Nežinomybė, galvos skausmas, iš nevilties į juoką pereinantis pyktis. Visa tai patyrė sekmadienio vakarą, apie 18 valandą, į Briuselio oro uostą atvykę keleiviai, kuriems kelionė į Vilnių virto pusę paros užsitęsusiu išbandymu.
Lėktuvas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Tačiau didžiausią šoką žmonės gavo ne dėl sujauktų planų ar su tuo susijusių nepatogumų, bet dėl aviakompanijos „FlyLAL” sugebėjimo ekstremaliomis aplinkybėmis nieko nedaryti. Verslininkai klientams ne tik niekuo nepadėjo, bet net nepranešė, kodėl keturis sykius atidedamas skrydis.

„Briuselyje mūsų labai gailėjo. Jie nesuprato, kaip aviakompanija gali taip nesirūpinti savo klientais. Belgai susidarė įspūdį, kad mūsų valstybė savo žmones laiko antrarūšiais”, – L.T. sakė ryte į Vilnių grįžusi keleivė Auksė.

Informacinė blokada

Planuota, kad į lėktuvą keleiviai susės ir pakils 19 valandą 15 minučių, tačiau startas atidėtas iki 22.45 val., vėliau iki 1.00 val., dar vėliau iki 1.50 val. Iš Briuselio orlaivis pakilo tik po 2 valandos nakties, o Vilniuje vietos laiku nusileido tik prieš šešias.

Per visą tą laiką žmonės laikyti nežinioje. „FlyLAL” Briuselyje neturėjo jokio atstovo, informacijos iš Lietuvos niekas neperdavė ir vietos personalui. Į Vilniaus tarptautinio oro uosto informaciją skambinę interesantai iš operatorių ištisai girdėjo it į plokštelę įrašytą pranešimą, kurio esmė tokia: mes nieko nežinome, klauskite „FlyLAL”.

Į viešbutį nevežė

Lietuviai pavydžiai žiūrėjo, kaip savo keleivių negalinti nuskraidinti portugalų aviakompanija susodino juos į autobusą ir nuvežė ilsėtis į Briuselio viešbutį „Sharaton”. Prie oro uosto stovėjo ir lietuviams skirtas autobusas, priimti didesnį būrį naktinių svečių buvo pasirengta ir viešbutyje. Bet „FlyLAL” vis nedavė signalo, kad skrydis į Lietuvą žlugo ir belgai gali pasirūpinti klientais.

„Pasijutome visiškai nereikalingi Lietuvai, nes niekas iš Lietuvos nesirūpino mumis”, – nusivylimo neslėpė keleivė Auksė.

Vienintelė džiugi smulkmena keleiviams buvo oro uosto darbuotojų išdalyti kuponai, už kuriuos davė po 8 eurus kainuojantį užkandį.

Netrukus oro uoste lietuviai liko vieni. Personalas baigė darbą, tvarkytis baigė net valytojos.

Apie veikiančią kavinę niekas net nesvajojo.

Įstrigo ir Baškauskaitė

Tarp įstrigusių keleivių buvo ir Vilniaus senamiesčio bendruomenės pirmininkė Asta Baškauskaitė, televizijos „Tele 3” įkūrėjos Liucijos sesuo.

Prieš vidurnaktį kantrybės netekusi moteris su pussesere atsisakė laukti skrydžio ir išvyko nakvoti pas bičiulę. A.Baškauskaitė neslėpė negeros nuojautos – jei taip ilgai nepavyksta sulaukti SAAB 2000 lėktuvo, gali būti, kad juo skristi bus nesaugu.

„Kiek esu skraidžiusi po pasaulį, gyvenime neteko tokio neprofesionalumo patirti!” – piktinosi A.Baškauskaitė. Amerikoje užaugusiai ir nuo 1983 metų gausybę tarptautinių verslo reikalų turinčiai moteriai kompanijos „Lufthansa”, „American Airlines” bei KLM yra suteikusios „Gold” bei „Platinum” keleivės statusą.

A.Baškauskaitė šio reikalo taip nepaliks: su juristo pagalba pateiks skundą oro bendrovei dėl kompensacijos. „Čia juk nėra kažkokios jonuko avialinijos, kurios gali dirbti bet kaip”, – sakė A.Baškauskaitė.

Beje, vėliau ji nesigailėjo nekėlusi kojos į tą lėktuvą: „Mano pažįstama kalbėjo su keleiviais, kurie skrido tuo lėktuvu iš Vilniaus į Briuselį. Jie pasakojo, kad lėktuvo būklė buvo neaiški – elektra visaip mirksėjo.”

Verslininkė su pussesere Vilnių planavo pagaliau pasiekti tik šiandien.

A.Baškauskaitė L.T. minėjo, kad nemalonių nuotykių skraidydama į Lietuvą yra patyrusi ir jos sesuo Liucija.

Įtampa - ir salone

Kai pagaliau prisirengta skristi, įtampa tvyrojo ir lėktuvo salone. Kažkam iš keleivių pasiteiravus, ar kompanija neketina išsekintų klientų nemokamai pavalgydinti bei pavaišinti gėrimais, stiuardesė pranešė, kad vaišės nenumatytos.

