aA
Maždaug keturi iš dešimties vilniečių, besinaudojančių viešuoju transportu, už mėnesinius bilietus jau netrukus turėtų mokėti daugiau. Priklausomai nuo Seimo sprendimo dėl pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos, kaina kils 15 arba 25 Lt. Tačiau savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas žada, kad tokiems keleiviams kelionės bus patogesnės ir greitesnės.
© youtube.com

Sostinės taryba trečiadienį imasi svarstyti pasiūlymus dėl viešojo transporto bilietų pertvarkos. G. Bliuvas interviu DELFI teigė, jog pakeitimai kirs per kišenę daliai vilniečių, tačiau jie esą gali tikėtis geresnės viešojo transporto paslaugų kokybės.

– Kaip, pasikeitus sistemai, veiks viešojo transporto bilieto papildymas? Kaip veiks jo papildymas transporto priemonėje?

– Papildymas veiks įprastu būdu: paduodate e.bilieto kortelę e.bilietų platinimo vietoje, arba ją įsigyjate, nurodote norimą bilieto rūšį ir kortelė papildoma. Transporto priemonėje belieka priliesti kortelę prie komposterio ir pažymėti bilietą.

– Kiek vilniečių mėnesinius bilietus perka vienai transporto priemonei – autobusams arba troleibusams, o kiek – abiem? Taigi koks skaičius žmonių, pasikeitus kainoms, už bilietą mokės brangiau?

Gintas Bliuvas
Gintas Bliuvas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

– Pagal 2011 metų duomenis mėnesinių bilietų pasidalinimas yra toks: troleibuso bilietus perka 19 proc. keleivių, autobuso – 24 proc., likę – bendrus bilietus. Daliai keleivių kelionė iš dalies pabrangs, tačiau jie nebus priklausomi nuo vienos transporto priemonės, ir laukiant stotelėje troleibuso, bet greičiau atvažiavus autobusui, galės tęsti kelionę su juo, taip taupydami savo laiką. Be to, bilietas nebebus pririštas prie kalendorinio mėnesio.

– Ar nemanote, kad bilietų atskiroms transporto priemonėms panaikinimas diskriminuoja vilniečius, kuriems paprasčiausiai nereikia naudotis ir autobusais, ir troleibusais? Juk jie, pirkdami bilietą abiem transporto rūšims, realiai mokės už paslaugą, kuria nesinaudos.

– Ne tik bilietų sistema keičiama, tačiau tuo pačiu bus reorganizuojama ir optimizuojama visa viešojo transporto sistema, siekiant išvengti dubliavimosi. Tai leis padidinti ir transporto važiavimo dažnumą: nuimant nuo vienų vietų, kur dubliuojasi ir pridedant kitur, kur trūksta.

– Bilietas 9 mėnesiams, pagal jūsų teikiamas kainas, kainuotų 990 Lt, trims mėnesiams – 330 Lt. Ilgesniam laikotarpiui perkami bilietai dažniausiai būna pigesni, tai veikia ir kaip keleivių motyvavimo priemonė. Taigi kodėl netaikote šio modelio?

– Šie bilietai įvesti daugiau patogumo keleiviams labui. Gaudavome nemažai prašymų ir pageidavimų, kad moksleiviams būtų galima papildyti ilgesniam laikui, idant tėvams nereiktų kas mėnesį rūpintis dėl bilieto papildymo. Tokį patų principą pritaikėme visiems terminuotiems bilietams. Pavyzdžiui, 3 mėnesių bilietas moksleiviams ir studentams kainuos 66 Lt.

– Kokiu būdu surinkote duomenis apie vidutinę kelionės trukmę viešuoju transportu? Ar šie duomenys pakankamai tikslūs?

– Duomenys surinkti su kompetentingos kompanijos RAIT pagalba šių metų kovo mėn. Apklausa daryta interviu metodu, respondentų skaičiui nustatyti ir duomenų apdorojimui naudoti statistiniai metodai garantuoja aukštą tikslumą.

– Daugelis viešojo transporto keleivių važiuoja ilgiau negu pusvalandį. Pvz., iš Pašilaičių į Antakalnį piko metu galima nusigauti vienu troleibusu. Tačiau dabar tokie žmonės turės pirkti netgi ne 30 min., o 60 min. bilietą. Ar nemanote juos nuskriaudę?

– Jei tokiais maršrutais važiuojama pastoviai, pravartu įsigyti terminuotąjį 30 dienų bilietą. Laikinis bilietas leis važiuoti su persėdimais, kas daugeliu atveju yra greičiau, nei vykti be persėdimų.

