aA
Europos Sąjungos susisiekimo ministrų Tarybos ir Europos Parlamento pozicijos dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos iš Kauno į Vilnių kol kas skiriasi, sako susisiekimo viceministras. Tačiau, pasak Ričardo Degučio, tai neužkerta kelio gauti 85 proc. ES paramos beveik 0,9 mlrd. eurų vertės projektui.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Organizatorių nuotr.

„Mes turim Tarybos (ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos ministrų – BNS) poziciją. Pagal Tarybos poziciją, kuri buvo suderinta, yra aiškumas toks, kad Vilniaus-Kauno atšaka įrašyta į vadinamąjį „missing link“ (trūkstamos grandies – BNS) sąrašą“, – BNS sakė R. Degutis.

„Pagal dabartinius Tarybos sprendimus, „missing link“ gauna tą patį 85 proc. finansavimą, kaip ir visas projektas. Parlamento pozicija yra tokia, kad Vilnius-Kaunas yra įrašytas į visą „Rail Baltica“ projektą. Tai irgi suponuoja tą patį finansavimo lygį – 85 proc.“, – teigė jis.

Pasak R. Degučio, apie galutinį pritarimą atšakos finansavimui kalbėti kol kas anksti.

„Apie pritarimą negalime kalbėti, kol finansinė perspektyva nėra pilnai patvirtinta ir kol CEF (Europos infrastruktūros tinklų priemonės, angl. Connecting Europe Facility – BNS) reglamentas nėra patvirtintas, kadangi dabar mes turime Tarybos poziciją ir turime Europos Parlamento poziciją. Dėl pozicijų suderinimo, kadangi jos skiriasi daugelyje vietų, derybos dar yra prieš akis“, – kalbėjo R. Degutis.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pernai birželį prognozavo, kad derybos dėl Vilnius–Kaunas atšakos finansavimo bus nelengvos. Jis paragino EK teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“. Jo teigimu, tai užtikrintų, jog 100 kilometrų ilgio geležinkelis galėtų gauti CEF finansavimą.

EK Mobilumo ir transporto direktorato vadovas Henrikas Hololei pernai balandį BNS sakė, jog teisiškai ši atšaka „Rail Baltica“ dalimi galės tapti tik 2023 metais, o Lietuva galėtų lėšų jai imti iš regioninės politikos fondų.

Trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl šios maždaug 100 kilometrų atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „Rail Baltica“ prijungti ir sostinę.

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų.

5,8 mlrd. eurų vertės „Rail Baltica“ projektą numatoma įgyvendinti iki 2025 metų pabaigos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Viceministras: Mobilumo pakete numatyta vilkikų grąžinimo tvarka dar gali būti keičiama (1)

Europos Parlamentui patvirtinus vežėjų veiklos sugriežtinimą numatantį Mobilumo paketą,...

VMI pradeda nuolatines vežėjų patikras keliuose (18)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) informuoja, kad netrukus Lietuvos keliuose pradės...

Skvernelis: Lietuvos vežėjus ginsime visomis teisinėmis priemonėmis (14)

Europos Parlamentui dauguma balsų pritarus vežėjų veiklos griežtinimą numatančiam Europos...

Mobilumo paketas priimtas: kas dabar laukia Lietuvos vežėjų (239)

Rytų ir Vakarų ES šalių vežėjų lobistų karą laimėjo Vakarai. Europos Parlamente ( EP )...

„Novaturas“ ir „Tez Tour“ kurį laiką nebeskraidins į Bulgariją (7)

Kelionių organizatoriai „Novaturas“ ir „Tez Tour“ nutarė liepą neorganizuoti kelionių...

Top naujienos

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (53)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (138)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (116)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (169)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Palanga priėmė sprendimą, kuriuo metu būtų galima prekiauti alkoholiu paplūdimio kavinėse (12)

Įvairios Lietuvos savivaldybės palankiai vertina Seimo sprendimą atšaukti draudimą prekiauti...

Lietuvos vyrų rinktinės stovykloje Palangoje – 3 žaidėjais mažiau

Penktadienį, liepos 10 dieną, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės krepšininkai rinksis į...

Veryga pripažįsta – medikai jau ruošiasi antrajai bangai, kaukių grąžinimas gali būti neišvengiamas (475)

Lietuva džiaugiasi pasiekimu, kad pavyko suvaldyti koronaviruso pirmąją bangą, tačiau antrosios...

Kauno centre – restoranas, kokio dar nebuvo: išmanūs pietūs per vieną minutę (43)

Vasaros pradžioje kauniečius pasiekė puiki žinia, jog atsinaujinusioje Vienybės aikštėje duris...

|Maža didelių žinių kaina