aA
Pastaruoju metu išaugusiu imigracijos į Lietuvą mastu galima įsitikinti įsėdus į pavėžėjimo paslaugas teikiantį automobilį. DELFI kalbinti vilniečiai pasakoja, kaip juos namo parvežė iš Ukrainos, Azerbaidžano ir Ganos atvykę vairuotojai.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tuo metu Vilniaus taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas Romualdas Bieliauskas piktinosi, kad tokios įmonės kaip „eTransport“, „Taxify“ar „Uber“ baigia iš rinkos išstumti tradicinius taksi vairuotojus.

Jis taip pat pažymėjo, kad užsieniečiui gauti taksi leidimą nebūtų taip paprasta, nes tam reikia būti deklaravus gyvenamąją vietą Vilniuje. „Jie atima duoną iš taksistų“, – apie pavėžėjimo paslaugas teikiančius užsieniečius atsiliepė R. Bieliauskas.

Tačiau keleiviai nebuvo tokie kategoriški. Vieni skundėsi, kad užsieniečiui sunkiau orientuotis mieste, bet kiti pabrėžė, jog jokio skirtumo – vairuoja lietuvis ar užsienietis – nepastebi.

Sunkiai susikalbėjo

Julija pasakojo, kad vairuotoją per „Taxify“ programėlę iškvietė pas ją viešėjusiai draugei iš užsienio.

„Pažymėjau žemėlapyje, į kurią vietą turėtų atvykti automobilis. Man programėlė išmetė, kad taksi vairuotojas Samuelis jau atvyko, tačiau draugė, išėjusi į sutartą vietą automobilio nematė. Paskambinau vairuotojai – jis sunkiai kalbėjo lietuviškai, iš pradžių nesupratau ir pagalvojau, kad išgėręs“, – dėstė mergina.

Ji sakė, kad vairuotojas laukė ne toje vietoje ir kai pradėjo jam aiškinti, kur jo laukia žmogus, jis ėmė rėkti į ragelį ir piktintis.

„Po važinėjimo ratais po kvartalą, po gerų 15–20 minučių galiausiai jis surado mano draugę. Parašiau jai žinutę ir paklausiau, ar viskas gerai ir kas ten per vairuotojas. Ji parašė, kad vairuotojas juodaodis, todėl, matyt, ne vietinis ir taip sunkiai susišnekėjome.

Pasakiau jai, kad paprašytų nevykti per Antakalnio gatvę, nes ji šiuo metu yra remontuojama ir ten nuolatinės spūstys. Pamačiau programėlėje, kad jis vis tiek veža per ten. Kaip patikino draugė, vairuotojas atsisakė važiuoti kitu keliu – teigė, kad pats iš ten atvažiavo ir viskas bus gerai. Mane tai įsiutino, bet draugė nenorėjo su juo ginčytis, nes jis jai pasirodė kiek grėsmingas. Vėliau pasakojo, kad pabendravo angliškai ir Samuelis nuvežė ją į nurodytą vietą, šiek tiek pastoviniavęs spūstyse Antakalnio gatvėje“, – pasakojo Julija.

Neteko euro

Paulius su vairuotoju iš Ukrainos susidūrė penktadienio vakarą, bandydamas iš sostinės centro grįžti namo.

„Taxify“ buvo nurodyta, kad vairuotojas iš Ukrainos, atvažiavo per kelias gatves nuo manęs (žemėlapyje matėsi), skambino, kad jau vietoje, bandžiau aiškinti, kad jis toli nuo manęs, bet angliškai jis nekalbėjo, o rusiškai aš kalbu prastokai“, – pasakojo vyras.

Jis nurodė, kad atšaukė užsakymą, bet už tai jam nuo sąskaitos nuskaičiavo eurą – po kurio laiko laukiant tai kainuoja.

„Bandžiau kviesti kitą, bet žymėjo tą patį ir jis vėl skambino ir sakė gi, kad jau vietoje. Atšaukiau beveik iš karto, tai nebekainavo, teko per kitą programėlę ieškoti“, – sakė Paulius.

Kaip DELFI paaiškino „Taxify“ Lietuvoje vadovas Andrius Pacevičius, Pauliaus programėlėje matyta Ukrainos vėliava buvo vienkartinė akcija.

„Tai buvo vienkartinė akcija padėti vairuotojams iš šios šalies, kol jie prisitaikys prie Lietuvos ir pramoks bent Lietuvių kalbos pagrindus. Taip pat, automobiliuose buvo lipdukai, kurie pristatė vairuotoją ir paprašydavo tikslų kelionės adresą įvesti į programėlę. Šios praktikos netęsiame ir vairuotojai neturi galimybės pasirinkti vėliavų“, – sakė jis.

Išaugusį imigracijos mastą supranti įsėdęs į taksi
© Shutterstock

Kelią rado be problemų

Vilnietė Modesta pasakojo, kaip namo grįžo su vairuotoju iš Ganos. „Puikus malonus juodaodis! Be jokių problemų ir klaidų nuvežė nuo taško a iki b“, – trumpai apibendrino ji.

Tomas prisiminė, kad prieš kelias dienas jam teko važiuoti su jau 28 metus Vilniuje gyvenančiu azerbaidžaniečiu.

„Labai nuotaikingas vyrukas. Lietuviškai kalba, akcentas yra, tik nežinojo, ką reiškia žodis drebėjimas. Be problemų parvežė namo ir be GPS'o ramiai po kiemus nardė“, – sakė jis.

Savo įspūdžiais pasidalijusi Kristina pasakojo, kad irgi yra važiavusi su vairuotoju iš Azerbaidžano.

„Papasakojo, kad Lietuvoje gyvena, nes vedė lietuvę. Šiaip bandė lietuviškai kalbėti, nors angliškai, aišku, lengviau. Pasakojo, su kokiais keleiviais susidurti tenka, kaip baisu penktadieniais ir šeštadieniais vakarais dirbti. Tvarkingai viskas, jokių ten „oi, nepamačiau“, „oi, navigacija blogai parodė“. Vežė ir atvežė, nors važiavom senamiestyje, kur daug vienpusių gatvių ir panašiai“, – kalbėjo mergina.

Dauguma reaguoja teigiamai

A. Pacevičius tvirtino, kad dauguma žmonių reaguoja teigiamai sužinoję, kad vairuotojai atvyko, pavyzdžiui, iš Ukrainos. „Žmonės džiaugėsi, kad padedame integruotis atvykusiems iš Ukrainos“, – pridūrė jis.

Komentuodamas užsieniečių gebėjimus orientuotis Vilniuje, „Taxify“ vadovas pastebėjo, jog šiandien jiems labai padeda technologijos – navigacija.

„Nesame pastebėję, kad dėl šios priežasties dėl užsieniečių būtume gavę daugiau skundų nei dėl lietuvių. Gal žmonėms labiau įsimena toks atvejis ir jie jį labiau akcentuoja“, – sakė jis.

A. Pacevičius dar nurodė, kad jei problema yra nuolatinė ir vairuotojas niekaip neperpranta miesto, taiko dvi priemones.

„Pirma – automatinis blokavimas, jei vairuotojo reitingas nukrenta žemiau nei 4,6, sistema pati užblokuoja. Tada mūsų vadybininkai peržiūri – galbūt galima padėti kažkuo vairuotojui, apmokyti papildomai. Arba tiesiog organizuojame grupinius mokymus net nelaukiant, kol užblokuos vairuotoją“, – pasakojo jis.

Romualdas Bieliauskas
Romualdas Bieliauskas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Sunku įvertinti mastą

R. Bieliauskas sakė, kad jam nėra skirtumo kokios tautybės žmogus vairuoja taksi automobilį, svarbiausia – kad tai būtų legalu.

„Vilniaus mieste gali dirbti tik tada, kai yra užsiregistravęs, kad yra Vilniaus miesto gyventojas. Jam išduodamas leidimas, ten gauna individualios veiklos pažymą, o tas, kas neregistruotas Vilniuje, jis taksi vairuotoju dirbti negali. Bet jis gali pasiimti kokį nors automobilį ir bet kokioje pavėžėjimo paslaugų įmonėje dirbti ir nemokėti mokesčių valstybei“, – kalbėjo jis.

