Todėl aišku, kad būtinybė mažinti anglies dvideginio (CO2) kiekį automobilių išmetamose dujose neigiamai atsilieps gamintojų pelnui, nes jie yra priversti didinti investicijas naujų, mažiau taršių technologijų paieškai bei tobulinimui. Taigi, gamintojų laukia rimtas išbandymas – priimti tokią vystymosi strategiją, kuri garantuotų, kad būsimieji automobiliai atitiks visus naujus taršos reikalavimus.

Ciuriche įsikūrusi finansų valdymo bendrovė “Sustainable Asset Management” (SAM) atliko tyrimą, kaip pirmaujančius pasaulio automobilių gamintojus paveiks įvairių šalių vykdoma politika, reikalaujanti mažinti į aplinką iš automobilių patenkančio CO2 kiekį. Tyrimo metu apskaičiuota, kiek iki 2015 m išaugs vidutiniai kaštai vienam automobiliui, kad jis atitiktų griežtėjančius aplinkos taršos reikalavimus.

SAM tyrė dešimties pirmaujančių pasaulio gamintojų – BMW, “DaimlerChrysler”, “Ford Motor”, “General Motors”, “Volkswagen Group”, “Nissan Motor”, “Toyota Motor”, “PSA/Peugeot-Citroen”, “Renault Group” ir “Honda Motor” – veiklą didžiausios pasaulio rinkose (JAV, Europos Sąjunga, Japonija), kurioms tenka apie 70% visame pasaulyje parduodamų automobilių.

Gamintojai, kurie gamina automobilius, išmetančius mažiau CO2 į aplinką, gali tikėtis, kad ilgalaikėje perspektyvoje padidės jų pasaulinė rinkos dalis bei pagerės finansinės veiklos rezultatai. Tuo tarpu gamintojai, gaminantys ne itin ekologiškai švarius automobilius, gali laukti savo konkurencingumo sumažėjimo. Tokias išvadas padarė SAM, ištyrusi sąsajas tarp gamintojų gaunamo pelno ir investicijų į ekologiškai tobulesnes jėgaines iki 2015 m.

SAM gamintojus tyrė dviem aspektais: pirma, kokį procentą gamintojo pelno sudaro labai aplinką teršiantys automobiliai ir, antra, kiek gamintojui papildomai reikės išleisti lėšų, kad atitiktų naujus aplinkos taršos reikalavimus.

Brangiausiai prisitaikymas prie naujų aplinkos taršos reikalavimų kainuos Vokietijos sportiškų automobilių gamintojui BMW – net apie 650 JAV dolerių vienam automobiliui kainuos atitikti būsimus CO2 reikalavimus; mažiausiai išleis “Honda” – tik apie 25 dolerius automobiliui. “Honda” jau dabar pardavinėja automobilius su mažesniais, efektyviau degalus naudojančiais varikliais. Tačiau reikia atsižvelgti į tai, kad BMW yra sąlyginai nedidelis prestižinių automobilių gamintojas, todėl bent jau didžiąją naštą papildomų kaštų galės perleisti turingiems pirkėjams, kuriems šimtas kitas į viena ar kitą pusę nėra lemiamas apsisprendimo pirkti ar nepirkti automobilį faktorius. Labiau galvą dėl padidėjusių kaštų skaudės pigesnių automobilių gamintojams, kurių gaminami automobiliai pirmiausiai perkami dėl gero kainos ir kokybės santykio.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ryšių direktorius Alfredo Filippone teigia, kad visi autoverslo dalyviai stengiasi sumažinti CO2 kiekį išmetamosiose dujose. SAM pranešime teigiama, kad naujos technologijos, tokios kaip patobulinti dyzeliniai varikliai, hibridiniai elektromobiliai ir kuro elementai, gali sudaryti rimtą konkurenciją tradiciniams benzininiams automobiliams, nes kelia mažesnę ekologinę grėsmę aplinkai.

Griežtėjantys aplinkos taršos reikalavimai gali tapti dideliu galvos skausmu gamintojams, kurie turės surasti būdų, kaip išvengti neigiamo poveikio pelnui, didėjant kaštams, tenkantiems automobiliui atitikti naujus CO2 kiekio išmetamo į aplinką reikalavimus. Kol kas nepanašu, kad artimiausiu metu hibridiniai ar kuro elementais varomi automobiliai bus pradėti sėkmingai gaminti serijiniu būdu, nes jų kaina dar yra labai didelė, o be to ir techninės charakteristikos nėra patenkinamos. Tad ir toliau bus tobulinami įprastiniai benzininiai ir dyzeliniai varikliai, aišku, neapleidžiant naujų technologijų tyrinėjimų.