Tačiau su Europoje jau įsitvirtinusiais automobilių vežėjais, sako, konkuruoti neketinantys, o tik ieškantys naujų rinkų.

Vežėjų nuomone, vietos po saule užteks visiems, nes krovinių siuntėjai irgi renkasi jiems tinkamiausią kelią.

Iki šiol konteinerinius traukinius formavę beveik vien iš Klaipėdos uosto ir bėgiais gabenę daugiausiai vadinamųjų generalinių krovinių – naftos ar birių produktų, „Lietuvos geležinkeliai“ suka nauja kryptimi – pradeda Vakarų Europoje surinktus krovinius, panašiai kaip ir vilkikai, konteineriais gabenti į Rusiją, o iš ten – ir dar toliau.

Tokią veiklos kryptį, anot geležinkelininkų, diktuoja rinka ir ne per seniausiai „Lietuvos geležinkelių“ sukurti viešieji logistikos centrai.

„Mes šiandien dienai kuriame ne tik transporto srautus, bet kuriam ir logistiką, t.y. viešieji logistikos centrai negali veikti atskirai be konteinerių. Todėl turint konteinerinius traukinius, galės dirbti ir viešieji logistikos centrai“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos plėtros direktorius Saulius Stasiūnas.

Pirmasis iš Šeštokų formuojamas konteinerinis traukinys gabens chemines medžiagas. Tokias esą geležinkeliais vežti saugiau. Tačiau ateityje tikimasi įvairesnių krovinių – maisto produktų, plataus vartojimo prekių, kurios dabar dažniausiai vežamos automobiliais.

Geležinkelininkai sako neketinantys konkuruoti su Vakarų Europos rinkoje jau senokai įsitvirtinusiais vežėjais, o tik norintys padidinti per sunkmetį sumenkusius savo krovinių srautus.

Konkurencijos nesibaimina ir vežėjai.

„Kelių transportas veža greitai gendančius produktus, brangias prekes, kur turi būti nuolatinė žmogaus priežiūra, kontrolė ir pristatymo laikas. Be abejo, kol kas geležinkelis su mumis negali konkuruoti dėl pristatymo laiko ir kartais pagal kainą“, – tvirtina „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

„Lietuvos geležinkeliai“, norėdami pritraukti daugiau krovinių, Šeštokų pasienio stotyje gerokai sumažino krovos ir su ja susijusių darbų mokesčius Vakarų Europos valstybėms.

Šią savaitę paleidus naują konteinerinį traukinį iš Šeštokų į Smolenską ir atnaujinus prieš šešerius metus iš Klaipėdos į Maskvą kursavusį „Merkurijų“, „Lietuvos geležinkeliai“ aptarnaus penkis greituosius konteinerinius traukinius.

Skaičiuojama, kad po 2–3 metų konteineriai bendrame geležinkelių krovinių sraute sudarys apie 15–20 procentų.