aA
Maždaug savaitę besitęsiančia kritine situacija Lietuvos ir Latvijos pasienyje, kur keturiuose sienos kirtimo postuose driekiasi šimtų vilkikų eilės ir dėl to buvo paskelbta ekstremali padėtis, susirūpino ir parlamentarai. Seimo Užsienio reikalų komiteto pirmininkas Justinas Karosas parengė pareiškimo projektą, kuriame siūloma dėl šios problemos kreiptis ne tik į Latvijos parlamentarus, bet ir į Europos Komisiją (EK) bei Europos Parlamentą.
Vilkikas
Vilkikas
© K.Šatūno nuotr.
Socialdemokratas J. Karosas siūlo Seimui paraginti Latvijos parlamentą aktyviai dalyvauti ieškant išeities iš susidariusios situacijos, ypač atkreipiant dėmesį „į tai, kad daugelis Latvijos valdžios oficialiai pateiktų priežasčių dėl eilių pasienyje nepasitvirtino“.

Pasak komiteto vadovo, abu parlamentai turėtų kreiptis į Europarlamentą ir EK dėl finansinės paramos plečiant ir gerinant Europos Sąjungos išorinio rytinio pasienio infrastruktūrą.

Kaip teigiama projekte, dabartinę situaciją pagerintų kliūčių, su kuriomis tenka vežėjams susidurti kertant Lietuvos ir Baltarusijos sieną, panaikinimas. Seimui siūloma paraginti visas suinteresuotas valstybes – Lietuvą, Latviją ir Rusiją – pradėti intensyvius pokalbius su Baltarusija dėl kliūčių, trukdančių krovininio transporto judėjimo per šią šalį panaikinimo.

Anot J. Karoso, Latvijos valdžios pareiškimai rodo, jog kritinė situacija pasienyje artimiausiu metu nepasikeis, o viena tokio stovėjimo pasienyje diena Lietuvos įmonėms esą atneša maždaug 1 mln. litų nuostolių.

Lietuva pirmadienį jau informavo EK apie Latvijos valdžios dirbtinai keliamas kliūtis mūsų šalies vežėjams ir paprašė padėti išspręsti šią problemą.

Briuselis informuotas, kad blokuodama krovininio transporto eismą pasienio punktuose, Latvija sudaro diskriminacines sąlygas Lietuvos vežėjams.

Latviai teisinasi, esą vilkikų tranzitas stringa dėl didelių eilių pasienyje su Rusija, kur po liūčių keliai tapo labai prasti, o kontrolė pastaruoju metu sugriežtinta dėl iki lapkričio 30 dienos Rygoje vyksiančio NATO viršūnių susitikimo.

Tačiau Latvijos pareigūnai kolegas Lietuvoje informavo, kad tokia padėtis pasienyje gali tęstis iki Naujųjų metų. Iš Latvijos išvažiuojančių vilkikų eilės driekiasi ir prie sienos su Rusija.

Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus tvirtinimu, latvių pasiteisinimai dėl NATO viršūnių susitikimo yra juokingi. „Tai ekonominis karas prieš Lietuvą“, - piktinosi jis.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) antradienio ryto duomenimis, eilėje prie Smėlynės punkto laukia apie 420 krovininių automobilių, eilė per valandą pasislenka per keturis vilkikus.

Saločių punkte išvažiavimo į Latviją laukia 190 vilkikų, tačiau čia eilė juda greičiausiai, per 1 valandą punktą kerta maždaug 23 vilkikai. Obeliuose eilėje laukia 70 vilkikų, čia per valandą praleidžiami du vilkikai, Kalvių punkte eilėje laukia 90 vilkikų, per valandą eilė pasislenka per du vilkikus.

VSAT pažymi, kad vilkikų judėjimo srautai yra neprognozuojami, todėl rekomendacijų, per kurį punktą geriau vykti, neduoda.

Antradienio rytą vilkikų eilės susidarė ir prie sienų su Rusija bei Baltarusija. Per Panemunės punktą į Rusiją išvažiuojančių vilkikų vairuotojai eilėje praleis 9 valandas, Kybartų punkte vilkikų vairuotojai turės laukti 8 valandas.

Per Šalčininkų punktą į Baltarusiją išvažiuojantys vilkikai eilėje stovės 2 valandas, Medininkų punkte vairuotojai eilėje praleis pustrečios valandos.

Lietuvos kariuomenė dar dvi dienas tieks karštą maistą pasienyje įstrigusiems vairuotojams. Kaip pranešė Lietuvos kariuomenės vado sekretoriatas, kariuomenės vado įsakymu nuo pirmadienio vakaro iki trečiadienio transporto eilėse prie Smėlynės - Medumi, Obelių - Subatės, Kalvių - Meitenės ir Saločių - Grenctalės pasienio kontrolės punktų laukiantiems vairuotojams kartą per dieną bus siūloma pasistiprinti karštu maistu: koše ir arbata.

