aA
Cypiančios padangos, riaumojantys varikliai, ore tvyrantis adrenalino kvapas ir žvilgsniai pro petį, ar neatvyksta policijos pareigūnai – nelegalių gatvės lenktynių palydovai. Iki šiol greičio mėgėjai Panevėžyje savo transporto priemonių galingumą ir vairavimo įgūdžius demonstruodavo naktimis nuošalesnėse gatvėse. Neretai varžybų dalyviai būdavo apdovanojami baudomis, o jų nusižiūrėtose vietose išdygdavo kalneliai ar kitos greičio ribojimo priemonės. Bet dabar „driftintojams“ degama žalia šviesa. O panevėžiečiai tokių lenktynių organizatoriai tam vietą nusižiūrėjo netgi pačiame pramonės lopšyje – ką tik baigtoje asfaltuoti J. Janonio gatvėje, kertančioje laisvosios ekonominės zonos teritoriją.
Eismas
Eismas
© Gamintojo archyvas

Greitų ir įsiutusių įkvėpti

Dar tik šį vasarį įsteigta viešoji įstaiga „Koziris“ ieško būdų, kaip Panevėžyje surengti legalias gatvės lenktynes, kad jose važiuojantieji nebūtų apdalyti baudomis, kaip kad neseniai nutiko Šiauliuose vairavimo įgūdžius išbandžiusiam garsiam plaukikui Danui Rapšiui.

„Kozirio“ vadovas Jurgis Grigaliūnas teigė, kad planų dėl tokio kraują kaitinančio renginio Aukštaitijos sostinėje būta jau pavasarį, tačiau juos sujaukė karantinas.

Jurgio nuomone, tam idealiausia vieta būtų J. Janonio gatvės pabaiga. Kadangi ten neseniai išlieta gatvės danga, kelias neatiduotas vertinti Savivaldybei, gatvės lenktynių organizatoriai bando derėtis, jog kelią tvarkantys rangovai juo leistų naudotis. Kad tik išprašytų tą gatvės atkarpą lenktynėms, organizatoriai pasirengę įsigyti netgi papildomą kelio bei renginio draudimą.

Vizualizacija
Vizualizacija
© Bendrovės archyvas

„Pagrindinė problema, kad kelias nepriduotas Savivaldybei. Bet ši mums dega žalią šviesą, nes jau parodėme, kad tokias greičio varžybas galime organizuoti saugiai. O kol priduos, bandome tartis su rangovais“, – kalbėjo J. Grigaliūnas.

Nors dar nėra aiški gatvės lenktynių data ir laikas, organizatoriai jau dabar sulaukia daugybės užklausų ir skambučių, kada Panevėžyje greičio mėgėjai galės legaliai kurti variklius. Anot pašnekovo, į nelegalių gatvės lenktynių dalyvius dažnai žiūrima kaip į potencialius pažeidėjus, bet iš tiesų tai tiesiog jaunimas, ieškantis erdvės ir galimybių išsikrauti.

J. Grigaliūno teigimu, dažną „draguotoją“ savotiškai įkvėpė filmas „Greiti ir įsiutę: Tokijo lenktynės“, nuo tada automobilių sportas Lietuvoje tik auga.

„Žmonės kartais tarpusavyje matuojasi savo ego, o kartais automobiliais. Kaip yra skautų būrelis, kurio dalyviai kovoja dėl naujo ženkliuko, taip yra automobilininkų, kur jaunuoliai nori tobulinti savo mašiną ir vairavimo įgūdžius trasoje. Yra skirtingos pomėgių sritys ir nederėtų žmonių rūšiuoti, kad va, automobilininkai tai jau neverti savo galimybės. Kiekvienas žmogus turi turėti laisvą valią rinktis, ko jis nori“, – kalbėjo lenktynių organizatorius.

