aA
Per pastarąjį mėnesį JAV „Uber“ platformos vairuotojai – juodųjų automobilių, prabangių „UberSelect“ sedanų ir „UberX“ vairuotojai – surengė protestus prie šios technologijų įmonės būstinės Dalase.
Indijos Uber taksi
© AFP/Scanpix

Kaip jau rašė DELFI keleivių pavėžėjimo paslaugą teikianti tarptautinė bendrovė „Uber“ pradėjo žvalgybą Vilniuje. Įmonė jau iš esmės pakeitė ne vieno miesto viešojo susisiekimo veidą: taksi bendrovės yra priverčiamos keisti savo veiklos metodus.

Antradienį bendrovė „Uber“ ir Vilniaus miesto savivaldybė apsikeitė pasirašytu pasitikėjimo memorandumu. Su bendrove „Uber“ susitarta, kad netrukus Vilniuje, pasinaudojant geriausia JAV ir Europos šalių rinkų praktika, pradės veikti bandomoji dalijimosi automobiliais programa. Jos įkainiai kol kas nežinomi.

„Uber“ veikla nepatenkinti vairuotojai ne sykį protestavo įvairiuose pasaulio miestuose, šįkart detaliau aprašoma situacija Dalase.

Vairuotojai Dalase tvirtina, kad nusmukus įkainiams, jie yra priversti keleivius vežti nuostolingai. Vairuotojai skundžiasi, kad juos išnaudoja ir pati „Uber“, kuri vadovaujasi nuostata, kad arbatpinigiai jau yra įtraukti į standartinius „Uber“ įkainius, rašo dallasobserver.com.

„Uber“, ir ypač „UberX“, veikiausiai yra naudingiausia, kai naudojama trumpoms kelionėms po Dalaso miesto centrą. Dėl šios paslaugos kelionės tarp Dalaso rajonų gali būti vienas juokas.

Išsikviečiate telefonu automobilį ir iš Uptowno į Deep Ellumo rajoną nuvažiuojate per 10 minučių, nesirūpindamas, ar ne per daug išgėrėte ir ar rasite laisvą vietą automobiliui. Kelionė, kuri gali tapti milžinišku galvos skausmu naudojantis viešuoju transportu ar važiuojant savu automobiliu, tampa neįtikėtinai lengva. Ir pigi. Galbūt pernelyg pigi.

Pavyzdžiui, šiuo metu už kelionę iš Dalaso miesto centro į daugumą vietų Uptowne ar Deep Ellume sumokėsite mažiausią mokestį – iki 4,2 dolerio (3,8 euro). Tačiau prieš mėnesį ji kainavo 3,5 dolerio. „Uber“ nuo šių 4,2 dolerio atskaičiuoja 1,7 dolerio ir šią sumą vadina „saugaus važiavimo mokesčiu“. Vairuotojui ji palieka 2,5 dolerio. Tuomet „Uber“ dar pasiima sau standartinius 20 proc., taigi vairuotojui lieka mažiau negu pusė užmokesčio už kelionę – 2 doleriai (1,8 euro). Bet koks vairuotojui liekantis pelnas geriausiu atveju tampa mikroskopinis.

Keleivis, vargu, ar paliks arbatpinigių, nes mažai jų turi grynųjų pinigų, o papildomai atsilyginti vairuotojui per programėlę yra neįmanoma.

Ilgos kelionės kelia kitokių rūpesčių. Jei ilgai kelionei pasirinkote „Uber“, jums gali atrodyti, kad vairuotojas apsidžiaugs. Nuvažiuoti iš Dalaso į Fort Vortą paprastai kainuoja maždaug 40 dolerių (36 eurus) – tai kur kas pigiau, negu važiuojant taksi. Tačiau jei paklaustumėt „Uber“ vairuotojo, ar jam patinka iškvietimai ilgoms kelionėms, jis atsakytų, kad kelionės kaina nėra jos verta. Daugelis „Uber“ vairuotojų važinėja netoli savo namų ar darbovietės, gaudami šiek tiek papildomų pajamų.

Štai vienas vyrukas, su kuriuo teko važiuoti kelis kartus, iš šių pajamų nusipirko namų kiną. Tačiau kai vairuotojui tenka važiuoti į Fort Vortą, grįždamas atgal jis yra priverstas išsijungti šią programėlę. Tai reiškia, kad jis praranda mažiausiai 30 minučių, per kurias galėtų užsidirbti. Taip jis elgiasi dėl poros priežasčių.

Pirma, vairuotojai prieš paimdami keleivį negali matyti galutinio keleivių kelionės tikslo. Net jei keleivis įrašė jį savo programėlėje, vairuotojas nežino, kur jis važiuos, kol nenuspaudžia važiavimo pradžios mygtuko savo paties programėlėje.

Antra, jei vairuotojas atmes pernelyg daug iškvietimų, jis gali būti visam laikui išmestas iš šios paslaugos. Be to, keleiviai ir vėl vargu ar paliks arbatpinigių.

