aA
Druskininkų ir Varėnos rajono merai sveikina idėją tiesti geležinkelį į Gardiną, pasak jų, tai padėtų atgaivinti regioną ir būtų naudinga nacionaliniu mastu.
Lietuviai ir lenkai pirmą kartą surengė geležinkelių avarijos mokymus
Lietuviai ir lenkai pirmą kartą surengė geležinkelių avarijos mokymus
© Lietuvos geležinkeliai

„Tai yra nuostabu. Pradedant nuo krovinių ir baigiant keleiviais. Jeigu dar realu laisvoj Lietuvoj tokį dalyką padaryti, tai nežinau, kam melsčiausi“, – BNS sakė Druskininkų meras Ričardas Malinauskas.

Jis taip pat pridūrė, kad Vilnių ir Druskininkus jungiantis geležinkelis padėtų sumažinti automobilių srautus į vieną populiariausių Lietuvos kurortų.

„Jeigu iš Vilniaus būtų galima per valandą atvažiuoti į Druskininkus ir tuo pačiu panaršant internetą, išgeriant kavos ir nerizikuojanti nelaimingais eismo atsitikimais, tai būtų mūsų svajonė“, – teigė Druskininkų vadovas.

Jam pritarė ir Varėnos rajono meras Algis Kašėta, taip pat teigęs, kad tai padėtų ir jo savivaldybėje gyvenantiems žmonėms nuvykti pas Baltarusijoje gyvenančius giminaičius.

„Būtų labai sveikintina, nes tai suteiktų galimybę mums ne tik susisiekti lengviau su Baltarusijos miestais ir gyvenvietėm, kur daug artimųjų turi rajono žmonės, bet ir verslo plėtra pagyvėtų. Manau, kad nacionaliniu mastu tai būtų irgi be galo vertina, nes Gardinas yra stambus pramonės centras“, – BNS tvirtino A. Kašėta.

Pasak jo, tai prisidėtų ne tik prie pasienyje esančių kaimų atsigavimo, bet ir prie Pietų Lietuvos regiono patrauklumo verslui.

„Kad tie kaimai būtų gyvybingesni, tai vienareikšmiškai, kai susisiekimas patogus, bet esmė, kad šitam regionui geležinkelis būtų didelis impulsas atsigauti. Dėl žmonių ir prekių judėjimo jis taptų patrauklesnis verslui“, – sakė Varėnos rajono meras.

Ministras: mes labai rimtai analizuojame

Apie idėją atkurti geležinkelio ruožą Vilnius–Druskininkai–Gardinas praėjusią savaitę rengtoje spaudos konferencijoje užsiminė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

„Mes labai rimtai analizuojame, jau antras analizavimo etapas, ryšio kelių, traukinio atstatymas tarp Gardino ir Druskininkų, pritraukiant Vilnių“, – teigė J. Narkevičius.

„Ten nėra vėžių, nėra geležinkelio, apie 20 kilometrų senos vagos, tačiau ties tuo dirbame, kad netrukus būtų galima ir ta kryptimi su Vilniumi susisiekti“, – pridūrė jis.

J. Narkevičius taip pat pridūrė, kad tai būtų naudinga tiek turistine, tiek verslo prasme, nes paskatintu didesnius turistų srautus ir krovinių vežimą.

Svarstomi trys variantai

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Gintaras Liubinas BNS informavo, kad šiuo metu svarstomos trys krypčių iš šalia Vilniaus esančio Lentvario į Gardiną atkūrimo galimybės.

Viena iš jų galėtų jungti Marcinkonis, Baltarusijoje esančią Pariečę ir pasiekti Gardiną, kita galimybė – tiesti vėžę nuo Marcinkonių iki Druskininkų ir taip pasiekti Gardiną, trečia perspektyva būtų Marcinkonis geležinkeliu sujungti su Parieče ir nutiesti atkarpą į Druskininkus.

„Linijos statybos ar atstatymo pasirinkimui įtaką daro ne tik keleivių, keliaujančių turizmo srityje, bet ir krovinių gabenimo poreikiai Baltarusijos kryptimi“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.

Jis taip pat pridūrė, kad šiuo metu kroviniai į Baltarusiją gabenami dviem maršrutais – iš Vilniaus į Lydą ir iš Vilniaus į Maladečną, todėl peržiūrima ir trečia perspektyva, taip pat tai padėtų ir turizmo plėtrai.

