aA
Beveik du trečdaliai vairuotojų, įvedus naują registracijos mokestį, už į Lietuvą įvežamą lengvąjį automobilį mokėtų nuo 115 iki 750 eurų, o už jo naudojimą – nuo 29 iki 190 eurų kasmet, rodo „Regitros“ duomenys.
<span style="color: #2B73D6;">Infografikas.</span> Kokius automobilių registracijos ir naudojimo mokesčius mokės dauguma vairuotojų
© DELFI / Orestas Gurevičius

Praėjusią savaitę Aplinkos ministerija registravo Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą.

Jame nurodoma, kad tiek registracijos, tiek naudojimo mokesčiai būtų apskaičiuojami automobilio išmetamą CO2 kiekį padauginus iš atitinkamo taršos mokesčio tarifo ir koeficiento.

Tarifai priklausytų nuo išmetamo CO2, o koeficientai nuo „Euro“ standarto, degalų rūšies arba pagaminimo metų.

Kaip „Delfi“ informavo „Regitros“ atstovai, jų tvarkomame Kelių transporto priemonių registre ne visos transporto priemonės turi nurodytą CO2 kiekį.

„Taip yra todėl, jog anksčiau kaupti šios informacijos nebuvo privaloma ir ne visų transporto priemonių kilmės ar patvirtinimo dokumentuose būna nurodytas CO2“, – paaiškino jie.

Vis dėlto, šių metų liepos 7 dienos duomenimis, iš viso Lietuvoje buvo registruota apie 1,67 mln. M1 ir N1 kategorijos lengvųjų automobilių. Iš jų nurodytą CO2 kiekį turėjo apie 864,7 tūkst., t. y. 51,7 proc.

Apie 180,8 tūkst. automobilių turėjo 0–130 gramų per kilometrą siekiančią emisiją. 275 tūkst. – 131–160 g/km, 272,2 tūkst. – 161–200 g/km, 114,3 tūkst. – 201–250 g/km, 22,4 tūkst. – 251 g/km ir daugiau.

Atitinkamai 0–130 g/km išmetančių automobilių savininkams mokesčių mokėti nereikėtų.

Išmetančių nuo 131 iki 160 g/km reikėtų mokėti nuo 115,28 iki 440 eurų siekiantį registracijos mokestį ir nuo 29,34 iki 112 eurų kasmetinį naudojimo mokestį.

Išmetančių nuo 161 iki 200 g/km lauktų 193,2–750 eurų siekiantis registracijos mokestis ir 48,94–190 eurų naudojimo mokestis.

201–250 g/km teršiančių automobilių savininkams registruojant reikės sumokėti nuo 353,76 iki 1375 eurų, o naudojantis nuo 88,44 iki 343,75 euro kasmet.

Vairuojant 251 g/km išmetantį automobilį, jo registracija būtų kainavusi bent 602,4 euro, naudojimas kainuotų mažiausiai 150,6 euro per metus. Teoriškai mokesčiai „lubų“ neturi, tačiau darant prielaidą, kad maksimali transporto priemonės tarša gali siekti 300 g/km, maksimalus registracijos mokestis siektų 2258 eurus, o naudojimo – 564 eurus per metus.

Tačiau tokie dydžiai galiotų tik 2023 metais. Numatoma, kad nuo 2024 metų CO2 rėžiai keistųsi. Pavyzdžiui, nuo 2024 metų mokestį tektų susimokėti ir daugiau nei 120 g/km išmetančių automobilių savininkams. 2026 metais neapmokestinimo riba nusileistų iki 100 g/km.

Įstatymo projekte numatomas ir tarifų bei koeficientų indeksavimas, kuris priklausytų nuo metinės infliacijos. Dėl to mokesčiai irgi didėtų.

Projekte taip pat yra aprašyta tvarka automobiliams, kurių dokumentuose CO2 išmetimas nėra nurodytas.

Ministerija siūlo, kad nuo mokesčių būtų atleidžiami tik elektra varomų, privilegijomis ir imunitetais pagal Lietuvos tarptautines sutartis besinaudojantys ir neįgaliesiems pritaikytų transporto priemonių valdytojai.

Mokesčių lengvatos taip pat būtų taikomos valdytojams, kurie yra 65 metų amžiaus ar vyresni (50 proc. nuolaida iki 2027 metų), valdytojams, turintiems šeimos kortelę (50 proc.) ir iki 2020 metų liepos 1 užregistruotų transporto priemonių valdytojams (50 proc. iki 2025 metų).

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(175 žmonės įvertino)
2.2057

Po Kinijos pareiškimų aiškėja, kaip atsilieps Lietuvai: situacija gali dar labiau pablogėti (4)

Kinijai pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Lietuva susisiekimo srityje, Nacionalinės aviacijos...

Į Ukrainą turi atplaukti pirmasis laivas, išgabensiantis JT misijoms skirtų grūdų krovinį

Pirmasis Jungtinių Tautų užsakytas laivas, turintis paimti grūdų krovinį iš Ukrainos pagal...

Pradeda kursuoti keltas tarp Ventės rago ir Nidos

Penktadienį Kuršių mariomis pradeda kursuoti keltas, kuris keleivius plukdins nauju maršrutu...

„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti klientams itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „ Ryanair “ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių...

Pajamas pernai auginusi „Nostrada“ vairuotojus įdarbina kitose šalyse

Dviejų fizinių asmenų valdoma Šiaulių krovinių vežimo bendrovė „ Nostrada “, pasak jos...

Top naujienos

Gyventojai pasidalijo sąskaitomis pasirinkus elektros tiekėją: pamačius dvigubai išaugusią sumą dreba ir rankos, ir kojos (1)

Šią savaitę daugiau kaip 660 tūkst. nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių Lietuvos...

Delfi PliusAnastasija Fedčenko

Okupuotuose Ukrainos miestuose – siaubą rusų kariams keliantys ženklai

Laikinai rusų pajėgų užimtos Ukrainos teritorijos nepasiduoda, rusų kariams čia visai nesaldu,...

Karštis nesitrauks, bet debesų bus daugiau: kai kur trumpai palis, gali kilti škvalas

Sekmadienio dieną aukšto atmosferos slėgio laukas pasislinks rytų link ir Lietuva išliks jo...

Žiniasklaida: Bučos skerdikai sunaikinti, bet tai dar ne viskas (8)

Iš žiaurumuose Bučoje dalyvavusios 64-osios Rusijos Federacijos atskirosios motorizuotosios...

Ekstremalus šuolis „Karklėje“ jaunuoliui baigėsi nelaimingai: į įvykį atskubėjo medikai

Be skirtingų atlikėjų gausos festivalis „ Karklė “ lankytojams siūlo ir kitų įvairių...

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusijos kariuomenės vadovybėje prasidėjo chaosas (6)

Rusijos generolai daro viską, kad tik jų neišsiųstų į karą Ukrainoje , nenori rizikuoti savo...

Atsargos pulkininkas: rusai jau stengiasi iš paskutiniųjų, bet ukrainiečiai turi gerą planą

Britanijos gynybos sekretorius Ben Wallace pareiškė, kad rusų veržimasis Ukrainoje buksuoja ir...

Su vėjeliu: Lietuvos merginų rinktinė – Europos čempionato finale (1)

Lietuvos jaunių merginų (iki 18 metų) rinktinė šeštadienio vakarą Heraklione, Graikijoje,...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: tokios radiacijos grėsmės Europai nebuvo net Šaltojo karo laikais

Jungtinių Tautų branduolinės priežiūros tarnybos ekspertai ragina nedelsiant imtis veiksmų...