„Uber“ sukėlė važinėjimo po Dalasą be savo automobilio revoliuciją. Tačiau ką daryti, kai „Uber“, regis, yra pasiryžusi atimti paskutinį skatiką iš savo vairuotojų, kurie, beje, nėra priversti dirbti vien tik „Uber“? Galbūt mums visiems reikėtų pereiti prie „Lyft“?

„Lyft“ paslauga veikia taip pat, kaip ir „Uber“. Atsidarai programėlę, išsikvieti automobilį ir jis atvažiuoja gana greitai. „Lyft“ įkainiai yra mažesni negu Dalaso taksi įmonių, bet šiek tiek didesni negu „Uber“: 90, o ne 85 centai už vieną mylią ir 15, o ne 10 centų už minutę.

Pagrindinė priežastis, kodėl vairuotojus traukia pereiti prie „Lyft“, yra ta, kad ši paslauga leidžia palikti vairuotojui arbatpinigių per pačią programėlę, jei, pavyzdžiui, jūsų kelionė buvo itin trumpa ar itin ilga, jei jūsų draugas automobilyje elgėsi netinkamai, ar, tarkime, jūs buvote paimtas ne iš tos vietos, kurią iš pradžių nurodėte.

DELFI primena, kad nuo antradienio „Uber“ žvalgosi Lietuvoje ir ieško pirmųjų vairuotojų, kurie norėtų teikti pavėžėjimo paslaugą su bendrovės prekės ženklu. Kada vilniečiai ir miesto svečiai galės važiuoti su „Uber“ namo, dar nėra aišku.

Šiuo metu Lietuvos sostinėje „Uber“ atėjimui prieštarauja taksi bendrovių atstovai. Jie miesto merui Remigijui Šimašiui yra išsakę savo nuomonę, kad arba nori tokių pat sąlygų kaip „Uber“ vairuotojai, arba taksi sąlygas pritaikyti jiems.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkeliai“ sveikina Lietuvą: ant aukščiausio tilto suplevėsavo rekordinė trispalvė (30)

„Lietuvos geležinkeliai“ tęsia tradiciją originaliai pasveikinti šalį Lietuvos Valstybės...

Trys įmonės steigia Transporto inovacijų centrą (4)

Valstybės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ , Lietuvos paštas bei „Kelių priežiūra“...

Sugedusį automobilį įsigijusią merginą apgynė teismas: pardavėjas turės grąžinti pinigus (207)

Panevėžio bendrovė, pardavusi moteriai automobilį su dideliais trūkumais, privalės grąžinti...

Lietuvos keliai šiemet keis rūbą: atnaujins ir vairuotojus kankinantį Vilnius–Utena kelią (49)

Kaip ir kasmet, prasidėjus šiltajam metų laikui, Lietuvos keliuose prasidės darbymetis – vyks...

Klaipėda už 5 mln. eurų perka 18 ekologiškų autobusų (5)

Klaipėda už 5 mln. eurų perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų –...

Top naujienos

Netaiklus Westermanno metimas padovanojo „Rytui“ Karaliaus Mindaugo taurę (828)

Leo Westermannas paskutinėmis rungtynių sekundėmis meistriškai išprovokavo pražangą mesdamas...

Pradėjęs lankyti darželį, Danielius susirgo pavojinga infekcija: dabar berniukas nejuda, nemato ir nekalba (64)

„Kaip ir kiekvienai jaunai šeimai, taip ir mūsų, kūdikio laukimas buvo neapsakomas džiaugsmas,...

Po nesėkmės trumpai kalbėjęs Šaras: nebuvo lyderio, kuris galėtų patempti (16)

Kauno „Žalgiris“ neapgynė pastaruosius du sezonus laimėtos Karaliaus Mindaugo taurės ,...

Pataria netylėti: kaip patikrinti, ar darbdavys po reformos neapgavo išmokėdamas atlyginimą (20)

Norint paprastai išsiaiškinti, ar darbdavys neapgavo išmokėdamas atlyginimą už šių metų...

Imunologė ragina nenumoti ranka į papildomus skiepus vaikams: nuo šių ligų pasitaikė ir mirties atvejų (3)

Vos tapę tėvais ir susilaukę vaikelio jau per pirmą pažintį su vaiko pediatru visi...

Iš Šri Lankos grįžusi lietuvė pakeitė požiūrį į arbatą, kurią geriame Lietuvoje (46)

Sunku žodžiais apsakyti, ką maisto tinklaraštininkui reiškia galimybė apsilankyti Šri Lankoje...

Karo akademijos profesorė: šių dienų šauktinis – labiau išsilavinęs (24)

Lyginant šauktinius , kurie tarnybą atliko prieš daugiau kaip dešimtmetį, ir tuos, kurie ją...

Šveicarijos lietuvė: suvokti, kodėl čia kasininkės uždirba dešimtis tūkstančių, yra darbas (312)

Šveicarija – keista šalis. Smagi šalis. Spalvinga šalis. Kuria puse nepakreipsi, įdomi...

Rimvydas Valatka. Desakralizuoti Lietuvos pilietybę (398)

Politinis kalendorius pamėtėjo rinkimų . Karbauskis su Širinskiene – dar ir Konstitucijos...