lukas Kairys metė darbą ir pradėjo savo verslą. Vaikinas kartu su verslo partneriu Justinu Simanavičiumi pasinėrė į visiškai nepažįstamą sektorių – logistiką.
© Asm. albumo nuotr.

„Vakarais vis galvodavau, ką būtų galima daryti. Ir vieną kartą pažįstamas papasakojo apie problemą logistikos srityje. Jis – eksporto vadovas ir pats perka logistikos paslaugas, kad kroviniai būtų nugabenti į užsienį. Tam jam reikia skambintis telefonu, susirinkti kainas, kas yra pakankamai sudėtingas procesas“, – apie naujai užgimusį startuolį pasakojo L. Kairys.

Išgirdęs pažįstamo išsakytas bėdas darbe, L. Kairys su bendradarbiu J. Simanavičium nusprendė sukurti sprendimą. L. Kairys metė darbą ir visą savo laiką skiria naujo startuolio „kon.lt“ veiklai, o bendraįkūrėjas programavimu užsiima laisvu nuo pagrindinio darbo metu.

Programuoti naują internetinę platformą, kurioje gamybos ir prekybos įmonės skelbtų aukcionus logistikos paslaugų tiekėjams, jaunieji verslininkai pradėjo pernai rugsėjį. Po daugiau nei poros mėnesių darbo startuolis išvydo pasaulio šviesą.

Platformoje gamintojai ar prekių pardavėjai skelbia konkursus, kuriuose nurodo, iki kada logistikos įmonės gali pateikti pasiūlymus prekėms nugabenti į reikiamą tašką.

Pradėjus veikti naujai sukurtai sistemai L. Kairys programuotojo kasdienybę iškeitė į darbą su klientais: per mėnesį apskambino apie 200 įmonių, iš kurių 50 prisijungė prie naujai sukurtos platformos.

„Mūsų startuolis – tai pirkimų platforma. Į vieną vietą sujungiame gamybos ir prekybos įmones, kurioms reikia logistikos paslaugų, ir įmones, kurios organizuoja pervežimus tiek žeme, tiek oru, tiek vandeniu“, – pasakojo pašnekovas.

L. Kairys pasakojo, kad bendraudamas su potencialiais platformos vartotojais pastebėjo, kad gamybos ar prekybos įmonės įprastai turi kelis logistikos partnerius, o atskiri užsakymai derinami telefonu ar el. paštu, todėl buvo nuspręsta šį procesą perkelti į vieną sistemą.

Startuolis suteikia galimybę klientams skelbti atvirą konkursą, kur savo kainas gali siūlyti visi logistikos paslaugų teikėjai, arba uždarą, kuriame dalyvauti gali jau turimi ir patikrinti partneriai.

Kaip skaičiavo L. Kairys, dar pusmečio neskaičiuojantis startuolis jau turi apie 200 užsiregistravusių logistikos įmonių.

„Pirma bandėme pritraukti daugiau logistikos įmonių, o dabar dirbame su gamybos ir prekybos įmonėmis. Aktyviai pradėjome sausį ir jau turėjome apie 60 konkursų, iš kurių pusė buvo sėkmingų“, – pasakojo vaikinas.

Kol kas naujas logistikos startuolis veikia tik Lietuvoje ir su lietuviškomis įmonėmis. Pasak startuolio kūrėjo, kol kas paslaugos abejoms konkurse dalyvaujančioms įmonėms yra nemokamos, tačiau ateityje, tikėtina, bus apmokestintos logistikos įmonės.

Vis dėlto L. Kairys pripažino, kad Lietuvoje kuriama platforma nėra naujiena pasaulyje.

„Pasaulyje yra panašių sistemų, bet jos Baltijos šalyse nėra dar taip prigijusios. Ypač Lietuvos gamintojai nėra apie tokias sistemas girdėję, jiems tai yra nauja ir įdomu. Tuo metu logistikos įmonės, ypač didesnės, naudojasi tarptautinėmis sistemomis ir dalyvauja konkursuose, bet dažniausiai tai yra ilgalaikiai konkursai ir su didelėmis įmonėmis“, – konkurencinę aplinką apibūdino pašnekovas.

Lietuvių sukurta sistema skirta pavieniams pervežimams.

L. Kairys pasakojo, kad bendraudamas su logistikos įmonėmis pastebėjo, kad jos yra pakankamai lanksčios, skaitmenizavusios savo veiklą, o gamybos įmonėmis sudėtingiau, nes jų naudojami procesai komplikuotesni.

Nors „kon.lt“ kūrėjai kol kas visą dėmesį skiria „verslas – verslui“ strategijai, L. Kairys teigė sulaukęs jau ir pirmo fizinio asmens, kuris išbandė naujai sukurtą platformą.

„Vienas žmogus užsiregistravo, norėdamas iš Anglijos parsivežti automobilį“, – paminėjo vienas iš platformos kūrėjų.

