aA
Laikinai pagrindiniais Lietuvos oro vartais tapęs Kauno oro uostas ateityje netaps pagrindiniu šalies oro uostu, sako susisiekimo ministras. Pasak Roko Masiulio, toks projektas būtų brangus, todėl atnaujinus Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką, bus plečiamas jo terminalas.
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Kiti oro uostai, išskyrus Vilniaus oro uostą, norint, kad jie taptų pagrindiniais, reikštų naujo oro uosto statybą. Dėl Vilniaus oro uosto, kuris yra ir bus pagrindinis mūsų oro uostas, plėtros atskirai kalbamės su oro uosto vadovybe“, - Vilniaus oro uoste žurnalistams antradienį teigė R.Masiulis.

Idėja Kauno oro uostą paversti pagrindiniu kilo po to, kai į jį laikinai buvo perkelti skrydžiai iš Vilniaus ir jam gerai susitvarkant su keturis kartus padidėjusiu keleivių srautu.

Kai kurie ekspertai mano, kad Kauno oro uostas yra patogus geografiškai, iš jo kylantys ir jame besileidžiantys lėktuvai praskrenda pro mažiau apgyvendintas teritorijas nei Vilniuje, o jo takas yra žymiai ilgesnis.

Tris šalies oro uostus valdančios valstybės įmonės Lietuvos oro uostai vadovas Gediminas Almantas žurnalistams sakė, kad Vilniaus oro uosto plėtrą stabdo ribotas keleivių terminalo pajėgumas, tačiau šis klausimas bus sprendžiamas, baigus tako rekonstrukciją.

„Pagrindiniai plėtros ribojimai yra terminalo pajėgumai. Tai yra sekantis etapas, kurį mes darysime po tako rekonstrukcijos. Terminalas yra per mažas. Jis yra sudėtingas, nes buvo plečiamas senojo terminalo pagrindu“, - kalbėjo G. Almantas.

Anot jo, plečiant keleivių terminalo pajėgumus, oro uosto veikla nebus stabdoma ar apribojama.

Antradienį R.Masiulis kartu su Lietuvos oro uostų vadovybe apžiūrėjo kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbus. Susisiekimo ministras tvirtino, kad darbų kokybė - gera.

„Darbų kokybę tikrina specialūs inspektoriai, kurie nuolatos budi šiame projekte ir jie kol kas darbų kokybę užtikrina, kad darbai daromi taip, kaip jie turi būti“, - kalbėjo R.Masiulis.

Vilniaus oro uosto vadovas Olafas Martensas balandį BNS sakė, kad gali būti svarstomos trys oro uosto keleivių terminalo plėtros idėjos: dabartinio terminalo plėtra, dviejų naujų priestatų statyba arba naujo terminalo statyba.

Pernai Vilniuje aptarnauta 3,8 mln. žmonių, tačiau dabar terminalas efektyviai gali aptarnauti apie 3,5 mln. keleivių.

Šiek tiek praplėstas oro uostas galėtų aptarnauti iki 4,5 mln. keleivių. Pastačius du naujus terminalo priestatus, anot jo, būtų aptarnaujama iki 8 mln., o visiškai naują terminalą -10-15 mln. keleivių per metus.

Kuris variantas bus pasirinktas, priklausys nuo Lietuvos oro uostų koncesijos projekto. Dabar svarstoma, ar nereikėtų praplėsti koncesijos projekto po to, kai Seimas birželį priėmė naują Koncesijų įstatymą. Sprendimas turėtų būti priimtas, pasibaigus tako rekonstrukcijai.

Koncesininkas plėtotų visus tris šalies oro uostus - Vilniaus, Kauno ir Palangos, kiekvieno jų valdymas ir plėtra būtų reguliuojama atskirai, o koncesijos pabaigoje valstybė perimtų turtą.

G.Almantas anksčiau yra minėjęs, kad koncesijos projektu domisi Didžiosios Britanijos, Turkijos, Vokietijos, Ispanijos ir Prancūzijos investuotojai.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Small Planet Airlines“ turės pasiaiškinti dėl finansinės būklės (5)

Civilinės aviacijos administracija (CAA) spalio pradžioje laukia Lietuvos užsakomųjų skrydžių...

Vakarų Lietuvoje kelių dangos šlapios arba drėgnos, kitur - sausos

Ankstų antradienio rytą šalyje oro temperatūra nuo 3 iki 6 laipsnių šilumos.

Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos konkurse – 6 dalyviai (21)

Prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena pirmojo ruožo rekonstrukcijos...

„Uber“ ir „Grab“ baudžiamos milijoninėmis baudomis dėl „antikonkurencinio“ susijungimo

Pavėžėjimo milžinės „Grab“ ir „ Uber “ baudžiamos 13 mln. Singapūro dolerių (9,5 mln....

Pirmadienio ryte – kamščiai Vilniaus gatvėse (37)

Pirmadienio rytas Vilniuje į darbą skubančius įkalino spūstyse.

Top naujienos

Bogušienė kirto ministerijai: turime išsaugotą susirašinėjimą, po kurio ir margarinas virto sveiku produktu papildyta SAM komentaru (64)

Maisto technologė Raminta Bogušienė antradienį išplatino spaudos pranešimą, kuriame kaltina...

Sinoptikų prognozė – be šviesių akimirkų: rytoj ryte pasiruoškite gramdyti ledą (4)

Sinoptikė Izolda Marcinonienė perspėja, kad ateinanti naktis gali atnešti dar didesnių...

Venclova: kalbos, kad popiežių pasitiko per tamsios veido spalvos mergaitė, – pražūtingos Lietuvai (576)

Kalbos apie tai, kad popiežių pasitikusi mergaitė buvo per tamsios veido spalvos – pražūtinga...

Vainienę juokina 12 Skvernelio laiškų: gali ir dievui parašyti, bet nesitikėk stebuklų (298)

Bent vieną laišką su kvietimu investuoti Lietuvoje premjeras Saulius Skvernelis galėjo įteikti...

Paksas nesiliauja: savo siūlymais gąsdina ekspertus (549)

Neseniai sumanymą organizuoti referendumą dėl lito sugrąžinimo deklaravęs europarlamentaras...

Šaltinis: Rusija ruošia grėsmingus povandeninius laivus (215)

Rusijos povandeninis laivynas, aprūpintas tarpžemyninėmis balistinėmis raketomis su...

Martynas Tyla griežtai nesutinka su išgirstu teismo verdiktu, žada jį apskųsti: čia jau virš visko (11)

Antradienį Vilniaus apygardos teismas nusprendė, kad žinomas prodiuseris Martynas Tyla namo,...

Seimas siunčia dar vieną žinią antstoliams: nori riboti atlyginimus balsavo vienbalsiai (121)

Antradienį Seime prezidentės Dalios Grybauskaitės vyriausioji patarėja teisės klausimais Rasa...

Kūryba virtuvėje: garsūs šefai atskleidžia savo paslaptis (2)

Ar kada nors pagalvojote, kad viena iš kūrybiškiausių erdvių galėtų būti virtuvė? Kiekvienas...

Akmuo į popiežiaus Mišių organizatorių darbą: tai smulkmena, bet labai svarbi (130)

„Labai trūko viešųjų tualetų“, – teigė „Žinių radijo“ klausytojas, ryto laidoje...