„Kas geriausia dabar gali vykti šiuo klausimu – tai kiek įmanoma ilgesnis atidėjimas. Tikėtina, kad derybos vyks, ir dėl galutinio susitarimo tvirtinimo bus balsuojama jau naujos kadencijos EP. Ketvirtadienį komisarė V. Bulc patvirtino, kad sieks pradėti trišales derybas liepos mėnesį“, – pranešime teigia EP narys Antanas Guoga.

Kaip rašoma A. Guogos biuro pranešime, Lietuvos europarlamentaras visą iki šiol vykusį svarstymą ir balsavimą EP vertina kritiškai.

Mobilumo paketas yra taip prastai parengtas dokumentas, kad europarlamentarams teko teikti virš tūkstančio pataisų. Neišdiskutuotas, skubotas, nekokybiškas dokumentas, kuris, deja, priimtas buldozeriu. Ir šis Europos Parlamento darbo „brokas“ diktuos visų valstybių narių ateitį“, – sako A. Guoga.

Jo teigimu, nors dokumento procedūra ir numatyta EP darbo taisyklėse, bet ji pažeidė europarlamentarų teisę laisvai reikšti savo valią kiekvienos pataisos atžvilgiu.

EP narys pritarė „Linavos“ atstovų išsakytam pasiūlymui, kad, priėmus Mobilumo paketą, vežėjams turėtų būti paskirtos kompensacijos, kaip tai buvo daroma su žemdirbiais ar žvejais.

„Net nėra abejonių, kad diskriminaciją patirsiantys transporto sektoriaus verslai ir darbuotojai turi turėti kompensacines priemones. Klaipėdoje žvejai, atsisakę žvejybos ploto ir savo laivų, gavo už tai kompensacijas, žemdirbiams kompensuojamos negautos pajamos. Pritariu, kad tokia pati schema turėtų būti taikoma ir vežėjų atžvilgiu“, – pranešime cituojamas EP narys.

Pasak jo, Mobilumo paketo priėmimo atveju žlunga nemažai verslų, gali būti prarasta tūkstančiai darbo vietų, todėl ne tik Mobilumo paketo tolimesnis stabdymas, o ir kompensacijų klausimas privalo tapti būsimos kadencijos EP darbotvarkės klausimu.

Pasak A. Guogos, blogiausia, kad viso svarstymu metu paskleista itin daug neteisingos informacijos arba nutylėta, kad dalies Mobilumo pakete numatytų įpareigojimų neįmanoma įgyvendinti, pavyzdžiui, reikalavimo nebeleisti vairuotojams ilsėtis moderniai įrengtose kabinose.

Kovą EK pristatė tyrimą, kuris parodė, kad ES trūksta apie 400 tūkst. tinkamų transporto statymo vietų. Transporto asociacijų duomenimis, apie 7 tūkstančius vietų viešbučiuose šalia saugomų sunkiųjų transporto priemonių aikštelių, kai vairuotojų – beveik pusė milijono.

ELTA primena, kad balandžio 4 d. EP patvirtino savo poziciją dėl Mobilumo paketo, kuriuo nustatomi reikalavimai ES vežėjams ir vairuotojams, vežantiems krovinius už savo šalies ribų.

Rinkinį sudaro trys teisės aktai: dėl vairuotojų poilsio laiko, dėl vairuotojų komandiravimo ir dėl kabotažinių pervežimų kitos ES šalies viduje. Europarlamentarai balsavo už palankesnes vairuotojų darbo užmokesčio ir poilsio laiko taisykles, trijų dienų limitą kabotažo operacijoms, taip pat veiksmingesnę vairuotojų kontrolę, sakoma EP pranešime.

Kabotažiniai pervežimai – tai transporto operacijos kitoje ES valstybėje po tarpvalstybinio krovinių pristatymo. EP siekia vietoj esamo kabotažo operacijų skaičiaus apribojimo nustatyti trijų dienų laiko apribojimą, taip pat įvesti sienos kirtimo registraciją transporto priemonių tachografais. Pasibaigus minėtam trijų dienų laikotarpiui, transporto priemonė turėtų išbūti savo registracijos šalyje bent 60 valandų, kol ja būtų leidžiama atlikti naują kabotažo operaciją.

Siekdami kovoti su „pašto dėžutės“ bendrovių naudojimu, europarlamentarai siekia įpareigoti krovinių vežimo įmones turėti „esminės apimties“ veiklą ES valstybėje, kurioje jos registruotos.

Minėtos normos turėtų galioti ir pervežimams lengvosiomis komercinėmis transporto priemonėmis, įsitikinę EP nariai.

Europarlamentarai siekia, kad ES darbuotojų komandiravimo taisyklės, numatančios deramus atlyginimus ir socialines garantijas, būtų taikomos kabotažo ir tarpvalstybinėms transporto operacijoms, išskyrus tranzitą, dvišales operacijas, taip pat vieną papildomą pakrovimą arba iškrovimą kiekviena kryptimi (arba dviem papildomoms operacijoms grįžimo metu, jei važiuojant pirmyn papildomo pakrovimo ar iškrovimo nebuvo).

Siekiant palengvinti vairuotojų darbą ir sumažinti tikrinimo laiką, siūloma pasitelkti daugiau skaitmeninių technologijų. EP taip pat siekia įpareigoti valstybių kontrolės institucijas daugiau dėmesio sutelkti į reikalavimų nesilaikančias įmones, o kartu sumažinti atsitiktines geros reputacijos įmonių patikras.

Siekdamos užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas, įmonės turėtų organizuoti savo tvarkaraščius taip, kad vairuotojai galėtų reguliariai grįžti namo (bent kas 4 savaites). Be to, privalomas poilsio laikotarpis po savaitės darbo neturėtų būti praleidžiamas sunkvežimio kabinoje, įsitikinę europarlamentarai.

Lietuva ir kitos Rytų Europos šalys baiminasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į EP dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas EP rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai esą ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei Bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.

EP patvirtinus savo poziciją, savąją turės priimti ir ES Taryba, po to bus galimos ES ir Tarybos derybos.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)