aA
Nuo gegužės 1 dienos visi Lietuvoje parduodami automobiliai privalės turėti savininko deklaravimo kodą. Be jo į Lietuvą patekti galės tik tranzitu vežamos transporto priemonės. Žinoma, galima rizikuoti ir važinėtis automobiliu be kodo, bet už tai numatyta administracinė atsakomybė ir iki 600 eurų siekiančios baudos.

Praėjusią savaitę spaudos konferencijoje pranešus apie netrukus įsigaliosiančius pokyčius, „Delfi“ pasiekė susirūpinusio skaitytojo laiškas, kuriame teiraujamasi, ar naujos tvarkos tikrai neįmanoma apeiti.

„Jei tarpininkas atveža automobilį iš Europos Sąjungos valstybės su užsieniečio pasirašyta sutartimi be pirkėjo duomenų, tai kaip ši tvarka privers tarpininką paimti sau tą kodą? Jis juk dabar parduos už grynuosius, o naujas savininkas „Regitrai“ pateiks, pavyzdžiui, vokišką pirkimo ir pardavimo sutartį, surašęs savo duomenis“, – svarstė skaitytojas.

Be kodo negalima

„Regitros“ komunikacijos skyriaus vadovės pareigas laikinai einanti Emilija Bardauskienė paaiškino, kad naujoji Transporto priemonių savininkų apskaitos sistema būtent ir įgyvendinama siekiant kovoti su tokiomis ar panašiomis į „Delfi“ skaitytojo įvardytą situacijomis.

„Nuo gegužės 1 dienos Lietuvos gyventojai ir įmonės visais atvejais įgydami transporto priemones tiek Lietuvos, tiek užsienio teritorijoje turės apie tai pranešti, t. y. kreiptis į „Regitrą“ ir transporto priemonei gauti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK). Be šio kodo nebus galimybės parduoti ar registruoti transporto priemonės. Taigi, kalbant konkrečiai apie Jūsų minimą atvejį, jam galios tas pats principas. Kitaip tariant, tarpininkas, kuris įsigijo automobilį užsienyje, dar prieš įveždamas jį į Lietuvą turės deklaruoti įgijimą ir gauti SDK“, – sakė ji.

Įspėja automobilių perpardavinėtojus: taip, kaip buvo, nebebus
© DELFI / Domantas Pipas

E. Bardauskienė pridūrė, kad tai, kaip laikomasi šių prievolių, tikrins atsakingos institucijos.

„Patikrinimai bus vykdomi keliuose, gabenant transporto priemones automobilvežiais, stabdant pavienes transporto priemones, turgavietėse ir kitose automobilių pardavimo vietose, atliekant transporto priemonių pardavimo skelbimų analizę elektroninėje erdvėje ir pan. Kontroliuojantys pareigūnai, nustatę, kad transporto priemonė neturi SDK, gali taikyti administracinę atsakomybę“, – sakė ji.

Atsakomybės

Kaip nurodoma „Regitros“ tinklapyje, automobilių pardavėjus galės tikrinti policijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, muitinės bei Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai.

„Lietuvos muitinės pareigūnai SDK buvimą galės tikrinti šalies viduje patruliuodami prie vidinių ES sienų su Lenkija ar Latvija; transporto priemones deklaruojant importo ar eksporto procedūroms įvykdyti. Per Lietuvos teritoriją į kitas valstybes vežamos transporto priemonės neturi turėti SDK.

Jei asmuo nedeklaruos transporto priemonės nustatyta tvarka (transporto priemonė neturės SDK), jis negalės tokios transporto priemonės parduoti. Kontroliuojantys pareigūnai, nustatę, kad transporto priemonė neturi SDK, gali taikyti administracinę atsakomybę. Baudą skirs pažeidimą nustačiusi institucija.

Bus surašytas administracinio nusižengimo protokolas pagal Administracinių nusižengimų kodekso 431 straipsnio (Transporto priemonės savininkui (valdytojui) nustatytų reikalavimų nevykdymas) 1 arba 2 dalis. Transporto priemonės savininkui (valdytojui) už Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nustatytų reikalavimų nevykdymą gresia bauda nuo 150 iki 300 eurų. Padarius pakartotinį pažeidimą – nuo 440 iki 600 eurų“, – informuoja „Regitra“.

Kauno automobilių turgus
Kauno automobilių turgus
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Vengia mokesčių

Iki šiol, įvykdžius sandorį, naujasis automobilio savininkas būdavo užfiksuojamas tik registracijos metu. Dalis transporto priemonę įsigijusių asmenų nesikreipdavo į „Regitrą“ ir neregistruodavo savo vardu, todėl perpardavinėtojai likdavo nežinomi ir taip nesumokėdavo mokesčių.

Kaip sakė vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė, šiuo metu dalis transporto priemonių perpardavimo sandorių vyksta atsiskaitant grynaisiais pinigais, kurie nėra užfiksuojami ar įtraukiami į sistemos apskaitą, ir taip nuslepiami mokesčiai.

„Tikėtina, kad dėl to valstybė kasmet praranda apie 40 mln. eurų. Centralizuota transporto priemonių savininkų apskaitos sistema – tai būtina ir neatidėliotina kovos su šešėliniu automobilių verslu priemonė“, – teigė ji.

