E.Masiulis BNS teigė, kad pasirinktas LJL gelbėjimo kelias nėra tinkamiausias.

Gal užgesins gaisrą, bet jokiu būdu nesuteiks garantijų sėkmingam įmonės darbui, tam reikalingas ilgalaikis investuotojas“, - tvirtino E. Masiulis.

Anot jo, visų pirma siekiama išsiaiškinti, ar pasirinktas LJL gelbėjimo planas neprieštarauja Europos Sąjungos teisei.

„Remiantis ir Konkurencijos tarybos išvadomis norime teisėsaugos institucijų paklausti, ar „Lietuvos jūrų laivininkystės“ gelbėjimo operacija - finansavimo schema iš „Lietuvos geležinkelių“ - atitinka Europos Sąjungos direktyvas. Mūsų įsitikinimu, tai turėjo būti suderinimas su Europos Komisija, nes traktuotina kaip parama komerciniam subjektui“, - BNS sakė E.Masiulis.

Jo teigimu, taip pat siekiana gauti atsakymus ir apie paskolos suteikimo aplinkybes.

„Ar Vyriausybė, priimdama tokius sprendimus, neviršijo savo įgaliojimų ir nedarė įtakos „Lietuvos geležinkelių“ valdymo organams (....) Ar šis veiksmas  atitinka „Lietuvos geležinkelių“, kurių pagrindinis tikslas yra pelno siekimas, įstatus, nes kyla daug klausimų dėl paskolos grąžinimo galimybių“, - tvirtino liberalsąjūdiečių vadovas.

Pasak jo, prokurorų taip pat bus prašoma patikrinti, ar „Lietuvos geležinkeliai“ yra vienintelė valstybės įmonė, pastaruoju metu skolinusi „Lietuvos jūrų laivininkystei“.

„Kompetentingos institucijos galėtų patikrinti, ar nebuvo tokių įmonių iš susisiekimo sektoriaus ar iš kitų, kurios šiais metais galėjo suteikti  paskolas (LJL - BNS) ir kurios nėra viešai žinomos“, - BNS sakė E.Masiulis.

„Lietuvos geležinkeliai“ buvo vieninteliai atsiliepę į LJL kvietimą suteikti 3 mln. eurų paskolą. Paskolinti daugiau nei 20 mln. eurų skolų turinčiai LJL atsisakė valstybės įmonės „Lietuvos energija“, „Klaipėdos nafta“ bei Klaipėdos uostas. Susitarimas dėl paskolos suteikimo pasiektas praėjusią savaitę, pirmieji mokėjimai atlikti penktadienį.

Premjeras Algirdas Butkevičius pirmadienį pareiškė, jog tokiais veiksmais liberalsąjūdiečių vadovas siekia dėmesio viešojoje erdvėje, o LJL finansinės problemos susikaupė E.Masiulis vadovavimo Susisiekimo ministerijai laikotarpiu.

„Opozicija turi teisę kreiptis į prokuratūrą ar bet kokią kitą instituciją, tačiau akivaizdu, kad E.Masiuliui šiandien rūpi ne žmonės, kurie įstrigę „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivuose užsienyje, bet dėmesys viešojoje erdvėje“, - Vyriausybės pranešime spaudai sakė A.Butkevičius.

Anot jo, „Lietuvos geležinkelių“ suteikta paskola yra komercinė, todėl Konkurencijos taryba dėl to turėtų įžvelgti netinkamų sandorio pusių.

LJL akcijos kotiruojamos „NasdaqVilniaus biržos Papildomajame prekybos sąraše.