Europos Sąjungos direktyvos dėl aplinkos kokybės privers susiekimą miesto viešuoju transportu organizuojančius valdininkus galvoti ne tik apie susisiekimo kokybę, bet ir apie transporto priemonių ekologiškumą.

Autobusas, autobusų stotis
© Žurnalas "Kelias"
Tai buvo teigiama vakar uostamiestyje prasidėjusiame seminare "Viešojo transporto vaidmuo subalansuotoje miesto transporto sistemoje".

Aktualu jau dabar

Pasak viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovo Gintaro Neniškio, iki šiol daugiausiai dėmesio yra skiriama efektyviam viešojo transporto maršrutų organizavimui ir paslaugos kokybei užtikrinti.

"Griežtėjantys Europos Sąjungos institucijų reikalavimai lems, kad netolimoje perspektyvoje ir ekologijai reikės skirti daug dėmesio. Juolab kad viešasis transportas yra vienas esminių faktorių, kuris gali sumažinti oro taršą miesto gatvėse", - teigė G.Neniškis.

Anot KKT vadovo, Klaipėdai transporto taršos mažinimo projektai yra aktualūs būtent dabar, nes šiuo metu rengiamas naujas bendrasis miesto planas, kuriame bus numatoma, kaip pertvarkyti ir uostamiesčio transporto sistemą.

Pažeidimai kainuotų brangiai

Pasak seminare kalbėjusio eksperto iš Vokietijos, atlikti tyrimai rodo, kad dėl oro taršos Briuselyje žmogaus gyvenimo trukmė vidutiniškai sutrumpėja 2 metais.

"Apie 30 proc. ore susidarančių kietųjų oro dalelių šaltinis yra automobiliai. Tačiau taršos šaltinis nėra vien išmetamosios dujos, bet ir nuo kelių pakeliamos dulkes", - pasakojo ekspertas.

Anot jo, vienas iš taršos mažinimo būdų - atidaryti tramvajaus liniją. Žinia, uostamiesčio valdžia galvoja apie tokio projekto įgyvendinimą.

2010 metai laikomi ta riba, kai gali būti pradėti taikyti griežti aplinkos taršos ribojimo reikalavimai. Jų nesilaikymas valstybei gali būti finansiškai skausmingas.

"Štai Graikija, nesuspėjusi laiku įgyvendinti direktyvos dėl vandens kokybės, turėjo kasdien mokėti po 45 tūkst. eurų baudą iki šalyje bus įgyvendinti direktyvos reikalavimai", - pavyzdį pateikė pranešėjas.

Beje, seminaro metu buvo konstatuota, kad sprendžiant aplinkos taršos mažinimo klausimus, Lietuvoje egzistuoja didžiulis atotrūkis tarp valstybinių ir regioninių valdžios institucijų. Pastarosioms labai trūksta informacijos apie naujausius aplinkosauginius reikalavimus. Šį teiginį akivaizdžiai iliustravo tai, kad seminaro organizatoriams nepavyko prisišaukti atsakingų ministerijų pareigūnų, kurie galėtų transportininkams pristatyti naujausias tendencijas.

Svarbiausia - maršrutiniai taksi

2010 metais baigs galioti užpernai KKT pasirašytos sutartys su trimis autobusais keleivius vežančiomis miesto įmonėmis. Pasak G. Neniškio, dėl šių vežėjų didelių problemų neturėtų kilti.

"Didesnis taršos šaltinis vis dėlto yra maršrutiniai taksi. Tyrimais nustatyta, kad oras labiausiai teršiamas stabdant transporto priemonę ir vėl pradedant važiuoti. Maršrutiniai mikroautobusai tokių manevrų atlieka kur kas daugiau nei didieji autobusai", - sako G.Neniškis.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eismo sąlygos naktį: kritulių nenumatoma, spustelės šaltis (3)

Rytų Lietuvoje ketvirtadienio pavakarę valstybinės reikšmės kelių dangos buvo daugiausia sausos,...

Ruošiami pokyčiai trečiame pagal dydį Lietuvos oro uoste: dabartinės kryptys netenkina (52)

Praėjusiais metais Palangos oro uostas turėjo 11 krypčių į užsienio šalis, tačiau verslo ir...

Bankas suskaičiavo, kiek pinigų Lietuvos gyventojai leidžia automobiliams (66)

Lietuvos gyventojai pernai automobilių įsigijimui skyrė daugiau lėšų, rodo „Swedbank“...

Eismo sąlygas sunkina sniegas ir plikledis (8)

Ketvirtadienio rytą Šalčininkų ir Švenčionių rajonuose eismo sąlygas valstybinės reikšmės...

Kai kuriuose keliuose yra šlapių ruožų

Rytų Lietuvoje trečiadienio pavakarę dėl besitęsiančio sniego kritimo valstybinės reikšmės...

Top naujienos

Istorija, sukrėtusi Lietuvą: kaip visa tai prasidėjo (5)

Žinia, kad Jungtinėse Valstijose suimta buvusi Seimo narė Neringa Venckienė , ne vieną privertė...

Tokie mes vieninteliai: lietuvių būstų įsirengimų ypatumai, kurie Vakarams nesuprantami (28)

Būstas yra bene didžiausias pirkinys žmogaus gyvenime, reikalaujantis daug svarstymų ir...

Išvydęs tai, kas kubiečiams teikia begalinį džiaugsmą, pasijuto pernelyg išlepintas Lietuvoje (60)

Nustebsite, kokiais mažais dalykais moka džiaugtis kubiečiai. Ir tai yra labai gražu, bet tuo...

Įžvelgia pavojingą tendenciją Donbase: bandoma užmaskuoti realią būklę (15)

Šveicarijos dienraščio „Neue Zürcher Zeitung“ publikacijos autorė, Rytų Europos ir...

Adomaitis išvardino vengrų stiprybes ir davė pažadą už 12-o likusiems žaidėjams

„Man, kaip treneriui, labiausiai norėtųsi registruoti visus 14 žaidėjų ir kad kiekvienas gautų...

Dabartiniai šalčiai – tik preliudija: pavasario teks laukti tikrai ilgai (97)

Ketvirtadienį šaltų orų periodas tik prasidėjo – laukia dar žemesnė temperatūra, LRT RADIJUI...

Žinia apie suimtą Venckienę suteikė viltį: sieks, kad būtų teisiama ir dėl nužudymo (948)

Čikagos (JAV) teismui nusprendus suimti nuo Lietuvos teisėsaugos beveik penkerius metus...

Kelia klausimus dėl VRK narių ryšių su valstiečiais–žaliaisiais (75)

Seimo opozicinių frakcijų atstovai kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją ( VTEK )...

Nelly Paltinienė serga sunkia liga (43)

Vokietijoje gyvenanti garsi estrados atlikėja Nelly Paltinienė serga sunkia liga ir sako savo...

Sveikatos apsaugos krizė: negali būti sotus, kol tavyje – kaspinuotis (21)

Daugelį metų visi taikėsi prie „nemokamos“ medicinos sistemos . Didelė dalis gydytojų nuo...