aA
Naujausi testai parodė, kad suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomu vilkiku tą patį atstumą galima įveikti 20 proc. pigiau nei dyzeline transporto priemone, skelbiama „Iveco“ pranešime.
Iveco Stralis 460 NP suskystintomis gamtinėmis dujomis varomas vilkikas / Girteka nuotr.
© Bendrovės archyvas

Tai išsiaiškino didelį nuosavo transporto parką turinti transporto ir logistikos kompanija „Girteka Logistics“, atlikusi testinius važiavimus su „Iveco Stralis 460 NP“ SGD (LNG) dujomis varomais vilkikais. 2018 m. lapkričio – gruodžio mėnesiais testuotas „Iveco Stralis 460 NP“ pademonstravo gerus rezultatus. Šiais metais toje pačioje įmonėje pradėti testuoti dar du tos pačios markės vilkikai.

Tikrinta, kiek gali nuvažiuoti

„Pirmuosius testus su SGD vilkikais pradėjome dar praeitais metais. Jau tuomet pastebėjome, kad 100 kilometrų SGD varomu vilkiku galima nuvažiuoti apie 20 proc. pigiau. Tikrinome ne tik degalų sąnaudas, bet ir kiek kilometrų vilkikas gali įveikti pilnai užpildytomis dujų atsargomis. Rezultatai parodė, jog su pilnu degalų baku mūsų vairuotojams pavyko nuvažiuoti 1500 km”, – pasakojo „Girteka Logistics“ Transporto veiklos direktorius Donatas Načajus.

Šis rodiklis itin aktualus Lietuvai, nes mūsų šalyje iki šiol neišplėtotas SGD degalinių tinklas, kol kas neturime nei vienos degalinės. Tačiau 98 proc. įmonės klientų yra už Lietuvos ribų. Dėl šių priežasčių ir vilkikas buvo testuotas svetur.

„Vilkikas buvo testuojamas Beniliukso šalyse ir Prancūzijoje, nes ten geriausiai išvystytas SGD degalinių tinklas“, – sakė D. Načajus.

Nesustojęs nuvažiuoja iki 1,6 tūkst. kilometrų

„Iveco“ atstovybės Baltijos ir Suomijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis pripažino, kad aptariamų degalinių trūkumas kelia sunkumų ir lėtina dujinio transporto vystymą Lietuvoje.

„Mes kalbame apie dujinį transportą – jis yra kitoks, nestereotipinis. Lietuvoje, deja, tai vis dar naujiena. Tik siauras ratas įmonių inicijuoja skirtingą požiūrį į gamtos apsaugą, turi tikslą būti nepriklausomais nuo standartinių naftos produktų.

Manoma, kad alternatyvus transportas kelia pernelyg daug problemų, tačiau mūsų ilgametė patirtis rodo tik pranašumus. Mūsų dujinis transportas naudoja iki 15 proc. mažiau dujų, vienu „užpylimu“ gali nuvažiuoti iki 1,6 tūkst. kilometrų, kas yra maksimaliai įmanoma ir dyzeliniu automobiliu, o, svarbiausia, yra žalias. Pastebimai sumažinome išmetamo CO2 kiekį naudojant Bio SGD dujas (iki 85%), jau nekalbu apie kietųjų dalelių ir azoto oksido (NOx) sumažėjimą (iki 95%) – šie pagrindiniai rodikliai rodo taršos mažinimą bei poveikį aplinkai”, – aiškino jis.

Nėra nė vienos degalinės

Anot E. Jakubonio, 2019-ieji bus proveržio metai, kai visoje Europoje alternatyvaus kuro transporto priemonėms teks išskirtinis dėmesys. Jau dabar ES įgyvendina vadinamųjų mėlynųjų koridorių projektą, pagal kurį ne rečiau kaip kas 400 km vilkikams įrengiama SGD degalinė. Tiesa, kol kas jos baigiasi ties Vokietijos ir Lenkijos siena.

