aA
Išanalizavusi giliavandenio uosto statybos galimybių studiją, Klaipėdos uosto plėtros taryba renkasi galbūt brangesnį, bet mažiau ginčų kelsiantį variantą.
Giliavandenį uostą statys Būtingėje
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Antras Lietuvos jūrų uostas, nuspręsta, turi būti statomas ne Melnragėje, kaip siūlyta iki šiol, o Būtingėje, praneša LTV „Panorama“.

Ilgą laiką baiminęsi, kad Klaipėdos jūrų uostas nesiplėstų į šiaurę ir giliavandenės krantinės nei išstumtų gyventojų iš Melnragės, klaipėdiečiai gali lengviau atsikvėpti. Prioritetine uosto statybos vieta nutarta rinktis daugiau pliusų nei Melnragė turinčią Būtingę.

„Sukuriant visą infrastruktūrą Būtingės variantas lyg tai kainuotų šiek tiek daugiau, bet pradėję statyti Melnragėje rizikuojame iš viso galim atsiremti į tam tikrą aklavietę, įsivelti į dešimtmečius trunkančią diskusijas su miesto bendruomene. Tuomet kiltų klausimas, ar mes tokį projektą pajėgūs įgyvendinti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Preliminarios kainos skirtumas – 9 proc. Žinoma, tai yra paklaidos ribose, kalbant apie tokias sumas ir tokius tolimos ateities projektus, todėl ir uosto taryba, ir uosto plėtros taryba nemanė, kad kainos skirtumas, kuris yra šiek tiek didesnis Būtingėje, galėtų tapti lemiamu parametru“, – kalbėjo Klaipėdos jūrų uosto direkcijos direktorius Eugenijus Gentvilas.

Giliavandenio uosto statyba Būtingėje, pirminiais skaičiavimais, kainuotų 4,2 mlrd. litų, o Melnragėje – apie 3,8 –mlrd. litų. Būtingėje jūra seklesnė, ją reikėtų labiau gilinti, tačiau su Palangos savivaldybe projektą suderinti tikimasi daug lengviau negu su uosto plėtrai į Melnragės pusę prieštaraujančia Klaipėdos visuomene.

„Šią dieną tikrai galima vadint istorine ir istorine dviem aspektais. Vienas tas, kad giliavandenis uostas tolsta nuo Klaipėdos ir kitas, kurį mes kažkada turbūt minėsime kaip istorinį faktą, kad Lietuva turės antrą uostą ir tai tikrai stiprina Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, įvaizdį“, – sakė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Jau daugiau kaip dešimtmetį puoselėjamą giliavandenio uosto idėją tikimasi realizuoti maždaug 2023-aisiais.Susisiekimo ministras neatmeta, kad naująjį uostą statyti ir valdyti galėtų ne vien valstybė. Tam esą būtų pritraukiamas ir privatus kapitalas.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Skuodis: dalis Mobilumo paketo nuostatų diskriminuoja ES pakraštyje esančius vežėjus (1)

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvos transporto sektorius yra toks didelis, jog...

Sostinės Ukmergės gatvės atkarpoje metus bus ribojamas greitis

Vienoje pagrindinių sostinės eismo arterijų, Ukmergės gatvėje ties Ozo gatvės viaduku metams...

EK sprendimas dėl naujų tachografų Lietuvos vežėjus ir džiugina, ir neramina (4)

Po dvejų metų tarptautiniai krovinių vežėjai naujuose vilkikuose privalės įdiegti naujausios...

„CityBee“ svarsto vystyti nuotoliu valdomų automobilių tinklą pristatys idėją ministrui (1)

Trumpalaikės automobilių nuomos platformą „CityBee“ valdanti „ Prime Leasing “ svarsto...

Kauno vairuotojus į neviltį varančios spūstys iš miesto centro greitai trauktis nežada (59)

Nespėjus iki rugsėjo 1-osios baigti vienos judriausių Kauno transporto arterijų – Šauklių ir...

Top naujienos

Valinskas įvertino maršistų norą kalbėtis su valdžia: iš jų pusės net nėra žmonių, kurie gali tai normaliai daryti (934)

„Kaip šauksi, taip atsilieps. Jiems nepatinka, kad kai kurie aštriau kalbantys politikai leidžia...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Unikali vieta Vilniuje, kurioje suvaldoma visa griaunanti vandens stichija: anksčiau čia skendo ir namai, ir karvės

Tam, kad Vilnius suvaldytų stichiškai besiveržiantį lietaus vandenį, beveik po kiekviena gatve...

Gausėjant COVID–19 susirgimų premjerė neatmeta naujo karantino galimybės (347)

Premjerė Ingrida Šimonytė neatmeta galimybės, kad šalyje augant susirgimų nuo COVID-19...

Pirmoji šalis Europoje nusprendė COVID paso reikalauti iš visų darbuotojų (288)

Italija tapo pirmąja šalimi Europoje, kuri nusprendė privalomai taikyti šalies kovos su...

Batsiuviai iš mažo Lietuvos miestelio nepasikuklino: parodė, kokius batus avėsime šiemet ir laukia pasaulinio pripažinimo (46)

Lietuviškų batų namai „Mas Laus“ pristato rudens/žiemos kolekciją „Inspiration“ (liet....

Naujas užmojis – apmokestinti tekantį upių vandenį (437)

Prasidėjus naujam politiniam sezonui grįžtama ir prie naujų mokesčių. Vienas iš jų –...

Pergalingai žengianti Maksvyčio kariauna – per žingsnį nuo FIBA Čempionų lygos turnyro (1)

Kazio Maksvyčio treniruojama Permės „Parma“ komanda su Adu Juškevičiumi ir Eigirdu Žukausku...

Julija Leimonė | D+

Baras, kuriame vyko tikrasis Vilniaus rokenrolas: čia po vienu stogu tilpo ir sostinės banditai, ir homoseksualai (1)

Ėjo penkti metai po to, kai Lietuvoje buvo atkurta nepriklausomybė. Vilniuje, dar pilname...

Natalijos Bunkės ir Edgaro Eidėjaus vestuvių liudininkai Nainiai neslėpė ašarų: jautriausias momentas – sūnaus Kristupo žodžiai vaizdo įrašas (320)

Rugsėjo 16-ąją, ketvirtadienį, Natalija Bunkė ir Edgaras Eidėjus vienas kitam prisiekė...

Įsismarkaujantis šiaurės rytų vėjas prišauks vėsų rudenį (2)

Penktadienį Lietuvos orus lems per Lenkiją ir Baltarusiją slenkančio ciklono šiaurinis...