aA
Susisiekimo ministerijos nuomone, Kauno rajono savivaldybės bendrajame plane numatytos naujos magistralinio kelio Klaipėda−Kaunas−Vilnius trasos, turėsiančios atlikti Kauno miesto šiaurinio aplinkkelio funkcijas, tiesimas nėra tikslingas.
Brėžiami nauji Kauno šiaurinio aplinkkelio kontūrai
© R.Guigos nuotr.

Tokią išvadą pateikė susisiekimo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė, nagrinėjanti Kauno šiaurinio aplinkkelio klausimus.

Ankstesnis siūlymas – socialiai ir ekonomiškai nepagrįstas

Specialistų tvirtinimu, pagal atliktus transporto srautų tyrimus numatytoje kelio trasoje prognozuojami per maži transporto srautai, kad šio sprendinio įgyvendinimas būtų socialiai ir ekonomiškai pagrįstas.

Be to, projektas turėtų neigiamą poveikį aplinkai, saugomoms „Natūra 2000“ teritorijoms, jį būtų sudėtinga įgyvendinti dėl keliui tiesti reikalingų didelių žemės plotų poėmio visuomenės poreikiams.

„Buvo pritarta pasiūlytai aplinkkelio alternatyvai. Naujas aplinkkelio trasos sprendinys užtikrintų didesnį poveikį eismo srautų persiskirstymui A1 Vilnius−Kaunas−Klaipėda kelio ruože šalia Kauno ir gerintų bendro Kauno miesto ir rajono susisiekimo infrastruktūros tinklo funkcionavimą.

Kauno rajono savivaldybė turi tikslinti bendrąjį planą, atsižvelgti į pasiūlytą naują koncepcinę aplinkkelio alternatyvą. Kelių direkcija parengs valstybinės reikšmės kelių ir besiribojančių teritorijų vietinės reikšmės kelių darnią sąveiką užtikrinančią plėtros schemą.

Joje išnagrinės pagrindinių kelių, esančių aplink Kauno miestą, plėtros perspektyvas, pasiūlys susisiekimo infrastruktūros vystymo kryptis ir sprendinius“, − teigė susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.

Į „Savaitraščio Kaunui“ raštu pateiktus klausimus (Ar parengtas naujojo aplinkkelio techninis projektas? Kiek kainuos šis objektas, ar numatytas finansavimas? Kada prasidės darbai?) kadenciją baigiantis viceministras neatsakė.

Perpus trumpesnis

Brėžiami nauji Kauno šiaurinio aplinkkelio kontūrai
© Kauno savivaldybės nuotr.


Jei Kauno rajono savivaldybės bendrajame plane numatytas aplinkkelis būtų 28 km, tai siūlomas alternatyvus – perpus trumpesnis. Jis prasidėtų ties Biruliškių sankryža, kirstų dalį miesto, Lapes bei Domeikavą ir driektųsi iki „Senukų“ logistikos sandėlių.

„Transporto kelių tyrimo institutas sumodeliavo, kad Kauną galima apvažiuoti trumpesniu atstumu iš tos pačios pusės. Tai tėra pirminiai svarstymai, minėto instituto specialistai turi detaliau išanalizuoti sprendinius. Juos aptarus su Kauno rajono savivaldybės atsakingais darbuotojais, galbūt gims bendras sprendimas“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dainius Miškinis.

Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojo Kęstučio Povilaičio nuomone, toks sprendimas leistų išvengti spūsčių ir pasitarnautų Lapių bei Domeikavos seniūnijų gyventojams.

Tranzitas greitkeliu Klaipėda−Vilnius per Kauną – aštriausia problema ne tik Kauno rajono, Kauno miesto, bet ir šalies vairuotojams bei svečiams. Intensyviausias eismas Lietuvoje fiksuojamas prie Kauno – nuo įvažos į miestą, ties 94-u kelio A1 kilometru, iki Giraitės vietomis jo intensyvumas siekia net 46 tūkst. automobilių per parą.

Deja, kone 20 metų egzistuojančią problemą išspręsti per artimiausius kelerius metus vargu ar pavyks.

Panašu, kad spūstis pamiršime dar negreitai. Pakeisti Kauno rajono savivaldybės bendrąjį planą truks metus, žemės poėmis visuomenės reikmėms – dar tiek.

