aA
Lietuvoje iki 2015 metų bus sukurta moderni įvairiarūšė (multimodalinė) transporto sistema, kuri savo techniniais parametrais ir paslaugų kokybe priartės prie ES šalių lygio. Taip savo pranešime trečiadienį Vilniuje prasidėjusioje dviejų dienų tarptautinėje konferencijoje "Transportas ir logistika integruojantis į ES" teigė susisiekimo viceministras Valerijus Ponomariovas.
Valerijus Ponomariovas
© "Lietuvos žinios"
Jis supažindino konferencijos dalyvius su transporto sektoriuje įvyksiančiais pokyčiais, Lietuvai tapus ES nare.

Susisiekimo viceministro teigimu, valstybės politika transporto srityje, aiškūs prioritetai ir gerai išplėtota teisinė bazė užtikrina sėkmingą šio sektoriaus plėtrą.

Integracija į ES atvers naujas galimybes Lietuvos ūkio subjektams laisvai ir nevaržomai veikti išsiplėtusios ES transporto paslaugų rinkoje, gauti Sanglaudos ir kitų ES fondų paramą. Tačiau integraciniai procesai susiję ir su tam tikromis papildomomis išlaidomis.

Lietuvos narystė ES ypač paveiks kelių transporto vežėjus, kadangi nebeliks daug šiuo metu veikiančių apribojimų, pavyzdžiui, išnyks pagal dvišalius bei daugiašalius susitarimus išduodamų leidimų į ES vykstantiems vežėjams poreikis. Šis pokytis daugiausia naudos suteiks tarptautiniais pervežimais užsiimantiems vežėjams. Be to, ir vidaus vežėjams bus suteikta galimybė užsiimti tarptautine veikla ir įeiti į rinką. Nereikės kelionės leidimų vežti krovinius tarp ES valstybių narių.

Susisiekimo ministerijos Tarptautinių ryšių ir ES reikalų departamento direktorė Rimantė Briedytė savo pranešime konferencijoje teigė, kad vežėjai galės neribotai didinti transporto priemonių skaičių (šiuo metu transporto priemonių skaičių galima padidinti ne daugiau kaip 20 proc. per metus).

Bene didžiausi pasikeitimai laukia vidaus vežėjų. Pagal ES teisės aktų nuostatas kiekviena įmonė privalės turėti kapitalo ir rezervų ne mažiau kaip 9000 eurų vienai naudojamai transporto priemonei ir po 5000 eurų kiekvienai papildomai transporto priemonei. Tačiau šie ES nustatyti normatyvai Lietuvos vežėjams bus taikomi laipsniškai ir visiškai juos turės atitikti tik nuo 2007 m.

Nuo narystės ES dienos Lietuvoje bus griežtesni reikalavimai transporto priemonėms, t.y. transporto priemonių konstrukcijai, stabdžių sistemoms, elektros įrangai, taip pat reikalavimai pavojingų krovinių pakuotėms. Kita vertus, šie reikalavimai užtikrins didesnę saugą vežant pavojingus krovinius.

Vairuotojų darbo ir poilsio režimo kontrolei Europos Sąjungos šalyse skiriamas ypatingas dėmesys, šių reikalavimų turės laikytis ir Lietuva.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (11)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (1)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (1)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

ACEA: naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (11)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias...

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (161)

Atskridus į Kijevą tai, kad šalis kariauja, galima įtarti dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (15)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Įstrigusi auklėtinių pažanga Jasikevičiaus mintis sugrąžino į vasarą (49)

„Aš jau kartosiuosi“, – pats žurnalistus perspėjo Šarūnas Jasikevičius. Kauno...

Orai: nesušalkite, atkeliauja šlapdriba (4)

Po žiemiškos šeštadienio nakties kuklios 7 °C šilumos įdienojus sulauks tik pajūrio...

Sunkiai suvokiamas atvejis: penkiametė tapo mama (68)

1939 metais Liną Mediną motina nuvežė į Peru esančio Pisko miesto ligoninę. Iš atokiame...

Apmaudus vakaras Kaune: pratęsimą išplėšęs „Žalgiris“ jame nesulaikė Pangoso ir krito prieš „Barcą“ (592)

Penktadienio vakarą kovos lauke Nemuno saloje susigrūmė dvi šlovingą istoriją turinčios...

Visi rodikliai – į vieną pusę: kodėl moterys Lietuvoje nebenori gimdyti (574)

Visame Vakarų pasaulyje moterys ryžtasi gimdyti vis vėliau. Ne išimtis ir Lietuva . Pernai...

Unikauskas rekomenduoja: valgykite šią košę kasdien – kilogramai tirps, sveikata gerės (123)

Ir žmonės, sergantys virškinimo trakto ligomis, ir moterys, norinčios numesti svorio, ir kareiviai...

Po žvėriško „bachūrų“ išpuolio Alytuje – dar daugiau detalių: kas iš tiesų įvyko kalėjime (114)

Laikinasis Alytaus pataisos namų direktorius neigia, kad kaliniai žiauriai sumušė ir perpjovė...

Pešičius atskleidė, kuriuos „Žalgirio“ žaidėjus medžiojo labiausiai

Atrodė, kad Svetislavui Pešičiui nuo krūtinės nusirito akmuo – į spaudos konferenciją po...