Susisiekimo ministerija pranešė, kad ministro Roko Masiulio įsakymu papildytas ES lėšomis finansuojamų valstybės projektų sąrašas. Bendra projektų vertė – 349,1 mln. eurų, iš jų planuojamos ES sanglaudos fondo investicijos – 224,1 mln. eurų.

2019–2022 metais planuojama elektrifikuoti Vilniaus geležinkelio mazgą – 34 kilometrų ilgio ruožą aplinkkelyje Kyviškės–Valčiūnai–Vaidotai–Paneriai ir sujungti jį su jau elektrifikuotu ruožu Vilnius–Kaunas. Šis ruožas bus pritaikytas traukinių eismui iki 160 km/val. greičiu.

Taip pat numatoma elektrifikuoti 125 kilometrų ilgio kelią Kaišiadorys–Radviliškis ir 196 kilometrų ruožą nuo Radviliškio iki Klaipėdos Draugystės stoties.

Čia bus įrengtas elektros kontaktinis tinklas – jis bus pritaikytas traukinių greičiui iki 250 km/val., naujos traukos pastotės, pakeistos geležinkelio stočių valdymo sistemos, padidintas jų valdymo saugumo lygis.

Elektrifikavimo konkursą „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė gruodžio pabaigoje. Jį sudaro trys etapai: Vilniaus geležinkelio mazgo, Kaišiadorių–Radviliškio ir Radviliškio–Klaipėdos.

Pernai baigtas kitas didelis elektrifikavimo projektas – 29 kilometrų ruožą nuo Naujosios Vilnios iki Kenos prie Baltarusijos sienos už 26,3 mln. eurų elektrifikavo bendrovė „Fima“. Tai yra dalis geležinkelio iš Vilniaus į Minską – elektriniai traukiniai juo pradėjo važiuoti gruodžio pradžioje.

Lietuvoje šiuo metu elektrifikuota vos 7 proc. viso geležinkelių tinklo. „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos teigimu, bus siekiama, kad būtų elektrifikuota 30–40 proc. tinklo.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)