Jungtinė Suomijos ir Estijos darbo grupė, rengianti pasiūlymus, susijusius su 92 kilometrų ilgio Helsinkį ir Taliną jungiančio povandeninio geležinkelio tunelio „FinEst“ tiesimu, gegužės 7 d. ketina paskelbti rekomendacijas dėl projekto įgyvendinimo.
Povandeninis tunelis sujungs Estiją ir Suomiją
© Organizatorių nuotr.

Pristatyta vizija aprėps būsimų darbų gaires, struktūrinius projekto etapus, taip pat galimus finansavimo šaltinius.

Kaip leidiniui „Railway Gazette International“ sakė Helsinkio ir Ūsimos regiono tarybos vyr. patarėja Malla Paajanen per balandžio 25 d. vykusį transeuropinio transporto tinklo klausimams skirtą renginį „TEN-T Days“, tunelio statybą būtų galima pradėti tik po nuodugnių svarstymų ir tyrimų, galinčių užtrukti dar trejetą ar net penketą metų.

Numatyta, kad ES galėtų padengti 40 proc. statybų kaštų, o likusią sumą tektų išsirūpinti per viešojo ir privačiojo sektorių partnerystę (PPP).

Preliminarūs rinkos tyrimai rodo, kad veiklos išlaidas turėtų subsidijuoti ir abiejų šalių vyriausybės, o reikalinga parama galėtų būti maždaug tapati visai dabar viešajam transportui skiriamai paramai. Nors toks įsipareigojimas tikrai nemenkas, anot M. Paajanen, jis nėra neįvykdomas.

Numatyta, kad geležinkelio vėžės plotis turėtų būti 1 435 mm, taigi, jo parametrai skirsis nuo įprastų Suomijoje ir Baltijos šalyse tiesiamų plačiavėžių geležinkelių. Taip daroma siekiant užtikrinti suderinamumą su bendrai ES eksploatuojamu tinklu.

Tunelis turėtų būti per Lenkiją, Lietuvą, Latviją ir Estiją eisiančios „Rail Baltica“ nominalios vėžės geležinkelio linijos tąsa. M. Paajanen užsiminė, kad suomių eksportuotojai tikrai norėtų, jog „Rail Baltica“ tęstųsi iki įvairiarūšio vežimo punkto netoli Helsinkio oro uosto, mat tada Suomija taptų daug mažiau priklausoma nuo jūrų transporto, teikiančio galimybę pasiekti likusią ES dalį.

Būsimas tunelis turėtų būti gerokai ilgesnis už 57 kilometrų ilgio Gotardo tunelį (Šveicarijoje), 54 kilometrų ilgio „Seikan“ tunelį (Japonijoje) ir 50 kilometrų ilgio Eurotunelį (per Lamanšą), tačiau trumpesnis už Peijenės tunelį (Suomijoje), kurio ilgis – 120 kilometrų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Senos upėje – išmanaus vandens taksi debiutas

Trečiadienį, gegužės 23 dieną, Senos upe Paryžiuje kursavo unikalūs vandens taksi, dar žinomi...

Kaltina „Kamestą“ neišasfaltavus 55 kilometrų žvyrkelių (16)

Susisiekimo ministerija teigia, kad kelių tiesimo bendrovė „ Kamesta “ neišasfaltavo beveik...

Rusnės estakados statybų pradžia vėluoja (17)

Rusnės estakados statybų ir užliejamo kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijos pradžia pavėlinta iki...

Elektroniniai statybos žurnalai atims bet kokią galimybę ploninti kelius (7)

Siekiant užtikrinti efektyvią kelių tiesimo ir rekonstravimo darbų priežiūrą bei užkirsti...

Bus teisiamas buvęs VĮ „Kauno regiono keliai“ vadovas (5)

Kauno apygardos prokuratūra Kauno apygardos teismui perdavė Specialiųjų tyrimų tarnybos ( STT )...

Top naujienos

Karbauskis atrėžė Grybauskaitei: į prezidentūrą iki rinkimų kojos nekels (357)

„Valstiečių žaliųjų“ lyderis Ramūnas Karbauskis užbrėžė raudoną liniją santykiuose...

„Žalgirį“ premijomis motyvavęs Motiejūnas paslapčia pildo galimų naujokų sąrašą (13)

Neįtikėtinai sėkmingas „Žalgirio“ sezonas suteiks klubui tvirtą finansinį pagrindą, kuris...

Dalia Grybauskaitė – apie „paskolas dėžutėse“, VSD pažymas ir „Agroverslo“ susiliejimą su politika išskirtinis interviu (554)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad teisėsauga turi labai atsargiai galvoti, kokius slaptus...

VSD kreipėsi į prokuratūrą „dėl neteisėtai paviešintos žvalgybos informacijos“ (18)

Valstybės saugumo departamentas ( VSD ) trečiadienį kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl...

Medeina Čijauskaitė: gimdamos moterimis mes jau pralaimėjome gyvenimo loterijoje (158)

Justės ašaros byra ant kompiuterio klaviatūros. Aplink sėdintys kolegos nejaukiai muistosi, kelios...

Siūlo lygiuotis į Vokietiją ir Šiaurės Italiją: jei gali jie, kodėl negalėtume ir mes? (9)

Praėjusią savaitę nevyriausybinės organizacijos VšĮ „Žiedinė ekonomika“ ir...

Šimašiaus ultimatumas Skverneliui: arba pritariat, arba nacionalinio stadiono nebus (275)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius sako, kad per porą savaičių negavus Vyriausybės pritarimo,...

Ar reikalingi vaikams akiniai nuo saulės?

Vasara - saulėtų dienų laikas. Todėl automatiškai daugiau būname lauke, dažniau keliaujame ir...

Pamatytas vaizdas sukrėtė skaitytoją: ar tik vaistinės darbuotojai nesityčioja iš neįgaliųjų?

Į DELFI redakciją kreipėsi moteris, kurią papiktino Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU...

Ruošiasi gydymo įstaigų pertvarkai: paslaugos nutols nuo pacientų? (104)

Vyriausybei trečiadienį nutarus Seimui teikti pataisas, kurios leistų optimizuoti gydymo įstaigų...