aA
Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis pareiškė, kad Lietuvoje gali būti įvedamas taršių automobilių mokestis. Nors aplinkos ministras Kęstutis Mažeika sako, kad tikslus planas dar tik rengiamas, užsimena, kad Europoje taršių automobilių mokestį moka tie savininkai, kurių mašinos išmeta 130 g./km anglies dioksido. Buvęs aplinkos apsaugos ministras Kęstutis Navickas įsitikęs, kad tai reikštų, jog mokestį reikėtų mokėti 80 proc. Lietuvos automobilių savininkų.
Planuojama įvesti taršių automobilių mokestį
Planuojama įvesti taršių automobilių mokestį
© Shutterstock

Ar pavyks Vyriausybei sumažinti dyzelinių automobilių parką praėjusią savaitę buvo kalbama Žinių radijo laidoje.

Mokėtų, jei viršytų normą

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika, kalbėdamas apie laukiančius pokyčius sakė, kad Lietuva šiandien yra vienintelė šalis, kuri kol kas nesitvarko su dyzelinių automobilių keliama problema, todėl jau rudenį visuomenei bus pristatytas planas, kuriame visiems atsisakantiems senų dyzelinių automobilių bus siūloma 1 tūkst. Eur kompensacija.

Pasak ministro, Lietuva yra viena tų šalių, kur yra ir didžiausias dyzelinių automobilių perkamumas, tačiau tai, anot jo, natūralu, nes žmonėms paprasčiausiai trūksta motyvacijos.

„Tai, turbūt, natūralu, nes mokesčių forma ar lengvatų forma motyvacijos nėra, o kitos šalys turi apribojimus.

Yra sureguliuota taip, kad žmonėms būtų motyvacija pirkti mažiau taršų automobilį. Mūsų tikslas yra, kad žmonės keistų senus taršius dyzelinius automobilius į kita kuro rūšimi varomą transporto priemonę, išskyrus dyzelinį automobilį“, – Žinių radijo laidoje sakė jis.

Kęstutis Mažeika
Kęstutis Mažeika
© DELFI / Andrius Ufartas

Kalbant apie naują taršių automobilių mokestį, apie kurį praėjusią savaitę užsiminė ir S. Skvernelis, jį, pasak ministro, šiandien turi daugelis Europos šalių.

„Yra nustatytas vidurkis, kiek maksimaliai yra leidžiamas anglies dioksido išmetimas – 130 gramų kilometrui. Tai būtų riba, virš kurios automobilių savininkai turėtų mokėti tą didesnį taršos mokestį“, – kalbėdamas ir apie Lietuvoje planuojamus ribojimus sakė jis ir tikino, kad per iš to surenkamus mokesčius būtų galima remti tuos gyventojus, kurie atsisakys taršių automobilių.

„Tai būtų prisidėjimas šią programą papildyti daugiau pinigų.

Buvome sulaukę kritikos, kad tas 30 mln. Eur – nedidelė dalis, negalės visi pasinaudoti, nes jau dabar matome, kiek gauname skambučių, paklausimų, žmonės kreipiasi, tad manome, kad susidomėjimas turėtų būti ne mažas“, – sakė K. Mažeika.

Paklaustas, kiek taršių automobilių savininkams galėtų tekti mokėti, ministras atsakyti negalėjo.

„Turbūt tai yra Finansų ministerijos darbo laukas. Jie turi apskaičiuoti, kiek tai turėtų būti, tai man šiandien būtų sunku interpretuoti, bet tai turėtų būti motyvuojanti suma renkantis transporto priemonę.

Šiuo atveju, mes pirmiausia siūlome motyvacinį mechanizmą, o jeigu reikės didesnių finansinių pajėgumų, turbūt ir kalbame apie tas alternatyvas, kurios galėtų prisidėti prie daugiau taršių automobilių išėmimo iš rinkos“, – sakė jis.

Kiek tiksliai Lietuvoje yra automobilių, kurie išmeta daugiau nei 130 gramų anglies dioksido kilometre, ministras pasakyti negalėjo.

Mokėtų 80 proc. savininkų

Apie naują planuojama mokestį pasisakė ir aplinkosaugininkas ir buvęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

„Būtų labai geras rezultatas, jei (apmokestintų – red.past) nuo 130 gramų anglies dioksido kilometre.

Tai tikrai, sakyčiau, pažangu, nes mes kai svarstėme, buvo kalbama apie 180 gramų ir daugiau, bet jeigu 40 nuleidžiama, tai, sakyčiau, būtų 80 proc. automobilių apmokestinti, kurie dabar yra eksploatuojami Lietuvoje.

Tai būtų stiprus postūmis, tai aš galiu tik pasveikinti už tokį drąsų žingsnį“, – komentavo K. Navickas, tačiau aiškino, kad automobilio taršą reikėtų vertinti ne pagal jo amžių.

Kęstutis Navickas
Kęstutis Navickas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Pasak jo, jei automobiliai būtų eksploatuojami pagal visas technines charakteristikas, o katalizatoriai nebūtų specialiai išimami, situacija būtų kitokia.

„Visgi natūralus automobilio nusidėvėjimas nėra esminė sąlyga taršos padidėjimui“, – pabrėžė jis.

K. Navicko pasiteiravus apie Vyriausybės planą dėl motyvacijos už senus dyzelinius automobilius mokant po 1 tūkst. Eur, buvęs ministras sakė, kad, jo manymu, tokie veiksmai nebus pakankami.

„Ne veltui girdėjome ir premjero S. Skvernelio pasisakymą apie finansinių mechanizmų taikymą“, – pastebėjo jis.

Prakalbo apie naujus mokesčius

DELFI primena, kad praėjusią savaitę, kaip skelbė BNS, S. Skvernelis sakė, jog Vyriausybėje yra svarstoma įvesti nekilnojamojo turto ir taršių automobilių mokesčius.

„Tai kas yra suplanuota ir planuojama kalbat apie tiek galbūt didesnį mokesčių progresyvumą ir nėra ką slėpti, nėra diskusijos, iš esmės mes turėsime priiminėti sprendimus, kas susiję su mokesčiais, kurie tiesiogiai neįtakoja į fiskalinę mūsų drausmę ir išlaidavimą – tai yra, nekilnojamojo turto mokesčiai, ekologiniai, susiję su transporto sritimi, mokesčiai“, –sakė jis.

Jo teigimu, tai bus daugiau skatinančios priemonės, generuojančios valstybės biudžetui daugiau pajamų: „Ar tai bus mokestis, ar rinkliava, jau tėra detalės. Tuos žingsnius neišvengiamai turėsime daryti“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(138 žmonės įvertino)
2.1449

Baltijos jūroje statomas vienas ilgiausių povandeninių tunelių pasaulyje (34)

Po daugiau nei dešimtmetį trukusio planavimo, pradėti ilgiausio pasaulyje po vandeniu panardinto...

„Tesla“ atšaukia 870 automobilių Kinijoje dėl defektų (1)

JAV elektromobilių gamintoja „ Tesla “ atšaukia 870 automobilių Kinijoje dėl stogo...

Didžiausią apyvartos mažėjimą trečią ketvirtį patyrė oro transporto įmonės bei kelionių agentūros (1)

Per trečią ketvirtį dėl veiklos suvaržymų, susijusių su COVID-19 pandemija, didžiausią...

Eismo sąlygos: kelių dangos daugiausiai – šlapios

Ankstų penktadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra šlapios,...

Italija pasiūlys pirmąjį eksperimentinį saugių skrydžių koridorių tarp Europos ir JAV

Italija ketina pasiūlyti pirmąjį Europoje saugių skrydžių koridorių tarp Italijos ir...

Top naujienos

Emigranto spąstuose – trys Lietuvos bankai: atsiskaitinėjo su tuščiomis ir net užblokuotomis kortelėmis (26)

Į Norvegiją emigravęs ukmergiškis sugebėjo pergudrauti tris Lietuvoje veikiančius bankus –...

Kaip Lietuva per valandą išleido 20 milijonų eurų: pirkinių krepšyje ir robotinė papūga (47)

Po rinkimų praktika per dieną ar kelias valandas paskirstyti dešimtis milijonų eurų ES paramos...

Sugėdinti žaidėjai prakalbo apie neparuoštus namų darbus: turime geriau išanalizuoti varžovus (27)

Po niūriausias prognozes pranokusio pralaimėjimo namuose Danijai 76:80 Lietuvos rinktinės vidurio...

Garsų artistą vadino „didžiausiu visų laikų medicininiu stebuklu“: gimė su 3 kojomis, 16 pirštų ant 4 pėdų ir 2 lyties organais (16)

Frankas Lentini buvo vienas garsiausių XX amžiaus pradžios cirko artistų. F. Lentini, gimęs su...

Skandalingas rezultatas: Lietuvos rinktinė namie nusileido danams (1018)

Lietuvos rinktinė istorine nesėkme atidarė FIBA „burbulą“ Vilniuje. Penktadienį Dariaus...

Žiemiški orai apims beveik visą šalį: snigs visą savaitgalį (4)

Artimiausią parą Lietuvos orus lems ciklonas. Šeštadienio naktis numatoma debesuota su...

Įspūdinga Šaro pergalių serija Eurolygoje nutrūko – „Barca“ krito Vilerbane (8)

Aštuntos pergalės iš eilės „Barcelona“ (8-2) Eurolygoje neiškovojo. Šarūno Jasikevičiaus...

Keisčiausias namas Lietuvoje: senolis pasistatė įspūdingo dydžio dvarą su baseinais ir net sostu (101)

Vos tik atvykus į Lentvarį mano geras draugas, Amerikoje magijos šou rengiantis iliuzionistas Rokas...

Maskoliūnas teigia „prisiimantis visą atsakomybę“, bet pirštu rodo į apatiškus veidus (209)

Jokio azarto, jokio malonumo – tik kančia ant parketo. Bet Lietuvos rinktinė nesugebėjo nė...

Į Lietuvą veržiasi žiema: kai kur jau iškrito pirmasis sniegas pasnigo ir Vilniuje (18)

Penktadienio vakarą dalyje Lietuvos iškrito pirmasis sniegas . Feisbuko grupėse daugiausia...

|Maža didelių žinių kaina