L. Kairys prisipažino, kad kol kas naujam startuoliui investicijų neieško: „Kol kas viską darome savo jėgomis ir iš savo resursų. Dar nesame atradę savo galutinio taško, iš kurio galėtume judėti pirmyn, todėl ir patys nenorime rizikuoti kitų pinigais, kai dar nežinome, kuria kryptimi judėsime“.

Kauno intermodalinio terminalo atidarymas
Kauno intermodalinio terminalo atidarymas
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Kalbėdamas apie didžiausius startuolio iššūkius pašnekovas pirmiausia paminėjo gamintojų pritraukimą.

„Kita problema – vežėjų patikimumas. Su laiku paaiškėjo, kad gamybos įmonės nenori bet kam atiduoti krovinio. Svarbu patikimumas, atsiliepimai, tai dabar su tuo ir dirbame ruošdami sistemos atnaujinimą“, – pasakojo pašnekovas.

Paklaustas apie ateities planus, L. Kairys teigė, kad iki vasaros su verslo partneriu bandys įsitvirtinti Lietuvoje, o tuomet nusitaikys į kitų Baltijos šalių rinką.

Kol kas „kon.lt“ darbuotoj skaičiaus didinti nežada. L. Kairio teigimu, apie papildomus darbuotojus nuolat pagalvojama, tačiau bandoma skaičiuoti efektyviausias investicijas.

„Mintys keičiasi kasdien. Iš pradžių užsiimdavau tik skambučiais ir įmonėmis, pradėjome galvoti, kad reikia papildomų žmonių, kad man padėtų, bet pamatėme, kad internetinė komunikacija, reklama pradėjo nešti didesnę naudą nei skambinimas, tai bandome pasverti, kur dabar didesnė nauda – samdyti papildomų darbuotojų ar geriau į rinkodarą investuoti tuos pinigus“, – svarstė jaunasis verslininkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vandentiekio avarija Vilniuje dar šalinama (4)

Antradienį Vilniuje, Upės gatvėje netoli Žaliojo tilto , spėjama, dėl šalčio įvykusi...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (27)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...

Vilniaus centre sprogo vamzdis – gatvę tvindo vanduo vairuotojams pataria vengti Upės g. (114)

Antradienį perpiet sostinės Upės gatvė patvino dėl sprogusio vandentiekio vamzdžio –...

„Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 240 km/h greičiu (54)

Įgyvendinant transeuropinės geležinkelio vėžės projektą „Rail Baltica“ , pagrindiniai...

„Lietuvos geležinkeliai“ siūlo atstatyti Rengę iki 2019-ųjų pabaigos (6)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ Europos Komisijai pateikė Rengės...

Top naujienos

Kinijoje pramogavusi mergina atsidūrė tragikomiškoje situacijoje: galiu būti pirma lietuvė, kuriai taip nutiko (250)

Lietuvė Ieva Koncevičiūtė patyrė neeilinį nuotykį Kinijos regione Makao - tragikomiška...

Rusijos priglaustas perversmo Lietuvoje veikėjas nerimsta: žada sukilimą ir teismą Grybauskaitei (722)

Sausio 13-ąją savi šaudė į savus. Tankai žmonių netraiškė, tai tebuvo provokacija, kurią...

Orai: žiema baigsis netikėtai (7)

Savaitei įpusėjus ramūs orai baigsis ir į šalį atkeliaus kritulių banga, žiemiškas šaltis...

Nušalusias kojas pastebėjo tik pavasarį: galūnės amputavosi pačios kokia odos spalva - pavojingiausia (31)

Šiemet į kai kurias Lietuvos gydymo įstaigas žmonės dėl nušalusių kūno dalių nesikreipė –...

Šeškų pavadavęs LaVaras nesusimovė: mače be gynybos „Vytautas“ pranoko „Dzūkiją“ (144)

Ketvirtas „Big Baller Brand Challenge“ draugiškų rungtynių ciklo mačas Virginijui Šeškui...

Antrąkart įkliuvo Aurimas Didžbalis: šįkart teigiamas dopingo testas – pasaulio čempionato metu (327)

Tarptautinė Sunkiosios atletikos federacija pranešė, kad praėjusių metų pasaulio vicečempionas...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (27)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...

Įvertino situaciją Jasaičių šeimoje: problema gali būti kur kas didesnė (166)

Savaitgalį šalyje nuvilnijo Jasaičių šeimos drama. Nors Lygių galimybių plėtros centro...

Po skandalo Vokietijoje dėl chemikalų iš alaus – Lietuvos ūkininkų sprendimas (144)

Lietuvos ūkininkų sąjungai (LŪS) priklausantys grūdininkai po ilgų diskusijų sutiko prieš...

Nesaugūs maisto produktai, kurie vos nepasiekė Lietuvos parduotuvių lentynų (10)

Pernai Lietuvoje uždrausta prekiauti daugiau kaip 1 900 t nesaugių ar nekokybiškų maisto...