D. Miškinis tikino, kad Lietuvos kelių direkcija jau yra užsakiusi A1 magistralinio kelio atkarpos nuo 94 iki 107 km rekonstrukcijos techninį projektą.

Būtent šioje atkarpoje eismas yra intensyviausias. Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojo teigimu, dėl to susiduriama su dviguba problema: dėl didžiulių srautų susidaro spūstys, gaištamas laikas, kelio danga dėvisi greičiau, todėl ją reikia dažnai remontuoti.

Projektą ketina skaidyti

Brėžiami nauji Kauno šiaurinio aplinkkelio kontūrai
© Kauno savivaldybės nuotr.


„Projektas yra didžiulės apimties, todėl manome, kad būtų tikslinga jį skaidyti į dalis, darbus atlikti etapais. Kai kuriuos jų atlikti nebus sudėtinga ir nereikės daug investicijų, bet nuo „Megos“ važiuojant Klaipėdos link trūksta žemių, šioje atkarpoje projektas būtų įgyvendinamas šiek tiek vėliau. Žinoma, sieneles triukšmui sulaikyti, kurių pageidauja Giraitės gyventojai, būtų galima įrengti nelaukiant, kol bus išspręsti žemės poėmio klausimai“, – tvirtino D. Miškinis.

Specialistų skaičiavimu, 12,37 km ilgio ir 58 m (4 eismo juostų) pločio kelio juostai reikės 72 ha ploto teritorijos. Į ją patektų apie 100−150 privačių žemės ir valstybinių sklypų.

Panašu, kad spūstis pamiršime dar negreitai. Pakeisti Kauno rajono savivaldybės bendrąjį planą truks metus, žemės poėmis visuomenės reikmėms – dar tiek pat.

Alternatyvusis aplinkkelis turėtų 2 įsijungimo sankryžas (pradžioje ir pabaigoje) ir 2 skirtingų lygių sankryžas su krašto keliais Vilijampolė–Žeimiai–Šėta ir Kaunas–Vandžiogala. Jei bus pritarta šiai šiaurinio aplinkkelio koncepcijai, teks statyti tiltą per Neries upę ir viaduką per Lapienės upelį, įrengti 4−5 didesnio diametro pralaidas ties kertamais upeliais.

Naujas kelias neišvengiamai kirs „Natūra 2000“ teritoriją – statant tiltą per Nerį į ją teks įsibrauti apie 0,5 km, Kauno rajono savivaldybės bendrajame plane numatytas šiaurinis aplinkkelis per „Natūra 2000“ teritoriją eitų net 6 km.

Prošvaistės Kumpių kaimo verslininkams

Šiame Domeikavos seniūnijos kaime veikia daug verslo įmonių, o apsisukimas 104,9 km yra nesaugus. Regis, į Kumpių kaimo verslininkų prašymus pagaliau bus atsižvelgta ir problema išspręsta.

Kumpių k., keturių eismo juostų kelyje, automobiliams leidžiama sukti į kairę, tai stabdo visą srautą. Įrengus dviejų lygių sankryžą už kelių kilometrų šis posūkis bus panaikintas. Ruožą prijungus prie autostrados, vairuotojai galės anksčiau spustelėti akceleratorių iki 130 km per valandą.

„Dabar vyksta konkursas dėl dviejų lygių sankryžos rekonstrukcijos prie „Lytagros“ įmonės. Prieš kurį laiką ji įrengta neprofesionaliai ir neužtikrina susisiekimo sąlygų“, − patikino Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas.

Dar viena įsisenėjusi problema yra Karmėlavos aplinkkelis. Apie jį kalbama jau 20 metų, bet problema nejuda iš mirties taško. „Susisiekimo ministerija ir Lietuvos kelių direkcija patikino, kad dokumentai jau rengiami“, − sakė K.Povilaitis.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas „Savaitraščiui Kaunui“ patvirtino, kad ketinama statyti dviejų lygių sankryžą ties LEZ ,Terminalo gatvėje. LEZ parengtas techninis projektas, čia už kelerių metų turėtų atsirasti viadukas.

Randasi naujų problemų

Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas pastebėjo, kad Kauno rajone labai padidėjo automobilių srautai, todėl be strateginių valstybinių kelių korekcijų ateitį sunku įsivaizduoti.