Vairuotojų maitinimą organizuos Panevėžio rajone dislokuotų Karaliaus Mindaugo motorizuotojo pėstininkų bataliono ir Krašto apsaugos savanorių pajėgų 5-sios rinktinės kariai.

"Gyvename civilizuotoje valstybėje ir jau esame atpratę nuo tokių dalykų. Kaip žinia, trijuose Lietuvos pasienio rajonuose yra paskelbtos ekstremalios situacijos. Tačiau akivaizdu, kad nespėjama susiorganizuoti, todėl buvo nuspręsta ne tik šiandien, bet ir rytoj pamaitinti tuos žmones, kurie eilėse beviltiškai laukia po 20-30 valandų, tris paras. Galvoju, kad tai visiškai pakankamas laiko kiekis, kad savivaldybės ir ekstremalių situacijų valdymo centrai suorganizuotų produktų tiekimą ir nors minimalų laukiančiųjų vairuotojų gerbūvį", - pranešime cituojamas kariuomenės vadas generolas majoras Valdas Tutkus.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vyriausybės planuose - iki 2024 m. atnaujinti krovininę laivybą Nemunu

Ministrų kabinetui išvažiuojamajame pasitarime su Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) vadovais...

„Bolt“ pernai suskaičiavo per 0,5 mlrd. eurų nuostolį

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė...

„Linava“: įsigaliojusia mokėjimo tvarka siekiama apriboti darbdavio galimybę piktnaudžiauti dienpinigiais

Penktadienį įsigaliojo Vyriausybės priimti teisės aktai, kuriais buvo pakeista dienpinigių...

Birželį naujų lengvųjų automobilių registravimas smuko beveik 24 proc.

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus...

LTG vadovas Lazauskas apie kritinius metus ir laukiančius pokyčius: atsistatyti prireiks 7 metų

Valstybės valdomi „ Lietuvos geležinkeliai “ (LTG) šiemet susidūrė su ne vienu iššūkiu ir...

Top naujienos

Landsbergis – apie jam suteiktą statusą: Lietuva galų gale susitvarkė (13)

Seimas ketvirtadienį galutinai pritarė valstybės vadovo statuso suteikimui Aukščiausiosios...

Ukrainos turizmo atstovė: kol kas sunkiai įsivaizduoju ukrainiečius ir rusus viename viešbutyje

Karas Ukrainoje tapo dar vienu žiauriu smūgiu po pandemijos mėginančiam atsitiesti šios šalies...

Šaltasis frontas išstums tropinį orą iš Lietuvos: liūčių išvengs tik viena Lietuvos dalis

Šeštadienį per Lietuvą lėtai slinks šaltasis atmosferos frontas, kuris jau išstums karštą...

JAV žvalgyba praneša: Putinas vis dar nori užimti didžiąją dalį Ukrainos (3)

JAV žvalgyba mano, jos Rusijos vadovo artimiausio metu tikslas – sustiprinti pozicijas Donbase...

Delfi PliusVytenis Miškinis

Po košmariškos mirties – netikėta atomazga: dalis žmogaus suvalgyta, o kaltų nėra

Po beveik metus trukusio tyrimo dėl kraupios vyro mirties Šalčininkų rajone, Šaulių kaime,...

Festivalyje Lenkijoje kilo milžiniška audra: raginama nepanikuoti, evakuojami tūkstančiai žmonių, tarp jų – begalė lietuvių

Penktadienio vakarą Gdynioje vykstančio festivalio „ Open'er “ erdvę užklupo didžiulė...

Puolimo akcentais suabejojęs Maksvytis: kritiniu momentu galima pasitikėti Brazdeikiu

Ketvirtame kėlinyje dviženkliu skirtumu atsilikusi Lietuvos krepšinio rinktinė grėsmingai krypo...

Delfi PliusGintarė Bakūnaitė

Lietuvė emigrantė eidama į darbą dingo lyg į vandenį: žudikas aukos kūną furgone vežė per visą Europą

2011 metų rugpjūtį Didžiojoje Britanijoje netikėtai dingusios lietuvės Vitalijos istorija...

Pavyzdinės lietuvių serijos vos nesugadino Eurolygos žvaigždės siautulys Bulgarijoje (2)

Lietuvos krepšinio rinktinė toliau žygiuoja be kluptelėjimų pirmame pasaulio čempionato atrankos...

Karas Ukrainoje. Rusijos naikintuvai apšaudė Gyvatės salą uždraustomis bombomis (1)

Luhansko srities administracijos vadovas Serhijus Haidajus ketvirtadienį pareiškė, kad padėtis...