aA
Protu nesuvokiamas aukštumas kartais siekiančios kainos už kelionę taksi iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) iki sostinės centro yra teisėtos, nes taksi įmonės gali laisvai nusistatyti tarifus. Dėl šios priežasties Konkurencijos taryba siūlo prestižines vietas prie TVOU išsipirkusioms įmonėms nustatyti maksimalias tarifų „lubas“, bet Vilniaus miesto savivaldybė pageidautų pakeisti teisės aktus ir neleisti taksi įmonėms viename mieste nustatyti skirtingų tarifų.
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

Pačios taksi įmonės savo ruožtu skundžiasi, kad tarifai kelionėms iš TVOU yra milžiniški dėl pernelyg menko turistų skaičiaus, o sukčiaujančius vairuotojus, kurie vos kelių kilometrų kelionę nuo oro uosto iki miesto centro apmokestina kur kas stipriau nei leidžia nustatytieji ir šiaip jau dideli tarifai, pateisina.

Romualdas Bieliauskas
Romualdas Bieliauskas
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

„Taksistas yra verslininkas: jeigu jis sugebėjo paimti tuos pinigus, tai valio! Juk mes neatimame, mes negrasiname peiliu žmogui, negąsdiname. Žmogus atsisėdo, jį nuvežė, sumokėjo už paslaugą. Jeigu sako, kad yra laisva konkurencija, o klientas sumoka už paslaugą tiek, tai ko pykti ant to taksisto?“, - į klausimą, ar normalu už kelionę nuo oro uosto iki Aušros Vartų sumokėti 90 Lt, atsakė Sostinės taksi vežėjų asociacijos direktorius Romualdas Bieliauskas.

TVOU pardavė vietas, taksi firmos užsišaukė kainas

Vilniaus miesto savivaldybė drauge su Trišalės tarybos Vartotojų teisių stebėsenos komitetu trečiadienį surengė posėdį, kuriame bandė aiškintis, kodėl Lietuvoje kelionė iš oro uosto į miesto centrą kainuoja brangiau nei Briuselyje, kuriame atstumai iki miesto yra kur kas ilgesni nei Vilniuje.

„Yra kuriozinių, anekdotinių situacijų, kai svečias įsėda į taksi, taksistas jo klausia, ar vyksime į tarptautinį oro uostą, ar į vietinį. Jeigu į tarptautinį, tai, aišku, vykstama aplinkiniais keliais. Ir vakarykštis faktas, kad atvykęs svečias iš oro uosto su taksi vyko iki Aušros Vartų ir sumokėjo 90 Lt! Netgi dabar tais didžiaisiais tarifais skaičiuojant, tai yra tiesiog apgaulė“, - piktinosi Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Kultūros, sporto ir turizmo departamento direktorė Kristina Ulevičiūtė.

Rasa Rožanskienė
Rasa Rožanskienė
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

TVOU Plėtros projektų vadovė Rasa Rožanskienė aiškino, kad oro uostas prestižines taksi stovėjimo vietas prie pat atvykimo salės yra pardavęs viešo konkurso būdu, o sutartis sudariusios įmonės savo ruožtu yra laisvos nusistatyti tarifus. Visų kitų įmonių taksi automobiliai klientų, pasak jos, gali laukti kiek tolėliau esančioje taksi ženklu pažymėtoje aikštelėje.

Iš viso galimybe išsipirkti stovėjimo vietas šalia atvykimo salės susidomėjo ir sutartis sudarė 5 taksi įmonės - „Martono taksi“, „Pigus taksi“, „Merselita“, „VIP TAK“ ir „M&G Ligistic”. Per mėnesį 5 vietas nusipirkusi viena įmonė TVOU sumoka 3000 Lt ir pačios nustato tarifus.

TVOU platinamame lankstinuke nurodoma, kad šių įmonių automobilių siūlomų pasaugų kaina už kilometrą svyruoja nuo 5 iki 6 Lt. Įsėdimo mokestis paprastai siekia 6-10 Lt.

