DELFI jau rašė, kad nuo ketvirtadienio ryto vidinėse Rusijos muitinėse imta nuodugniai tikrinti lietuviškos kilmės krovinius ir vilkikus. Paprastai kalbant, jie tiesiog stringa. Neoficialiai pranešama, kad tokia tvarka galios iki pirmadienio.

Viena didžiausių Lietuvos pervežimo bendrovių „Transekspedicija“ jau susidūrė su Rusijos muitinės darbo pakeitimais.

„Teko kalbėtis su dviem mūsų vairuotojais, jiems pasakyta, kad bus daromas detalus krovinio patikrinimas. Muitininkai realiai nežino nei ką, nei kodėl turi daryti. Mūsų automobiliai šiandien dar stovi ir labai bijome, kad liks stovėti iki pirmadienio“, - DELFI sakė bendrovės Skandinavijos, Vidurio ir Rytų Europos regionų direktorius Audrius Puskunigis.

Jis nuogąstavo, kad rusams panorėjus, vilkikai gali strigti ir ne vienai savaitei.

„Žinot, kai būna pilna prekių patikra, gali būti kad koks paletės svoris netiks, visko gali būti. Darydami pilną patikrą jie turi teisę išiminėti mėginius, tyrimus atlikti iki kelių savaičių. Taigi jeigu susidursime su tokiu dalyku, kad paims mėginius ir darys tyrimus, porą savaičių automobilis gali prastovėti. Tai mums gali padaryti milžiniškų nuostolių“, - kalbėjo A. Puskunigis.

Bendrovės vilkikai veža pramonines prekes, taigi bent jau nėra rizikos, kad produktai suges. Tačiau pašnekovas mano, kad muitininkai stengsis išvengti tokių atvejų, kad sugestų produktai.

„Gendančių maisto produktų jie neužlaiko ilgai, nes privalo jas greičiau patikrinti, kad nesugestų. O mes su savo pramoninėmis prekėmis galime būti pastatyti ilgesniam laikui ir laukti“, - sakė jis.

25-30 proc. visos „Transekspedicijos“ apyvartos sudaro pervežimai į Rusiją.

Stovi tonos greitai gendančių pieno produktų

Tačiau kitos Lietuvos įmonės patirtis rodo, kad ir greitai gendantys produktai gali strigti ilgam. Ypač sudėtingoje situacijoje atsidūrė į Rusiją greitai gendančius pieno produktus vežanti viena Lietuvos bendrovė. Jos vadovas, nenorėjęs būti įvardytas, DELFI pripažino, kad šiuo metu kaimyninės šalies muitinėje stovi dvylika vilkikų.

„Mūsų vilkikas atvažiavo naktį iš rugsėjo 11 d. į 12 d. ir stovi iki šiol. Nieko gero kol kas nėra. Pieno produktams yra realizacijos terminai ir juos turi pristatyti per tam tikrą laiką. Jeigu realizacijos terminas yra mažiau nei 80 proc. galiojimo laiko, viskas, jo nebepriima“, – kalbėjo verslininkas.

Įprastai vilkikas su tokiais produktais per muitinės terminalą pravažiuodavo per 4-6 val.

„Labai vėluoja ne tas žodis. Viskas yra sudėliota, kurią valandą prekės pasieks Rusijos prekybos tinklus, o prekių nėra“, – pasakojo verslininkas.

„Nežinau, gal čia politinė motyvacija. Lietuva dabar pirmininkauja Europos Sąjungai, labai garsiai reiškiasi dėl Ukrainos išėjimo iš muitų zonos, o tai ne visiems turbūt patinka“ – apie priežastis svarstė pašnekovas.

Pasiteiravus, ar anksčiau nebuvo signalų, kad vežėjai sulauks tokių sankcijų, verslininkas sakė: „Ne, jie ateina patyliukais ir duoda iš nugaros. Po to tris dienas ieškai išėjimo“.

Varškės daug turėsim“, – niūriai juokavo jis, paklaustas apie būsimus nuostolius.

Pervežimai į Rusiją sudaro apie 90 proc. įmonės apyvartos.

Moterį suprast lengviau

Mečislovas Atroškevičius
Bendrovės „Mečys“ vadovas Mečislovas Atroškevičius DELFI tvirtino, kad vežėjai jau daug sykių yra visko patyrę.

„Viena mašina stovi Rusijoje ir kol kas neaišku, nėra aiškumo. Vakar ją turėjo paleisti, bet kol kas nepaleido, nežinau, kaip bus toliau. Kitą mašiną turėjome pakrauti, bet susilaikėme. Žinot, pasakyčiau, kad lengviau suprasti moterį nei Rusijos muitinę. Jau moteris sunku suprasti, bet Rusijos muitinė apskritai po moterų eina. Gyvenam taip, kaip gyvenam“, – komentavo verslininkas.

Paklausus, gal gavo žinių, kodėl Rusijos pareigūnai taip elgiasi, jis sakė: „Matot, jie patys nežino, nes per paskutines dvi paras buvo tiek daug prieštaringos informacijos. Ryte jie viena pasako, o vakare jau pakeičia savo nuomonę. Jeigu ten būtų logikos ir prognozavimo, tai būtų galima kažką pakeisti arba prognozuoti“.

Paskutinę dieną prieš papildomų reikalavimų muitinėje įsigaliojimą Rusija atšaukė sprendimą ir vežėjai galės toliau Rusijos sieną kirsti su TIR knygelėmis.

Lietuvos muitinė DELFI atsiųstame atsakyme nurodo, kad jokios oficialios informacijos iš Rusijos muitinės dėl Lietuvos krovinių ypatingo tikrinimo Muitinės departamentas nėra gavęs.

„Savo kompetencijos ribose aiškinamės situaciją su atitinkamomis institucijomis Rusijoje, nes iki šiol tokių precedentų nėra pasitaikę“, – rašoma muitinės atsakyme.

Lietuvos Užsienio reikalų ministerija penktadienį įteikė notą Rusijos ambasadoriui Vilniuje.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava" skaičiuoja, kad per dieną Rytų rinkose dirbantys vežėjai gali negauti iki 2 mln. Lt pajamų.

Daugiau nei savaitę su tokiomis pačiomis problemomis susiduria Ukrainos vežėjai, o antradienį Rusija sustabdė Moldovos vyno importą.

Atidėjo papildomų garantijų reikalavimą

Rugsėjo 14 d. turėjo įsigalioti naujos vežimo į Rusiją taisyklės, kuomet su TIR knygelėmis vykstantys vežėjai turėjo pateikti papildomų garantijų. Rusijos muitinės tarnyba naujų taisyklių įsigaliojimo išvakarėse nukėlė reikalavimų taikymą iki gruodžio 1 d.

Tokio sprendimo priežastys nenurodomos.

Papildomų garantijų bus reikalaujama tik muitinės įstaigose, pavaldžiose Sibiro ir Tolimųjų Rytų muitinės valdyboms. Kitose muitinių valdybose taisyklės bus pradėtos taikyti nuo gruodžio 1 d.

Paskutinį kartą Lietuvos vilkikai Rusijos pasienyje strigo 2009 m.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1319)