aA
Naujausi testai parodė, kad suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomu vilkiku tą patį atstumą galima įveikti 20 proc. pigiau nei dyzeline transporto priemone, skelbiama „Iveco“ pranešime.
Iveco Stralis 460 NP suskystintomis gamtinėmis dujomis varomas vilkikas / Girteka nuotr.
Iveco Stralis 460 NP suskystintomis gamtinėmis dujomis varomas vilkikas / Girteka nuotr.
© Bendrovės archyvas

Tai išsiaiškino didelį nuosavo transporto parką turinti transporto ir logistikos kompanija „Girteka Logistics“, atlikusi testinius važiavimus su „Iveco Stralis 460 NP“ SGD (LNG) dujomis varomais vilkikais. 2018 m. lapkričio – gruodžio mėnesiais testuotas „Iveco Stralis 460 NP“ pademonstravo gerus rezultatus. Šiais metais toje pačioje įmonėje pradėti testuoti dar du tos pačios markės vilkikai.

Tikrinta, kiek gali nuvažiuoti

„Pirmuosius testus su SGD vilkikais pradėjome dar praeitais metais. Jau tuomet pastebėjome, kad 100 kilometrų SGD varomu vilkiku galima nuvažiuoti apie 20 proc. pigiau. Tikrinome ne tik degalų sąnaudas, bet ir kiek kilometrų vilkikas gali įveikti pilnai užpildytomis dujų atsargomis. Rezultatai parodė, jog su pilnu degalų baku mūsų vairuotojams pavyko nuvažiuoti 1500 km”, – pasakojo „Girteka Logistics“ Transporto veiklos direktorius Donatas Načajus.

Šis rodiklis itin aktualus Lietuvai, nes mūsų šalyje iki šiol neišplėtotas SGD degalinių tinklas, kol kas neturime nei vienos degalinės. Tačiau 98 proc. įmonės klientų yra už Lietuvos ribų. Dėl šių priežasčių ir vilkikas buvo testuotas svetur.

„Vilkikas buvo testuojamas Beniliukso šalyse ir Prancūzijoje, nes ten geriausiai išvystytas SGD degalinių tinklas“, – sakė D. Načajus.

Nesustojęs nuvažiuoja iki 1,6 tūkst. kilometrų

„Iveco“ atstovybės Baltijos ir Suomijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis pripažino, kad aptariamų degalinių trūkumas kelia sunkumų ir lėtina dujinio transporto vystymą Lietuvoje.

„Mes kalbame apie dujinį transportą – jis yra kitoks, nestereotipinis. Lietuvoje, deja, tai vis dar naujiena. Tik siauras ratas įmonių inicijuoja skirtingą požiūrį į gamtos apsaugą, turi tikslą būti nepriklausomais nuo standartinių naftos produktų.

Manoma, kad alternatyvus transportas kelia pernelyg daug problemų, tačiau mūsų ilgametė patirtis rodo tik pranašumus. Mūsų dujinis transportas naudoja iki 15 proc. mažiau dujų, vienu „užpylimu“ gali nuvažiuoti iki 1,6 tūkst. kilometrų, kas yra maksimaliai įmanoma ir dyzeliniu automobiliu, o, svarbiausia, yra žalias. Pastebimai sumažinome išmetamo CO2 kiekį naudojant Bio SGD dujas (iki 85%), jau nekalbu apie kietųjų dalelių ir azoto oksido (NOx) sumažėjimą (iki 95%) – šie pagrindiniai rodikliai rodo taršos mažinimą bei poveikį aplinkai”, – aiškino jis.

Nėra nė vienos degalinės

Anot E. Jakubonio, 2019-ieji bus proveržio metai, kai visoje Europoje alternatyvaus kuro transporto priemonėms teks išskirtinis dėmesys. Jau dabar ES įgyvendina vadinamųjų mėlynųjų koridorių projektą, pagal kurį ne rečiau kaip kas 400 km vilkikams įrengiama SGD degalinė. Tiesa, kol kas jos baigiasi ties Vokietijos ir Lenkijos siena.

Skandinavijos šalys taip pat jau patvirtino ir įgyvendina pakankamai agresyvius alternatyvaus kuro transporto vystymo planus. Norvegijos valdžia nuo 2025 m. uždraudė registruoti naujas dyzelines ir benzinines transporto priemones. Švedija užsibrėžė tikslą, jog iki 2020 m. net 49 proc. sunaudojamų degalų būtų iš atsinaujinančių šaltinių. Apie didelius planus šioje srityje kalba ir Suomija, kurios valstybinė dujų kompanija „Gasum“ iki 2020 m. įsipareigojo išvystyti ir atidaryti iki 50 SGD/ SSGD degalinių trijose Skandinavijos šalyse.