Tačiau savivaldybės atstovė teigia, kad net ir pačiais aukščiausiais tarifais kelionė nuo oro uosto iki Aušros Vartų kainuoti 90 Lt negali. Jos nuomone, geriausia būtų kreiptis į Susisiekimo ministeriją ir keisti teisės aktus taip, kad Vilniaus mieste taksi įmonės negalėtų taikyti įvairių tarifų.

Konkurencijos tarybas siūlo „lubas“

Konkurencijos taryba pripažįsta, kad laisvai nusistatydamos kainas, kurias dalis atvykusių keleivių sutinka mokėti, taksi firmos jokių teisės aktų nepažeidžia, nes į kainą įskaičiuojamos didesnės sąnaudos, kurios susidaro išsipirkus prestižines vietas prie oro uosto.

„Šiuo metu nelabai žinau, kokius pažeidimus turėtumėte omeny. Kainą ūkio subjektas gali laisvai nusistatyti pats, čia ir yra konkurencijos esmė. Šiuo atveju, jis nusistato tokią, kokios yra sudarytos sąlygos. Čia tikrai nėra konkurencijos pažeidimas, nustatyti kainą, kokią pasiskaičiuoji ir kokią nori taikyti“, - aiškino Konkurencijos tarybos Draudžiamų susitarimų skyriaus laikinoji vadovė Jolanta Ivanauskienė.

Posėdyje ji tik pabrėžė, kad nors vietas išsipirko 5 taksi įmonės, tačiau dvi jų – „Martono taksi“ ir „Pigus taksi“ priklauso vienam savininkui, tad realiai konkurencija tarp įmonių yra mažesnė nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Tačiau Konkurencijos tarybos atstovė siūlo TVOU pabandyti nustatyti maksimalias „lubas“ ir pažiūrėti, kas iš to išeis.

„Reikia pradėti nuo atrankos kriterijų, kurie buvo taikomi skelbiant atitinkamą atranką. Tai reikia pastebėti, kad tarp tų kriterijų nebuvo jokių sąlygų, kokia turėtų būti kaina. Ir šiuo atveju, mūsų nuomone, pagrindinis dalykas, kas galėtų išgelbėti šioje situacijoje, tai tam tikros maksimalios kainos ribos nustatymas, už kokią maksimalią kainą oro uoste turėtų būti teikiamos taksi paslaugos“, - svarstė J. Ivanauskienė.

„Čia išeina, kad ant durų neužkabiname spynos ir stebimės, jog dažnai įvyksta vagystės“, - pridūrė Konkurencijos tarybos atstovė.

TVOU ir taksistai siūlo naudotis kitomis transporto priemonėmis

Vilniaus savivaldybei bei iš oro uosto keliaujantiems keleiviams piktinantis kainomis, TVOU ir taksistai savo ruožtu siūlo rinktis kitas transporto priemones – autobusus, traukinuką, kviesti kitų taksi įmonių automobilius. Pasak TVOU Plėtros projektų vadovės, autobusas prie oro uosto atvykimo salės atvažiuoja labai arti, traukinio stotelė taip pat yra už kelių šimtų metrų, be to, visuomet esą galima kviesti kitų įmonių taksi.

Jos tvirtinimu, atvykstantys keleiviai apie įvairias transporto priemones yra informuojami lankstinukais, visa informacija surašyta ir specialiai stovinčiame stende. Tačiau, kaip pastebėjo savivaldybės

Kristina Ulevičiūtė
Kristina Ulevičiūtė
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

administracijos Kultūros, sporto ir turizmo departamento direktorė K. Ulevičiūtė, lankstinuke nenurodomi jokie numeriai, kuriais būtų galima paskambinti ir išsikviesti pigesnį taksi automobilį.

TVOU atstovė vis tik pabrėžė, kad taksi įmonės, kurios nori prisistatyti keleiviams, pačios turėtų pasirūpinti savo reklama, o esą jų lankstinukai TVOU patalpose gali būti laisvai dalijami.

