T. Tyleris paragino nustatyti aiškias bepiločių orlaivių naudojimo taisykles, kol neįvyko rimtų katastrofų.

„Mane, kaip ir jus, žinoma, intriguoja picų pristatymo dronais perspektyva, - kalbėjo jis konferencijoje Singapūre. - Bet mes negalime leisti, kad nepilotuojami orlaiviai sudarytų kliūčių ar keltų pavojų komercinei aviacijai. Problema reali. Iš lakūnų gavome nemažai pranešimų apie dronų buvimo vietą ten, kur jų nebuvo tikėtasi, ypač žemame aukštyje aplink oro uostus. Negalima paneigti, kad dronai kelia realią ir vis didesnę grėsmę civilinių lėktuvų saugumui".

Didžiausią IATA susirūpinimą kelia nepilotuojami orlaiviai, skraidantys žemame aukštyje šalia oro uostų, taip sukeldami pavojų besileidžiantiems ar kylantiems lėktuvais, sakė IATA pareigūnas Rob Eagles.

Gruodį JAV vyriausybė sukūrė dronus turinčių amerikiečių registravimo sistemą. Kiekvienas amerikietis, turintis bepilotį orlaivį, privalo užsiregistruoti Federalinėje aviacijos administracijoje, prieš paleisdamas jį į pirmąjį skrydį. Dronų savininkai turi užsiregistruoti iki penktadienio, kitaip jiems gresia baudos.

Pernai spalio pabaigoje Europos Parlamente buvo priimta rezoliucija, kurioje teigiama, kad ES turi užtikrinti, jog vis dažniau komerciniais ir pramoginiais tikslais naudojami bepiločiai orlaiviai (dronai) nekeltų pavojaus viešajam saugumui ir asmenų privatumui.

Europarlamentarų įsitikinimu, didėjančios galimybės panaudoti bepiločius orlaivius, pavyzdžiui, saugoti geležinkelius, užtvankas, elektrines, įvertinti stichines nelaimes, purkšti pasėlius, pristatyti siuntas ar kurti filmus, prisideda prie ūkio augimo ir darbo vietų kūrimo. Tačiau kartu labai svarbu apsaugoti privatumą ir užtikrinti saugumą.

Rezoliucijoje siūlyta registruoti bepiločius orlaivius ir juose diegti tapatybės nustatymo lustus. Tai padėtų lengviau susekti dronus naudojančius nusikaltėlius.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)