Skandinavijos šalys taip pat jau patvirtino ir įgyvendina pakankamai agresyvius alternatyvaus kuro transporto vystymo planus. Norvegijos valdžia nuo 2025 m. uždraudė registruoti naujas dyzelines ir benzinines transporto priemones. Švedija užsibrėžė tikslą, jog iki 2020 m. net 49 proc. sunaudojamų degalų būtų iš atsinaujinančių šaltinių. Apie didelius planus šioje srityje kalba ir Suomija, kurios valstybinė dujų kompanija „Gasum“ iki 2020 m. įsipareigojo išvystyti ir atidaryti iki 50 SGD/ SSGD degalinių trijose Skandinavijos šalyse.

Savo ruožtu Lietuvoje situacija, apgailestauja jis, nekinta nuo 2013 m.

„Dar 2013 m. Lietuvoje „Iveco“ pristatė pirmąjį suskystintomis gamtinėmis dujomis važiuojantį vilkiką „Iveco Stralis LNG“. Jį bandėme, testavome, pristatėme ministrams, tačiau nuo to laiko nepajudėjome niekur, šalyje nebuvo išvystytas degalinių tinklas“, – pripažino „Iveco“ atstovas.

Pirmąją suskystintų gamtinių dujų kolonėlę dar šiemet kelyje „Via Baltica“ planuoja pastatyti privataus kapitalo įmonė „SG dujos“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.2500
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelių ženklintojai pradeda darbus (2)

Atšilus orams kelininkai pradeda horizontaliojo kelių ženklinimo atnaujinimo darbus. Pirmiausia bus...

Skvernelis: Kukuraičio pasiūlymas dėl atlyginimų vežėjams – kompromisinis (14)

Socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio pasiūlymas tolimųjų reisų vairuotojams...

Indijos „Jet Airways“ stabdo visus skrydžius

Finansinių sunkumų kamuojama Indijos oro linijų bendrovė „Jet Airways“ pranešė stabdanti...

Taksistai kyla į kovą prieš pavėžėjus: dabar su jais labai sunku konkuruoti (130)

Praėjusios savaitės antradienį paskutinį kartą posėdžiavusi dabartinės sudėties Klaipėdos...

Europos automobilių pardavimai išliko sumažėję (2)

Europos automobilių pardavimai kovą krito 3,9 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų...

Top naujienos

Medelynams pavasaris atėjo netikėtai – žmonės nori sodinti, bet neturi ką nurodė kainas (4)

Plūstelėjusi pavasarinė šiluma į sodus ir daržus išginė kastuvais ginkluotus piliečius,...

Į Klaipėdos universitetinę ligoninę atvežta dar viena girta gimdyvė pildoma (20)

Į Klaipėdos universitetinę ligoninę atvežta dar viena girta gimdyvė. Trečiadienį iš rajono...

Pagaliau tai įvyko: Vilniuje išsiskleidė sakurų žiedai (9)

Į Vilnių atėjo ilgai laukta diena. Ketvirtadienį ėmė skleistis sakurų žiedai, kurie kasmet...

Paskutinė proga pervesti pinigus: tarpbankiniai mokėjimai nevyks keturias dienas (10)

Šiandien, ketvirtadienį, po 16 val. pavesti mokėjimai į kitus bankus bus įskaičiuoti tik po...

Estijos prezidentė Maskvoje pasitikta plakatais „Rusus apginsime visur“ „Sputnik“ versija dėl pastato spalvos: kad nesimatytų, kai apmėtys kiaušiniais (110)

Ketvirtadienį Kremliuje susitiks Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ir Estijos prezidentė...

Gitanas Nausėda: gali būti, kad visų laukta krizė jau praėjo (380)

Po dešimties Dalios Grybauskaitės valdymo metų gali būti sunku įsivaizduoti kitą asmenį...

Estijos prezidentės vizitas Rusijoje: siurprizas buvo ne tik estams, bet ir Putinui? (177)

Neseniai paaiškėjo, kad Estijos prezidentė Kersti Kaljulaid ruošiasi susitikti su Rusijos...

Rėžė naudotų mašinų pirkėjams: automobiliai čia pigesni ne dėl to, kad esame stebuklų šalis (61)

Stebuklų naudotų automobilių rinkoje būti negali, tikina Vitoldas Milius , automobilių ekspertas...

Tokių taurės burtų dar nebuvo: žiūrovus „audrino“ lapelius vėjo tunelyje gaudžiusi mergina (58)

Lietuvos futbolo federacijos taurės turnyro burtų traukimo ceremonijoje paaiškėjo pirmojo ir...