– Pagrindinis pajamų iš bilietų šaltinis – ilgalaikiai bilietai. Jų kainos, kaip bebūtų, turėtų kilti. Tačiau DELFI konferencijoje sakėte, kad įmonių pajamų augimas nenumatomas. Kodėl?

– Tik 4 proc. didesnė pajamų dalis surenkama iš terminuotųjų mėnesinių bilietų, tad atotrūkis nuo vienkartinių nėra didelis. Taip, pajamų augimas nenumatomas, nes tiems keleiviams, kurie dabar važiuoja su 1 arba 2 persėdimais, atrištas bilietas – jiems kelionės kainuos pigiau.

– Jeigu įmonės numato gauti maždaug tokias pačias pajamas, kam reikalingas kainodaros keitimas?

– Reikalinga, siekiant patogumo keleiviams ir siekiant optimizuoti maršrutus ir taip kelti viešojo transporto paslaugos kokybę. Kylant kokybei, didės keleivių skaičius – pajamų augimas bus sąlygotas padidėjusio keleivių skaičiaus.

– Gal galite paprastai paaiškinti, kaip bus traktuojami atvejai, kai laikinio bilieto galiojimas baigsis dėl aplinkybių, nepriklausančių nuo keleivio, pvz., dėl eismo spūsčių?

– Verta paminėti, kad tvarkaraščiai Vilniaus mieste sudaromi atsižvelgiant į transporto srautus ir grūstis. Jei kartais transporto priemonė užtruks maršrute dėl aplinkybių, nepriklausančių nuo keleivio, kontrolieriai šią informaciją turės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Valdantieji vėl persigalvojo – taršių automobilių mokestis įsigaliotų dar vėliau (61)

Valdantieji taršių automobilių mokestį siūlo įvesti ne nuo kitų metų balandžio, kaip numatyta...

Streikuoja Italijos oro linijos „Alitalia“ ir „Air Italy“ (1)

Prasidėjus iš anksto planuotam Italijos oro linijų „ Alitalia “ ir „Air Italy “...

Seimas su žemėmis maišęs automobilių registracijos mokestį po svarstymo jam pritarė (513)

Penktadienio rytą Seimas ėmėsi svarstyti automobilių registracijos mokestį. Jis, pagal naujausią...

„Boeing“ pripažino, kad „737 Max“ neskraidys iki kitų metų (4)

Po JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) įspėjimo, „Boeing“ pagaliau pripažino,...

Seimas imasi pataisų dėl taršių automobilių mokesčio (32)

Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje svarstys naują taršių automobilių mokestį...

Top naujienos

Eksperimentuos su moksleiviais: ikimokyklinis ugdymas – nuo 5, pirma klasė – nuo 6 metų (1)

„Nesame beviltiški autsaideriai. Nesame šiame klube blogiausi“, – po penkiolikmečių tyrimo...

Užkalni, kiek tu gali valgyti? (143)

Turiu gyvenime kelias pramogas, ir viena jų yra rašyti apie maistą, nes rašyti man net labiau...

Pasaulio ekonomika įklimpusi skolose: išbristi padės dar didesnės skolos (180)

„Zombinės“ bendrovės Kinijoje. Nepakeliama studentų paskolų našta Amerikoje. Milžiniškos...

Eurokomisaras Sinkevičius: kovodami su klimato kaita privalėsime keisti gyvenimo būdą (47)

Šį mėnesį darbą pradėjęs aplinkos eurokomisaras Virginijus Sinkevičius sako, kad Europos...

Prieš didžiąsias šventes Anglijoje dingo lietuvis, artimieji prašo pagalbos (7)

Prieš didžiąsias metų šventes socialiniame tinkle ir Anglijos lietuvių feisbuko grupėse plinta...

Leonid Bershidsky

Ką tik išverčiau „1984“ į rusų kalbą. Dūstu, man trūksta oro...

Šiais metais gyvenau keturis dusnius mėnesius su George Orwello knyga „1984“. Nesupratau, į ką...

Vieniems tai košmaras, bet mokslininkai negali nustoti džiūgavę: aptiko gigantišką vorų lizdą

Žaliavoriai – vieni iš didžiausių ir įspūdingiausių mįslingo ir pavojingo Australijos vorų...

Prie geležinkelio Klaipėdoje stovinčių namų gyventojų reikalaujama išsikraustyti

Klaipėdoje prie geležinkelio gyvenantys bei triukšmą ir trūkinėjančias sienas kenčiantys...

Menopauzė: kas vyksta su moters oda ir kaip tuos pokyčius suvaldyti? (20)

Menopauzės laikotarpis moterims sudėtingas dėl daugelio priežasčių: keičiasi kūnas, savijauta,...