aA
Antradienį Vilniuje ir Kaune oficialiai atidaryti du intermodaliniai terminalai, atversiantys kelius patogiau gabenti krovinius bei padėsiantis Lietuvoje didinti krovinių transportavimo mastą.
© DELFI / Tomas Vinickas

Netoli Vilniaus, šalia Vaidotų, intermodalinis terminalas jau dirba apie mėnesį. Kaune terminalas darbą pradeda tik dabar.

Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka teigė, kad nauja infrastruktūra padės patogiau gabenti krovinius bei atvers kelius naujiems klientams iš įvairių pasaulio šalių. „Lietuvos geležinkeliai“ turi 8 konteinerinius traukinius.

Į oficialų intermodalinio terminalo atidarymą Vilniuje atvykęs premjeras Algirdas Butkevičius džiaugėsi, kad prieš aštuonerius metus užgimusi idėja dėl dviejų logistikos centrų Vilniuje ir Kaune pagaliau įgavo realų pavidalą.

Pasak jo, daug dėmesio turėtų sulaukti Kaune esantis intermodalinis terminalas, kuris rudenį Kaune jau esant europinei vėžei leis sujungti Rytus ir Vakarus. Taip pat tikimasi, kad intermodaliniai terminalai padės padidinti krovinių kiekį iš ir į Kazachstaną, su kuriuo mezgami glaudesni ekonominiai ryšiai.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius taip pat pabrėžė, kad Kauno intermodalinis terminalas bus patrauklus verslininkams dėl savo lokacijos – netoli Karmėlavos oro uostas, autostrada.

„O ir vandens keliu gal kažkada bus galima didinti konteinerinių krovinių judėjimą“, - teigė ministras.

Europoje yra apie 300 intermodalinių terminalų.

Lietuvos geležinkelių“ vadovas S. Dailydka teigė, kad žiūrint į ateities perspektyvas Lietuva suskubo laiku.

„Kas pirmasis sukurs šį verslą (konteinerinių krovinių gabenimas – red.) tarp Kinijos ir Europos, tas ateityje turės tolimas ir geras perspektyvas verslo prasme. Būtent norėdami įsitvirtinti ir sustiprinti savo pozicijas, turėti ateitį kaip vežėjo, pradėjome vystyti logistikos paslaugas, sukūrę viešuosius terminalus“, - kalbėjo S. Dailydka.

Pasak jo, intermodalinių terminalų tikslas yra ne tik greitesnis krovos laikas, bet ir paslaugų teikimas klientams.

„Antrasis – kaunietiškas – terminalas taip pat turi gerą perspektyvą, nes rudenį ateina europinė vežė iki Kauno, o po to po metų ateis europinė vėžė ir iki Palemono, kur yra terminalas. Šalia yra ir oro uostas ir autostrada ir tai sukuria gerą logistikos modelį ir ši vieta tampa labai patraukli“, - kalbėjo S. Dailydka.

Vilniaus intermodalinio terminalo krovos pajėgumai per metus siekia apie 110 tūkst. konteinerių, Kauno – apie 55 tūkst. konteinerių. Vilniuje aptarnaujant krovinius gali tilpti 37 vilkikai su puspriekabėmis, Kaune – 17.

S. Dailydkos teigimu, pilno logistikos parko prie Vaidotų perspektyva matyti dešimties metų ateityje.

Vilniaus intermodalinio terminalo projekto vertė siekia apie 110,6 mln. Lt (apie 32 mln. eurų). Apie 85 proc. investicijų gauta iš ES lėšų. Kauno intermodalinio terminalo statybos pareikalavo 87,6 mln. Lt (25,37 mln. eurų)

Tikimasi, kad sumažins vilkikų skaičių tarp Vilniaus ir Klaipėdos

Vilniaus ir Kauno intermodalinių terminalų dar vienas strateginis tikslas – mažinti vilkikų skaičių keliuose.

„Lietuvos geležinkelių“ Krovinių ekspedijavimo departamento „LG ekspedicija“ direktorė Rima Terminaitė teigė, kad srautus, kurie galėtų būti sumažinti keliuose, dėl intermodalinių terminalų paskaičiuoti įmanoma, tačiau skaičiai bus pateikiami vėliau.

R. Terminaitės teigimu, intermodaliniai terminalai yra taip pat ekonomiškesni klientams.

„Kitas dalykas – reguliarumas, ko nei auto, nei niekas kitas nepadarys. Yra tikslus grafikas, kada traukinys išvažiuoja ir atvažiuoja. Mes išvystėme pristatymą nuo durų iki durų, todėl klientas gali būti visiškai ramus atidavęs dokumentus, kad pagal jų grafiką krovinį galime pristatyti minučių tikslumu“, - intermodalinių terminalų privalumus vardijo pašnekovė.