Agnė Bilotaitė
Agnė Bilotaitė
© DELFI / Domantas Pipas

SDK bus sugeneruojamas kiekvieną kartą pasikeitus transporto priemonės savininkui. Svarbu žinoti, kad nuo gegužės mėnesio SDK bus būtina turėti ne tik registruojant transporto priemonę, bet ir norint ją parduoti.

SDK kodas 2021 metų gegužės 1 dieną automatiškai bus suteikiamas, jei transporto priemonė šiuo metu yra įregistruota Lietuvoje. Taigi, jos savininkui jokių papildomų veiksmų daryti nereikės. Priskirtą SDK taip pat bus galima sužinoti internetu arba „Regitros“ padalinyje.

„Tuo atveju, jei transporto priemonė yra Lietuvos teritorijoje, tačiau yra išregistruota arba dar neįregistruota, norint gauti SDK, numatytas pereinamasis laikotarpis iki 2021 metų liepos 31 dienos. Kitaip tariant, savininkas turės 3 mėnesius laiko kreiptis į „Regitrą“ ir gauti SDK.

Bet jei pastaruoju atveju transporto priemonę planuojama parduoti ar įregistruoti, tuomet SDK reikia gauti prieš atliekant šiuos veiksmus ir nelaukti liepos 31 dienos. Kalbant apie tas situacijas, kai transporto priemonė jau įsigyta užsienyje ir dar tik bus įvežta, jos savininkui SDK reikės gauti prieš transporto priemonę įvežant į Lietuvos teritoriją.

Planuojama, kad transporto priemonės nuosavybės pakeitimo deklaravimo paslaugos internetu bus teikiamos nemokamai. Informacija apie administravimo įkainius „Regitros“ padaliniuose bus pateikiama vėliau. Transporto priemonių registracijos paslaugų kaina išliks nepakitusi“, – nurodo „Regitros“ atstovai.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(214 žmonių įvertino)
3.6729

Teismas leido VVT profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant pusę paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ ( VVT ) profesinei sąjungai vykdyti...

Neringoje nuo birželio 1-osios – nauji eismo ribojimai

Neringoje tam tikrose vietose ketinama uždrausti kemperių eismą, antradienį pranešė Neringos...

Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos (1)

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš...

Ukraina ir Lenkija kurs bendrą pasienio muitinės kontrolę ir geležinkelio bendrovę

Sekmadienį Ukraina ir Lenkija susitarė įkurti bendrą pasienio muitinės kontrolę ir steigti...

Rusijos transporto ministerija: sankcijos beveik sugriovė logistiką mūsų šalyje (1)

Rusijos transporto ministras Vitalijus Saveljevas pripažino, kad Vakarų sankcijos stipriai pakenkė...

Top naujienos

Naujomis karo prognozėmis dalijasi jau ne tik ukrainiečiai: pagrindinė Rusijos puolimo ašis – ties vienu miestu

Pagrindiniai mūšiai Ukrainoje verda Donbase, aplink Severodonecką. Panašu kad Rusijos kariuomenė...

Po Kissingerio pareiškimo – griežta Landsbergio reakcija: tai pavojinga Lietuvai

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis tvirtina, kad jokia Vakarų ar pasaulio...

Šimonytė susilaukė klausimo dėl dalyvavimo prezidento rinkimuose

Premjerė Ingrida Šimonytė nesutinka įvertinti jau beveik tris metus trunkančios prezidento...

Seime susikirto medikai ir SAM – gydytojai jaučiasi neišgirsti, ministerija atkerta: atėjot čia skųstis (1)

Vis aktyviau kalbama apie gydymo įstaigų reformą . Pasak Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM)...

Žemės ūkio ministras Navickas apie netikėtą interpeliaciją ir jos autorių: galbūt yra nuoskaudos (1)

Žemės ūkio ministrui Kęstučiui Navickui neramios dienos. Jo laukia interpeliacija Seime.

Putino apsilankymo ligoninėje vaizdus pamatę komentatoriai pastebėjo ne vieną keistenybę

Rusijos propagandistai greičiausiai vėl nufilmavo surežisuotą vaizdo įrašą, kuriame Kremliaus...

Keiksmažodžiais plūstantis Gražulis Seimo koridoriuose užsipuolė LGBT atstovus papildyta (12)

Seimas ketvirtadienį po pateikimo ėmėsi dviejų alternatyviai teikiamų projektų, kuriais siekiama...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba: elitiniai rusų daliniai patyrė milžiniškų nuostolių Rusija pademonstravo, kas liko iš „Azovstal“ gamyklos (7)

„Ateinanti savaitė bus lemiama“, – pabrėžė Luhansko srities vadovas Serhijus Haidajus ir...

Delfi PliusJurga Jurkevičienė

Roma skaudžiai baudžia turistus: ne ten padėjus sėdynę kentės ir piniginė, ir orumas

Kaip meistriškai Amžinajame mieste po pandemijos dirba ilgapirščiai, jau nemažai rašyta – dėl...

Pocius: planuojame aiškintis „Ignitis“ elektros kainodarą (2)

Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba ( VERT ) ketina aiškintis bendrovės „ Ignitis “ kaip...