Ataskaitoje pirmą kartą yra pateikiami duomenys ir iš naujųjų valstybių narių. Šiose šalyse automobiliai vidutiniškai yra pigesni, o pigiausia rinka yra Lenkijoje.

Komisijos narys Mario Montis pasveikino naujus duomenis apie kainų skirtumus: „Aš esu patenkintas, kad naujosiose valstybėse narėse kainos nelabai skiriasi nuo ES 15-os šalių kainų. Šie rezultatai, kartu su nežymia automobilių kainų mažėjimo tendencija kai kuriose iš ES 15 šalių, teikia vilties, kad konkurencija automobilių sektoriuje vis stiprėja.“

Kainų konvergencija euro zonoje

Ataskaitos duomenimis, kainų skirtumai yra mažesni, nei ankstesniais metais. Palyginti su praėjusių metų ataskaitos duomenimis, vidutinis kainų skirtumas tarp euro zonai priklausančių rinkų sumažėjo nuo 4,9% iki 4,4%.

Tačiau kainų skirtumai tarp pigiausios ir brangiausios euro zonai priklausančių ES valstybių kai kur išlieka pakankamai dideli. Iš 90 automobilių modelių, aprašytų ataskaitoje, 25 modelių kainų skirtumai viršija 20%. Tačiau praėjusiais metais toks kainų skirtumas buvo pastebėtas tarp 31 modelio automobilių iš 91. Vokietija išlieka brangiausia šalimi euro zonoje, o Suomija yra pigiausia – jos kainos vidutiniškai yra 10% mažesnės nei Vokietijoje. Taigi žmonės, perkantys prekes užsienyje, vis dar turi galimybę taupyti.

Skirtinga situacija naujosiose valstybėse narėse

Naujosiose valstybėse narėse automobiliai vidutiniškai pigesni nei euro zonoje. Atskiro modelio kainų skirtumai tarp naujųjų ES narių yra didesni negu tarp euro zonos narių. Pagal ataskaitos duomenis, 72-iejų automobilių modelių iš 90-ies kainų skirtumai tarp brangiausios ir pigiausios visos ES narių viršija 20%. Pigiausia šalis tarp naujųjų valstybių narių yra Lenkija, kurioje kainos yra 9% žemesnės nei Suomijoje (pigiausioje euro zonos narėje).

Tačiau naujosiose valstybėse narėse automobiliai ne visada yra pigesni nei euro zonoje. Prabangių automobilių rinkoje (vadovų, daugiafunkcinių, sportinio tipo automobilių segmente) automobiliai euro zonoje yra pigesni nei Lenkijoje (pvz. "Audi TT" yra brangesnis Lenkijoje, nei bet kurioje kitoje iš 25 ES valstybių).

Apskritai, naujose valstybėse narėse automobilių kainos nesiskiria nuo ES15 valstybių kainų. Automobilių kainos Vengrijoje, Čekijoje ir Slovakijoje yra panašios į pigesniųjų euro zonos narių kainas.

ES kainos išlieka stabilios

Palyginti su 2003 m. gegužės mėnesiu, 2004 m. gegužės kainos euro zonoje padidėjo 0,8%. Tuo pačiu laikotarpiu infliacija sudarė 2,4%.

Automobilių kainos visose 25-iose ES narėse padidėjo 0,9% (bendra 2,4% infliacija).

Italijoje automobilių kainos sumažėjo (-1,1%), o Didžiojoje Britanijoje kainos išliko faktiškai nepakitusios (+0,3%). Vokietijoje ir Nyderlanduose kainos kažkiek padidėjo (+1,7%).

Valstybėse narėse, kur kainos be mokesčių yra tradiciškai žemos, automobilių kainos vartotojams žymiai nesikeitė. Savo ruožtu Danijoje jos padidėjo (nežymiai - +2,5%), Graikijoje išliko stabilios, o Suomijoje sumažėjo (-2.9%). Tarp naujųjų valstybių narių kainos padidėjo Lenkijoje (+8.7%) ir Latvijoje (+8.9%), sumažėjo Estijoje (?5.8%), Lietuvoje (-5.4%) ir Čekijoje (-1.9%).

Taigi, kainų konvergencija nevyksta vartotojų, gyvenančių aukštesnius mokesčius bei žemas kainas be mokesčių turinčiose valstybėse narėse, sąskaita.

Ataskaitoje pirmą kartą yra pateikiamas požiūris į automobilių kainas naujosiose valstybėse narėse. Kainų skirtumų skaičiavimai rėmėsi 2004 m. gegužės mėn. gamintojų rekomenduojamomis mažmeninėmis kainomis. Ataskaitoje pateikiami duomenys apie kainas be mokesčių ir su jais. Lyginami 90 geriausiai parduodamų modelių kainų skirtumai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją