Likus kiek daugiau nei mėnesiui iki „Brexit“ datos, ACEA, Europos automobilių dalių tiekėjų asociacija (CLEPA) ir dar 21 nacionalinė asociacija išplatino bendrą pranešimą, kuriame pabrėžiama „Brexit“ be sutarties poveikis „vienam svarbiausių Europos ekonominių turtų“.

Prie bendro pranešimo prisidėjo ir Vokietijos bei Prancūzijos autopramonės asociacijos. Europos automobilių gamintojai įspėjo, kad kietojo „Brexit“ padariniai šiam „gyvybiškai svarbiam“ sektoriui būtų milžiniški.

„Jungtinės Karalystės (JK) išstojimas iš ES be susitarimo sukeltų seisminį prekybos sąlygų pokytį, o milijardų eurų muitai sukeltų grėsmę klientų pasirinkimui ir automobilių prieinamumui abiejose Lamanšo sąsiaurio pusėse.

Laisvosios prekybos pabaiga sutrikdytų autopramonės veiklą, o kiekviena minutė, kuomet gamyba JK sustoja, kainuotų 54 700 eurų. Tuo tarpu Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) taisyklėmis paremti muitai padidintų bendras JK ir ES automobilių pramonės išlaidas 5,7 mlrd. eurų, o tai atsilieptų ir pirkėjams, jei gamintojams nepavyks sugerti papildomų kaštų“, – teigiama bendrame Europos automobilių gamintojų pranešime.

Autopramonės atstovų teigimu, tokio scenarijaus būtina išvengti, taigi, politikai turi imtis visų priemonių, kad JK iš Europos Sąjungos pasitrauktų tvarkingai.

„Brexit“ yra ne tik britų problema, mes, visa Europos autopramonė, ir kiti, esame dėl to sunerimę“, – sakė Prancūzijos autopramonės asociacijos vadovas Christianas Peugeot.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)