aA
Naujausi testai parodė, kad suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomu vilkiku tą patį atstumą galima įveikti 20 proc. pigiau nei dyzeline transporto priemone, skelbiama „Iveco“ pranešime.
Iveco Stralis 460 NP suskystintomis gamtinėmis dujomis varomas vilkikas / Girteka nuotr.
Iveco Stralis 460 NP suskystintomis gamtinėmis dujomis varomas vilkikas / Girteka nuotr.
© Bendrovės archyvas

Tai išsiaiškino didelį nuosavo transporto parką turinti transporto ir logistikos kompanija „Girteka Logistics“, atlikusi testinius važiavimus su „Iveco Stralis 460 NP“ SGD (LNG) dujomis varomais vilkikais. 2018 m. lapkričio – gruodžio mėnesiais testuotas „Iveco Stralis 460 NP“ pademonstravo gerus rezultatus. Šiais metais toje pačioje įmonėje pradėti testuoti dar du tos pačios markės vilkikai.

Tikrinta, kiek gali nuvažiuoti

„Pirmuosius testus su SGD vilkikais pradėjome dar praeitais metais. Jau tuomet pastebėjome, kad 100 kilometrų SGD varomu vilkiku galima nuvažiuoti apie 20 proc. pigiau. Tikrinome ne tik degalų sąnaudas, bet ir kiek kilometrų vilkikas gali įveikti pilnai užpildytomis dujų atsargomis. Rezultatai parodė, jog su pilnu degalų baku mūsų vairuotojams pavyko nuvažiuoti 1500 km”, – pasakojo „Girteka Logistics“ Transporto veiklos direktorius Donatas Načajus.

Šis rodiklis itin aktualus Lietuvai, nes mūsų šalyje iki šiol neišplėtotas SGD degalinių tinklas, kol kas neturime nei vienos degalinės. Tačiau 98 proc. įmonės klientų yra už Lietuvos ribų. Dėl šių priežasčių ir vilkikas buvo testuotas svetur.

„Vilkikas buvo testuojamas Beniliukso šalyse ir Prancūzijoje, nes ten geriausiai išvystytas SGD degalinių tinklas“, – sakė D. Načajus.

Nesustojęs nuvažiuoja iki 1,6 tūkst. kilometrų

„Iveco“ atstovybės Baltijos ir Suomijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis pripažino, kad aptariamų degalinių trūkumas kelia sunkumų ir lėtina dujinio transporto vystymą Lietuvoje.

„Mes kalbame apie dujinį transportą – jis yra kitoks, nestereotipinis. Lietuvoje, deja, tai vis dar naujiena. Tik siauras ratas įmonių inicijuoja skirtingą požiūrį į gamtos apsaugą, turi tikslą būti nepriklausomais nuo standartinių naftos produktų.

Manoma, kad alternatyvus transportas kelia pernelyg daug problemų, tačiau mūsų ilgametė patirtis rodo tik pranašumus. Mūsų dujinis transportas naudoja iki 15 proc. mažiau dujų, vienu „užpylimu“ gali nuvažiuoti iki 1,6 tūkst. kilometrų, kas yra maksimaliai įmanoma ir dyzeliniu automobiliu, o, svarbiausia, yra žalias. Pastebimai sumažinome išmetamo CO2 kiekį naudojant Bio SGD dujas (iki 85%), jau nekalbu apie kietųjų dalelių ir azoto oksido (NOx) sumažėjimą (iki 95%) – šie pagrindiniai rodikliai rodo taršos mažinimą bei poveikį aplinkai”, – aiškino jis.

Nėra nė vienos degalinės

Anot E. Jakubonio, 2019-ieji bus proveržio metai, kai visoje Europoje alternatyvaus kuro transporto priemonėms teks išskirtinis dėmesys. Jau dabar ES įgyvendina vadinamųjų mėlynųjų koridorių projektą, pagal kurį ne rečiau kaip kas 400 km vilkikams įrengiama SGD degalinė. Tiesa, kol kas jos baigiasi ties Vokietijos ir Lenkijos siena.

Skandinavijos šalys taip pat jau patvirtino ir įgyvendina pakankamai agresyvius alternatyvaus kuro transporto vystymo planus. Norvegijos valdžia nuo 2025 m. uždraudė registruoti naujas dyzelines ir benzinines transporto priemones. Švedija užsibrėžė tikslą, jog iki 2020 m. net 49 proc. sunaudojamų degalų būtų iš atsinaujinančių šaltinių. Apie didelius planus šioje srityje kalba ir Suomija, kurios valstybinė dujų kompanija „Gasum“ iki 2020 m. įsipareigojo išvystyti ir atidaryti iki 50 SGD/ SSGD degalinių trijose Skandinavijos šalyse.

