Didžiosios Britanijos Motorinių transporto priemonių gamintojų ir pardavėjų asociacijos (SMMT) bei Vokietijos Automobilių pramonės asociacijos (VDA) vadovai lankėsi Baltijos automobilių detalių klasterio (BACC) kvietimu. Pasak valdybos pirmininko Giedriaus Valucko, Vokietijos ir Didžiosios Britanijos automobilių pramonės jau senokai stebi mūsų įmonių plėtrą ir dabartinis vizitas – tai proga „gyvai“ susipažinti su mūsų verslo aplinka, pramonės ekosistema ir dar neišnaudotomis galimybėmis.

Vizito metu SMMT ir VDA asociacijų vadovai susitiko ne tik su Ekonomikos ir inovacijų ministre Aušrine Armonaite, susisiekimo viceministre Agne Vaiciukevičiūte, bet ir lankėsi automobilių pramonės įmonėse – UAB „Altas Auto“, UAB „Arrival LT“, UAB „Teltonika EMS“, UAB „Elinta“, taip pat tarptautinių korporacijų „Continental“ bei „Hella“ gamyklose.

Automobilių pramonės kaita – galimybė Lietuvai

Kaip minėjo britų Motorinių transporto priemonių gamintojų ir pardavėjų asociacijos vadovas Mike Hawes, pasaulinė automobilių pramonė yra pereinamojoje būsenoje į ateitį be iškastinio kuro. Kaip tik dabar sprendžiama dėl didžiulių investicijų renkantis optimalias vietas baterijų vystymui ir gamybai. Tam būtina užtikrinti pigesnės – žaliosios energijos tiekimą, taip pat turėti kompetentingus darbuotojus ir gerą susisiekimą su pagrindiniais gamintojais Europoje.

„Continental“

Apie šiuos klausimus ir buvo diskutuojama aukščiausio lygio susitikimuose su Vyriausybės ir „Investuok Lietuva“ atstovais, vietos įmonėse, planuojančiose aktyvią plėtrą. Pasak Giedriaus Valucko, Lietuvos pramonė nuolat didina efektyvumą, augina kuriamą pridėtinę vertę, diegia modernius skaitmeninimo ir robotikos sprendimus, todėl yra tapusi viena iš lyderių Baltijos ir Šiaurės šalyse, čia jau dabar kuriami sprendimai elektrinėms transporto priemonėms. O pastaraisiais metais Lietuva pritraukė nemažai užsienio investicijų, kurios tiesiogiai orientuotos į automobilių pramonę, sėkmingai vysto veiklą ir plečiasi Lietuvoje.

Svečius Kaune veikiančioje „Continental Automotive Lithuania“ gamykloje priėmęs vadovas Shayan Ali pabrėžė, kad automobilių sektorius Lietuvoje pastaruosius 5 metus buvo viena sparčiausiai augančių pramonės šakų. Neabejotina, kad tendencija išliks, nes pagrindiniai pamatai jau pastatyti, talentų būrys auga, ugdomos reikiamos kompetencijos.

Žinoma, siekiant užtikrinti tvarų augimą, bendras talentų skaičius turėtų nuosekliai augti. Todėl daugiau žmonių turėtų būti skatinami rinktis elektronikos inžinerijos, automatikos, robotikos ir kitas automobilių pramonei svarbias specialybes.

Reikšmingai augo ir pandemijos metais

Automobilių pramonės gamybos pajėgumai reikšmingai ūgtelėjo per pastaruosius porą metų. Oficiali statistika fiksuoja, kad Kaune veikiančios „Continental“ gamyklos darbuotojų skaičius nuo poros šimtų darbuotojų išaugo iki beveik 700 šį rugsėjį. Kone padvigubėjo (nuo 170 iki 330) kitos Kauno investicijų bumą ženklinusios „Hella“ gamyklos darbuotojų skaičius. Lietuviško kapitalo „Teltonika“ įmonių grupės, dirbančios su automobilių pramone, taip pat skaičiavo darbuotojų skaičiaus šuolį nuo 200 iki 500 („Teltonika Telematics“) ir nuo 100 iki 650 („Teltonika EMS“). Į naują gamyklą persikėlusios AQ Wiring systems darbuotojų skaičius šiemet išaugo nuo 700 iki 1064.

„Investuok Lietuvoje“ gamybos sektoriaus komandos vadovė Nadežda Bausienė, komentuodama Vokietijos ir D.Britanijos asociacijų dėmesį, išskyrė progą pristatyti Lietuvos potencialą: „Dėl kelerių pastarųjų metų regioninių ir pasaulinių tendencijų, lankstumas bei gebėjimas prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančių aplinkybių gamybinėms įmonėms tapo itin svarbus. Vizito metu akcentavome, kad Lietuva yra puiki lokacija inovacijoms ir plėtrai dėl lanksčių sąlygų kurti verslą ir efektyviai priimamų sprendimų. Juk ne kiekvienoje valstybėje galėtume surengti atvirą diskusiją prie vieno stalo esant tiek verslo ir asociacijų, tiek politikos atstovams“.

„Elinta“

Tikslas – pramonės pardavimų dvigubinimas iki 1,5 mlrd. eurų

Giedrius Valuckas, Baltijos automobilių detalių klasterio valdybos pirmininkas sako, jog per artimiausius 5 metus Lietuvos automobilių pramonės sektorius planuoja pardavimus padidinti bent 2 kartus ir pasiekti 1,5 mlr. eurų apyvartą.

Bendradarbiavimas su Europos automobilių pramonės lyderiais prie to neišvengiamai prisidės ir suteiks tvarų augimo pagrindą. Sėkmės atveju šios aukštos pridėtinės vertės gamybos plėtra bus dar spartesnė, tačiau tam būtina atlikti namų darbus plėtojant investicijoms reikalingą infrastruktūra, keičiant švietimo sistemą, vystant tiekimo grandines.

Tokias perspektyvas patvirtina ir automobilių pramonės atstovai.

Po vizito p. Mike Hawes akcentavo, jog svarbu, kad Lietuva dar nėra perpildyta rinka, todėl čia išties yra erdvės plėtoti gamybą ir tyrimus. Išsilavinę darbuotojai, geri jų kalbos įgūdžiai, dėmesys inovacijoms ir pragmatiškas požiūris tik išryškina šį potencialą.

Kaip teigiama pranešime, Vyriausybės palaikymas yra esminis dabar, kai investuotojai ieško ekonominio ir politinio stabilumo, finansinių mechanizmų ir paskatų tyrimams, mokymų ir infrastruktūros investicijoms. Gyvybinga technologinė aplinka taip pat padeda aukštomis technologijomis ir skaitmeniniu pagrįstai automobilių gamybai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją