aA
Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis pareiškė, kad Lietuvoje gali būti įvedamas taršių automobilių mokestis. Nors aplinkos ministras Kęstutis Mažeika sako, kad tikslus planas dar tik rengiamas, užsimena, kad Europoje taršių automobilių mokestį moka tie savininkai, kurių mašinos išmeta 130 g./km anglies dioksido. Buvęs aplinkos apsaugos ministras Kęstutis Navickas įsitikęs, kad tai reikštų, jog mokestį reikėtų mokėti 80 proc. Lietuvos automobilių savininkų.
Planuojama įvesti taršių automobilių mokestį
© Shutterstock

Ar pavyks Vyriausybei sumažinti dyzelinių automobilių parką praėjusią savaitę buvo kalbama Žinių radijo laidoje.

Mokėtų, jei viršytų normą

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika, kalbėdamas apie laukiančius pokyčius sakė, kad Lietuva šiandien yra vienintelė šalis, kuri kol kas nesitvarko su dyzelinių automobilių keliama problema, todėl jau rudenį visuomenei bus pristatytas planas, kuriame visiems atsisakantiems senų dyzelinių automobilių bus siūloma 1 tūkst. Eur kompensacija.

Pasak ministro, Lietuva yra viena tų šalių, kur yra ir didžiausias dyzelinių automobilių perkamumas, tačiau tai, anot jo, natūralu, nes žmonėms paprasčiausiai trūksta motyvacijos.

„Tai, turbūt, natūralu, nes mokesčių forma ar lengvatų forma motyvacijos nėra, o kitos šalys turi apribojimus.

Yra sureguliuota taip, kad žmonėms būtų motyvacija pirkti mažiau taršų automobilį. Mūsų tikslas yra, kad žmonės keistų senus taršius dyzelinius automobilius į kita kuro rūšimi varomą transporto priemonę, išskyrus dyzelinį automobilį“, – Žinių radijo laidoje sakė jis.

Kęstutis Mažeika
Kęstutis Mažeika
© DELFI / Andrius Ufartas

Kalbant apie naują taršių automobilių mokestį, apie kurį praėjusią savaitę užsiminė ir S. Skvernelis, jį, pasak ministro, šiandien turi daugelis Europos šalių.

„Yra nustatytas vidurkis, kiek maksimaliai yra leidžiamas anglies dioksido išmetimas – 130 gramų kilometrui. Tai būtų riba, virš kurios automobilių savininkai turėtų mokėti tą didesnį taršos mokestį“, – kalbėdamas ir apie Lietuvoje planuojamus ribojimus sakė jis ir tikino, kad per iš to surenkamus mokesčius būtų galima remti tuos gyventojus, kurie atsisakys taršių automobilių.

„Tai būtų prisidėjimas šią programą papildyti daugiau pinigų.

Buvome sulaukę kritikos, kad tas 30 mln. Eur – nedidelė dalis, negalės visi pasinaudoti, nes jau dabar matome, kiek gauname skambučių, paklausimų, žmonės kreipiasi, tad manome, kad susidomėjimas turėtų būti ne mažas“, – sakė K. Mažeika.

Paklaustas, kiek taršių automobilių savininkams galėtų tekti mokėti, ministras atsakyti negalėjo.

„Turbūt tai yra Finansų ministerijos darbo laukas. Jie turi apskaičiuoti, kiek tai turėtų būti, tai man šiandien būtų sunku interpretuoti, bet tai turėtų būti motyvuojanti suma renkantis transporto priemonę.

Šiuo atveju, mes pirmiausia siūlome motyvacinį mechanizmą, o jeigu reikės didesnių finansinių pajėgumų, turbūt ir kalbame apie tas alternatyvas, kurios galėtų prisidėti prie daugiau taršių automobilių išėmimo iš rinkos“, – sakė jis.

Kiek tiksliai Lietuvoje yra automobilių, kurie išmeta daugiau nei 130 gramų anglies dioksido kilometre, ministras pasakyti negalėjo.

Mokėtų 80 proc. savininkų

Apie naują planuojama mokestį pasisakė ir aplinkosaugininkas ir buvęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

„Būtų labai geras rezultatas, jei (apmokestintų – red.past) nuo 130 gramų anglies dioksido kilometre.

Tai tikrai, sakyčiau, pažangu, nes mes kai svarstėme, buvo kalbama apie 180 gramų ir daugiau, bet jeigu 40 nuleidžiama, tai, sakyčiau, būtų 80 proc. automobilių apmokestinti, kurie dabar yra eksploatuojami Lietuvoje.

Tai būtų stiprus postūmis, tai aš galiu tik pasveikinti už tokį drąsų žingsnį“, – komentavo K. Navickas, tačiau aiškino, kad automobilio taršą reikėtų vertinti ne pagal jo amžių.

Kęstutis Navickas
Kęstutis Navickas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Pasak jo, jei automobiliai būtų eksploatuojami pagal visas technines charakteristikas, o katalizatoriai nebūtų specialiai išimami, situacija būtų kitokia.