Taksi vežėjų asociacijos vadovas teigė, kad jam sudėtinga įvertinti, kokią dalį vairuotojų šiuo metu Vilniuje sudaro užsieniečiai. Jis paaiškino, kad kartais sudėtinga pasakyti net tai, kad automobilis teikia pavėžėjimo paslaugas.

Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, gegužę į Lietuvą atvyko 3 627 imigrantai, t.y. dvigubai daugiau nei tuo pačiu metu pernai, kada atvyko 1 760 imigrantų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Europos Parlamentas nustatė precedento neturinčias sunkvežimių išmetamųjų teršalų ribas (3)

Europos parlamentas priėmė teisės aktą, kuriuo nustatomos precedento neturinčios išmetamųjų...

„Mercedesas“ su atsukta rida įžiebė konfliktą: moteris prabilo apie žinomos bendrovės veiksmus (582)

Maždaug prieš metus iš Kauno automobilių turguje esančios aikštelės Jekaterina Dumskytė pirko...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos šiemet augo 4 proc. (3)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė pirmąjį 2019-ųjų metų ketvirtį...

Paluckas apie kompensaciją už taršaus automobilio atsisakymą: tai neadekvatus dydis (17)

Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkas Gintautas Paluckas sako, kad Nacionaliniame oro...

„Toyota“ ir „SoftBank“ fondai į „Uber“ investuos 1 mlrd. JAV dolerių (1)

Japonijos automobilių gamybos milžinė „ Toyota “ ir investicijų fondas „SoftBank Vision...

Top naujienos

Biudžeto perskirstymo grimasos: Lietuvai priminė Airijos ir Šveicarijos pavyzdį (2)

Lietuvos biudžetas galėtų būti perskirstomas daugiau, tačiau, kad tai būtų įgyvendinta,...

Palankiausiai vertinamos asmenybės: čia Nausėda lenkia Šimonytę (261)

Naujausios apklausos rodo, kad palankiausiai šalyje vertinami yra prezidentai Valdas Adamkus ir Dalia...

Pirminės išvados: kruvini sprogdinimai Šri Lankoje – „atpildas už Kraistčerčą“ (82)

Tyrimo dėl daugiau kaip 300 žmonių gyvybių nusinešusių mirtininkų sprogdintojų atakų Šri...

Puteikis ir Puidokas debatuose kuria savo komandas: vienam labiau patinka Maldeikienė, kitam – Radžvilas (58)

DELFI tęsia kandidatų į Prezidentus debatus – šį kartą vienas prieš vieną susitiko Naglis...

Reklaminiuose klipuose Nausėda ir Porošenka savo valstybes iliustravo tais pačiais vaizdais (272)

Kas sieja į Ukrainos prezidento postą kandidatavusio Petro Porošenkos ir į Lietuvos Prezidento...

Baltarusija laikinai stabdo degalų ir naftos produktų eksportą į Baltijos šalis (134)

Minskas laikinai sustabdė degalų ir naftos produktų eksportą į Baltijos šalis , Ukrainą ir...

Gyvai / Istorijos laboratorija. Meilė karo metu: ištikimybė tėvynei, neištikimybė antrajai pusei? DELFI ir VU Istorijos fakulteto projektas (1)

Karas – tai ne tik karinė ir politinė kova, ne tik generolų planai ir eilinių kareivių...

2019-ųjų vestuvinės tendencijos: profesionalių meistrių patarimai stilingai nuotakai (5)

Pavasaris ir vasara – pagrindinis vestuvių sezonas. Kiekviena nuotaka santuokos dieną nori...

Velykos baigėsi. Ką gaminti iš likusių kiaušinių? (1)

Jei po Velykų likusiais kiaušiniais nesinori mėgautis tik pusryčių metu, panaudokite juos...

Pažintis su atgimstančiu Lietuvos kurortu: romantiškas gamtos kampelis, kuriame galima ir pailsėti, ir sveikatą sustiprinti (4)

Apie Kulautuvą tarpukariu buvo kalbama, kad tai puiki vieta pailsėti ir nervus sustiprinti. Pagal...