Savo ruožtu Lietuvoje situacija, apgailestauja jis, nekinta nuo 2013 m.

„Dar 2013 m. Lietuvoje „Iveco“ pristatė pirmąjį suskystintomis gamtinėmis dujomis važiuojantį vilkiką „Iveco Stralis LNG“. Jį bandėme, testavome, pristatėme ministrams, tačiau nuo to laiko nepajudėjome niekur, šalyje nebuvo išvystytas degalinių tinklas“, – pripažino „Iveco“ atstovas.

Pirmąją suskystintų gamtinių dujų kolonėlę dar šiemet kelyje „Via Baltica“ planuoja pastatyti privataus kapitalo įmonė „SG dujos“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.2500

Skuodis: dalis Mobilumo paketo nuostatų diskriminuoja ES pakraštyje esančius vežėjus (1)

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvos transporto sektorius yra toks didelis, jog...

Sostinės Ukmergės gatvės atkarpoje metus bus ribojamas greitis

Vienoje pagrindinių sostinės eismo arterijų, Ukmergės gatvėje ties Ozo gatvės viaduku metams...

EK sprendimas dėl naujų tachografų Lietuvos vežėjus ir džiugina, ir neramina (3)

Po dvejų metų tarptautiniai krovinių vežėjai naujuose vilkikuose privalės įdiegti naujausios...

„CityBee“ svarsto vystyti nuotoliu valdomų automobilių tinklą pristatys idėją ministrui (1)

Trumpalaikės automobilių nuomos platformą „CityBee“ valdanti „ Prime Leasing “ svarsto...

Kauno vairuotojus į neviltį varančios spūstys iš miesto centro greitai trauktis nežada (59)

Nespėjus iki rugsėjo 1-osios baigti vienos judriausių Kauno transporto arterijų – Šauklių ir...

Top naujienos

Vilniuje teisiama akušerė ginekologė: prokurorų teigimu, dėl jos kaltės nėščioji neteko kūdikio (38)

Vilniaus Antakalnio poliklinikoje dirbanti gydytoja akušerė ginekologė Laura Bražėnienė...

Išvardino vakcinacijos klaidas Lietuvoje: kalbant apie mirčių gausą, šiems žmonėms – didžiausias pavojus (168)

Delfi laidoje „Iš esmės“ sveikatos ekspertai nesutarė dėl vakcinacijos proceso ir mirčių...

Seime – šūsnis Darbo kodekso pakeitimų: pokyčiai būtų ir dėl išeitinių, ir dėl „mamadienių“ bei „tėvadienių“ (6)

Parlamentarai ir vėl siūlo keisti Darbo kodeksą – šįsyk pokyčius inicijuoja tiek valdantieji,...

Dėl Afganistano Bideno laukia rimtas išbandymas: gali išsipildyti pražūtingas scenarijus (1)

JAV prezidento Joe Bideno administracijos nenoras švelninti sankcijas Talibanui rizikuos įstumti...

Lietuvos įmonė patiria sunkumų dėl Kinijos: nepratęsiamos ir nesudaromos naujos sutartys, stringa žaliavų tiekimas (133)

Kai kurios su Kinija dirbančios Lietuvos įmonės praneša, kad pašlijus Vilniaus ir Pekino...

Fausta Marija Leščiauskaitė. O jeigu nemokėsiu elgtis prabangiame restorane?

Kaip jau ko gero nemaža dalis mano skaitytojų galėjo pastebėti, vakar išpildžiau vieną savo...

Arūnas Milašius. Per daug išlepome, dėl to ir bijome darbo bei pabėgėlių (4)

Valdžia pati susipainiojo, kas išsprendė atbėgėlių krizę, ir ar išvis išsprendė, politikai...

Džiugina gausus rudens gėrybių derlius? Maisto ekspertė patarė, kaip tinkamai šaldyti cukinijas ir burokėlius

Rugsėjis – cukinijų ir burokėlių derliaus mėnuo. Gausiai užderėjus šioms gerybėms...

Prezidentūros ir valdančiųjų žingsniai suvaldant migracijos krizę: kas už uždarų durų priiminėjo lemtingus sprendimus (154)

Žiežirbos dėl indėlio į migrantų krizės valdymą pažiro ir iš Prezidentūros, ir iš...

Prancūzijos vartotojų asociacija pareiškė ieškinį „Vinted“ dėl žmonių klaidinimo (72)

Prancūzijos vartotojų asociacija „UFC-Que Choisir“ dėl vartotojų klaidinimo pareiškė...