Iš AB "Autrolis" garažų, esančių Islandijos plente, pirmąjį Kaune naktinį troleibusą 22 val. 32 minutės išvairavo jau 27 metus šios transporto priemonės vairuotoju dirbantis Rimantas Juodis.

"Vairuoti naktimis turėtų būti žymiai paprasčiau, nes gatvėse jau beveik nėra automobilių, - aiškino vairuotojas. - Tačiau dirbti naktį nėra itin jauku. Baiminuosi įkaušusio jaunimo, kuris mėgsta krėsti kvailystes."

Pervažiavęs pramoninį laikinosios sostinės pakraštį, troleibusas Tunelio gatve pasuko miesto centro link. Trečią dešimtį skaičiuojančiam "Škoda" markės troleibusui sustojus Vytauto prospekte, viduje buvo tik keletas žurnalistų, miesto meras bei vienas jo partijos kolega. Tiesa, transporto priemonei pasukus į Kęstučio gatvę, į vidų sugužėjo kone 30 linksmai nusiteikusių jaunuolių. Tai buvo tą dieną vykusio Lietuvos studentų sąjungų suvažiavimo dalyviai. Viename Kauno restorane pramogavę jaunuoliai troleibusu pavažiavo kelias stoteles ir netrukus patraukė pramogauti toliau.

Tuščiomis miesto gatvėmis iš centro išvažiuojančiame troleibuse be miesto vadovo ir žurnalistų liko sėdėti tik grupelė įkaušusių ir triukšmaujančių jaunuolių, kurie, atpažinę kartu važiuojantį Kauno merą, kaipmat surimtėjo.

Troleibusui Varnių tiltu pervažiavus į kitą Neries pusę, į akį krito transporto priemonės gale įsitaisiusi vyresnio amžiaus žmonių porelė. "Šis naujas maršrutas yra nepakeičiamas - su žmona mėgstame ir į teatrą nueiti, ir kavinėje ilgiau pasėdėti. Nuo šiol galėsime ilgiau pabūti miesto centre", - džiūgavo su žmona Rima namo važiavęs Algimantas.

Tolimesnis naktinio troleibuso maršrutas vedė Neries krantine bei Raudondvario plentu. Vėlyvu paros metu Vilijampolė tampa panaši į vietą, kurioje nėra gyvybės -žvelgiant pro duobėtomis gatvėmis riedančio troleibuso langus, nesimatė nei vieno žmogaus. "Kažin, ar troleibusui verta važiuoti pro šią vietą. Dar palauksime kito savaitgalio ir galbūt imsimės kokių nors maršruto pakeitimų", - svarstė meras Andrius Kupčinskas.

Beveik pačioje Raudondvario plento pabaigoje vairuotojas apsuko troleibusą ir šis pradėjo kelionę atgal į AB "Autrolis" būstinę, esančią kitame miesto gale. Beje, tuo pačiu metu iš garažų išriedėjo ir dar vienas naktimis kursuosiantis troleibusas, važiuojantis tuo pačiu maršrutu.

Vairuotojas R.Juodis, tris kartus apvažiavęs visą miestą, darbą baigė ankstų šeštadienio rytą, apie 5 valandą. "Neskaitant tos didelės grupės jaunuolių, kuri važiavo tik kelias stoteles, per visą naktį mano troleibusu vyko daugiau kaip 60 keleivių. Galima spėti, kad panašus skaičius važiavo ir kitu troleibusu, - sakė vyras. - Nors buvo viena kompanija, kuri troleibuse gėrė alų, rimtų incidentų nebuvo."

Kai kovo viduryje Kauno politikai pritarė naktinio troleibuso idėjai, vienas iš pagrindinių diskusijų objektų buvo vaizdo kamerų įrengimas. Jos turėjo būti pagrindinis keleivių ir vairuotojų saugumo garantas. "Jei troleibuse veiktų vaizdo kameros, važinėti naktimis būtų kur kas ramiau", - tvirtino troleibuso "S" vairuotojas R.Juodis. Tačiau per beveik mėnesį, kai AB "Autrolis" specialistai rengėsi naujojo maršruto startui, vaizdo kameros nebuvo įrengtos. "To padaryti mes nesuspėjome. Tikiuosi, jog vaizdo kameras pavyks įrengti artimiausiu metu", - žadėjo AB "Autrolis" Troleibusų ūkio viršininkas Algirdas Širvinskas.

Vyras, ant kurio pečių griuvo visi naujojo maršruto parengimo darbai, pasakojo, jog sunkiausia buvo rasti naktinius troleibusus vairuosiančius darbuotojus.

"Rasti vairuotojus, kurie galėtų ir norėtų dirbti naktimis, buvo išties nelengva. Gal padėjo, tai, jog naktį dirbantys vairuotojai uždirba 1,5 karto daugiau už vairuojančius dienomis", - aiškino A.Širvinskas.

Naktiniai troleibusų reisai per metus mokesčių mokėtojams kainuos daugiau kaip 140 tūkst. litų. "Kiek šie troleibusai paveš keleivių ir surinks pinigų, dabar pasakyti neįmanoma", - neslėpė savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Valdininkas tvirtino, jog vienokias ar kitokias išvadas bus galima daryti tik po kelių mėnesių. "Žmonės apie šią naujovę dar turi sužinoti. Stebėsime, kaip naktiniam troleibusui sekasi ir tada galėsime daryti tam tikras išvadas", - teigė P.Keras.

Kai prieš pora mėnesių Kauno studentai kreipėsi į miesto merą ir jam pateikė siūlymą dėl naktinio troleibuso, A.Kupčinskas jaunuolius įpareigojo pasirūpinti, kad apie šią naujovę sužinotų kuo daugiau žmonių. "Studentams sakiau, jog mes atsiliepėme į jų iniciatyvą, tad dabar jie turi pateisinti pasitikėjimą", - pasakojo meras.

"Grandiozinių akcijų nesiėmėme, tačiau vidiniais kanalais naujieną apie troleibusą išsiuntinėjome. Ši žinia iš lūpų į lūpas turėtų greitai pasklisti", - vylėsi naktinio troleibuso idėjos autorius Tomas Šinkūnas.

"Labai tikiuosi, jog kauniečiai naktinį troleibusą pamėgs ir nereikės šio maršruto naikinti. Viliuosi, jog šis dalykas padės atgaivinti naktinį miesto gyvenimą", - kalbėjo A.Kupčinskas.