Važiuoja ne tik jaunuoliai

Jau praėjusį sezoną panevėžiečiai uždarė legaliomis varžybomis, į kurias susirinko per šešios dešimtys dalyvių – vos vienas kitas greičio mėgėjas buvo atvykęs iš Šiaulių, Vilniaus bei Kauno, daugiau visi kiti – vietiniai. Anot J. Grigaliūno, tokiose lenktynėse nėra jokio amžiaus cenzo. Nors manoma, kad greičio pedalą paspausti labiau mėgsta jaunimas, pernai vyriausias dalyvis buvo bekopiantis į šeštą dešimtį – jėgas jis išbandė su savo senutėle „Audi“, kurią kasmet tobulina ir itin prižiūri.

„Panevėžyje lenktynininkų bendruomenė gana didelė. Varžybose galima važiuoti net ir su kasdieniniu paprastu automobiliu, nes yra atskiros klasės pagal automobilių galingumą“, – sakė J. Grigaliūnas.

Anot jo, tokios lenktynės – galimybė išsilieti trasoje, po jų daug ramiau važinėjama gatvėmis. „Kozirio“ vadovas tikina, kad legaliose greičio varžybose būtų užtikrintas saugumas.

„Mes dirbame su Lietuvos automobilių sporto federacija, tad kaskart organizuojant „driftingą“ yra paaiškinama, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Jauni vairuotojai įgauna ir daugiau įgūdžių, nes vyksta ir mokymai, kaip elgtis automobiliui slystant ar skirtingomis klimato sąlygoms. Tik iki šiol tokio šanso greičio mėgėjams nebuvo suteikta, todėl visi labai apsidžiaugė išgirdę, kad net policija palaimintų tokias varžybas“, – tvirtina lenktynių organizatorius.

Prašymas atmestas

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus vedėja Asta Čeponienė teigė, kad prašymą organizuoti gatvės lenktynes Renginių organizavimo komisija yra gavusi prieš dvi savaites, tačiau jis buvo atmestas, mat varžybos suplanuotos J. Janonio gatvėje, kuri oficialiai dar tebėra statybvietė.

„Buvo nuspręsta, kad organizatoriai pirmiausia turi gauti rangovo raštišką sutikimą, tuomet Renginių komisija svarstytų tokių varžybų galimybę. Ar bus leista, dar sunku pasakyti, nes yra labai daug aspektų, vienas jų – kaip būtų užtikrintas saugumas. Kol kas dar nesame sulaukę pakartotinio prašymo, tad ir komentuoti dar anksti“, – kalbėjo A. Čeponienė.

Palaikytų legalizavimą

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos specialisto Tado Martinaičio teigimu, policijos prioritetas – žmonių saugumas, bet kai vyksta nelegalios gatvės lenktynės, nei dalyviai, nei organizatoriai tokio saugumo negali užtikrinti. Todėl daug geriau yra legalizuoti tokias lenktynes, kai numatoma konkreti jų vieta bei laikas, renginio organizatoriai privalo užtikrinti saugumą, kaip ir bet kuriam renginiui išsiimti Savivaldybės leidimą.

„Legalizavus gatvės lenktynes, nebeliktų pavojaus, o ir jaunimas turėtų vietą, kur galėtų išsikrauti. Neatmestinas tas variantas, kad legalizavus varžybas dings dalis azarto, bet didžioji dalis draguotojų tikrai pasinaudos galimybe tą daryti legaliai ir saugiai“, – mano T. Martinaitis.

Išvaiko lenktynininkus

Policijos atstovo teigimu, greičio mėgėjai Panevėžyje buvo pamėgę rinktis pramoniniame mikrorajone, prie automobilių turgaus, vėliau veiksmo vieta persikėlė į vakarinę miesto dalį, už prekybos centro Savitiškio gatvėje. Užplūdus gyventojų skundams imtasi visų priemonių, kad šios vietos gatvių lenktynėms nebebūtų patrauklios.

