Ministerijos atstovai žurnalistams paaiškino – Kanados lėktuvų „Bombardier CS300“, nukonkuravusių amerikiečių „Boeing“ ir europietiškus „Airbus“, įsigijimų sąlygos labai palankios „airBaltic“, todėl bendrovė žada apmokėti pirkinius iš savo, o ne iš Latvijos valstybės lėšų.

„airBaltic“ šiuo metu renkasi naujų lėktuvų finansavimo modelį ir yra įsitikinusi, jog finansų rinkoje ras tinkamą sprendimą, teigia Latvijos susisiekimo ministerijos atstovai.

„Vienas iš realiausių finansavimo sprendimų gali būti operacinis lizingas, kurio modelis aviacijos pramonėje gana paplitęs“, - teigia ministerijos atstovai. Pareigūnai taip pat patvirtino, jog kelios lizingo paslaugas aviacijos pramonėje teikiančios bendrovės panoro bendradarbiauti su „airBaltic“.

Sudarinėjant tokius sandorius, neretai dalyvauja ir gamintojo šalies eksporto kreditų agentūra, sakė pareigūnai.

„airBaltic“ lėktuvų parko atnaujinimas – dalis skrydžių bendrovės verslo plano, o naujausiomis technologijos aprūpinti lėktuvai padeda sumažinti išlaidas 15 proc., degalų sąnaudas – 20 proc.

„Sprendimą užsisakyti „Bombardier CS300“ priėmė „airBaltic“ vadovybė, o jį patvirtino su verslo plano įgyvendinimu susijusi bendrovės taryba. Šiam sandoriui valstybės lėšų neprireiks“, - paaiškino ministerija.

Kaip jau buvo skelbta anksčiau, liepos 10 dieną „airBaltic“ pasirašė protokolą dėl ketinimų įsigyti naujų lėktuvų iš Kanados lėktuvų gamintojo „Bombardier“. Protokole buvo numatytas 10 naujų lėktuvų CS300 lėktuvų įsigijimas ir teisė į dar 10 tokių orlaivių ateityje. CS serijos lėktuvai vis dar gaminami. Rinkai ruošiami lėktuvai, kuriuose bus nuo 100 iki 149 vietų.

Kad „airBaltic“ perkant jaunus lėktuvus valstybinių lėšų neprireiks, patvirtino ir Latvijos ministras pirmininkas Valdis Dombrovskis. Anot Latvijos premjero, sprendimą pirkti būtent minėtuosius lėktuvus priėmė pati skrydžių bendrovė, įsiklausiusi į specialistų rekomendacijas, esą „valdžia nurodymų šiuo klausimu nedavusi“.

Kontrolinis „airBaltic“ akcijų paketas priklauso Latvijos valstybei (99,8 proc.). 2011 metais minėtoji skrydžių bendrovė pervežė 3,351 mln. keleivių – 5 proc. daugiau nei 2010 metais. 2011 metais Latvijos nacionalinės skrydžių bendrovės apyvarta siekė 228,288 mln. latų (1,432 mlrd. Lt), o nuostoliai – 87,7 mln. latų (436 mln. Lt).

2012 metų liepą „airBaltic“ paskelbė apie pelną, nors, lyginant su pirmuoju praeitų metų pusmečiu, bendrovė pervežė 228 tūkst. keleivių mažiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)