„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS patvirtino, kad 17,8 tūkst. eurų vertės vienerių metų trukmės elektrifikuoto tinklo detalių ir izoliatorių pirkimo sutartis su „Skinest Baltija“ pasirašyta spalio 12 dieną. M. Dubausko teigimu, dėl šio sandorio kreiptasi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją, kuri jam neprieštaravo.

Premjero atstovas spaudai Tomas Beržinskas BNS informavo, kad vyriausybinė komisija dėl nedidelės sandorio vertės jo iš viso nevertino.

„Į komisiją buvo kreiptasi dėl šio sandorio, tačiau kadangi tai yra mažareikšmis nacionalinio saugumo požiūriu dalykas, neturintis įtakos kritinei infrastruktūrai, komisija jo nesiėmė svarstyti“, – teigė T. Beržinskas.

M. Dubauskas pripažino, kad situacija, kai sutartis pasirašoma su konkursą laimėjusia bendrove, kitame konkurse įvertinta kaip turinčia rizikų nacionaliniam saugumui, atrodo keistai, tačiau galimybės neleisti tokioms įmonėms dalyvauti bendrovės konkursuose nėra.

„Pagal Viešųjų pirkimų įstatymą nėra galimybės įtraukti į pirkimo sąlygas (saugiklių dėl grėsmių nacionaliniam saugumui – BNS) (...). Todėl mes kiekvieną kartą turime kreiptis į Vyriausybinę komisiją“, – nurodė M. Dubauskas.

Jo teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ komisijai yra pateikę daugiau užklausų dėl su „Skinest Rail“ planuojamų sandorių, tačiau atsakymų kol kas negavo.

Komisija ir Vyriausybė šiemet pavasarį sustabdė „Lietuvos geležinkelių“ ir „Skinest Baltijos“ planuotą daugiau kaip 3 mln. eurų vertės pabėgių pirkimo sandorį. Vyriausybė birželį nurodė, kad „Skinest Rail“ savininkas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis.

Po Vyriausybės sprendimo „Lietuvos geležinkeliai“ nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“, nors įmonė buvo konkurso nugalėtoja. Sutartis buvo pasirašyta su antros vietos laimėtoja įmone „Swetrak“.

Bendrovės „Skinest Baltija“, „Skinest Rail“, „Skinest Grupp“ bei O. Osinovskis šiuos Vyriausybės bei „Lietuvos geležinkelių“ sprendimus ginčija teismuose. „Skinest Rail“ rugpjūtį žadėjo, per 6 mėnesius nepavykus taikiai išspręsti ginčo, pateikti ieškinį Tarptautiniam investicinių ginčų sprendimo centrui (ICSID) Vašingtone dėl Lietuvos ir Estijos dvišalės investicijų skatinimo sutarties pažeidimo.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją