aA
Lietuvos geležinkeliai“ tarptautinę saugaus elgesio pervažose dieną pristatė naujovę – pagal užsienyje pasiteisinusią praktiką vienoje pervažoje įrengtos netradicinės eismo saugumo priemonės. Užsienyje tokios priemonės avaringumą geležinkelio pėsčiųjų perėjose sumažina net keturis kartus.
Naujos saugumo priemonės geležinkelių pervažose
© Lietuvos geležinkeliai

Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad ši saugos priemonė iš pirmo žvilgsnio labai paprasta – specialia tvarka ryškia spalva dažomi pabėgiai. Tyrimų metu pastebėta, jog žmonėms sunku įvertinti didelio daikto judėjimo greitį – skrendančio lėktuvo ar atvažiuojančio traukinio. Tam tikru dažniu nudažius pabėgius, prie perėjos per geležinkelį stovinčiam žmogui lengviau susidaryti teisingą įspūdį apie atstumą iki atvykstančio traukinio ir jo judėjimo greitį.

„Diegiame įvairias eismo saugumo priemones ir vykdome visuomenės edukavimo projektus. Tikime, kad saugumui geležinkeliuose užtikrinti svarbios visos priemonės – nuo moksleivių informavimo, iki probleminių zonų panaikinimo įrengiant dviejų lygių sankryžas – tunelius ar viadukus. Tačiau, aktyviai vystydami tradicines saugumo priemones, šiais metais pažvelgėme kiek plačiau ir radę užsienyje pasiteisinusią priemonę, ją nusprendėme pritaikyti ir Lietuvoje“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.

Tokia saugumo priemonė pritaikyta Zokniuose, netoli Šiaulių miesto. Bendrovės vadovas teigia, jog priemonei pasiteisinus, tokia praktika bus pritaikyta ir daugiau geležinkelio perėjų bei pervažų.

Įrengiant šią perėją, geltonais dažais buvo dažoma po penkis pabėgius, darant po 15 pabėgių tarpus– atstumo žymes. Viso nudažyta po 120 m pabėgių į abi puses (10 atstumo žymių). Toks pabėgių dažymas parinktas atsižvelgiant į traukinių judėjimo greitį, užtikrinant, kad perėjos naudotojai turės pakankamai laiko įvertinti situaciją.

Įrengus tokius žymėjimus ilgiausią geležinkelio bėgių tinklą turinčioje Indijoje, skaičiuota, jog incidentų skaičius sumažėjo keturis kartus.

Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius akcentuoja, jog geležinkelis – padidinto pavojaus zona.

„Tai, kad traukinio nematyti dar nereiškia, kad galime jaustis saugiai. Traukinys gali būti už posūkio ar tiesiog jį užstoja kitas pravažiuojantis traukinys. Dažniausiai žmonės galvoja „spėsiu“, tačiau traukinio, skirtingai nei automobilio, staigiai sustabdyti neįmanoma. Todėl tiek pėstieji, tiek vairuotojai ar kiti eismo dalyviai, kirsdami pervažas, turėtų elgtis ypač atsakingai ir vadovautis kelio ženklais (ženklinimu), šviesoforo ir garso signalais, užtvaro padėtimi ar eismo reguliuotojo signalais.“, – sako LTSA vadovas G. Lukošius.

„Lietuvos geležinkeliai“ nuolat vykdo saugumą pervažose didinančius projektus. Modernizuojamos pervažos įrengiant papildomas saugos priemones (signalizacijos sistemas, užtvarų užkardus ir pan.), pervažos rekonstruojamos į dviejų lygių sankryžas. Taip pat keičiami su pervažų įrengimu ir naudojimu susiję teisės aktai, juose numatant papildomų saugos priemonių įrengimą pervažose. Drauge su kelių policija vykdomi reidai rizikingiausiose pervažose ir perėjose, vairuotojų rengimo mokyklose, mašinistų rengimo centruose ir mokyklose patiems jauniesiems eismo dalyviams organizuojamos saugaus eismo pamokos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.3333

Buvęs vienintelis Austrijos imperijos uostas – į jį kelias kvepia kava (9)

Prie Adrijos jūros prigludęs Italijos miestas kadaise buvo vienintelis Austrijos imperijos...

Kelias Vilnius-Kaunas pradėtas pertvarkyti į automagistralę (15)

Viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų – magistralinio...

„Boeing 737 Max“ krizė: FAA patvirtino nesaugius sistemų dizaino (6)

JAV aviacijos reguliuotojai penktadienį patyrė smūgį dėl patvirtintų dizaino pakeitimų „...

„Renault“ iš pareigų nušalina generalinį direktorių

Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pranešė, kad iš pareigų bus nušalintas...

„GetJet Airlines“ – pirmoji Lietuvos avialinijų bendrovė, pradėjusi vykdyti transatlantinius skrydžius (6)

„ GetJet Airlines “ tapo pirmosiomis Lietuvos avialinijomis, kurios pradėjo vykdyti...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (22)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (2)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (13)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (7)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (174)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (148)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (19)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...