„Tai turėtų būti Vyriausybės sprendimas“

Druskininkų ir Varėnos rajono merai įsitikinę, kad geležinkelio ruožo atstatymas į Gardiną kainuotų šimtus milijonų eurų, todėl savivaldybės galėtų prisidėti simboliškai.

„Jeigu dokumentų tvarkymu, tai ištisą parą, jeigu lėšomis, tai mes galvojam, kaip mokytojams atlyginimus išmokėti, o ne geležinkelius tiesti už tokio dydžio savivaldybės kaip Druskininkai biudžetas. Tai – nerealu“, – sakė R. Malinauskas

„Tai turėtų būti Vyriausybės sprendimas, tai turėtų būti valstybinės reikšmės projektas“, – teigė A. Kašėta.

Tiek Druskininkų, tiek Varėnos rajono merai teigė gavę Gardino srities atstovų patikinimą, kad ir jie yra suinteresuoti ruožo į Gardiną atstatymu bei yra atlikę infrastruktūros atnaujinimo darbus iki pasienio.

Geležinkelio ruožas Vilnius–Marcinkonys–Gardinas buvo dar Carinės Rusijos laikais statyto geležinkelio maršruto Sankt Peterburgas–Varšuva dalis, taip pat buvo atšaka nuo Pariečės Baltarusijoje į Druskininkus.

Šis geležinkelio ruožas išardytas prieš daugiau nei porą dešimtmečių.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
4.4500

Automobilių taršos mokestis dar neįsigaliojo, bet jau veikia: rinkoje pastebima pokyčių (137)

„Kalbos apie automobilių taršos mokestį galimai šiek tiek prisidėjo prie pokyčių Lietuvos...

Šalies kelių dangos sausos, tik Rytų Lietuvoje – drėgnos, vietomis šlapios

Pirmadienio pavakarę šalyje be lietaus. Oro temperatūra nuo 6 iki 11 laipsnių šilumos.

Kito kelio nėra: automobilių taršos mokestis taps metinis (840)

Nuo 2023 metų Lietuvoje turėtų būti įvestas metinis automobilių taršos mokestis, numatoma...

Važiavimo sąlygas gali apsunkinti gūsingas vėjas

Šalyje pirmadienio rytą valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia buvo drėgnos, vietomis yra...

Naktį eismą sunkins nedidelis lietus, stiprus vėjas

Pirmadienio naktį eismą šalyje sunkins nedidelis lietus, stiprus vėjas, pranešė Lietuvos...

Top naujienos

Automobilių taršos mokestis dar neįsigaliojo, bet jau veikia: rinkoje pastebima pokyčių (137)

„Kalbos apie automobilių taršos mokestį galimai šiek tiek prisidėjo prie pokyčių Lietuvos...

Kokių vaiko pinigų tikisi ir daug, ir mažai uždirbantys tėvai (108)

Didžioji dalis Lietuvos gyventojų palaiko vaiko pinigus, ir tik mažesnioji mano, kad vietoj jų...

Gauti Kinijoje viešėjusio lietuvio mėginio rezultatai (77)

Pirmadienį į Kauno klinikinę ligoninę iš Alytaus atvežtas Kinijoje lankęsis vyras, kuriam buvo...

Londono Sičio perspektyvas po „Brexit“ temdo konfliktas (4)

Diskusijoms apie Europos kapitalo rinkų ateitį po „ Brexit “ iš esmės pavyko išvengti...

The Economist

Mokslininkai sudarė išsamiausią iki šiol genetinį vėžio žemėlapį

Jis atskleidžia, kaip sunku bus perprasti auglius.

Nuo koronaviruso mirė Uhano ligoninės direktorius

Kinijoje nuo koronaviruso mirė Uhano ligoninės direktorius.

Deda tašką mistikai, kuri gaubia Bermudų trikampį (12)

Identifikavus beveik prieš šimtmetį pradingusio laivo nuolaužas buvo paneigta populiari sąmokslo...

Dėl koronaviruso Rusijoje pabrango daržovės (20)

Chabarovsko krašte ir Žydų autonominėje srityje dėl koronaviruso pabrango daržovės .

Paaiškino, kodėl sovietmečiu buvo drastiškai perauklėjami kairiarankiai ir kokios to pasekmės (60)

Visi, kurių moksleiviški metai sutapo su sovietmečiu, puikiausiai žino vieną keistenybę, kurią...

Po tyrimo paaiškėjo: ką daryti, kad laimėtumėte papildomus 10 metų be ligų (9)

Naujas tyrimas parodė – pakoregavus gyvenseną ir įgijus sveikų įpročių, moterims garantuoti...

|Maža didelių žinių kaina