Savo ruožtu Lietuvoje situacija, apgailestauja jis, nekinta nuo 2013 m.

„Dar 2013 m. Lietuvoje „Iveco“ pristatė pirmąjį suskystintomis gamtinėmis dujomis važiuojantį vilkiką „Iveco Stralis LNG“. Jį bandėme, testavome, pristatėme ministrams, tačiau nuo to laiko nepajudėjome niekur, šalyje nebuvo išvystytas degalinių tinklas“, – pripažino „Iveco“ atstovas.

Pirmąją suskystintų gamtinių dujų kolonėlę dar šiemet kelyje „Via Baltica“ planuoja pastatyti privataus kapitalo įmonė „SG dujos“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.2500

„Air Baltic“ atnaujina skrydžius iš Rygos į Štutgartą

Latvijos oro vežėja „ Air Baltic “ pranešė nuo rugpjūčio 7 dienos atnaujinanti tiesioginius...

„Air Baltic“ iki metų pabaigos pratęsia nemokamo skrydžių krypčių keitimo tvarką

Latvijos oro vežėja „ Air Baltic “ iki šių metų pabaigos pratęsia laikinosios skrydžių...

Paraiškų gauti kompensaciją elektromobilių įsigijimui jau gauta už 433 tūkst. eurų (1)

Paraiškų dėl kompensacijos elektromobilių įsigijimui jau gauta už 433 tūkst. eurų, Eltai...

Paskelbtas konkursas LAKD direktoriaus pareigoms eiti

Paskelbtas konkursas valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus vietai...

Oro linijos „Virgin Australia“ uždaro pigių skrydžių padalinį, atleidžia 3 000 darbuotojų

Pandemijos supurtyta oro linijų bendrovė „ Virgin Australia “ paskelbė uždarysianti antrinę...

Top naujienos

Paruošė naujų Palangos vietų apžvalgą ir nustebo: karbonadų gerbėjams darosi liūdna, kurorte naujos mados (44)

Kur po pliažo jaukiai pasėdėti ir skaniai pavalgyti? – pagrindinis poilsiautojų klausimas...

Iš buvusio ministro Biržiškio lūpų: apie vodką rusų kareiviams, iškirstas duris Saboniui ir paskutinį pokalbį su Lubiu (40)

Kalbėtis su pirmosios Vyriausybės susisiekimo ministru Jonu Biržiškiu vienas malonumas. 88-erių...

Baisi avarija Vilniuje: po stipraus smūgio į „Opel“ motociklininkas skubiai išgabentas į ligoninę (92)

Vėlų ketvirtadienio vakarą Vilniuje įvyko rimtas eismo įvykis. Pranešama, kad susidūrė...

Lazdijų rajone – ambulatorijos gydytojo išpuolis prieš policijos pareigūnus (181)

Antradienio rytą į Veisiejų ambulatoriją (Lazdijų raj.) susirinkę pacientai ir medikai tapo...

Apatinio trikotažo ekspertė: kiek normalu mokėti už liemenėlę ir kas išduoda, kad prašovėte su dydžiu (32)

Profesionali apatinio trikotažo ekspertė Vaiva Tylienė ne vienerius metus moteris moko vienos...

Chemikas papasakojo apie tragišką sprogimą Beirute sukėlusias trąšas: turi perspėjimą ūkininkams (139)

Antradienį Beiruto uoste nugriaudėjęs sprogimas šokiravo pasaulį. Kol kas skelbiama, kad...

Intymią operaciją patyrusi Rita: nesuprantu, kodėl kalbėti apie moteriškas bėdas vis dar yra tabu (66)

„Pagaliau galiu džiaugtis gyvenimu“, – taip savo pasakojimą pradeda kaunietė Rita. Prieš...

Tiesioginė transliacija / Kitokie pasikalbėjimai. Svečiuose — Egidijus Dragūnas (16)

Jeigu manote, kad esate viską matę „Kitokiuose pasikalbėjimuose“, tai galime Jus vėl...

Princesių Di Bourbon gyvenimas primena pasaką: formalių įsipareigojimų neturi, bet nesikuklina taškyti pinigų karališkai prabangai (4)

Karališkųjų šeimų gerbėjai paprastai gali tik žvilgtelėti, kaip jų numylėtiniai atrodo per...

Šiurpi karo dilema: ką aukoti – vedusius ar viengungius? (30)

Turbūt jau su pirmuoju sąmoningu Homo sapiens žingsniu atsirado toks reiškinys kaip karas ....

|Maža didelių žinių kaina