Į Europą pradėjus aktyviau skverbtis Rusijoje darbo pritrūkusiems Lietuvos vežėjams, Vakarų šalys ėmė baksnoti į tolimųjų reisų vairuotojų algas ir jų apmokestinimą.
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Didžiausios šalies logistikos įmonės „Girteka“ vadovas Edvardas Liachovičius susitikime su žurnalistais sakė, kad tai yra viena iš Lietuvos įmonių konkurencingumo priežasčių.

Europoje tikrai mūsų niekas nelaukia, ten yra jau veikianti sistema. Reikia suprasti, kad ten darbo standartai, pelningumo lūkesčiai yra visiškai kitokie. Yra parametrai, dėl kurių mes ten esame konkurencingi, pavyzdžiui, atlyginimų, jų apmokestinimo sistema. Be abejo, juos pastebi tų šalių vežėjai“, - kalbėjo jis.

DELFI primena, kad Vokietija nustatė minimalų atlyginimą, kurį privalo gauti jos teritoriją kertantys tolimųjų reisų vairuotojai. Nuo sausio Vokietija reikalauja, kad vairuotojams būtų mokamas 8,5 eurų minimalus valandinis atlygis, Prancūzija taip pat pradėjo svarstyti analogiškas įstatymo pataisas. Lietuvai įprastai atlyginimai nebūna dideli, o liūto dalį vairuotojo pajamų sudaro komandiruotpinigiai.

„Jeigu kalbėtume apie tarptautinį transportą Vakarų Europoje, tai beveik neįmanoma rasti vairuotojo, kuris būtų Vakarų Europos pilietis. Taigi yra tam tikri darbai, kurie nueina į pigiausias šalis. Be abejo, konkurencija Europoje yra didžiulė, o po Rusijos spaudimas bus žvėriškas, nes arba įmonės neturi, kur augti, tik ten, arba neturi, kur trauktis, tik ten“, - sakė „Girtekos“ vadovas.

Pasak E. Liachovičiaus, tolimųjų reisų vairuotojų pertekliaus beveik niekada nėra, be to, jų darbo rinka yra tarptautinė.

„Neprisimenu, kada buvo laisvų tolimųjų reisų vairuotojų. Tai yra toks bjaurus ir sunkus darbas, kad niekada jo nerekomenduočiau jokiam savo pažįstamam. Tai yra žvėriškai sunkus darbas, be abejo, gerai apmokamas. Vairuotojų visada trūksta, gal 2009 m. gal buvo šiek tiek laisviau. Dažniausiai būna taip, kad jeigu įmonei trūksta vairuotojų, tuomet pakeliamas atlyginimas arba nuleidžiama kvalifikacijos kartelė, kuri yra aukšta. Kai vairuotojų rinkoje būna daugiau, įmonės kelia reikalavimus vairuotojams, pavyzdžiui, stažo, patirties konkrečiame regione“, - sakė jis.

Lietuvoje, pasak pašnekovo, dominuoja mūsų šalies piliečiai.

„Dažniausiai būna taip, kad tolimųjų reisų vairuotojų daugėja iš tų šalių, kur yra sunkesnės gyvenimo sąlygos. Pavyzdžiui, dabar Ukrainoje yra sunki ekonominė situacija, laukiama, kad bus daug ukrainiečių, nes sunki situacija tėvynėje stumia vyrus važiuoti dirbti į užsienį“, - kalbėjo E. Laichovičius.

Įmonės vadovas sako, kad tolimųjų reisų vairuotojų pajamas per mėnesį sudaro atlyginimas ir komandiruotpinigiai.

„Be 6 tūkst. Lt (daugiau nei 1700 eurų) Europoje nedirba. Bet reikia suprasti, kad tolimųjų reisų vairuotojai gyvena ne namuose, jiems neegzistuoja sąvokos diena ir naktis“, - sakė E. Liachovičius.

DELFI jau rašė, kad daugiau nei metus karinio konflikto draskomos Ukrainos žmonės ieško būdų, kaip saugiai įsitvirtinti svetur.

2014 metais Lietuvos darbo birža užsienio piliečiams išdavė 5382 leidimus dirbti, iš jų daugiau nei pusė – 3157– buvo leidimai dirbti Ukrainos piliečiams. 2014 metais buvo išduota 1,2 karto daugiau leidimų dirbti Ukrainos piliečiams nei 2013 metais (2487 leidimai dirbti).

