Pasak jo, projektu siekiama užtikrinti privalomą KNA atlikimą ir jos viešą skelbimą visuomenei, kuri dar ankstyvoje stadijoje galėtų įvertinti projekto ekonominį pagrįstumą ir būtinybę jį įgyvendinti.

„Teisėkūroje iki šiol nėra apibrėžtas privalomumas vykdant valstybinės reikšmės kelių ir kelių statinių tiesimo, statybos ir rekonstrukcijos projektus, atlikti projektų kaštų ir naudos analizes. Tokių veiksmų neatlikimo spragos sąlygoja nepagrįstus sprendimus kelių infrastruktūros plėtroje, stipriai išbrangstančias objektų statybas ir daromą akivaizdžią žalą valstybei“, – dokumento aiškinamajame rašte sako A. Kupčinskas.

Pasak jo, priėmus siūlomą projektą, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) atliekant planuojamų valstybinės reikšmės kelių tiesimo, statybos ir rekonstrukcijos projektų analizę būtų įpareigota atlikti privalomą projektų kaštų ir naudos analizę bei viešai jas skelbti savo svetainėje, siekiant užtikrinti informacijos skaidrumą, prieinamumą ir pristatymą visuomenei.

„KNA bus būtina atlikti tik sudėtingiems infrastruktūriniams įrenginiams, tarp jų ir kelių statiniams (tiltams, viadukams, tuneliams, estakadoms), kurių kainos prasideda nuo 1 mln. eurų“, – sako projektą parengęs A. Kupčinskas.

Jo nuomone, siūlomas teisinis reguliavimas pagerins planuojamų valstybinės reikšmės kelių tiesimo, statybos ir rekonstrukcijos projektų kokybę, didės LAKD atsakomybė koordinuojant tokių kelių ir kelių statinių atkūrimą, priežiūrą, plėtrą bei jos ekonominį pagrįstumą.

A. Kupčinskas siūlo, kad įstatymo pataisos įsigaliotų 2022 m. sausio 1 d.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)