aA
Pastaruoju metu išaugusiu imigracijos į Lietuvą mastu galima įsitikinti įsėdus į pavėžėjimo paslaugas teikiantį automobilį. DELFI kalbinti vilniečiai pasakoja, kaip juos namo parvežė iš Ukrainos, Azerbaidžano ir Ganos atvykę vairuotojai.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tuo metu Vilniaus taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas Romualdas Bieliauskas piktinosi, kad tokios įmonės kaip „eTransport“, „Taxify“ar „Uber“ baigia iš rinkos išstumti tradicinius taksi vairuotojus.

Jis taip pat pažymėjo, kad užsieniečiui gauti taksi leidimą nebūtų taip paprasta, nes tam reikia būti deklaravus gyvenamąją vietą Vilniuje. „Jie atima duoną iš taksistų“, – apie pavėžėjimo paslaugas teikiančius užsieniečius atsiliepė R. Bieliauskas.

Tačiau keleiviai nebuvo tokie kategoriški. Vieni skundėsi, kad užsieniečiui sunkiau orientuotis mieste, bet kiti pabrėžė, jog jokio skirtumo – vairuoja lietuvis ar užsienietis – nepastebi.

Sunkiai susikalbėjo

Julija pasakojo, kad vairuotoją per „Taxify“ programėlę iškvietė pas ją viešėjusiai draugei iš užsienio.

„Pažymėjau žemėlapyje, į kurią vietą turėtų atvykti automobilis. Man programėlė išmetė, kad taksi vairuotojas Samuelis jau atvyko, tačiau draugė, išėjusi į sutartą vietą automobilio nematė. Paskambinau vairuotojai – jis sunkiai kalbėjo lietuviškai, iš pradžių nesupratau ir pagalvojau, kad išgėręs“, – dėstė mergina.

Ji sakė, kad vairuotojas laukė ne toje vietoje ir kai pradėjo jam aiškinti, kur jo laukia žmogus, jis ėmė rėkti į ragelį ir piktintis.

„Po važinėjimo ratais po kvartalą, po gerų 15–20 minučių galiausiai jis surado mano draugę. Parašiau jai žinutę ir paklausiau, ar viskas gerai ir kas ten per vairuotojas. Ji parašė, kad vairuotojas juodaodis, todėl, matyt, ne vietinis ir taip sunkiai susišnekėjome.

Pasakiau jai, kad paprašytų nevykti per Antakalnio gatvę, nes ji šiuo metu yra remontuojama ir ten nuolatinės spūstys. Pamačiau programėlėje, kad jis vis tiek veža per ten. Kaip patikino draugė, vairuotojas atsisakė važiuoti kitu keliu – teigė, kad pats iš ten atvažiavo ir viskas bus gerai. Mane tai įsiutino, bet draugė nenorėjo su juo ginčytis, nes jis jai pasirodė kiek grėsmingas. Vėliau pasakojo, kad pabendravo angliškai ir Samuelis nuvežė ją į nurodytą vietą, šiek tiek pastoviniavęs spūstyse Antakalnio gatvėje“, – pasakojo Julija.

Neteko euro

Paulius su vairuotoju iš Ukrainos susidūrė penktadienio vakarą, bandydamas iš sostinės centro grįžti namo.

„Taxify“ buvo nurodyta, kad vairuotojas iš Ukrainos, atvažiavo per kelias gatves nuo manęs (žemėlapyje matėsi), skambino, kad jau vietoje, bandžiau aiškinti, kad jis toli nuo manęs, bet angliškai jis nekalbėjo, o rusiškai aš kalbu prastokai“, – pasakojo vyras.

Jis nurodė, kad atšaukė užsakymą, bet už tai jam nuo sąskaitos nuskaičiavo eurą – po kurio laiko laukiant tai kainuoja.

„Bandžiau kviesti kitą, bet žymėjo tą patį ir jis vėl skambino ir sakė gi, kad jau vietoje. Atšaukiau beveik iš karto, tai nebekainavo, teko per kitą programėlę ieškoti“, – sakė Paulius.