Šiuo metu Vilniaus intermodalinio terminalo paslaugomis jau naudojasi „Maxima“, „Maersk“, „Conteinerships“, „Adrem group“, „Schenker“.

Pašnekovė svarsto, kad atidarius europinei vėžei užsienio klientams patrauklesnis gali būti Kauno intermodalinis terminalas.

„Bet čia (Vilniuje – red.) mes turime partnerius Baltarusijoje, kuriems šis terminalas labai patrauklus. Baltarusiai neturi jūrų uosto, todėl jiems reikia per kažkur atvažiuoti. Jie renkasi Klaipėdą, Rygą ar net Gdanską. Tai mes jungiame jėgas ir per Klaipėdos uostą jiems pristatysime jiems krovinius“, - teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„CityBee“ klientų skaičius pernai Lietuvoje išaugo 50 proc. (2)

Automobilių dalijimosi bendrovės „CityBee“ unikalių klientų skaičius Lietuvoje 2018-aisiais...

„Volkswagen“ pasirinko „Altas auto“ mažųjų autobusų gamybai (3)

„ Volkswagen “ pasirinko „ Altas auto “ partneriu mažųjų autobusų gamybai jai suteikdama...

„KlasJet“ papildė parką 3 lėktuvais, planuoja toliau plėstis (5)

Europos verslo aviacijos kompanija „KlasJet“ 2018-tuosius metus baigė papildydama savo turimą...

„AirBaltic“ Lietuvoje pernai aptarnavo 440 tūkst. keleivių

Latvijos oro linijų bendrovė „AirBaltic“ 2018 metais į Lietuvą ir iš jos skraidino daugiau...

Masiulis nušalino Klaipėdos uosto vadovą Vaitkų nuo dalies sprendimų išeina atostogų (19)

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis nušalino Klaipėdos mero posto sieksiantį Klaipėdos...

Top naujienos

Aklas pasimatymas su kandidatu. Maldeikienė visą skyrių savo knygoje paskirs Tapinui (36)

Parlamentarė Aušra Maldeikienė teigė, kad jos dalyvavimo prezidento rinkimuose tikslas nėra...

Daug metų neviešinta Freddie Mercury paslaptis: čia sukūrė paskutines dainas ir pasitiko mirtį (49)

Montrė miestelis Šveicarijoje daug metų buvo legendinio Freddie Mercury slėptuvė nuo viso...

Išdalinti „Žmonių“ apdovanojimai: paskelbti metų svarbiausieji, jautri Vido Bareikio žinutė ir skandalu tapęs įvykis (56)

Penktadienio vakarą šou pasaulio žvaigždės rinkosi į Lietuvos nacionalinį operos ir baleto...

Wolterso žmonai stiprybės linkėjęs Jasikevičius: tai gera pamoka komandai (26)

Šarūnas Jasikevičius vis dar nededa taško sunkiame periode, apie kurį kalbėjo jau ne sykį....

Nuslėpti pasikėsinimai į sovietų generalinius sekretorius: kaip išaiškinti sąmokslai ir kodėl visi mėginimai buvo nesėkmingi (84)

Pasikėsinimai į valstybių vadovus vykdomi visame pasaulyje. Ir tik Sovietų Sąjungoje dėl...

„Panathinaikos“ strategui po pertraukos patiko tik „Žalgirio“ arena

Rickui Pitino amerikietiška bendravimo maniera padeda aplenkti nemalonius klausimus, bet duoda mažai...

Pralaimėjimų šleifo nusikratę žalgiriečiai žavėjosi savo energija, Lekavičius nuo komentaro išsisuko (3)

Po pergalės prieš Atėnų „Panathinaikos“ „Žalgirio“ rūbinėje aidėjo juokas,...

Savaitgalį laukia mažesnis šaltukas

Šeštadienio naktį dar spės pasnigti daugelyje šalies vietovių, bet sniego iškris nedaug....

Sunku patikėti tokiomis kainomis: lietuvius gundo butais šalia jūros kranto už 7,5 tūkst. eurų (80)

Lietuvių susidomėjimas užsienio NT rinka neblėsta, o ypač, kai parduodamas turtas kainuoja itin...

Vakaro viešnios nepagailėjo intriguojančių detalių – iškirpčių ir gilių skeltukų (66)

Penktadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre startavo „Žmonių“...