aA
Europos Sąjungos susisiekimo ministrų Tarybos ir Europos Parlamento pozicijos dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos iš Kauno į Vilnių kol kas skiriasi, sako susisiekimo viceministras. Tačiau, pasak Ričardo Degučio, tai neužkerta kelio gauti 85 proc. ES paramos beveik 0,9 mlrd. eurų vertės projektui.
Asociatyvi nuotr.
© Organizatorių nuotr.

„Mes turim Tarybos (ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos ministrų – BNS) poziciją. Pagal Tarybos poziciją, kuri buvo suderinta, yra aiškumas toks, kad Vilniaus-Kauno atšaka įrašyta į vadinamąjį „missing link“ (trūkstamos grandies – BNS) sąrašą“, – BNS sakė R. Degutis.

„Pagal dabartinius Tarybos sprendimus, „missing link“ gauna tą patį 85 proc. finansavimą, kaip ir visas projektas. Parlamento pozicija yra tokia, kad Vilnius-Kaunas yra įrašytas į visą „Rail Baltica“ projektą. Tai irgi suponuoja tą patį finansavimo lygį – 85 proc.“, – teigė jis.

Pasak R. Degučio, apie galutinį pritarimą atšakos finansavimui kalbėti kol kas anksti.

„Apie pritarimą negalime kalbėti, kol finansinė perspektyva nėra pilnai patvirtinta ir kol CEF (Europos infrastruktūros tinklų priemonės, angl. Connecting Europe Facility – BNS) reglamentas nėra patvirtintas, kadangi dabar mes turime Tarybos poziciją ir turime Europos Parlamento poziciją. Dėl pozicijų suderinimo, kadangi jos skiriasi daugelyje vietų, derybos dar yra prieš akis“, – kalbėjo R. Degutis.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pernai birželį prognozavo, kad derybos dėl Vilnius–Kaunas atšakos finansavimo bus nelengvos. Jis paragino EK teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“. Jo teigimu, tai užtikrintų, jog 100 kilometrų ilgio geležinkelis galėtų gauti CEF finansavimą.

EK Mobilumo ir transporto direktorato vadovas Henrikas Hololei pernai balandį BNS sakė, jog teisiškai ši atšaka „Rail Baltica“ dalimi galės tapti tik 2023 metais, o Lietuva galėtų lėšų jai imti iš regioninės politikos fondų.

Trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl šios maždaug 100 kilometrų atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „Rail Baltica“ prijungti ir sostinę.

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų.

5,8 mlrd. eurų vertės „Rail Baltica“ projektą numatoma įgyvendinti iki 2025 metų pabaigos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Keičiasi taisyklės keliantis į Kuršių neriją

Nuo birželio valstybė nekompensuos ne Neringoje gyvenančių keleivių perkėlimo į Kuršių...

Vilniaus oro uostas pernai nusileido tik Rygai (1)

Didžiausias Lietuvoje tarptautinis Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių,...

Masiulis: krovininis kelių transportas generuoja pusę transporto sektoriaus sukuriamo BVP (5)

Pirmą šių metų ketvirtį Lietuvoje gerėjo visų transporto rūšių – kelių, geležinkelių,...

Smiltynės perkėla kainų keisti neplanuoja (3)

Kainų komisija penktadienį spręs dėl valstybės valdomos Smiltynės perkėlos sąnaudų...

Panevėžyje sudegę vilkikai draudimo bendrovei atsieis penktadalį milijono eurų (1)

Pirmadienio naktį Panevėžyje sudegusių vilkikų savininkų patirta žala gali siekti iki...

Top naujienos

Grybauskaitės dienos Prezidentūroje tirpsta: kaip viskas atrodys po rinkimų nakties (135)

„Prisiekiu Tautai būti ištikimas Lietuvos Respublikai ir Konstitucijai, gerbti ir vykdyti...

Pasitraukusi Meilutytė: tai buvo svarbiausias sprendimas mano gyvenime (95)

„Šią savaitę Rūta Meilutytė paskelbė, kad baigia profesionalios plaukikės karjerą....

Kažkas pabandė „nudžiauti“ naujai steigiamos partijos pavadinimą: įtaria senų bebrų „bajerius“

Kažkas nutarė pavogti naujai Aušrinės Armonaitės ir bendraminčių steigiamos Laisvės partijos...

Susigraudinusi Theresa May pranešė apie pasitraukimą papildyta 13.53 (108)

JK premjerė Theresa May paskelbė, kad pasitrauks iš konservatorių partijos pirmininko posto...

Mirtinai peiliu vyrą Kaune sužalojęs įtariamasis rastas negyvas (17)

Kauno policija penktadienį pranešė radusi vyro, įtariamo mirtinai peiliu sužalojusio žmogų,...

Kelmiškių mylima gydytoja žino, kaip atsigauti pervargus: pacientai dažnai daro grubią klaidą (1)

Nors provincijoje medikų trūksta, šie mieliau lieka dirbti didmiesčiuose. Kaip DELFI pasakoja...

NEJAUKIAI su Tomu Sinickiu: svečiuose Kastetas

Šiame epizode Kastetas pasakoja, kaip gauti darba IT bendrovėje be jokios tikros programavimo...

Vilnietis surengė žiaurią egzekuciją: kaimynų akivaizdoje užmušė katiną (58)

Vilniaus Fabijoniškių mikrorajone – siaubingas žiaurumo protrūkis. Trečiadienio vakarą...

Kelionių draudimas: įvardijo pagrindines klaidas, dėl kurių galite negauti išmokos (1)

Kartu su šiltais orais Lietuvoje prasideda ir atostogų sezonas. Šiandien jau dažnas šalies...

Pasakyk, kur atostogauji, ir pasakysiu, kas tu: vidurinioji klasė Lietuvoje plečiasi žaibišku greičiu (256)

Reguliarios atostogos užsienyje prieš tai nesiveržiant diržų – vienas iš viduriniosios klasės...