Pirmąją šiemet žiemišką dieną Klaipėdos gatvėse staiga prakuto chuliganiškai besielgiantys vairuotojai. Pėsčiųjų perėja slidinėjusius žmones vakar vairuotojai skubino spausdami garsinį signalą ir rodydami nepadorius gestus.
Pėsčiųjų perėja
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Pirmadienį devintą ryto Herkaus Manto gatvėje ties viešbučiu „Navalis“ naujutėlaitis juodos spalvos „Lexus“ jau iš tolo trimitavo pėsčiųjų perėja einančiai moteriai - esą traukis iš kelio.

Tuo pat metu priešinga kryptimi prabaubė „Opel“, kurio vairuotojas, iki galo spausdamas akceleratorių, mėgino įsitikinti, ar trečia pavara važiuojančio jo automobilio ratai prasisuka ant slidaus gatvės paviršiaus.

Prieš devynias iš Herkaus Manto g. į Lietuvininkų aikštę sukęs maršrutinis mikroautobusas taip pat nekreipė dėmesio į pėsčiųjų perėją ties buvusiu „Žemaitijos“ kino teatru. Jis vos neužvažiavo perėjoje slidinėjusiems pėstiesiems ant kulnų - mikroautobuso vairuotojas net nemėgino stabdyti - esą slidu, mašiną gali sumėtyti.

Gatvių chuliganas nėra teisinis terminas, ir pareigūnai negali nubausti vairuotoją už chuliganiškus veiksmus vairuojant. Kiekvienas netinkamas jo veiksmas vertinamas tik kaip Kelių eismo taisyklių pažeidimas.

Miesto gatvėse dažniausiai dirbančių policijos patrulių rinktinės pirmosios kuopos vadas Kęstutis Mitkus minėjo dažniausiai pastebintis tarp eismo juostų nardančius vairuotojus. Tokie „džigitais“ vadinami vairuotojai ne tik sudaro avarines situacijas, bet neretai dar ir nepadoriai gestikuliuoja.

Važiuoja ant kulnų

Chuliganiškai elgiasi ir varžybas miesto gatvėse surengiantys vairuotojai. Daugelis yra matę, kaip prieš šviesoforą sustoję automobiliai, vos įsižiebus žaliai ar dar geltonai šviesai, vienu metu šauna į priekį. Taip lenktyniaujama iki kito šviesoforo. Toks žaidimas ypač pavojingas žiemą. Pėsčiųjų perėjų prieigos dėl tokių žaidimų tampa ypač slidžios.

Magistralinių kelių priežiūros būrio vadas Arnoldas Coma chuliganišku elgesiu vadina ir situaciją, kai vairuotojai iš kairės aplenkia pirmojoje juostoje stovinčius automobilius ir, apvažiavę visą automobilių koloną, pasuka į dešinę.

Už tokį poelgį vairuotojui gresia nemenka bauda, nes tai vertinama kaip eismo krypčių sankryžoje nepaisymas. Dažną vairuotoją nervina, kai priešais važiuojantys automobiliai nerodo posūkio signalo.

Kuopos vadas K.Mitkus nelinkęs tai vadinti chuliganišku vairavimu. „Tai greičiau neatidumas ar užmaršumas, nei tyčinis reikalavimų nepaisymas“, - sakė pareigūnas.

Apie girtus netyli

Lietuvos policija ragina žmones apie eismo taisyklių pažeidėjus pranešti pareigūnams. Žadama reaguoti į visus pranešimus. Klaipėdos VPK Operatyvaus valdymo skyriaus viršininkas Igoris Ivanovas pasakojo, kad klaipėdiečiai nevengia pranešti apie pažeidėjus. Dažniausiai policija sulaukia pranešimų, kad kuris nors vairuotojas važinėja neblaivus. Tada visi mieste patruliuojantys ekipažai seka, ar pro juos nepravažiuos nurodyta mašina.

„Neretai pranešimai apie tokius vairuotojus pasitvirtina. Taip sulaikėme ne vieną. Apie girtus vairuotojus žmonės praneša, nes jie visiems kelia grėsmę“, - pasakojo I.Ivanovas.

Policija dažnai sulaukia skundų ir dėl mašinomis užblokuotų įvažiavimo kelių. „Dėl to aktyviau skundžiasi moterys. Joms, matyt, sunkiau manevruoti“, - mano pašnekovas.

Siūlo skųsti raštu

Tačiau ne visi pažeidimai lengvai įrodomi. „Nubausti vairuotoją už pažeidimą, kurio nematė pareigūnai, nėra sunku. Daug sunkiau surinkti kaltę įrodančius duomenis“, - sakė K.Mitkus.

I.Ivanovas neįsivaizduoja, kaip reikėtų įrodyti manevravimo taisyklių, draudžiamo šviesoforo signalo nepaisymą arba pėsčiųjų nepraleidimą. Jeigu pažeidimas neužfiksuojamas iškart, vėliau įrodyti, kad buvo pažeistos taisyklės, beveik neįmanoma.

Eismo priežiūros skyriaus administracinės veiklos poskyrio viršininkas Alvydas Katkauskas pritarė, kad kai kurie pažeidimai - sunkiai įrodomi, tačiau siūlė apie juos nenutylėti, o pranešti telefonu 112 ir geriau ne anonimiškai. A.Katkauskas prašė paskambinusiųjų nurodyti savo vardą, pavardę, pažeidimo vietą, laiką ir pažeidėjo transporto priemonės valstybinį numerį ir net įsidėmėti vairuotoją. Be to, pageidautina, kad visa ši informacija būtų pateikta raštu. Nes apšmeižti anonimiškai esą galima bet kurį vairuotoją.

Vis dėlto pareigūnai abejoja, ar tai padės pažaboti karą keliuose.

Remiantis statistika, senosiose Europos Sąjungos narėse avarijų įvyksta nepalyginamai mažiau nei Lietuvoje. A.Katkauskas pasakojo, kad Vokietijos miestų gatvėse vairuojama žymiai tvarkingiau, nes vokiečiai nevengia pažeidėjus skųsti policijai.

„Kad situacija pagerėtų, turi pasikeisti žmonių kartos. Ši karta yra dar blogiau vairuojanti už buvusiąją“, - mano A.Katkauskas.

Eismas - klaikus

Netrukus Seimas gali pritarti griežtesnėms bausmėms už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Siūloma griežtinti bausmes už vairavimą apgirtus bei už dažnai kartojamus pažeidimus. O už smulkius pažeidimus siūloma baudas švelninti.

Praėjusią savaitę Europos Parlamente taip pat buvo kalbama apie vairavimo ypatumus mūsų šalyje. Statistikos duomenimis, nesaugiausias eismas visoje ES yra Lietuvoje ir Latvijoje.

Europarlamentaras Arūnas Degutis pasiūlė neseniai pradėjusiems ir profesionaliems vairuotojams nustatyti nulinę alkoholio kiekio kraujyje ribą. O Justas Vincas Paleckis pasisakė už griežtesnius reikalavimus bei nuobaudas.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vandentiekio avarija Vilniuje dar šalinama (4)

Antradienį Vilniuje, Upės gatvėje netoli Žaliojo tilto , spėjama, dėl šalčio įvykusi...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (30)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...

Vilniaus centre sprogo vamzdis – gatvę tvindo vanduo vairuotojams pataria vengti Upės g. (114)

Antradienį perpiet sostinės Upės gatvė patvino dėl sprogusio vandentiekio vamzdžio –...

„Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 240 km/h greičiu (54)

Įgyvendinant transeuropinės geležinkelio vėžės projektą „Rail Baltica“ , pagrindiniai...

„Lietuvos geležinkeliai“ siūlo atstatyti Rengę iki 2019-ųjų pabaigos (6)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ Europos Komisijai pateikė Rengės...

Top naujienos

Žvalgybos informaciją paviešinęs vokietis: Rusijos reakcija nustebino (250)

Melas, išsigalvojimai, siekis apšmeižti Rusiją. Tokių vertinimų praėjusį gruodį sulaukė...

Didžiausi žemvaldžiai: kas dalinasi Lietuvą (111)

Lietuvos plotas yra 65,3 tūkst. kv. km. (arba 6,53 mln. ha). Daugiau kaip pusė mūsų šalies...

Sukrečiantis motinos skausmas: dukra, nepaisant medikų pastangų, mirė nuo gripo komplikacijų (2)

Viena britė pasidalijo savo skausmu, kurį sukėlė aštuoniolikmetės dukters mirtis nuo vienos...

Neįprastas eismo įvykis: kam draudimo bendrovė atlygins žalą? (5)

Įsivaizduokite, kad pasistatėte ir palikote automobilį įkalnėje, tačiau sugedo jūsų...

Naujas reiškinys Lietuvoje: Vilniuje kuria pavydėtiną biurą, kurio dalimi galės tapti kiekvienas (4)

Bendradarbystės (angl. coworking) erdvės, kuriose renkasi dirbti ir bendrauti laisvai samdomi...

Šiemet yra kas ūkininkus gąsdina labiau nei būsimi mokesčiai (12)

Prasidėjus naujiems metams, ūkininkai rengiasi ateinančiam sezonui, tačiau jau dabar aišku, kad...

Kinijoje pramogavusi mergina atsidūrė tragikomiškoje situacijoje: galiu būti pirma lietuvė, kuriai taip nutiko (371)

Lietuvė Ieva Koncevičiūtė patyrė neeilinį nuotykį Kinijos regione Makao - tragikomiška...

„Veidrodiniai neuronai“ ir kiti įdomūs savisaugos mechanizmai: kodėl pamačius ką nors bjauraus supykina?

Apie tai daug ir nesusimąstome, bet kodėl pamačius šlykščius vaizdus mus supykina? Kodėl...

Rusijos priglaustas perversmo Lietuvoje veikėjas nerimsta: žada sukilimą ir teismą Grybauskaitei (786)

Sausio 13-ąją savi šaudė į savus. Tankai žmonių netraiškė, tai tebuvo provokacija, kurią...

Orai: žiema baigsis netikėtai (15)

Savaitei įpusėjus ramūs orai baigsis ir į šalį atkeliaus kritulių banga, žiemiškas šaltis...