Kaip DELFI paaiškino „Taxify“ Lietuvoje vadovas Andrius Pacevičius, Pauliaus programėlėje matyta Ukrainos vėliava buvo vienkartinė akcija.

„Tai buvo vienkartinė akcija padėti vairuotojams iš šios šalies, kol jie prisitaikys prie Lietuvos ir pramoks bent Lietuvių kalbos pagrindus. Taip pat, automobiliuose buvo lipdukai, kurie pristatė vairuotoją ir paprašydavo tikslų kelionės adresą įvesti į programėlę. Šios praktikos netęsiame ir vairuotojai neturi galimybės pasirinkti vėliavų“, – sakė jis.

Išaugusį imigracijos mastą supranti įsėdęs į taksi
© Shutterstock

Kelią rado be problemų

Vilnietė Modesta pasakojo, kaip namo grįžo su vairuotoju iš Ganos. „Puikus malonus juodaodis! Be jokių problemų ir klaidų nuvežė nuo taško a iki b“, – trumpai apibendrino ji.

Tomas prisiminė, kad prieš kelias dienas jam teko važiuoti su jau 28 metus Vilniuje gyvenančiu azerbaidžaniečiu.

„Labai nuotaikingas vyrukas. Lietuviškai kalba, akcentas yra, tik nežinojo, ką reiškia žodis drebėjimas. Be problemų parvežė namo ir be GPS'o ramiai po kiemus nardė“, – sakė jis.

Savo įspūdžiais pasidalijusi Kristina pasakojo, kad irgi yra važiavusi su vairuotoju iš Azerbaidžano.

„Papasakojo, kad Lietuvoje gyvena, nes vedė lietuvę. Šiaip bandė lietuviškai kalbėti, nors angliškai, aišku, lengviau. Pasakojo, su kokiais keleiviais susidurti tenka, kaip baisu penktadieniais ir šeštadieniais vakarais dirbti. Tvarkingai viskas, jokių ten „oi, nepamačiau“, „oi, navigacija blogai parodė“. Vežė ir atvežė, nors važiavom senamiestyje, kur daug vienpusių gatvių ir panašiai“, – kalbėjo mergina.

Dauguma reaguoja teigiamai

A. Pacevičius tvirtino, kad dauguma žmonių reaguoja teigiamai sužinoję, kad vairuotojai atvyko, pavyzdžiui, iš Ukrainos. „Žmonės džiaugėsi, kad padedame integruotis atvykusiems iš Ukrainos“, – pridūrė jis.

Komentuodamas užsieniečių gebėjimus orientuotis Vilniuje, „Taxify“ vadovas pastebėjo, jog šiandien jiems labai padeda technologijos – navigacija.

„Nesame pastebėję, kad dėl šios priežasties dėl užsieniečių būtume gavę daugiau skundų nei dėl lietuvių. Gal žmonėms labiau įsimena toks atvejis ir jie jį labiau akcentuoja“, – sakė jis.

A. Pacevičius dar nurodė, kad jei problema yra nuolatinė ir vairuotojas niekaip neperpranta miesto, taiko dvi priemones.

„Pirma – automatinis blokavimas, jei vairuotojo reitingas nukrenta žemiau nei 4,6, sistema pati užblokuoja. Tada mūsų vadybininkai peržiūri – galbūt galima padėti kažkuo vairuotojui, apmokyti papildomai. Arba tiesiog organizuojame grupinius mokymus net nelaukiant, kol užblokuos vairuotoją“, – pasakojo jis.

Romualdas Bieliauskas
Romualdas Bieliauskas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Sunku įvertinti mastą

R. Bieliauskas sakė, kad jam nėra skirtumo kokios tautybės žmogus vairuoja taksi automobilį, svarbiausia – kad tai būtų legalu.

„Vilniaus mieste gali dirbti tik tada, kai yra užsiregistravęs, kad yra Vilniaus miesto gyventojas. Jam išduodamas leidimas, ten gauna individualios veiklos pažymą, o tas, kas neregistruotas Vilniuje, jis taksi vairuotoju dirbti negali. Bet jis gali pasiimti kokį nors automobilį ir bet kokioje pavėžėjimo paslaugų įmonėje dirbti ir nemokėti mokesčių valstybei“, – kalbėjo jis.