Sostinės taksi vežėjų asociacijos direktorius R. Bieliauskas vis tik pabrėžė, kad keleiviai paprastai moka tiek, kiek pajėgia ir nori mokėti.

„Jeigu žmogus moka, tai, vadinasi, jis gali sumokėti. Kas negali sumokėti tas ir nevažiuoja. Juk mes turime pasirinkimą: turime taksi, turime mikroautobusus, lėktuvus, autobusus, traukinius, laivus. Prašau, kas norite, pasirinkite – galima eiti pėsčiomis, galima važiuoti dviračiu“, - aiškino R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Vitras-S“ atsiėmus ieškinį, „Lietuvos geležinkeliai“ galės tęsti konkursą

Estijos geležinkelių paslaugų grupės „ Skinest Rail “ valdomai geležinkelių tiesimo ir...

„Latvijos geležinkelių“ vadovas: pamažu perimame Baltarusijos krovinius iš Lietuvos (11)

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o...

Masiulis: neaišku, kaip Vaitkus spręs uosto tarifų ir geležinkelių reikalus (4)

Susisiekimo ministras sako, kad padėtis dėl Klaipėdos uosto vadovo Arvydo Vaitkaus yra labai...

Nuo 2020-ųjų benzine biodegalų turės būti ne mažiau kaip 10 proc. (7)

Seimas pakeitė iki šiol galiojančius reikalavimus dėl biodegalų maišymo į benziną – pritarė...

Vyriausybė pritarė siūlymui iki 563 mln. eurų didinti šių metų kelių finansavimą (2)

Vyriausybė pritarė siūlymui, kad keliams šiemet gali būti paskirstyta 563 mln. eurų. Vyriausybė...

Top naujienos

Skvernelio ir Grybauskaitės konfliktas atsidūrė prokremlinės žiniasklaidos taikinyje: dalį žodžių prigalvojo, dalį nutylėjo (209)

Į prezidentus kandidatuojančio premjero Sauliaus Skvernelio ir dabartinės šalies vadovės Dalios...

Darbuotoja dėl 300 eurų pakilo į kovą su viena didžiausių Lietuvos įmonių (93)

Kovo 13 dieną AB „ Lietuvos geležinkeliai “ (LG) pralaimėjo darbo ginčo bylą dėl jubiliejaus...

Ekspertė paaiškino, kaip galima investuoti į NT: kada pinigai grįš su kaupu?

Apie tai, kur geriausia investuoti, reikia ilgai sukti galvą, gerai viską apskaičiuoti ir apgalvoti...

Skvernelio raginimo atsistatydinti sulaukęs VSTT vadovas: tokios galimybės nesvarstau (3)

Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nustačius, kad Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos...

Ekspertas: Nazarbajevo kelias – vienas iš nedaugelio Putinui likusių variantų (28)

Nursultanas Nazarbajevas , Kazachstano prezidentas nuo 1990 m., sulaukęs 78-erių pareiškė...

Kepenis kalbėdamas apie skiepus pratrūko: vienuolikos metų norime paskiepyti nuo paleistuvystės Veryga nepritaria Kepeniui, bet nesipyks (125)

Kai visoje Europoje ir Lietuvoje – tymų protrūkis , o mūsų šalyje kasdien sužinoma apie...

Kurį naudotą automobilį geriausia pirkti, kad pavažinėjus pavyktų brangiai parduoti (56)

Prieš pirkdami naudotą automobilį žmonės domisi ne tik specifiniais tam tikro modelio ypatumais,...

Pasitikrinkite, ar jūsų vaikas savarankiškas: šios savybės išduoda, kad auklėjate teisingai

Dažnas, išgirdęs tokį klausimą, turėtų nemažai atsakymų: nuo aukšto vaiko intelekto (IQ),...

Lietuvių itin pamėgtas vaisius turi ir šalutinių efektų (56)

Bananas yra vienas iš populiariausių maisto produktų pasaulyje po kavos, cukraus, kakavos ir...