Atrodo, kad dar pernai lapkritį sugriežtinę vilkikų su lietuviškais numeriais patikrą per Latviją patenkant į Rusiją pasienio darbuotojai grįžta prie įprastinės patikros. Lietuvos vežėjai teigia girdintys žinių, kad iš Lietuvos į Rusiją keliaujantys vilkikai daug paprasčiau patenka į Rytų valstybę.
Vilkikai Baltarusijos pasienyje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Apie tai portalui DELFI patvirtino Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo narys Erlandas Mikėnas.

„Jokios oficialios žinutės nebuvo, kad ji (sugriežtinta patikra – red.) nuimta, tačiau iš vežėjų girdime, kad lyg tais yra supaprastinta patikra ir šiuo metu paprasčiau įvažiuojame į Rusijos federaciją“, - kalbėjo vežėjų atstovas.

Pasak pašnekovo, pirmosios geros naujienos iš Latvijos ir Rusijos pasienio Lietuvos transporto įmonių vadovams atkeliavo dar praėjusios savaitės pabaigoje.

Paklaustas, kiek, E. Mikėno žiniomis, asociacijos nariai patyrė nuostolių dėl pernai lapkritį prasidėjusios padidintos patikros, logistikos įmonės vadovas teigė, kad skaičiuojama, jog per keturis mėnesius logistikos įmonės prarado apie 200 mln. eurų pajamų.

„O tiesioginių nuostolių dėl prastovų ir ne tik Rusijos pasienyje, bet daugelis įmonių atsisakė išvis vykti, kad klientai neturėtų nuostolių dėl stovėjimo prie sienos, buvo 19,7 mln. eurų“, – vardijo pašnekovas.

Atsakyti, ar įmonės buvo priverstos dėl susidariusios situacijos atleisti darbuotojų, E. Mikėnas negalėjo atsakyti: „Kol kas duomenų neturime, bet turime žinių, kad transporto įmonės, ypač tos, kurios neturi finansinių įsipareigojimų bankams, sustabdė transporto veiklą, nes tai nebebuvo pelninga“.

Nors vežėjų žiniomis vilkikai su lietuviškais duomenimis daug lengviau per Latviją patenka į Rusiją, vis dėlto logistikos įmonių neapleidžia nerimas.

„Prognozuojame, kad jei Rusijos rinka neatsigaus, tai mes visi tikrai netilpsime Europoje. Tokio srauto Europai nebereikės. Turime suprasti, kad rinkų ieškojimas yra viena iš užduočių. Jų ieškome, tačiau ne visi vežėjai galės persiorientuoti į kitas rinkas. Nuo senų laikų susiklostė tokia padėtis, kad esame arčiausiai Rusijos, todėl transporto įmonės esant paklausai buvo orientuotos į tą rinką ir dabar persiorientuoti į Vakarų rinką dėl sunkvežimių techninių galimybių nėra taip paprasta“, – kalbėjo E. Mikėnas.

Pasak pašnekovo, dalis įmonių sugebėjo perorientuoti savo srautus, tačiau sunkumų kyla ir dėl pokyčių Vakarų Europoje: „Išsibalansavo kainų santykis ir labai nukrito kainos. Tai nėra irgi gerai“.

Vis dėlto logistikos įmonės vadovas ir „Linava“ atstovas teigė optimizmo neprarandantis: Rusija logistikos įmonėms grėsmę kelia ne pirmi metai ir bendrovės yra susitaikiusios su mintimi, kad tai nėra paskutinis kartas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keliai šlapi tik pietvakarių Lietuvoje (1)

Pirmadienio rytą dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus pietvakarių Lietuvoje valstybinės...

Įspėja vairuotojus: eismo sąlygas sunkins plikledis, lijundra ir rūkas (5)

Šeštadienio pavakarę Lietuvoje oro temperatūra sieks nuo 5 iki 10 laipsnių šilumos.

„Skrendam“: svarbiausi faktai apie lėktuvų aviacinį kurą ir variklius (13)

Žmogus, pamatęs skrendantį lėktuvą, susimąsto apie jo galimybes, kaip milžiniškas gaminys...

Sidnėjuje nusileido pirmasis „Qantas“ orlaivis „787 Dreamliner“ (7)

Penktadienį (spalio 20 dieną) Sidnėjuje nutūpė pirmasis „ Qantas “ orlaivis „787...

Pastaruoju metu Lietuvos oro uostuose mažėjo keleivių (13)

Į Lietuvos oro uostus trečiąjį šių metų ketvirtį atvyko ir išvyko 1,3 mln. keleivių - 5,1...

Top naujienos

Ne tik Gedimino kalnas? Ant Trijų Kryžių kalno atsivėrė plyšys (199)

Gausus lietus pakenkė ne tik Gedimino, bet ir Trijų Kryžių kalnui – pavasarį čia atsivėręs...

Kainų augimas įsibėgėjo: kas dar brangs (388)

Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūros „ Eurostat “ duomenimis Lietuvoje kainos auga...

Lietuvos ir pasaulio laukia naujas permainų etapas (5)

Daugeliui ketvirtoji pramonės revoliucija dar tėra pranašystė, utopija, lakios fantazijos vaisius...

Tanklaivis prie JK krantų sukėlė sumaištį - su inkaru buvo iškeltas nemalonus siurprizas (2)

Inkaro nuleidimas ir iškėlimas laivams yra įprasta procedūra, nekelianti streso. Tačiau kuomet...

G. Ručytė-Landsbergienė: Sausio 13-ąją visos trys mūsų šeimos panelės laukėsi (120)

Kai kalbame apie Lietuvos nepriklausomybės atkūrimą ir pirmuosius mūsų valstybės išbandymus,...

Po tragiškai pasibaigusios avarijos kreipiasi į vairuotojus: taisyklės, kurias būtina žinoti (3)

Tamsėjantys rudens rytai ir vakarai keliuose tampa itin pavojingi pėstiesiems, kuriuos vairuotojams...

Orai: iš šaltesnių orų gniaužtų pavyks ištrūkti, tačiau yra vienas bet (9)

Savaitės pradžioje vyraus šaltoki orai , krituliai numatomi tik kai kur. Visgi, antroje savaitės...

Po puikaus žaidimo ir finalo Maskvoje – solidus R. Berankio šuolis pasaulio reitinge (1)

Teniso profesionalų asociacijos (ATP) reitingų lentelėje Ričardas Berankis iš 169-osios vietos...

Nėščia moteris vos nemirė, kai vaisius „praspyrė“ gimdos sienelę (9)

Viena nėščia moteris praėjusią savaitę vos išvengė mirties, kai jos vaisius...

Išsamius tyrimus atlikę „Raptors“ paviešino J. Valančiūno traumos detales (7)

Vėlyvą sekmadienio naktį Lietuvos laiku Toronto „Raptors“ ekipa išplatino pranešimą spaudai...