Išdalijusios valgiaraščius, stiuardesės sulaukė savotiškos keršto akcijos: niekas nieko nepirko, tik vienas kitas keleivis užsisakė kavos.

Kaip reta nekalbūs buvo ir lakūnai. Apie skrydį jie nieko nepasakojo, tik suburbėjo, kada reikia užsisegti ir atsisegti diržus.

Rūkas ar migla į akis?

Nekokį įspūdį apie kompanijos požiūrį į klientus sustiprino ir jos atstovų elgesys kitą dieną. „FlyLAL” savo iniciatyva vakar neišplatino jokio pranešimo apie incidentą, o popietę paskambinus už viešuosius ryšius atsakingai Eglei Gabrytei ši prisipažino, kad apie jokias iš Briuselio skridusių keleivių problemas nėra girdėjusi.

Po kelių valandų atstovė į redakciją elektroniniu paštu atsiuntė tokį „flyLAL-Lithuanian Airlines“ generalinio direktoriaus Sauliaus Stasiūno komentarą: „Reisas iš Briuselio į Vilnių vėlavo dėl dviejų objektyvių aplinkybių – Vilniuje ilgą laiką tvyrojo rūkas ir oro sąlygos buvo visiškai netinkamos skrydžiui bei dėl vėliau iškilusių techninių problemų, kurios buvo sėkmingai pašalintos. Nepaisant to, keleiviais pasirūpinta pagal visus reikalavimus. Įdėtos visos pastangos, kad jie patirtų kuo mažiau nepatogumų.”

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Informacija vairuotojams: matomumas vietomis sumažėjęs iki 100 m

Šeštadienio rytą visoje Lietuvoje, išskyrus Klaipėdos apskritį, valstybinės reikšmės kelių...

Kai kuriose Vilniaus gatvėse veiks nauji šviesoforai (17)

Vienos judriausių Vilniaus mieste gatvės – Žirmūnų bei Kalvarijų – artimiausiu metu...

„Kelių priežiūrai“ suaktyvėjus, privatus verslas mato nelygybę (9)

Kelių tiesimo konkursus vieną po kito laimi naujai sukurta valstybės įmonė „Kelių...

Vilniaus viešasis transportas bus nudažytas raudonai ir geltonai (44)

Vilniaus miesto savivaldybės viešasis transportas per pusketvirtų metų bus nudažytas raudonai ir...

Gatvės remonto darbai sustos neprasidėję - kalta žiema (13)

Rekonstruojant Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki žiedinės...

Top naujienos

Epidemiologė: pražūtingasis gripo virusas akimirksniu randa silpniausią žmogaus vietą papasakojo, ko šiemet tikėtis (63)

Gripas vis plačiau šiepia savo nasrus. Tuo jau spėjo įsitikinti tiek amerikiečiai, nerimaujantys,...

Įstatymai privertė sukurti verslą (24)

Mindaugas ir Vita Šlapkauskai žinomi kaip gardžiomis uogienėmis ir šviežiais vaisiais bei...

JAV vyriausybės uždarymas: tūkstančiai darbuotojų be apmokėjimo bus išsiųsti namo (4)

JAV vyriausybė šeštadienį, per pirmąsias prezidento Donaldo Trumpo inauguracijos metines,...

Orai: ateina tikri šalčiai (13)

Tikros žiemos mėgėjus šių dienų orai turėtų džiuginti – laikysis neigiama temperatūra...

Agnė Jagelavičiūtė: paslaptį su Mantu labai saugojome, žinojau, kad dėl to galiu netekti meilės (90)

Stilistės, žurnalo AŠ IKONA vyr. redaktorės ir tiesiog verslios bei užsispyrusios moters Agnės...

Po nužudymo Klaipėdos „Akropolyje“ apsaugos darbuotojams vėl kilo pavojus (60)

Klaipėdos prekybos centre „ Akropolis “ apsaugos darbuotojai sulaukė grasinimų papjauti. Dar...

Savo namuose ateities laukia su baime: netrukus šalia atsivers didžiausia kloaka (84)

Nerimas dėl ateities – taip trumpai galima apibūdinti nuotaikas, kurios vyrauja nedideliame...

Šios mikrotendencijos padės atnaujinti garderobą be didelių išlaidų

Pošventiniai su finansais susiję sunkumai neabejotinai turi įtakos drabužių įsigijimui. Laimei,...

Šalis su 4 500 eurų vidutine alga stebina kainomis (650)

Nors Šveicarijos vidutinis atlyginimas „į rankas“ yra didesnis nei Lietuvoje kone 7 kartus, kai...

Atrado būdą, kuo pakeisti beskonius parduotuvių pomidorus: procesui tereikia trijų ingredientų ir kantrybės išlaukti (68)

Su šeima Vilnių į atokų vienkiemį iškeitusi Ieva Šidlaitė sakosi čia radusi ne tik ramybę,...