aA
Lietuvą alinanti sausra artėja prie stichinės nelaimės, o drastiškai kritęs upių vandens lygis tampa pavojingas laivybai.
Įspėja dėl susidariusios padėties: upės pavojingos laivybai
© DELFI / Andrius Ufartas

Vidaus vandens kelių direkcija informuoja, kad dėl sausros žymiai sumažėjus vandens lygiui, laivybos sąlygos tapo sudėtingos. Daugumoje seklių vandens kelių vietų nebeišlaikomi garantiniai gyliai, o kai kuriose vietos apskritai nerekomenduojama intensyvi laivyba.

Tokia situacija susidarė dėl visą šalį alinančios sausros, kuri jau artėja prie stichinės sausros. Net ir intensyviai valant seklumas, vidaus vandens kelių valdytojas nebegali užtikrinti saugios laivybos vandens keliais, sakoma Vidaus vandens kelių direkcijos pranešime.

Nemuno ruože nuo Kulautuvos link Jurbarko situacija šiandien yra ypač sudėtinga, Neries upėje Vilniuje, laivakelyje, vis dar išlaikomas 0,75 m gylis, tačiau šalia laivakelio, o atskirose vietose ir laivakelyje yra povandeninių kliūčių (akmenų ir kt.), todėl laivavedžiai neturėtų plaukioti šioje Neries upės atkarpoje, jeigu laivo grimzlė artima ar didesnė už šį minimalų gylį. Druskininkuose vandens kelio gylis irgi yra artimas 0,75 m.

Drastiškai trūkstant paviršinio vandens, dar aktyvesnis valymas Nemuno upėje problemos irgi neišspręstų (šiuo metu visu pajėgumu dirba dvi Vidaus vandens kelių direkcijos žemsiurbės „Nemuno 11“ ir „Upyna“, darbų zona Jurbarko ir Šakių r.), nes kasant vis giliau, vietoj upių liktų tik siauri kanalai.

Pasak Vidaus vandens kelių direkcijos, iki kritinės ribos nusekusios ne tik didžiosios šalies upės, bet ir upeliai bei kiti vandens telkiniai.

Laivavedžiams rekomenduojama prieš plaukiant įvertinti situaciją pasitikrinus Vidaus vandens kelių direkcijos internetinėje svetainėje informaciją apie gylius eksploatuojamuose vidaus vandenų keliuose.
Taip pat laivavedžių prašoma atkreipti dėmesį, kad naudojamų laivų ir kitų plaukiojimo priemonių grimzlė šiomis sąlygomis neturėtų būti didesnė kaip skelbiamas kelio gylis su bent 10 cm atsarga. Vandens lygio svyravimus Nemune per parą sąlygoja ne tik gamtiniai veiksniai, bet ir Kauno hidroelektrinės darbo režimas, todėl skelbiama gylių informacija faktiškai gali keistis.

Vidais vandens kelių direkcija prašo laivavedžių būti ypač dėmesingais ir stebėti upę, atsargiai vertinti upės vagą ir nesivadovauti įpročiais. Mat vandens kelio dugnas gali labai greitai keistis, o upės vaga – natūraliai keisti vietą. Taip nutinka dėl krintančio vandens lygio ir suirusių vandens kelią formuojančių ir palaikančių įrenginių – bunų. Daugiau nei dešimtmetį bunų remontui nebuvo skirtas finansavimas, tad jos nebeatlieka savo vaidmens.

Vidaus vandens kelių direkcija, kaip skelbiama pranešime, planuoja kitais metais pradėti vandens kelio Kaunas-Atmatos žiotys bunų sutvarkymo ir atstatymo darbus. Po kelerių veikimo metų bunos pagerins laivybos sąlygas ir sausros metu – net ir nukritus vandens lygiui, navigacija bus galima.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vežėjai: vilkikų vairuotojams privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti (1)

Būsimi profesionalūs vilkikų ir autobusų vairuotojai vietoj žadėtos supaprastintos jų parengimo...

Lietuvos oro uostuose kovą augo keleivių ir skrydžių srautai (2)

Lietuvos oro uostai pirmąjį šių metų ketvirtį aptarnavo mažiau keleivių ir krovinių nei...

Grįžta subsidijos gyventojams, perkantiems elektromobilius: kas ir kokia parama galės pasinaudoti (160)

Aplinkos ministerija parengė ministro įsakymą, kuriuo gyventojai skatinami įsigyti...

Gentvilas: dabartinis automobilių registracijos mokestis per mažai skatina gyventojus rinktis mažataršius automobilius (55)

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad dabartinis automobilių registracijos mokestis per...

„Boeing“ nurodė dar vieną „galimą“ lainerio „737 Max“ problemą (12)

JAV aviacijos milžinė „Boeing“ paskelbė rekomendavusi 16 savo klientų, eksploatuojančių...

Top naujienos

Paskiepyta vilnietė vis tiek užsikrėtė koronavirusu: gydytojai paaiškino, kodėl taip nutinka (352)

Vilniuje dirbanti 28 metų Monika (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi), prieš 10 dienų...

Dailius Dargis | D+

Kaune – neeilinis sujudimas: gangsteriai siūlo pusę milijono eurų, į laisvę gali grįžti vienas įtakingiausių šalies nusikaltėlių

Kauno šešėliniame pasaulyje netyla kalbos, kad aktyviai ieškomas „kišeninis“ teisėjas, kuris...

Juodas darbas, kantrybė ir tobula galimybė: pagaliau atsiskleidęs Valančiūnas užkariauja ne tik Memfį (41)

Kol trigubus dublius ir asmeninius bei klubo rekordus skaičiuojantis Domantas Sabonis Indianapolyje...

Putinui pasigyrus puikiai valdant pandemiją patikrino skaičius: padėtis šokiruojanti (81)

„The New York Times“ palygino Rusijoje , Jungtinėse Valstijose ir dar keliose Europos...

Kubilius ir Skvernelis įvertino situaciją dėl koronaviruso: laisvinti karantiną ar geriau sustoti (194)

Buvęs premjeras Saulius Skvernelis sako, kad griežti karantino ribojimai jau nebeveikia. Pasak jo,...

Martikonytė atskleidė daugiau detalių apie nelegalų vakarėlį: aš tokia ne pirma ir ne paskutinė (111)

Kaip linksmas vakarėlis karantino metu gali baigtis liūdnai. Naktį iš penktadienio į...

Pagrindinis „Kangoo Jumps“ biuras Londone sureagavo į skandalingą vaizdo įrašą su Petru Gražuliu: išreiškė nusivylimą darbuotojais (92)

Sporto klubas „Kangoo Club“ pirmadienį išplatino vaizdo klipą, kuriame pagal vulgarią dainą...

Po vyruko staigmenos per pasimatymą moteris bėgte pasileido į automobilį: sako, spėk, ką turiu kišenėje (9)

Man atrodo, aš galėčiau pretenduoti į juokingiausių, nesėkmingiausių ir visokių kitokių...

Aš ikona. Skyrybų nesutarimai ir turto dalybos: kaip išvengti šių nemalonumų

Skyrybos gali būti taikios, tačiau dažniau pasitaiko, kad dalintis tenka ne tik emocijomis, bet ir...