„Policija visada reaguoja į tokius skundus, turime susitikimų šiuo klausimu ir su Panevėžio savivaldybe. Ten, kur pradeda daugiau rinktis ratuotas jaunimas, imamės ir įvairių saugumo priemonių. Ant važiuojamosios dalies įrengiamos salelės, kalniukai, kitos greičio ribojimo priemonės. Tai duoda rezultatų, bet laikinai, kol lenktynininkai susiranda kitų vietų. Paskutiniai mus pasiekiantys pranešimai dėl nelegalių gatvės lenktynių – iš J. Janonio gatvės, LEZ teritorijos“, – kalbėjo policijos atstovas.

„Sekundė“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
4.4286

„Linava“: Mobilumo paketas apribos Lietuvos vežėjų patekimą į ES rinką (11)

Europos Parlamentui patvirtinus vežėjų veiklos griežtinimą numatantį Mobilumo paketą, Lietuvos...

Viceministras: Mobilumo pakete numatyta vilkikų grąžinimo tvarka dar gali būti keičiama (3)

Europos Parlamentui patvirtinus vežėjų veiklos sugriežtinimą numatantį Mobilumo paketą,...

VMI pradeda nuolatines vežėjų patikras keliuose (21)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) informuoja, kad netrukus Lietuvos keliuose pradės...

Skvernelis: Lietuvos vežėjus ginsime visomis teisinėmis priemonėmis (16)

Europos Parlamentui dauguma balsų pritarus vežėjų veiklos griežtinimą numatančiam Europos...

Mobilumo paketas priimtas: kas dabar laukia Lietuvos vežėjų (276)

Rytų ir Vakarų ES šalių vežėjų lobistų karą laimėjo Vakarai. Europos Parlamente ( EP )...

Top naujienos

Įvertino Prezidento metus: nemanau, kad Nausėda vis dar galvoja, kuo Grybauskaitė blogesnė už jį (9)

Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį apžvelgė savo pirmuosius darbo metus. Tiesa,...

Kremliaus kardiologų pasiūlymo atsisakęs Janulaitis – apie parduotą „Fermentą“, milijonus ir nakvynes stotyse (12)

Biotechnologijų ir aukštojo mokslo plėtra – dvi sritys, kuriuos vainikuoja turtingą ir...

Užkalnis. Ne didvyrių žemė, o šlapių viščiukų šalis (192)

Jums nepatiks, ką aš dabar parašysiu. Galimai net įniršite. Tačiau jei pasipiktinsite, tai tik...

Mama žingsnis po žingsnio parodė, kaip pasigaminti žemaitiškus šaltibarščius

Šaltibarščiai – vasaros maistas, tačiau jų ruošimo būdų yra apstu. Iš šalies atrodo visi...

Bandantiems prisibelsti į polikliniką trūko kantrybė: tai už ką gi mes mokame? (424)

Praėjusią savaitę „Delfi“ rašė, kaip vilniečiams nepavyksta prisiskambinti į didžiausią...

Su valstybinių žiniasklaidos priemonių atstovais susitikęs Lukašenka: mes čia įvesime tvarką (63)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka mano, kad reikia „įvesti tvarką“ su žodžio...

Erika Vitulskienė prabilo apie išgyventą depresiją ir jos metu priaugtą svorį: tai buvo momentas, kai nenorėjau nieko (1)

Kokia yra tikroji grožio, svorio ir dietų kaina? Ši tema neabejotinai aktuali tiek vyrams, tiek...

Kaip keitėsi kainos birželį: labiausiai brango vaisiai, odontologų paslaugos (6)

Lietuvos statistikos departamentas ketvirtadienį pranešė, kad šių metų birželį, palyginti su...

Sveikatos receptas. Endokrinologė: jei moterims plaukeliai auga šiose vietose, vertėtų susirūpinti svarbus mokslinis atradimas, sergantiems širdies ligomis

Laidoje svečiuosis endokrinologė Modesta Petravičiūtė, su kuria pasikalbėsime apie plaukuotumą....

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (81)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

|Maža didelių žinių kaina