aA
Vis daugiau pasaulio valstybių griežtina reikalavimus automobilių į aplinką išskiriamoms aplinkai kenksmingoms dujoms, nes saugomasi žalingo teršalų poveikio, kuris neigiamai įtakoja klimato ir sveikatos pokyčius.
Automobilių kolona
Automobilių kolona
Todėl aišku, kad būtinybė mažinti anglies dvideginio (CO2) kiekį automobilių išmetamose dujose neigiamai atsilieps gamintojų pelnui, nes jie yra priversti didinti investicijas naujų, mažiau taršių technologijų paieškai bei tobulinimui. Taigi, gamintojų laukia rimtas išbandymas – priimti tokią vystymosi strategiją, kuri garantuotų, kad būsimieji automobiliai atitiks visus naujus taršos reikalavimus.

Ciuriche įsikūrusi finansų valdymo bendrovė “Sustainable Asset Management” (SAM) atliko tyrimą, kaip pirmaujančius pasaulio automobilių gamintojus paveiks įvairių šalių vykdoma politika, reikalaujanti mažinti į aplinką iš automobilių patenkančio CO2 kiekį. Tyrimo metu apskaičiuota, kiek iki 2015 m išaugs vidutiniai kaštai vienam automobiliui, kad jis atitiktų griežtėjančius aplinkos taršos reikalavimus.

SAM tyrė dešimties pirmaujančių pasaulio gamintojų – BMW, “DaimlerChrysler”, “Ford Motor”, “General Motors”, “Volkswagen Group”, “Nissan Motor”, “Toyota Motor”, “PSA/Peugeot-Citroen”, “Renault Group” ir “Honda Motor” – veiklą didžiausios pasaulio rinkose (JAV, Europos Sąjunga, Japonija), kurioms tenka apie 70% visame pasaulyje parduodamų automobilių.

Gamintojai, kurie gamina automobilius, išmetančius mažiau CO2 į aplinką, gali tikėtis, kad ilgalaikėje perspektyvoje padidės jų pasaulinė rinkos dalis bei pagerės finansinės veiklos rezultatai. Tuo tarpu gamintojai, gaminantys ne itin ekologiškai švarius automobilius, gali laukti savo konkurencingumo sumažėjimo. Tokias išvadas padarė SAM, ištyrusi sąsajas tarp gamintojų gaunamo pelno ir investicijų į ekologiškai tobulesnes jėgaines iki 2015 m.

SAM gamintojus tyrė dviem aspektais: pirma, kokį procentą gamintojo pelno sudaro labai aplinką teršiantys automobiliai ir, antra, kiek gamintojui papildomai reikės išleisti lėšų, kad atitiktų naujus aplinkos taršos reikalavimus.

Brangiausiai prisitaikymas prie naujų aplinkos taršos reikalavimų kainuos Vokietijos sportiškų automobilių gamintojui BMW – net apie 650 JAV dolerių vienam automobiliui kainuos atitikti būsimus CO2 reikalavimus; mažiausiai išleis “Honda” – tik apie 25 dolerius automobiliui. “Honda” jau dabar pardavinėja automobilius su mažesniais, efektyviau degalus naudojančiais varikliais. Tačiau reikia atsižvelgti į tai, kad BMW yra sąlyginai nedidelis prestižinių automobilių gamintojas, todėl bent jau didžiąją naštą papildomų kaštų galės perleisti turingiems pirkėjams, kuriems šimtas kitas į viena ar kitą pusę nėra lemiamas apsisprendimo pirkti ar nepirkti automobilį faktorius. Labiau galvą dėl padidėjusių kaštų skaudės pigesnių automobilių gamintojams, kurių gaminami automobiliai pirmiausiai perkami dėl gero kainos ir kokybės santykio.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ryšių direktorius Alfredo Filippone teigia, kad visi autoverslo dalyviai stengiasi sumažinti CO2 kiekį išmetamosiose dujose. SAM pranešime teigiama, kad naujos technologijos, tokios kaip patobulinti dyzeliniai varikliai, hibridiniai elektromobiliai ir kuro elementai, gali sudaryti rimtą konkurenciją tradiciniams benzininiams automobiliams, nes kelia mažesnę ekologinę grėsmę aplinkai.

