NATO konferencijos dalyviai į „Litexpo“ parodų rūmus vakar buvo vežami pačiu pavojingiausiu Vilniuje – Lazdynu – tiltu. Dar šiemet šį įlinkusį tiltą bus bandoma rekonstruoti. Greitai keturiasdešimtmetį švęsiantis tiltas, jungiantis Lazdynus ir Vilkpėdę, per artimiausius kelerius metus bus ne tik kapitališkai suremontuotas, bet ir praplatintas. Specialistų nuomone, tai tilto amžių pailgins dar mažiausiai pusšimčiu metų.
Tiltas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
„Lazdynų tilto rekonstrukcijos projektas jau parengtas ir netrukus bus skelbiamas konkursas atlikti numatytus darbus. Tikimės, kad jie bus pradėti dar šiemet“, – „Vilniaus dienai“ planus atskleidė miesto savivaldybės Infrastruktūros projektų skyriaus vedėjas Gintautas Niaura.

Tilto būklė rūpestį kelia jau ne vienus metus, tačiau iki šiol būdavo pasitenkinama pašalinant didžiausias bėdas ir kosmetiškai palopant vieną ar kitą tilto dalį. Pastarasis toks trumpas remontas vyko praėjusių metų gruodžio viduryje.

Kai kurios su tiltu susijusios problemos iš viso nebuvo sprendžiamos. Pavyzdžiui, kai sraigtiniai pėsčiųjų laiptai, skirti nusileisti į patiltę, pavojingai aptrupėjo, nuspręsta iš viso uždrausti pėstiesiems jais naudotis.

Specialistai ramina žmones

Žvelgiant į Lazdynų tiltą iš šono akivaizdžiai matyti, kad jis įlinkęs. Nerimą kelia ir tilto pakraščių, ant kurių nutiesti pėsčiųjų šaligatviai, būklė. „Vilniaus diena“ iš kelių nuogąstaujančių skaitytojų sulaukė klausimo, ar iš viso saugu tais šaligatviais vaikščioti.

„Ne ne, tilto būklė tikrai nėra avarinė, nes tuomet jį iš karto reikėtų uždaryti. Žmonės gali drąsiai tiek važiuoti, tiek eiti tiltu, nepaisant to, kaip jis atrodo – joks pavojus jiems negresia. Mūsų specialistai kiekvieną mėnesį po kelis kartus tiltą apžiūri ir patikrina jo konstrukcijas“, – tikino Vilniaus tiltų priežiūra užsiimančios bendrovės „Tiltuva“ direktorius Gintaras Kostiukevičius.

Vis dėlto G.Kostiukevičius nė nemėgino slėpti, kad dėl tilto kyla daugiau bėdų, nei jų matyti iš išorės. Kai kurios problemos užprogramuotos jau jį konstruojant ir statant. „Panašių „ligų“ turi panašios konstrukcijos ir beveik tuo pat metu statytas Valakupių tiltas. Pernai tos „ligos“ buvo gydomos ir dabar mes atidžiai stebime, ar jos neatsinaujins“, – sakė „Tiltuvos“ vadovas.

Eismas aštuoniomis juostomis

1969 m. pastatytą gelžbetoninį Lazdynų tiltą būtina ne tik suremontuoti, bet ir iš esmės rekonstruoti, nes nutiesus pietinį ir vakarinį aplinkkelius eismas juo taps kelis kartus intensyvesnis, o apkrovos didesnės. Aplinkkelius jungsiantis tiltas bus tarptautinio maršruto dalis. Per jį, pavyzdžiui, automobiliai iš Minsko važiuos Kauno ir Panevėžio kryptimis.

Baiminantis, kad dabartinio tilto pločio ateityje gali nepakakti, nuspręsta imtis ir gana radikalių permainų: tiltas bus platinamas, prie jo šonų bus pristatoma papildomų dalių, o važiuojamoji kelio dalis praplatės iki aštuonių juostų. Tikimasi, kad praplatintu tiltu per dieną galės važiuoti iki 60 tūkst. lengvųjų automobilių ir 1200 sunkvežimių.

Tiltų remontas visada kelia nepatogumų miesto gyventojams. Jeigu būtų uždarytas Lazdynų tiltas, šio rajono gyventojams į miesto centrą tektų važiuoti dideliu lanku per Karoliniškes, T.Narbuto gatvę, Žvėryną. Savivaldybės Infrastruktūros projektų skyriaus vedėjas tvirtino, kad šį kartą to tikrai nebus: „Žinoma, eismas tam tikrais rekonstrukcijos etapais bus ribojamas, tačiau visiškai uždaryti tilto neplanuojame.“

Stovės pusę amžiaus

Daugiau ar mažiau kasmet tvarkomi bei remontuojami visi Vilniaus tiltai. Lazdynų tilto būklė šiuo metu yra pati blogiausia mieste. Jo rekonstrukciją planuojama vykdyti tiesiant vakarinį aplinkkelį. Skaičiuojama, kad bendra darbų sąmata sieks 31,5 mln. litų, o tilto rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2013 m.

G.Kostiukevičiaus teigimu, būtina remontuoti ne tik patį Lazdynų tiltą, bet ir jo viduje nutiestas šiluminės trasos ir vandentiekio komunikacijas.

„Jos nėra sandarios, iš jų nuolat varva vanduo, jis spartina metalinių tilto konstrukcijų koroziją. Tai mato mūsų darbininkai, tikrinantys tilto vidaus būklę. Mes jau kelerius metus miesto valdžią įtikinėjame, kad tiltą būtina kapitališkai remontuoti. Tikėkimės, kad dabar jau ilgai laukti iš tiesų nebereikės“, – vylėsi G.Kostiukevičius.

Per rekonstrukciją turėtų būti keičiamos kai kurios susidėvėjusios tilto sijos ir kiti korozijos paveikti konstrukcijų elementai. „Kapitališkai suremontavus, atnaujinus ir sustiprinus tiltas sėkmingai stovės dar mažiausiai penkiasdešimt metų“, – užtikrino „Tiltuvos“ direktorius.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

A.Štaras skandina valdžią

„Leo LT oponentai verčiami valstybės priešais“

Konservatoriai kyla prieš „Akropolį“

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelininkai: mažesnio eismo intensyvumo keliuose gali būti slidžių ruožų (1)

Šeštadienį mažesnio eismo intensyvumo keliuose gali būti slidžių ruožų, įspėja Automobilių...

Kai kuriose Vilniaus gatvėse veiks nauji šviesoforai (16)

Vienos judriausių Vilniaus mieste gatvės – Žirmūnų bei Kalvarijų – artimiausiu metu...

„Kelių priežiūrai“ suaktyvėjus, privatus verslas mato nelygybę (11)

Kelių tiesimo konkursus vieną po kito laimi naujai sukurta valstybės įmonė „Kelių...

Vilniaus viešasis transportas bus nudažytas raudonai ir geltonai (45)

Vilniaus miesto savivaldybės viešasis transportas per pusketvirtų metų bus nudažytas raudonai ir...

Gatvės remonto darbai sustos neprasidėję - kalta žiema (13)

Rekonstruojant Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki žiedinės...

Top naujienos

Pagalbos viešai paprašyti išdrįso pirmą kartą: trūksta tiek nedaug, kad gyvenimas pasikeistų (28)

Nataša niekada nesvajojo apie didelę šeimą, tačiau šiuo metu mama ją šaukia net septyni vaikai.

„Coca-Cola“ Europai pristatė naują gėrimą, tačiau Lietuvoje gėrimo sudėtis bus kitokia (33)

Šią savaitę Ciuriche, Šveicarijoje bendrovė „ The Coca-Cola Company “ pristatė naują...

Mia iškrito iš atrankų į „Euroviziją“ (270)

Šeštadienio vakarą LRT eteryje jau antroji eurovizinių atrankų laida. Laikas tiksi – iki...

Pigu-brangu eksperimentas: drabužiai beveik identiški, o kainos skiriasi daugiau nei 10 kartų (85)

DELFI Stilius nutarė atlikti „pigu-brangu“ eksperimentą paieškoti drabužių, kurie atrodo...

Į prekybos centrą „Mandarinas“ sulėkė gausybė pareigūnų (33)

Šeštadienio vakarą Vilniuje esančiame prekybos centre „ Mandarinas “ įsikūrusioje...

Orai: teks prisiminti, ką reiškia tikras šaltis

Ateinančios naktys bus itin žvarbios, kitos savaitės pradžioje gali atšalti ir iki 16 laipsnių...

Kad nevaikiški žaisliukai gerai tarnautų (2)

Jūsų mėgstamas sekso žaisliukas ką tik padėjo jums pabuvoti devintame danguje – o kas toliau?...

Geriausi visų laikų maisto ruošimo patarimai: mažos gudrybės padės išsaugoti ir ryškias produktų spalvas (1)

Ar norėtumėte savo virtuvėje jaustis tikru profesionalu, laisvai žongliruoti įvairiausiais...

Šalys, kuriose už 800 eurų per mėnesį gyvensite kaip karaliai (172)

Pasaulyje yra bent 27 šalys, kuriose galima iš tikrųjų karališkai gyventi už mažesnę nei 1 000...

Studentės svajones sutrypė realybė: dar tikiuosi, kad neteks krautis lagaminų (162)

Medikams nusprendus netylėti ir mitingu siekti atkreipti valdančiųjų dėmesį į problemas,...