„Turėsime sutvarkyti visus techninės priežiūros formalumus, gauti reikalingas licencijas. Per tą laiką autobusų parko teritorijoje pradės veikti ir suspaustų gamtinių dujų degalinė“, - sakė tuomet M Grigelis. Procedūros užtruko, tad pirmieji suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai į miesto gatves išvažiavo šiandien, birželio 11-ąją.

Per šį laiką spėta apmokyti ir autobusų vairuotojus. „Sunku patikėti, kiek įtakos degalų sąnaudoms turi tinkamas vairavimas. Kadangi modernių suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų iki šiol parke neturėjome, mokymai buvo labai naudingi", - sako M. Grigelis.

Penki pirmieji „Solaris" nuo pirmadienio veža kauniečius 9, 17, 18, 37 ir 38-uoju maršrutais. Kitus autobusus į Kauno gatves ketinama išleisti jau artimiausiu metu.

Techninės savybės

Transporto priemonės nuo anksčiau įsigytųjų „Solaris Urbino“ skirsis ne tik dujų balionų „kupra“ ant stogo – jų raudona spalva šiek tiek šviesesnė.

Šešiuose iš specialių kompozitinių medžiagų pagamintuose „Raufoos“ balionuose iš viso telpa 1284 litrų degalų – tiek autobusams pakanka nuvažiuoti ne mažiau kaip 400 kilometrų. „Vieną kartą pripildžius dujų, transporto priemonės veš keleivius visą dieną“, - sako M. Grigelis.

„Solaris Urbino 12 CNG“ – standartinio 12 metrų ilgio, jų aukštis – 3,35 m. Salone – 28 sėdimos vietos, iš viso autobusu gali važiuoti 85 keleiviai.

Autobuso važiuoklė pagaminta iš nerūdijančio plieno, jai lenkai suteikė dvylikos metų garantiją nepriklausomai nuo transporto priemonės ridos.

„Solaris Urbino 12 CNG“ variklis – 238 kW (320 AG) „Cummins ISL G EEV320“, atitinkantis Euro 5 ir EEV standartus. Pavarų dėžė – „Voith Diwa 5“ su retarderiu. Sumontuotas ribotuvas neleis transporto priemonei viršyti 80 km/val. greičio.

Komforto ir saugumo elementai

Rengdami konkurso sąlygas naujoms transporto priemonėms pirkti, „Kauno autobusų“ vadovai pagalvojo ir apie jų patogumą keleiviams bei vairuotojui, taip pat apie saugumą.

Oro kondicionavimo bei ventiliavimo sistema įrengta tiek vairuotojo kabinoje, tiek ir salone. Autobuse sumontuotos trys vaizdo kameros: dvi iš jų – priekyje ir gale, viena fiksuoja vaizdą gatvėje autobuso priekyje.

„Solaris Urbino 12 CNG“ – trejos durys, ties jomis įrengti garsiniai ir šviesos signalai, informuojantys apie durų uždarymą. Ties pirmosiomis ir antrosiomis durimis įrengtos rampos su mechaniniu valdymu, skirtos neįgaliųjų vežimėliams įvažiuoti. „Dvi rampas neįgaliųjų vežimėliams įvažiuoti sumanėme įrengti dėl to, kad Kaune galioja įlipimo pro priekines duris tvarka. Neįgaliajam bus patogu įvažiuoti pro priekines duris, o vairuotojui nereikės apeiti aplink autobusą, norint jam pagelbėti“, - sako M. Grigelis.

Vairuotojo darbo vieta ergonomiška, sėdynė reguliuojama priklausomai nuo vairuotojo svorio.

„Solaris Urbino 12 CNG“ salono grindys padengtos neslidžia danga, ji atspari trinčiai ir atmosferos poveikiui.

Abiejose autobuso ašyse sumontuoti diskiniai stabdžiai „Knorr-Bremse“. Įrengtos ABS, ASR, EBS saugumo sistemos.

Informacinės sistemos

Transporto priemonėje sumontuotas borto kompiuteris, bilietų tikrinimo sistema su fiskaliniu kasos aparatu bei elektroniniais komposteriais, žyminčiais popierinius bilietus ir elektronines korteles su duomenų įrašymu į korteles. Iš viso autobuse yra trys komposteriai – vienas elektroninėms kortelėms su įrašymo galimybe, įrengtas prie pirmųjų durų, ir du – popieriniams bilietams bei elektroninėms kortelėms, įrengti netoli antrųjų ir trečiųjų durų.

Autobuse sumontuota moderni keleivių informavimo sistema su diodinėmis švieslentėmis, taip pat garso sistema su garsiakalbiais.

Dar viena naujovė – ties kiekvienomis durimis įrengta keleivių skaičiavimo įranga, sujungta su borto kompiuteriu. Keleivių skaičiavimo tikslumas – ne mažiau 95 proc.

Autobusai įsigyti už Europos Sąjungos struktūrinės paramos Sanglaudos fondo lėšas. Iš viso Kauno miestui skirta lėšų dvidešimt keturiems suspaustas gamtines dujas naudojantiems autobusams. Visos transporto priemonės jau atvyko į Laikinąją sostinę.