Problemiška tapo ir „Via Baltica“ atkarpa ties Akademijos gyvenviete. Čia susidaro transporto kamščiai. „Atvažiavus nuo Akademijos tenka sukti į kairę, kai didžiausi srautai atvažiuoja nuo Ringaudų, susidaro spūstys. Numatyti sprendiniai brangiai nekainuotų, atlikus tam tikras korekcijas spūsčių nebeliktų“, − įsitikinęs K.Povilaitis.

Kiek kainuos įrengti šias nuovažas, kol kas neaišku, nes dar neparengtas techninis projektas. Čia ketinama įrengti tunelinius pravažiavimus su atraminėmis sienelėmis. Pagal naujus pasiūlymus, nuo Akademijos būtų sukama į dešinę ir nusileidžiama į „Via Baltica“.

„Savaitraštis Kaunui“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvos oro uostai pandemijos akivaizdoje: derasi dėl krypčių atvėrimo, buvo daugiau neįleistų keliautojų (59)

Lietuvos oro uostams praėję metai buvo rekordiškai sėkmingi. Dar prieš karantiną skelbta apie...

Estijos Aukščiausiasis Teismas atšaukė dalį „Rail Baltic“ linijos teritorinio plano (5)

Estijos Aukščiausiasis Teismas iš dalies patenkino aplinkosaugos organizacijų „Viešai apie...

Lietuva skeptiškai vertina siūlymus keisti „Rail Baltica“ valdymą (2)

Lietuvos institucijos atsargiai vertina Latvijos ir Estijos norą pakeisti milijardinės vertės...

„Renault“ dėl koronaviruso pandemijos padarinių atleidžia beveik 15 tūkst. darbuotojų

Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pranešė visame pasaulyje atleisianti beveik 15...

Švenčionių rajone atidaroma NATO technikai skirta geležinkelio atšaka (32)

Penktadienį Švenčionių rajone bus pristatoma šį mėnesį baigta tiesti nacionalinės reikšmės...

Top naujienos

JAV branduoliniai ginklai Europoje vėl skelia žiežirbas: kaip tai atsilieps Lietuvai (98)

Būti ar nebūti. Tokia yra Vokietijoje atsinaujinusių aršių debatų dėl JAV branduolinių...

Užkalnis: restoranuose leisti pinigus - patriotinė pareiga (123)

Apie dešimt metų rašau apie maistą, kartais gerai, kartais išvis puikiai. Koks tikslas, klausiate...

Po virtinės kruvinų incidentų pasienyje Kinija ir Indija dislokuoja tūkstančius karių, baiminamasi atviro konflikto (188)

Gegužės 5 d. tarp Indijos ir Kinijos karių prie Pangongo ežero, esančio 4270 metrų aukštyje...

Lietuviško vyno gamintojas Juozas Vilkenis: šio gėrimo galima išgerti tik vieną taurę (52)

„Aš nedirbu, aš visą laiką atostogauju“, – štai taip apie savo veiklą sako vyndarys...

Berniukas gimė sveikas, bet netrukus pastebėjo nerimą keliančius požymius: kraujo tyrimai buvo netikėti (157)

Kauniečiai Gintarė ir Rytis Rudzinskai 2016 m. susilaukė sveiko berniuko, kurį pavadino Bernardu....

Gydytoja: 4 ženklai, rodantys, kad pas ginekologą apsilankyti reikia nedelsiant (2)

Medicinos centro „Northway“ Klaipėdoje gydytojos akušerės-ginekologės Agnės Tarvydienės...

Ne pirmą kartą grasinančių žinučių sulaukusi Mia jaučiasi įbauginta: žadu kreiptis į teisėsaugą (54)

Žinomai dainininkei Miai savaitgalį apkartino atviras grasinimas mirtimi. Tokią žinutę atlikėja...

Nuosavam sodui kiemo nereikia: 10 idėjų, kaip sukurti oazę daugiabučio balkone (7)

Daug kas klaidingai galvoja, kad sodai gali egzistuoti tik sodybose ar nuosavų namų sklypuose, kur...

Naujo kelio pradžia: istorinės lygiosios Tbilisyje ir kryptį į Vakarus blokavusi Maskva (11)

„Didžiausią įspūdį paliko ne tūkstančiai sirgalių stadione, o trispalvės vėliavos...

|Maža didelių žinių kaina