aA
Artimiausiu metu bus atnaujintos derybos dėl krovinių gabenimo geležinkeliu naujų tarifų. Dėl to sutarė AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir „Orlen Lietuva“ generalinis direktorius Ireneuszas Fafara.
PKN Orlen Lietuva
© DELFI / Kiril Čachovskij

Kaip jau buvo pranešta, dėl tokių derybų atnaujinimo pirmadienį tarėsi Premjeras Algirdas Butkevičius, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Lenkijos energetikos ministerijos vicesekretorius Michalas Kurtyka, specialusis Lenkijos vyriausybės kanceliarijos įgaliotinis energetikai Piotras Naimskis bei „PKN Orlen“ ir „Orlen Lietuva“ vadovai.

Numatyta, kad bus sudaryta derybų dėl krovinių gabenimo geležinkeliais naujų tarifų darbo grupė, kurioje dirbs Lietuvos susisiekimo ministerijos, Lenkijos Vyriausybės kanceliarijos, „Lietuvos geležinkelių“ ir „Orlen Lietuva“ atstovai. Atsižvelgiant į „Orlen Lietuva“ pageidavimą, atskirai deramasi dėl tarifų už krovinių gabenimą ir už paslaugas.

„Mes visuomet buvome ir dabar esame pasirengę derėtis“, – pabrėžė S. Dailydka po pokalbio su I. Fafara. Tačiau derybų objektas negali būti nuo 2014 m. susidariusi „Orlen Lietuva“ skola „Lietuvos geležinkeliams“, kuri dabar viršija 32 mln. eurų. Skolos grąžinimas negali būti siejamas su jokiais kitais valstybių ar bendrovių susitarimais.

32 mln. eurų skola yra reikšminga „Lietuvos geležinkeliams“. Bendrovės „Orlen Lietuva“ grąžintą skolą valstybės valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai“ panaudotų įgyvendindama neatidėliotinai būtinus investicijų projektus, kurie, pirmiausia, susiję su eismo saugumu bei traukinių greičiu. Dalį skolos bendrovė nukreiptų mažiausius atlyginimus gaunančių darbuotojų darbo užmokesčiui didinti. Dabar, įgyvendindama minėtas programas, AB „Lietuvos geležinkeliai“ skolinasi.

Vyriausybei nustačius infrastruktūros rinkliavų už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra skaičiavimo metodiką, buvo nustatytas vežėjui taikomų rinkliavų dydis pagal vežamų krovinių pavojingumą. Taikant naują tvarką rinkliava, o kartu – ir vežėjo sąnaudos gabenant naftos produktus padidėjo. AB „Lietuvos geležinkeliai“, remdamiesi 2009 m. pasirašyta sutartimi, atitinkamai padidino „Orlen Lietuva“ krovinių vežimui taikytiną tarifą.

„Orlen Lietuva“ su sprendimu nesutiko ir vienašališkai nuo 2014 m. pradžios pradėjo mokėti tik dalį „Lietuvos geležinkeliams“ už suteiktas paslaugas pateikiamose sąskaitose nurodytos sumos.

„Lietuvos geležinkeliai“ 2016 m. kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą, prašydami priteisti skolą. „Orlen Lietuva“ perkėlė bylinėjimosi procesą į Vilniaus komercinio arbitražo teismą. Tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ ginčija sprendimą bylinėtis arbitraže, nes, pagal 2009 m. sutartį, šis ginčas nėra arbitražo objektas.

Šiuo metu „Orlen Lietuva“ skola „Lietuvos geležinkeliams“ su delspinigiais sudaro 32,638 mln. eurų.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dėl stipraus snygio „Finnair“ atšaukia skrydžius

Stiprus snygis ketvirtadienį gali sutrikdyti Helsinkio oro uosto darbą, todėl oro linijų bendrovė...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos pernai perkopė pusės milijardo eurų ribą (5)

„Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais gerino visus pagrindinius veiklos rodiklius. Daugiau...

Lietuva planuoja trauktis iš Transeuropinio geležinkelio projekto (12)

Lietuva ketina nutraukti dalyvavimą Transeuropinio geležinkelio (TER) projekte. Vyriausybė...

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda „Rail Baltica“ teritorijų planavimą (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda europinės vėžės „Rail Baltica“ teritorijų planavimo...

Vokietijos oro uostuose dėl streiko atšaukti šimtai skrydžių

Streikuojant didesnio darbo užmokesčio reikalaujantiems apsaugos darbuotojams, aštuoniuose...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (755)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (198)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (133)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (40)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (12)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (439)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (35)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...