Dažniausiai Ukrainos piliečiai buvo įdarbinami tarptautinio krovinių pervežimo transporto priemonių vairuotojais (2663 leidimai dirbti), laivų statybos srityje metalinių laivų korpusų surinkėjais, suvirintojais, laivo vamzdininkais (435 leidimai dirbti), tinkuotojais (8), betonuotojais (5 leidimai dirbti), kompiuterinių sistemų analitikais (4 leidimai dirbti), juvelyrais (4 leidimai dirbti), anglų kalbos mokytojais (3 leidimai dirbti), pardavimo vadybininkais (2 leidimai dirbti), bei kitais specialistais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vokietijoje pradėtas tyrimas dėl „Air Berlin“ lėktuvo atsisveikinimo manevro virš oro uosto

Vokietijos aviacijos priežiūros institucija pradėjo tirti pranešimus, esą paskutinio...

Labiausiai netikusiu visame pasaulyje britų vadinamas oro uostas jau priima lėktuvus

Mažytėje vulkaninėje Šv. Elenos saloje, kur savo dienas baigė Napoleonas, jau netrukus laukiama...

„Lietuvos geležinkeliai“ skųs Briuselio skirtą beveik 28 mln. eurų baudą papildyta (150)

„ Lietuvos geležinkeliai “ skųs Europos Komisijos skirtą beveik 28 mln. eurų baudą už 2008...

Kelias į Rusnę – nebeišvažiuojamas patvinę keliai ir prie Jurbarko (3)

Vandens gylis apsemtame kelio Šilutė – Rusnė ruože pasiekė 20 centimetrų, jis...

Į Klaipėdą atplaukė antras „Shell“ laivas (10)

Į Klaipėdą antradienį atplaukė vienos didžiausių dujų prekybos bendrovių pasaulyje...

Top naujienos

Z. Balčytis susikrovė lagaminus, G. Kirkilas prabilo apie netikėtą sprendimą (8)

Buvęs socialdemokratas Gediminas Kirkilas , pirmasis kandidatas pakeisti europarlamentarą Zigmantą...

A. Užkalnis. Apie beturtę mokytoją su kostiumėliu iš skuduryno (282)

Kiekvienais metais mokytojai žada streikuoti dėl per mažų atlyginimų, kiekvienais metais su...

„Rimi“ leista pirkti „Iki“ (4)

Bendrovė „Rimi Lietuva“ galės įsigyti 100 proc. „Palink“ akcijų.

Kredito unijos indėlininkai atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje (50)

„Baltijos“ kredito uniją rugsėjį pripažinus nemokia apie 60 indėlininkų atsidūrė...

Lietuvių filmukas driokstelėjo feisbuke: nekainavo nė cento, o peržiūrėjo milijonai (40)

Beveik 6 mln. peržiūrų, 37 tūkst. reakcijų, 16 tūkst. pasidalijimų – tokių rezultatų per...

VRK darbo grupė siūlo pripažinti Liberalų sąjūdį šiurkščiai pažeidus įstatymą dėl kampanijos finansavimo (21)

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) darbo grupė siūlo pripažinti Liberalų sąjūdį...

Po referendumo Katalonijoje gerokai sumažėjo turistų (7)

Katalonija yra labiausiai lankomas Ispanijos regionas, tačiau po šį mėnesį surengto...

Amerikietės sėkmės istorija: naktiniame klube sutiko Etiopijos princą ir už jo ištekėjo (6)

33 m. amerikietė Ariana Austin praėjusį mėnesį tapo princese ištekėjusi už Etiopijos...

Įžvelgia grėsmę: ant Gedimino kalno – naujos pavojingos deformacijos (283)

Gedimino kalno pietinio šlaito centrinėje dalyje atsirado grunto įtrūkimai. Tai – ženklas, kad...

Recepto prašys kiekvienas paragavęs: prancūziškas pyragas su rūkyta lašiša ir daržovėmis (4)

Šis pyragas neįtikėtinai skanus ir puikiai tiks tiek kasdieniam, tiek šventiniam stalui. Taip...