„Visgi natūralus automobilio nusidėvėjimas nėra esminė sąlyga taršos padidėjimui“, – pabrėžė jis.

K. Navicko pasiteiravus apie Vyriausybės planą dėl motyvacijos už senus dyzelinius automobilius mokant po 1 tūkst. Eur, buvęs ministras sakė, kad, jo manymu, tokie veiksmai nebus pakankami.

„Ne veltui girdėjome ir premjero S. Skvernelio pasisakymą apie finansinių mechanizmų taikymą“, – pastebėjo jis.

Prakalbo apie naujus mokesčius

DELFI primena, kad praėjusią savaitę, kaip skelbė BNS, S. Skvernelis sakė, jog Vyriausybėje yra svarstoma įvesti nekilnojamojo turto ir taršių automobilių mokesčius.

„Tai kas yra suplanuota ir planuojama kalbat apie tiek galbūt didesnį mokesčių progresyvumą ir nėra ką slėpti, nėra diskusijos, iš esmės mes turėsime priiminėti sprendimus, kas susiję su mokesčiais, kurie tiesiogiai neįtakoja į fiskalinę mūsų drausmę ir išlaidavimą – tai yra, nekilnojamojo turto mokesčiai, ekologiniai, susiję su transporto sritimi, mokesčiai“, –sakė jis.

Jo teigimu, tai bus daugiau skatinančios priemonės, generuojančios valstybės biudžetui daugiau pajamų: „Ar tai bus mokestis, ar rinkliava, jau tėra detalės. Tuos žingsnius neišvengiamai turėsime daryti“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(138 žmonės įvertino)
2.1449

„Linava“ pasirašė sutartį su profesinėmis sąjungomis (1)

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pirmadienį pasirašė tarptautinio...

Ukraina puoselėja planus upių arterija sujungti Juodąją ir Baltijos jūras (47)

Ukrainos vyriausybė svarsto kelis ambicingus infrastruktūros projektus, iš kurių vienas yra...

Ar elektromobilis įkandamas tik turtingesnėms Lietuvos įmonėms? (22)

Šiuo metu elektra varomos transporto priemonės sudaro tik 0,08 proc. nuo viso Lietuvos transporto...

Magistralėje Vilnius-Kaunas bus įrengti informuojantys ženklai (5)

Ruošiantis modernizuoti automobilių kelią Vilnius-Kaunas , jame bus įrengti ir informuojantys...

„British Airways“ dėl streiko atšaukė visus rugsėjo 27 d. skrydžius (1)

Didžiausios Jungtinės Karalystės (JK) oro linijos „ British Airways “ atšaukė visus...

Top naujienos

Vienoje didžiausių šalies ligoninių – milžiniškos problemos dėl maisto: viskas prasidėjo nuo tarakonų (29)

Vienoje didžiausių šalies ligoninių, Santaros klinikose, užsitęsė problemos dėl pacientų...

„Kommersant“: pasirašytas „radikalus“ Rusijos ir Baltarusijos planas papildyta 14.38 (271)

Rugsėjo 6 d. Rusijos ministras pirmininkas Dmitrijus Medvedevas ir Baltarusijos ministras...

Po ilgos ligos mirė Ingridos Šimonytės mama (14)

Prieš kelias savaites mirė ilgą laiką sirgusi Ingridos Šimonytės mama. Žinią apie artimiausio...

Gyvai / DELFI Dienoje – Žemaitaitis: kodėl bendrapartiečiai įkūrė kitą frakciją ir kas būtų, jeigu prie partijos vairo grįžtų Paksas? vyksta apklausa

DELFI Dienoje – Žemaitaitis: kodėl bendrapartiečiai įkūrė kitą frakciją ir kas laukia...

Po DELFI straipsnio KAM tiria žvalgybininko elgesį ir gaisro Lentvaryje aplinkybes (21)

Krašto apsaugos ministerija ( KAM ) tiria žvalgybininko elgesį ir gaisro Trakų rajone,...

Magistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda atsiras nauji ženklai: tokius jau matė panevėžiečiai (6)

Siekiant pagerinti eismo saugą , magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda planuojama įrengti...

Turistai iš viso pasaulio stebisi keistu viešbučiu netoli Vilniaus, tačiau patys lietuviai jo dar nežino (70)

Kaimynų kaime, Širvintų rajone, tarsi viduryje nieko – tarp pievų ir miškų, ant ežero kranto,...

Vijūnėlės dvaras – jau be stogo (133)

Pirmadienį Druskininkuose pradėtas ardyti Vijūnėlės dvaru vadinamo pastato stogas.

Atvira Demi Moore išpažintis knygoje šokiruoja: buvo išžaginta, prarado Ashtono Kutcherio kūdikį, o vėliau kentė jo neištikimybę (1)

Jau rugsėjį aktorės Demi Moore memuarai „Inside Out“ pradžiugins žvaigždės gerbėjus....

Pajudėjo ledai dėl naujo „Akropolio“ statybų prie Vingio parko (192)

Panašu, kad po beveik dešimtmečio nežinios netrukus gali pajudėti naujo „Akropolio“ prie...