aA
Druskininkų ir Varėnos rajono merai sveikina idėją tiesti geležinkelį į Gardiną, pasak jų, tai padėtų atgaivinti regioną ir būtų naudinga nacionaliniu mastu.
Lietuviai ir lenkai pirmą kartą surengė geležinkelių avarijos mokymus
Lietuviai ir lenkai pirmą kartą surengė geležinkelių avarijos mokymus
© Lietuvos geležinkeliai

„Tai yra nuostabu. Pradedant nuo krovinių ir baigiant keleiviais. Jeigu dar realu laisvoj Lietuvoj tokį dalyką padaryti, tai nežinau, kam melsčiausi“, – BNS sakė Druskininkų meras Ričardas Malinauskas.

Jis taip pat pridūrė, kad Vilnių ir Druskininkus jungiantis geležinkelis padėtų sumažinti automobilių srautus į vieną populiariausių Lietuvos kurortų.

„Jeigu iš Vilniaus būtų galima per valandą atvažiuoti į Druskininkus ir tuo pačiu panaršant internetą, išgeriant kavos ir nerizikuojanti nelaimingais eismo atsitikimais, tai būtų mūsų svajonė“, – teigė Druskininkų vadovas.

Jam pritarė ir Varėnos rajono meras Algis Kašėta, taip pat teigęs, kad tai padėtų ir jo savivaldybėje gyvenantiems žmonėms nuvykti pas Baltarusijoje gyvenančius giminaičius.

„Būtų labai sveikintina, nes tai suteiktų galimybę mums ne tik susisiekti lengviau su Baltarusijos miestais ir gyvenvietėm, kur daug artimųjų turi rajono žmonės, bet ir verslo plėtra pagyvėtų. Manau, kad nacionaliniu mastu tai būtų irgi be galo vertina, nes Gardinas yra stambus pramonės centras“, – BNS tvirtino A. Kašėta.

Pasak jo, tai prisidėtų ne tik prie pasienyje esančių kaimų atsigavimo, bet ir prie Pietų Lietuvos regiono patrauklumo verslui.

„Kad tie kaimai būtų gyvybingesni, tai vienareikšmiškai, kai susisiekimas patogus, bet esmė, kad šitam regionui geležinkelis būtų didelis impulsas atsigauti. Dėl žmonių ir prekių judėjimo jis taptų patrauklesnis verslui“, – sakė Varėnos rajono meras.

Ministras: mes labai rimtai analizuojame

Apie idėją atkurti geležinkelio ruožą Vilnius–Druskininkai–Gardinas praėjusią savaitę rengtoje spaudos konferencijoje užsiminė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

„Mes labai rimtai analizuojame, jau antras analizavimo etapas, ryšio kelių, traukinio atstatymas tarp Gardino ir Druskininkų, pritraukiant Vilnių“, – teigė J. Narkevičius.

„Ten nėra vėžių, nėra geležinkelio, apie 20 kilometrų senos vagos, tačiau ties tuo dirbame, kad netrukus būtų galima ir ta kryptimi su Vilniumi susisiekti“, – pridūrė jis.

J. Narkevičius taip pat pridūrė, kad tai būtų naudinga tiek turistine, tiek verslo prasme, nes paskatintu didesnius turistų srautus ir krovinių vežimą.

Svarstomi trys variantai

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Gintaras Liubinas BNS informavo, kad šiuo metu svarstomos trys krypčių iš šalia Vilniaus esančio Lentvario į Gardiną atkūrimo galimybės.

Viena iš jų galėtų jungti Marcinkonis, Baltarusijoje esančią Pariečę ir pasiekti Gardiną, kita galimybė – tiesti vėžę nuo Marcinkonių iki Druskininkų ir taip pasiekti Gardiną, trečia perspektyva būtų Marcinkonis geležinkeliu sujungti su Parieče ir nutiesti atkarpą į Druskininkus.

„Linijos statybos ar atstatymo pasirinkimui įtaką daro ne tik keleivių, keliaujančių turizmo srityje, bet ir krovinių gabenimo poreikiai Baltarusijos kryptimi“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.

Jis taip pat pridūrė, kad šiuo metu kroviniai į Baltarusiją gabenami dviem maršrutais – iš Vilniaus į Lydą ir iš Vilniaus į Maladečną, todėl peržiūrima ir trečia perspektyva, taip pat tai padėtų ir turizmo plėtrai.

„Tai turėtų būti Vyriausybės sprendimas“

Druskininkų ir Varėnos rajono merai įsitikinę, kad geležinkelio ruožo atstatymas į Gardiną kainuotų šimtus milijonų eurų, todėl savivaldybės galėtų prisidėti simboliškai.

„Jeigu dokumentų tvarkymu, tai ištisą parą, jeigu lėšomis, tai mes galvojam, kaip mokytojams atlyginimus išmokėti, o ne geležinkelius tiesti už tokio dydžio savivaldybės kaip Druskininkai biudžetas. Tai – nerealu“, – sakė R. Malinauskas

„Tai turėtų būti Vyriausybės sprendimas, tai turėtų būti valstybinės reikšmės projektas“, – teigė A. Kašėta.

Tiek Druskininkų, tiek Varėnos rajono merai teigė gavę Gardino srities atstovų patikinimą, kad ir jie yra suinteresuoti ruožo į Gardiną atstatymu bei yra atlikę infrastruktūros atnaujinimo darbus iki pasienio.

Geležinkelio ruožas Vilnius–Marcinkonys–Gardinas buvo dar Carinės Rusijos laikais statyto geležinkelio maršruto Sankt Peterburgas–Varšuva dalis, taip pat buvo atšaka nuo Pariečės Baltarusijoje į Druskininkus.

Šis geležinkelio ruožas išardytas prieš daugiau nei porą dešimtmečių.

BNS
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
4.4500

Dėl išlikimo kovojanti SAS sudarė susitarimą dėl 700 mln. JAV dolerių dydžio paskolos

Skandinavijos oro linijų bendrovė SAS , liepos pradžioje pateikusi prašymą dėl bankroto...

Liepą Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka smuko daugiau nei 19 proc.

Šių metų liepą šalyje pirmą kartą įregistruota 11 466 naudoti lengvieji (M1 ir N1)...

Oro uostuose tęsiasi chaosas: ragina nepamiršti kompensacijų ir įspėja dėl kitų metų

Atšaukti ar vėluojantys skrydžiai šiandien – kasdienybė kone visuose Europos oro uostuose....

„Turkish Airlines“ plečia veiklą Vilniaus oro uoste: dažniau skraidys į Stambulą

Oro bendrovė „ Turkish Airlines “ nuo spalio mėnesio vykdys penkis papildomus skrydžius iš...

Prognozė: pasaulinė verslo kelionių pramonė visiškai atsigaus tik 2026-aisiais

Infliacija, tiekimo grandinių problemos ir tebesitęsiantys su COVID-19 susiję ribojimai Kinijoje...

Top naujienos

Skandalingos Gentvilo iniciatyvos supykdė net valdančiuosius: ministrui liepta kuo greičiau persigalvoti (14)

Aplinkos ministro Simono Gentvilo sumanymas pakeisti miestų želdynų normas pasibaigė skandalu....

Evakuacija iš Krymo vyksta istoriniu tempu: okupantai jau supranta, kas jų laukia

Krymo okupacinė valdžia koreguoja automobilių srautą Krymo tiltu, kad sukurtų elitinį...

Karo ekspertai: fiksuojami sunkiai suprantami Rusijos pajėgų veiksmai Kryme prasideda medžioklės sezonas (2)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai feisbuke antradienio...

Rusų propagandistas dėl Baltijos šalių springsta pykčiu

Rusija gali panaudoti branduolinį ginklą prieš Baltijos šalis ir Šiaurės Atlanto aljansą, taip...

Baltijos šalyse pritrūkus elektros, įjungtos Panevėžio ir Lietuvos elektrinės

Antradienį Baltijos šalių elektros biržoje pritrūkus elektros, elektros perdavimo sistemos...

Lietuvoje jau antrąkart šiemet registruotas stichinis reiškinys – kaitra

Lietuvoje antrą kartą šiemet registruojamas stichinis reiškinys – kaitra, trečiadienį...

Kreivys apie baisiausią dieną Lietuvos elektros energetikos istorijoje: įvyko paradoksali situacija (31)

Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad rekordinė elektros kaina „ Nord Pool “ biržos...

Karas Ukrainoje. „Žemė degs po okupantais“: okupuotame Melitopolyje – stiprus sprogimas rusų okupantai pranešė apie uždarytą Krymo tiltą – turi planą

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis paragino laikinai okupuoto Krymo gyventojus nesiartinti...

Kraujo tyrimai parodė: šio maisto produkto atsisakiusiųjų šalies gyventojų sveikata nepalyginamai geresnė (2)

Mėsos savo mityboje visiškai nevartojančių šalies gyventojų sveikata – nepalyginamai...

Kepinančiame karštyje Alekna ir Gudžius užtikrintai žengė į finalą, Čechas pagerino rekordą specialiai Delfi iš Miuncheno

Miunchene vykstančiame Europos lengvosios atletikos čempionate trečiadienį startavo dvi...