Griežtėjantys aplinkos taršos reikalavimai gali tapti dideliu galvos skausmu gamintojams, kurie turės surasti būdų, kaip išvengti neigiamo poveikio pelnui, didėjant kaštams, tenkantiems automobiliui atitikti naujus CO2 kiekio išmetamo į aplinką reikalavimus. Kol kas nepanašu, kad artimiausiu metu hibridiniai ar kuro elementais varomi automobiliai bus pradėti sėkmingai gaminti serijiniu būdu, nes jų kaina dar yra labai didelė, o be to ir techninės charakteristikos nėra patenkinamos. Tad ir toliau bus tobulinami įprastiniai benzininiai ir dyzeliniai varikliai, aišku, neapleidžiant naujų technologijų tyrinėjimų.

„Autoverslas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

IATA: viruso krizė oro linijų pajamas šiemet sumažins 60 proc.

Oro linijų pajamos dėl koronaviruso pandemijos, keliančios grėsmę pramonės išlikimui, šiemet...

Dėl oro pagalvių „General Motors“ atšaukia 5,9 mln. automobilių

JAV automobilių saugos institucijos nurodė automobilių gamintojai „ General Motors “ (GM)...

Nustatytos naujos techninės apžiūros kainos: mokėti teks daugiau (149)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pagal Privalomosios transporto priemonių...

Berlyne neseniai atsidaręs naujasis oro uostas užvers vieną terminalų

Šiemet Vokietijos sostinėje atsidaręs naujasis Berlyno Brandenburgo oro uostas kitąmet užvers...

Pradedamas žemės paėmimas „Via Baltica“ ruožui tarp Kauno ir Suvalkų (7)

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) pradėjo žemės, reikalingos „ Via Baltica “ ruožo tarp...

Top naujienos

Verygos atsakas valdantiesiems: situacija nejuokinga, prašome nesusireikšminti (360)

Laikinasis sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad situacija Seime jau yra...

Lietuvoje galėtų atsirasti nauja universali pagalbos priemonė verslui (31)

Dėl Covid-19 protrūkio veiklą sustabdžiusios arba apribojusios įmonės Lietuvoje galėtų...

Ant kilimėlio pas Nausėdą – pirmoji kandidatė į ministrus: svarstyti vaiko pinigų ir pensijų indeksavimo klausimai (111)

Paskyręs Ingridą Šimonytę premjere prezidentas Gitanas Nausėda pradėjo susitikimus su...

Bliūkšta pagrindinė Švedijos teorija apie koronavirusą? (146)

Beveik nėra duomenų, kad kolektyvinis imunitetas („herd immunity“ – angl.) padėtų Švedijai...

Kelionių agentūros vadovė atsakė, kodėl žmonėms iki šiol negrąžinami pinigai už neįvykusias keliones nuomonė

Girdėtas klausimas, tiesa? Tam, kad būtų lengviau suprasti visą kelionių pardavimo-pirkimo...

Liudas Dapkus. Kaip rusai išpranašavo Amerikos subyrėjimą (14)

Pilietinis karas Amerikoje. Tam tikros pakraipos leidiniuose ir forumuose ši tema pastaruoju metu...

Emigrantę bandęs suvystyti sukčius liko ant ledo: perspėja kitas moteris

Noriu papasakoti gražią meilės istoriją patiklioms Lietuvos moterims. Internetinės pažintys...

Škotija – pirmoji šalis pasaulyje, kuri menstruacijoms skirtus produktus dalins nemokamai

Antradienį Škotijos parlamento nariai vienbalsiai patvirtino „Menstruacijoms skirtų produktų...

Veryga: karantinas veikia nepakankamai, gali prireikti kitų priemonių (88)

Laikinasis sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga trečiadienį žurnalistams žadėjo, kad...

The Economist | D+ nariams

Kinija prieš JAV: branduoliniai ginklai čia nebesvarbūs, yra kai kas vertingesnio

Prezidentas Joe Bidenas turėtų siekti rimčiau bendradarbiauti su demokratiškomis JAV...

|Maža didelių žinių kaina