Jungtinė Suomijos ir Estijos darbo grupė, rengianti pasiūlymus, susijusius su 92 kilometrų ilgio Helsinkį ir Taliną jungiančio povandeninio geležinkelio tunelio „FinEst“ tiesimu, gegužės 7 d. ketina paskelbti rekomendacijas dėl projekto įgyvendinimo.
Povandeninis tunelis sujungs Estiją ir Suomiją
© Organizatorių nuotr.

Pristatyta vizija aprėps būsimų darbų gaires, struktūrinius projekto etapus, taip pat galimus finansavimo šaltinius.

Kaip leidiniui „Railway Gazette International“ sakė Helsinkio ir Ūsimos regiono tarybos vyr. patarėja Malla Paajanen per balandžio 25 d. vykusį transeuropinio transporto tinklo klausimams skirtą renginį „TEN-T Days“, tunelio statybą būtų galima pradėti tik po nuodugnių svarstymų ir tyrimų, galinčių užtrukti dar trejetą ar net penketą metų.

Numatyta, kad ES galėtų padengti 40 proc. statybų kaštų, o likusią sumą tektų išsirūpinti per viešojo ir privačiojo sektorių partnerystę (PPP).

Preliminarūs rinkos tyrimai rodo, kad veiklos išlaidas turėtų subsidijuoti ir abiejų šalių vyriausybės, o reikalinga parama galėtų būti maždaug tapati visai dabar viešajam transportui skiriamai paramai. Nors toks įsipareigojimas tikrai nemenkas, anot M. Paajanen, jis nėra neįvykdomas.

Numatyta, kad geležinkelio vėžės plotis turėtų būti 1 435 mm, taigi, jo parametrai skirsis nuo įprastų Suomijoje ir Baltijos šalyse tiesiamų plačiavėžių geležinkelių. Taip daroma siekiant užtikrinti suderinamumą su bendrai ES eksploatuojamu tinklu.

Tunelis turėtų būti per Lenkiją, Lietuvą, Latviją ir Estiją eisiančios „Rail Baltica“ nominalios vėžės geležinkelio linijos tąsa. M. Paajanen užsiminė, kad suomių eksportuotojai tikrai norėtų, jog „Rail Baltica“ tęstųsi iki įvairiarūšio vežimo punkto netoli Helsinkio oro uosto, mat tada Suomija taptų daug mažiau priklausoma nuo jūrų transporto, teikiančio galimybę pasiekti likusią ES dalį.

Būsimas tunelis turėtų būti gerokai ilgesnis už 57 kilometrų ilgio Gotardo tunelį (Šveicarijoje), 54 kilometrų ilgio „Seikan“ tunelį (Japonijoje) ir 50 kilometrų ilgio Eurotunelį (per Lamanšą), tačiau trumpesnis už Peijenės tunelį (Suomijoje), kurio ilgis – 120 kilometrų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Lietuvos geležinkeliai“ netrukus pradės Rengės ruožo atstatymą (8)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkelių“ ruošiasi atstatyti 19 kilometrų ilgio ruožą iš...

Vyriausybė svarsto du būdus, kaip sumažinti senų ir taršių automobilių Lietuvoje (327)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad Vyriausybė neturi planų Lietuvoje įvesti visuotinio...

Pradedama tvarkyti itin judri Vilniaus gatvė: stengsis užbaigti iki rudens (53)

Sostinėje pradedama tvarkyti Senamiesčio, Antakalnio ir Rasų rajonus jungianti Olandų gatvės...

Rusnės kelio statyba – nauji terminai, abejonės dėl skaidrumo (7)

Nuo potvynių kenčiantys Rusnės gyventojai estakados sulauks kitų metų gegužę , o kada bus...

„Smiltynės perkėla“ per Žolinę laukia rekordinio keleivių skaičiaus (3)

Liepą ir rugpjūtį į Smiltynę besikeliančiųjų srautas išaugantis du tris kartus, per Žolinę...

Top naujienos

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (258)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Audra niokoja Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (40)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Už grasinimus susidoroti su DELFI žurnalistu Vitai Jakutienei skirta kardomoji priemonė (297)

Po straipsnio „ Pravieniškių mafija. Kruvina Kauno nusikaltėlių kova: „pupytės“ mylimasis...

Patikrino kavines kelyje į pajūrį: rezultatas kraupus (118)

Patiekalai iš neaiškios kilmės žaliavų, nešvara, žalia mėsa šalia ką tik paruoštų...

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (3)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Tragedija Italijos greitkelyje: įgriuvo didžiulio viaduko dalis, žuvo dešimtys žmonių papildyta 18:27 (188)

Greitkelyje netoli Italijos miesto Genujos sugriuvo didžiulio viaduko dalis, skelbia BBC. Žuvo...

Gydytojas nebegali tylėti: nesuvokiu, ką padaro vaikas, kad tėvai jį apipila karšta sriuba ar kava? (110)

Skubiosios medicinos vyresnysis gydytojas rezidentas, tinklaraščio „ Pragaro ambulatorija “...

16-mečiai aštuntfinalyje neturėjo vargo su Nyderlandais: taškų pelnė visi 12 žaidėjų (15)

Lietuvos jaunučių (iki 16 metų) krepšinio rinktinė Europos čempionate Serbijoje vis dar nesutiko...

Kambariniai augalai, kurių negalima laikyti namuose (11)

Kiekviena gėlė turi tik jai vienai būdingą energetiką. Kai kurios teigiamai veikia namų...

Guoga sako planuojantis baigti politinę karjerą, bet užsimena ir apie kitus scenarijus (52)

Europos Parlamento narys Antanas Guoga sako planuojantis kitąmet pasibaigus kadencijai nutraukti...