aA
Sekmadienį vėlyvą vakarą į sostinę atvyko „L-Bus" – pirmasis lietuviškas elektrinis autobusas.
Autobusas L-Bus
© Autoriaus nuotr.

Transporto priemonė sumontuota ant lenkiškos AMZ autobusų važiuoklės.

Elektros įranga – Čekijoje pagaminta „Cegelec“. Autobusą surinko Lietuvoje įsikūrusi įmonė „L-BUS“

Pasak „L-BUS“ atstovų, prieš tai transporto priemonė jau važinėjo ne vienoje Europos sostinėje. Tiek Prahoje, tiek Varšuvoje ji pasirodė puikiai, vieną kartą įkrauta nuvažiuodavo iki 240 kilometrų.

Autobuse sumontuotas TAM 1052C6B variklis, kurio galia – 120 kW. Visų baterijų elementų energija sudaro 230 kWh.

Norint autobusą įkrauti vadinamuoju greituoju būdu naudojant 250 A srovę, reikia maždaug valandos. Lėtuoju būdu, naudojant 32 A srovę, įkrovimo procesas trunka iki aštuonių valandų.

Priekinė autobuso ašis – ZF RL75 EC, nepriklausoma. Varomoji galinė ašis bei vairo stiprintuvas taip pat pagaminta ZF. Autobuse sumontuotos EBS ir ASR sistemos.

Autobusas – 10 metrų ilgio, jame – 83+1 vietų, sėdimų – 44+1. Autobuso masė – 10 500 kg.

Autobusas – žemagrindis, kiekvieno įėjimo aukštis – 320 mm. Rampa, skirta neįgaliesiems, sumontuota ties antruoju įėjimu.

Transporto priemonėje iš abiejų pusių įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, kurios reguliuoja ir palaiko efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūrą. Be to, transporto priemonės elektros sistema yra naudojama salonui šildyti. Papildomai dar įrengtas ir tepalinis šildytuvas efektyvesniam salono šildymui.

Asinchroninis traukos variklis sumontuotas už galinės varomosios ašies kairėje autobuso pusėje, o elektros baterijos išdėstytos galinėje kėbulo dalyje, už galinės varomosios ašies, taip pat transporto priemonės šonuose po keleivių sėdynėmis.

„L-BUS“ dvi savaites veš keleivius sostinėje. Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas" eksploatacijos direktoriaus Rimanto Markausko, veikiausiai autobusas važinės 1-uoju maršrutu „Oro uostas-Stotis". Ten jis galėtų važinėti visą dieną vieną kartą įkrautomis baterijomis. Gali būti, jog autobusą vilniečiai išvys ir važinėjantį sostinės senamiesčiu.

Po to transporto priemonė keliaus į Kauną. Pasak „L-BUS" atstovų, šis autobusas - demonstracinis modelis. Jį panorę galės išbandyti įvairių Europos miestų vežėjai.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Europos Parlamentas nustatė precedento neturinčias sunkvežimių išmetamųjų teršalų ribas (3)

Europos parlamentas priėmė teisės aktą, kuriuo nustatomos precedento neturinčios išmetamųjų...

„Mercedesas“ su atsukta rida įžiebė konfliktą: moteris prabilo apie žinomos bendrovės veiksmus (582)

Maždaug prieš metus iš Kauno automobilių turguje esančios aikštelės Jekaterina Dumskytė pirko...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos šiemet augo 4 proc. (3)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė pirmąjį 2019-ųjų metų ketvirtį...

Paluckas apie kompensaciją už taršaus automobilio atsisakymą: tai neadekvatus dydis (17)

Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkas Gintautas Paluckas sako, kad Nacionaliniame oro...

„Toyota“ ir „SoftBank“ fondai į „Uber“ investuos 1 mlrd. JAV dolerių (1)

Japonijos automobilių gamybos milžinė „ Toyota “ ir investicijų fondas „SoftBank Vision...

Top naujienos

Lietuvą užklupo tikra vasara: bus ir karščio banga, ir perkūnija (25)

Orai Lietuvoje šią savaitę primins tikrą vasarą – termometrų stulpeliai šoktelės net iki...

Diskusijų audra dėl vairuotojų atlyginimų nerimsta: ministro pasiūlymą vertina kaip sužlugdymą (72)

Socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio pasiūlymas tolimųjų reisų vairuotojams...

Guoga vėl kelia politines aistras: tarp dviejų ugnių patekęs Puteikis turi savo planą (55)

Antaną Guogą po savo Lietuvos centro partijos sparnu rinkimams į Europos Parlamentą priglaudęs...

Masiškai trūkstant specialistų, atrado nišą jų rengimui: perspektyvią profesiją renkasi net 60-mečiai (13)

Futurologams nuolat prognozuojant naujų profesijų poreikį ir senų profesijų mirtį, vis didesnė...

Kardinalūs senos statybos buto pokyčiai: nepatikėsite, kad tai ta pati erdvė (25)

Senos statybos būsto remontas reikalauja daugiau darbo ir laiko, nei įrengti tuščią butą. Visgi,...

Gyvai / Išskirtinis vakaras Kaune: „Žalgiris“ – „Fenerbahče“ (5)

Po dviejų Eurolygos atkrintamųjų mūšių Stambule serija persikėlė į Kauną. „Žalgiris“...

Kelio neskauda be priežasties: 3 pagrindinės aplinkybės, dėl kurių tuoj pat reikėtų susirūpinti

Šiandien girdime daug raginimų būti fiziškai aktyvesniems. Visi sutinkame, kad judėjimas teikia...

Čia lietuviai jaučiasi laukiami ir turtingi: pilnas kuro bakas vos už 4, o vakarienė restorane už 5 eurus (223)

„Ar jūs norite mirti? Kodėl jūs važiuojate pas teroristus?“ Tokius klausimus dažniausiai...

Atsakymas sunerimusiems, kaip reikės išgyventi be vienkartinių maišelių (45)

Žmonių įsitraukimą į aplinkosaugos problemas ir teisingą rūšiavimą stabo vis dar šias sritis...

Vaistinėje apsilankęs Stano vis dar negali atsigauti: man pasidarė gėda, bet ne dėl to, kad pritrūko pinigų (173)

Atėjus šiltajam metų sezonui daugelis labiau susirūpina savo sveikata, todėl, norint užbėgti...