Jau antrąjį tokį žygį paeiliui padedama rėmėjų surengė Viešoji įstaiga “Saugus ratas” kartu su Lietuvos žurnalistų autoklubu. Žygio dalyviai šįsyk varžėsi 303 kilometrų distancijoje bendrojo naudojimo keliais maršrutu Vilnius – Kaunas – Pavilkijys – Vilkija – Šilutė – Kintai – Ventės ragas.

Vienas jo organizatorių Valdas Juozas Vilūnas džiaugėsi, kad pagaliau pavyko surengti ekonominį žygį, atitinkantį visus analogiškiems renginiams keliamus tarptautinius reikalavimus. Renginio dalyviai taupumo rekordų siekė varžydamiesi įvairaus grunto keliuose – žvyro, asfalto, automagistralių, važiavo ir per gyvenvietes, ir kaimų keliais, o svarbiausia – visur griežtai laikydamiesi kelių eismo taisyklių.

Jei anksčiau tokiuose žygiuose paprastai varžydavosi žurnalistai bei automobilių pardavėjai, tai šiemet dalyvių skaičius buvo gerokai margesnis, nes renginyje galėjo dalyvauti visi norintys.

Išsiplėtė ne tik dalyvių kontingentas, bet ir automobilių parkas. Gana neįprasta buvo regėti šalia ekonomiškiausių, mažo galingumo arba hibridinių automobilių, turinčių benzininius ir elektra varomus variklius bei, suprantama, nepasižyminčių itin dideliu apetitu degalams, ir tikrų galiūnų. Net tokių bekelės monstrų, kaip “Mitsubishi Pajero” ar “Volkswagen Touareg”.

Ne vienodas degalų poreikis užprogramuotas pačių automobilių išvystomo galingumo bei kitose techninėse charakteristikose. Todėl žygio organizatoriai dalyvių automobilius suskirstė į septynias klases, kiekvienam sudarydami lygias galimybes įrodyti mokėjimą važiuoti ekonomiškai.

100 kilometrų – tik 3,75 litro benzino

Absoliučiais automobilių ekonominio žygio “Taupiai ir saugiai Lietuvos keliais” nugalėtojais pripažinti Stasys Grigaliūnas ir Simas Drimba, vairavę retą šalies keliuose “Smart Fortwo” automobilį. Jo variklio darbinis tūris – vos 698 ccm.

Tačiau nugalėtojų ekipažas įrodė, kad ir su tokiu automobiliu galima nevėluoti į visus kontrolės punktus, o svarbiausia – važiuoti itin taupiai. Jų vairuojamas mažylis visą 303 kilometrų maršrutą nuriedėjo sudeginęs tik 11,28 litro benzino, o vidutinės degalų sąnaudos 100 kilometrų kelio – 3,750 litro.

Absoliutiems ekonominio žygio nugalėtojams įteiktas Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos “Transeksta” prizas.

“Manau, kad ir šis puikus rezultatas “Smart Fortwo” – ne riba, - džiaugdamasis pergale kalbėjo S. Grigaliūnas. – Būtų buvę galima sutaupyti dar keliasdešimt gramų ar net daugiau degalų, jei varžybų dieną nebūtų pliaupęs lietus ir nebūtų pūtęs toks iš kojų verčiantis priešpriešinis vėjas”.

Tačiau toks pat vėjas stabdė ir kitų žygio dalyvių vairuojamų automobilių inerciją, tad sąlygos visiems buvo vienodos.

Antrąją absoliučios įskaitos vietą iškovojo “Renault – Lautra” Ąžuolo Žadeikos ir Viktorijos Zujevaitės ekipažas, vairavęs “Renault” ir 100 km kelio sunaudojęs 3,827 litro dyzelino.

Trečioji vieta pripažinta “Tokvila” - “Auto Bild Lietuva” Loretos Žilinskaitės ir Jono Okmano duetui, kurių vairuojama 998 ccm darbo tūrio variklį turinti “Toyota Aygo” 100 km kelio sudegino 3,853 litro benzino.

Būtina mokytis taupyti

“Šie pavyzdžiai įtikinamai byloja, kad patyrę, prioritetus ekonomijai teikiantys vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti itin taupiai,”- apdovanojimų ceremonijos metu kalbėjo vieno iš pagrindinių šio renginio rėmėjų – Lietuvos biokuro gamintojų ir tiekėjų asociacijos “Litbioma” prezidentas Remigijus Lapinskas.

Jo nuomone, žygio dalyvių ekonomiško važiavimo rodikliai – puikus orientyras visiems šalies vairuotojams.

“Jei daugiau galvotume ne apie pražūtingą lėkimą, neretai pervertindami savo galimybes, o apie taupų ir saugų važiavimą, ne tik ženkliai sumažėtų avarijų mūsų keliuose, bet galima būtų sutaupyti ir upes degalų”, - tvirtino R. Lapinskas.

“Nors maršrutas buvo ne trumpas ir jam sąlygos nebuvo itin palankios, ypač galvojant apie kuro taupymą, tačiau ilgesnis kelias padėjo ryškiau atskleisti ne tik automobilių tikrąsias ekonomiškumo savybes, bet ir pačių žygio dalyvių sugebėjimą važiuoti taupiai”,- teigė žygio vyriausias komisaras Gintautas Šlėderis.

Pralaimėjusių neatsirado

Renginiu patenkintos liko Lietuvos soroptimisčių įvairių klubų narės, ne tik itin aktyviai dalyvavusios renginyje, bet ir pasiryžusios įrodyti, kad ir moterims nesvetima taupumo sąvoka.

Aukšta ketvirtąja absoliučios įskaitos vieta ir pirmąja ED 5 klasėje džiaugėsi Meilė Ramanauskienė ir Genovaitė Snukiškytė, kurių vairuojama dyzelinu varoma “Audi A3” 100 km kelio sunaudojo tik 4,09 litro degalų.

Pirmąją vietą E3 klasėje pelnė Vilniaus soroptimisčių klubo narės Aurelija Mierkienė su Daiva Jasukaitiene, o ED7 klasėje nugalėjo Šilutės soroptimisčių klubo atstovės Monika Plėvytė-Thomsen ir Rūta Cvetkovienė. Šių moterų vairuojamam 2,5 litro darbo tūrio variklį turinčiam “Volkswagen Touareg” 100 km kelio prireikė tik 8 litrų dyzelino.

Dailiosios lyties atstovių duetas pranoko antroje vietoje likusius Narūną Dobranskį su Irmantu Petroniu, vairavusius ne mažiau įspūdingą “Mitsibishi Pajero” visureigį.

Taupumu daugelį varžovų nustebino ir kitas “Volkswagen”. Nuolatinių tokių ekonominių žygių dalyvių Renaldo Gabarto ir Lino Barščevičiaus vairuojamas “VW Golf 1,4 TSI”, kurio ratus suka net 170 AG pajėgumą išvystantis variklis su mechaniniu kompresoriumi ir nuo išmetamųjų dujų sukama turbina, 100 km kelio vidutiniškai sudegino tik 5,27 litro benzino.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją