aA
Europos Sąjungos susisiekimo ministrų Tarybos ir Europos Parlamento pozicijos dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos iš Kauno į Vilnių kol kas skiriasi, sako susisiekimo viceministras. Tačiau, pasak Ričardo Degučio, tai neužkerta kelio gauti 85 proc. ES paramos beveik 0,9 mlrd. eurų vertės projektui.
Asociatyvi nuotr.
© Organizatorių nuotr.

„Mes turim Tarybos (ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos ministrų – BNS) poziciją. Pagal Tarybos poziciją, kuri buvo suderinta, yra aiškumas toks, kad Vilniaus-Kauno atšaka įrašyta į vadinamąjį „missing link“ (trūkstamos grandies – BNS) sąrašą“, – BNS sakė R. Degutis.

„Pagal dabartinius Tarybos sprendimus, „missing link“ gauna tą patį 85 proc. finansavimą, kaip ir visas projektas. Parlamento pozicija yra tokia, kad Vilnius-Kaunas yra įrašytas į visą „Rail Baltica“ projektą. Tai irgi suponuoja tą patį finansavimo lygį – 85 proc.“, – teigė jis.

Pasak R. Degučio, apie galutinį pritarimą atšakos finansavimui kalbėti kol kas anksti.

„Apie pritarimą negalime kalbėti, kol finansinė perspektyva nėra pilnai patvirtinta ir kol CEF (Europos infrastruktūros tinklų priemonės, angl. Connecting Europe Facility – BNS) reglamentas nėra patvirtintas, kadangi dabar mes turime Tarybos poziciją ir turime Europos Parlamento poziciją. Dėl pozicijų suderinimo, kadangi jos skiriasi daugelyje vietų, derybos dar yra prieš akis“, – kalbėjo R. Degutis.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pernai birželį prognozavo, kad derybos dėl Vilnius–Kaunas atšakos finansavimo bus nelengvos. Jis paragino EK teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“. Jo teigimu, tai užtikrintų, jog 100 kilometrų ilgio geležinkelis galėtų gauti CEF finansavimą.

EK Mobilumo ir transporto direktorato vadovas Henrikas Hololei pernai balandį BNS sakė, jog teisiškai ši atšaka „Rail Baltica“ dalimi galės tapti tik 2023 metais, o Lietuva galėtų lėšų jai imti iš regioninės politikos fondų.

Trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl šios maždaug 100 kilometrų atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „Rail Baltica“ prijungti ir sostinę.

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų.

5,8 mlrd. eurų vertės „Rail Baltica“ projektą numatoma įgyvendinti iki 2025 metų pabaigos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(1 žmogus įvertino)
5.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Premjeras plungiškiams pažadėjo rasti lėšų 1,5 km geležinkelio atšakai nutiesti (90)

Premjeras Saulius Skvernelis penktadienį domėjosi plungiškių problemomis.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Lineka“ kartu plėtos įvairiarūšių krovinių pervežimo projektus (2)

Valstybės valdoma geležinkelių įmonių grupė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos...

„Ryanair“ neplanuoja atšaukti „Boeing 737 MAX“ užsakymų (17)

Dvi „ Boeing 737 MAX 8 “ lėktuvų katastrofos nepakeitė „Ryanair“ planų įsigyti šio...

„Vitras-S“ atsiėmus ieškinį, „Lietuvos geležinkeliai“ galės tęsti konkursą

Estijos geležinkelių paslaugų grupės „ Skinest Rail “ valdomai geležinkelių tiesimo ir...

„Latvijos geležinkelių“ vadovas: pamažu perimame Baltarusijos krovinius iš Lietuvos (55)

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o...

Top naujienos

Nacistinėje Austrijoje motina paliko sūnų: rastuose laiškuose – neįtikėtina istorija (6)

Kai žydų tautybės motina jį paliko ir pabėgo į Jungtinę Karalystę, Kurtui tebuvo keturiolika....

Kelionių organizatoriai įvardijo Turkijos viešbučius, kuriuose rasite geriausią kainos ir kokybės santykį (25)

Poilsinės kelionės į Turkiją – vienas iš populiariausių šeimos atostogų pasirinkimų....

JAV parama Baltijos šalims toliau siutina Kremlių: Trumpo žodžius priskyrė ir Lietuvai (347)

„ JAV palieka Baltijos šalis“, „ Baltijos šalys nebemadingos“, – tokiomis ir panašiomis...

Dizainerė įrengė 12 kv. metrų butą maksimaliai patogiai: pavyko sutalpinti viską (90)

Kuo mažesnis būstas, tuo didesnis iššūkis jį įrengti taip, kad būtų patogu ir nieko...

Vieta pavalgyti Kaune: jei dar nesate išdrįsę čia užsukti, šį restoraną turėtume įtraukti bent jau į dienos pietų maršrutą (9)

Į Kauno gastronomijos erdvę prieš porą metų įskriejusi „ Numan “ žvaigždė gerokai...

Venesueloje pastebėtas Rusijos lėktuvas (44)

Rusijos vėliava pažymėtas lėktuvas sekmadienį buvo pastebėtas didžiausiame Venesuelos oro...

Įstabų perdavimą atlikęs Seibutis nukalė pergalę prieš „Baskonią“ (1)

Sekmadienį itin svarbią pergalę Ispanijos ACB lygoje pasiekė Saragosos „Tecnyconta“ (12/12) su...

„Jaguar“ ir „Land Rover“ teks remontuoti tūkstančius automobilių – kalta per didelė tarša

Didžiosios Britanijos koncernui „Jaguar Land Rover“ teks susigrąžinti remontui apie 44...

Vieno Lietuvos miestelio aukso amžius: paprasti žmonės statėsi vilas ar net rūmus (17)

Širvintos kairysis intakas. Lieponos upelis. Šalia stovi ūkininko Kybarto namas. O aplink –...