Taksi vežėjų asociacijos vadovas teigė, kad jam sudėtinga įvertinti, kokią dalį vairuotojų šiuo metu Vilniuje sudaro užsieniečiai. Jis paaiškino, kad kartais sudėtinga pasakyti net tai, kad automobilis teikia pavėžėjimo paslaugas.

Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, gegužę į Lietuvą atvyko 3 627 imigrantai, t.y. dvigubai daugiau nei tuo pačiu metu pernai, kada atvyko 1 760 imigrantų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keliams kitąmet lėšų skiriama daugiau nei iki krizės (4)

Susisiekimo ministras pareiškė, kad kitais metais automobilių kelių statybai ir priežiūrai bus...

Masiulis: Islandijos prospekto ir Minsko plento rekonstrukcijai – 20 mln. eurų (2)

Rekonstruojant magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpą ties Kaunu – Islandijos...

Masiulis: per 4 metus bus išasfaltuota beveik 1,7 tūkst. km žvyrkelių (17)

2017–2020 metais Lietuvoje norima išasfaltuoti rekordiškai daug žvyrkelių – apie 1 654...

Trečiadienį laikinai neveiks Panemunės punktas pasienyje su Rusija

Dėl Kaliningrado srityje planuojamų vykdyti elektros tinklų priežiūros darbų trečiadienį...

„Audi“ sutinka su 800 mln. eurų bauda (1)

Vokietijos prokurorai skyrė 800 mln. eurų dydžio baudą „ Audi “, sukčiavusiai per taršos...

Top naujienos

Dr. Kjellas Nordstromas: tai, kas šiuo metu vyksta, pasaulį pakeis negrįžtamai (105)

Pasaulis, kuriame nebeįmanoma nieko prognozuoti. Toks, kuriame viskas skaitmenizuojama, o tada –...

Prieš dešimtmetį šlovės spinduliuose maudęsis Vitalijus Autukas: nežinau, kas būtų, jei būčiau likęs Lietuvoje (70)

Vitalijus Autukas – atrodytų, tokia girdėta ir taip gerai pažįstama pavardė, tačiau mintyse...

Šimonytė: čia dar vienas „rekordinis“ biudžetas (81)

Vyriausybė antradienį pritarė kitų metų valstybės ir savivaldybių biudžeto projektui, kuris,...

Orai: permainos ne už kalnų

Jei praėjusią savaitę rudeninę striukę ar paltą įdienojus dažnam teko nešti rankose, tai...

Gentvilas siunta dėl Šimašiaus kuriamo komiteto: nebevaidinkite, kad su mumis kuriate liberalią visuomenę (116)

Vilniaus meras, vienas liberalų sąjūdžio lyderių Remigijus Šimašius pranešė, kad sieks...

11 mitų apie sveiką mitybą: kai kurių taisyklių laikomės visiškai be reikalo (16)

Minint Pasaulinę maisto dieną pats metas išsklaidyti sveikos mitybos mitus ir pradėti mėgautis...

Jolanta Blažytė: apie santykius su buvusiu vyru ir ką reiškia būti labai turtinga moterimi (71)

Viena įtakingiausių Lietuvos verslininkių Jolanta Blažytė pasakoja, kad verslą kūrė, nes buvo...

„Žalgirio“ lyderiu greitai tapęs naujokas labiausiai laukia toliašaudės artilerijos protrūkio specialiai Krepsinis.lt iš Stambulo (10)

Kauno „Žalgiriui“ sezonas Eurolygoje prasidėjo skaudžiu pralaimėjimu namuose prieš Vitorijos...

Vengdami mokesčių už stovėjimą, vairuotojai ėmėsi radikalių kovos priemonių (209)

Vilniuje vis augant mokamų stovėjimo vietų skaičiui, į darbus automobiliais važiuojantys ir jų...

Du Griezmanno įvarčiai paguldė ant menčių futbolo grandų dvikovoje pirmavusius vokiečius (4)

Po vokiečių pirmojo įvarčio atsitiesusi Prancūzijos rinktinė UEFA Tautų lygos rungtynėse...