Magistralėje A2 Vilnius–Panevėžys (95,88 km ir 110,31 km) pradeda veikti du naujai įrengti kintamos informacijos kelio ženklai.
Kelio ženklai
© Susisiekimo ministerija

Toks eismo valdymo būdas, kai leistinas greitis ribojamas pagal susidariusią situaciją, Lietuvos keliuose įdiegtas iš viso dešimtyje vietų, pranešė Susisiekimo ministerija.

Elektroniniai kintamos informacijos kelio ženklai veikia kaip vaizdo ekranai, kuriuose rodomi greičio ribojimo ir įspėjamieji kelio ženklai, padedantys vairuotojams įvertinti situaciją ir pasirinkti saugų greitį.

Pirmoji tokia greičio valdymo sistema Lietuvoje įdiegta 2014 m. prie Jakų žiedinės sankryžos Klaipėdoje.

2015-aisiais dvi sistemos su elektroniniais ženklais įrengtos Kaune, Islandijos plente, ir vakariniame Kauno aplinkkelyje.

2016 m. pradėjo veikti dvi elektroninių ženklų sistemos – įspėjimo sistema Nidoje, eismo dalyvius informuojanti apie Smiltynės perkėlos darbo grafiką ir spūstis prie perkėlos, ir greičio valdymo ir įspėjimo sistema magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 279 kilometre.

Įsitikinus kintamos informacijos kelio ženklų efektyvumu, pernai greičio valdymo ir įspėjimo sistemos įrengtos dar trijose Lietuvos kelių vietose: kelio A5 Kaunas–Marijampolė 19 km bei magistralės A2 Vilnius–Panevėžys 57,2 km ir 103,5 km, šiemet – šios magistralės 95,88 km ir 110,31 km.

Svarbu, kad kintamos informacijos kelio ženklai papildomai riboja leistiną greitį tik tada, kai susidaro rizikinga situacija. Jie įrengiami vietoje nuolatinių greičio ženklų ties įvažiavimais į magistralę ir ties apsisukimais ir riboja greitį transporto priemonėms, taip užtikrinant sklandų eismą ir tikslingą greičio ribojimą.

Kartu su elektroniniais ženklais taip pat diegiami ir jutikliai, stebintys eismo srautus konkrečiose kelio vietose. Oro sąlygų stebėjimo įranga fiksuoja kelio dangos būklę, dangos temperatūrą, vėjo stiprumą ir kitus parametrus. Minėti įrenginiai sudaro vieną bendrą greičio valdymo ir perspėjimo sistemą. Įvertindama eismo sąlygas konkrečioje kelio dalyje, išmanioji sistema pagal nustatytus automatinio veikimo algoritmus gali riboti leistiną greitį.

Pirmasis elektroninis kelio ženklas, reaguojantis į eismo situaciją, buvo įdiegtas 1996 m. Kalifornijoje (JAV), vietovėje, kur žiemą dažnai kildavo rūkas. Šis kelio ženklas įspėdavo vairuotojus apie prastą matomumą ir, esant būtinybei, ribodavo greitį. Šiuo metu tokios sistemos veikia daugelyje valstybių. Dažniausiai jos diegiamos pavojingose kelių vietose, taip pat reguliuoja automobilių srautus magistralėse ir greitkeliuose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus centre „beviltiška“ spūstis: pataria vengti ten vykti (50)

Ketvirtadienio popietę, kiek po 15 val., Vilniaus centre , A. Goštauto, Vilniaus ir Žygimantų...

„Rail Baltica“ finansavimas po 2020 metų kol kas neaiškus (3)

Už transportą atsakinga eurokomisarė Violeta Bulc sako, kad europinės geležinkelio vėžės...

Estija su Suomija planuoja susijungti povandeniniu tuneliu (66)

Jungtinė Suomijos ir Estijos darbo grupė, rengianti pasiūlymus, susijusius su 92 kilometrų ilgio...

Pristatė galimybių studiją dėl Vilniaus prijungimo prie „Rail Baltica“ (24)

Trečiadienį Lietuvos ekspertai Europos Komisijos atstovams ir partneriams pristatė Vilniaus...

Vilniuje svarstoma nemokamo viešojo transporto idėja per visas valstybines šventes (14)

Vilniaus savivaldybė svarsto, ar leisti keleiviams nemokamai naudotis viešuoju transportu per visas...

Top naujienos

To Lietuvoje dar nebuvo: kovinių bepiločių orlaivių šūviai ir pirmas sunaikintas tankas (197)

Medinė, plytų ir gelžbetonio sienos, plieno plokštės, metaliniai konteineriai, o galiausiai –...

Graikų reakcija: Šaro „Žalgiris“ kvepia čempioniškai, žaidėjai – tikslūs kaip robotai (81)

Kaip Graikijos žiniasklaida prognozavo po trečiųjų „Žalgirio“ ir „Olympiakos“ serijos...

VPT kreipėsi į prokuratūrą dėl „Lietuvos tūkstantmečio vaikų“: veiksmuose galimai yra korupcijos požymių (49)

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) ketvirtadienį kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl...

Miestelyje užvirė tikras karas: dar nė vienas kunigas taip nesielgė (607)

Dūkšto miestelis Ignalinos rajone ūžia kaip bičių avilys. Ir viskas – dėl vietos kunigo...

Numavičius atidarė maisto prekių parduotuvę Londone (118)

Verslininkas ir investuotojas Nerijus Numavičius Londono pakraštyje nusprendė atidaryti maisto...

„Žalgiriui“ ir Šarui – pagyrimai iš būsimo varžovo Obradovičiaus lūpų, Spanoulis kalbėjo apie ligoninę (48)

Kauno „Žalgiris“ po 19 metų pertraukos vėl žais Eurolygos finalo ketverte – pusfinalyje...

Panevėžio gimnazisto nužudymo byla: sulaikyti nepilnamečiai įtariamieji vienas jų ne kartą teistas (82)

Panevėžio policija skelbia sulaikiusi septyniolikmečio nužudymu įtariamus asmenis. Tai yra du...

Ginčas statybų aikštelėje: atkreipė dėmesį į broką, sulaukė pykčio lavinos (5)

Socialiniame tinkle „ Facebook “ paviešintas vaizdo įrašas, kuriame užfiksuotas aršus...

Istorinis susitikimas: Šiaurės ir Pietų Korėjos lyderiai paspaudė vienas kitam rankas šalia Kim Jong Uno automobilio – 12 apsaugininkų (240)

Šiaurės Korėjos lyderis Kim Jong Unas ir Pietų Korėjos prezidentas Moon Jae-inas...

Šarūnui Jasikevičiui – Kauno miesto Garbės piliečio vardas (51)

Kauno „Žalgirio“ vyriausiąjį trenerį Šarūną Jasikevičių siūloma paskelbti Kauno miesto...