aA
Benzino kainai perkopus penkių litų ribą, prie dujų įrangą į mašinas montuojančių įmonių rikiuojasi klientų eilės. Verslininkai trina rankas ir skaičiuoja, kad jų verslo apimtys išaugo keliais kartais, o pigiau važiuoti nori jau ir prabangių mašinų savininkai. Dujų įrangos montuotojai šiuo metu vos spėja darbuotis, nors dar prieš mėnesį klientų, norinčiųjų važinėtis pigiau, buvo nedaug.
© DELFI

Viskas pasikeitė prieš porą savaičių, kai degalinių švieslentėse pasirodę skaičiai išgąsdino ne vieną vairuotoją.

„Visiems riba – 5 litai ir visi neatlaikė. Kol buvo 4,80 litų, tai dar nieko, bet 5 litai – tai tauta jau neatlaikė ir nori dujų, kuo mes labai džiaugiamės. Klientų padidėjo 300 proc. per paskutines 2–3 savaites“, – tvirtino įmonės „BRC Vilnius“ direktorius Leonidas Novikovas.

Su tokiu augimu įmonėms sunku susidoroti, prie jų nusidriekė eilės kelioms savaitėms į priekį. Anot verslininkų, pastaraisiais metais keičiasi ir klientų ratas.

„Dabar gama įvairi: ir į labai prabangias mašinas montuoja, ir pigesnių variantų, visokių variantų yra, bet galima sakyti – 2006–2011 metai“, – teigė L. Novikovas.

Vidutinė dujų įrangos kaina siekia apie 2 tūkst. litų, tačiau prabangių mašinų savininkams kišenes tenka atverti plačiau ir už pigesnį važiavimą pakloti penkis ir daugiau tūkstančių.

Verslininkai sako, kad dujų įranga atsiperka tik tuomet, kai važiuojama daug.

„Jeigu žmogus nuvažiuoja 10–15 tūkst. kilometrų per metus, nedaugiau kaip 15 tūkst., tai didelis klausimas, ar reikėtų montuotis dujų įrangą. Bet jeigu tai didesnės ridos, be abejo, reikėtų“, – sakė įmonės „Beskus“ vadovas Aleksiejus Bespalenko.

Tuo metu dyzelinių automobilių savininkams, nors ir šių degalų kainos auga kaip ant mielių, alternatyvų Lietuvoje nėra. Tad verslininkai sako sulaukiantys klientų, kurie atsisako dyzelinių mašinų perka mažalitres varomas benzininiu ir deda dujų įrangą.

Anot verslininkų, ir į dyzelines mašinas būtų galima montuoti šią įrangą, tačiau mūsų šalyje tai būtų prasta idėja.

„Europoje kai kurios valstybės labai praktikuoja. Viskas priklauso nuo kainos. Jeigu kaina tenkina ir žmogus iš to dar uždirba... Bet pas mus kaina kubinio metro tokia, kad metano dujų perspektyvos Lietuvoje kol kas nelabai“, – sakė L. Novikovas.

„Ji nėra visiškai aktuali Lietuvoje ir, aš manau, kad neturi jokio pagrindo vystytis Lietuvoje. Kodėl? Todėl, kad Lietuvoje eksploatuojami tiesiog normalūs dyzeliai ir kuo naujesnės kartos, tuo didesnis jų populiarumas“, – kalbėjo A. Bespalenko.

Verslininkai sako, kad dujų įrangos kaina jau kelerius metus nekinta, nežymiai didėjo tik montavimo paslaugos. Manoma, kad aprimus aistroms dėl benzino kainų, sumažės ir klientų, tačiau dujininkai abejoja pritrūksiantys darbo, nes bent jau kol kas, niekas pigesnių degalų nežada.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Didieji Europos automobilių gamintojai perspėja dėl katastrofiškų kietojo „Brexit“ padarinių (2)

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) ir pagrindiniai Europos šalių autopramonės...

Galingam taifūnui priartėjus prie Japonijos, atšaukta per 400 skrydžių

Galingam taifūnui sekmadienį priartėjus prie Japonijos pietvakarinės dalies, dėl liūčių ir...

Gera žinia keliaujantiems: Vilniuje ir Kaune viešuoju transportu galima naudotis nemokamai (168)

Sekmadienį Vilniuje ir Kaune galima nemokamai keliauti viešuoju transportu .

Duobėtų gatvių nesutvarkiusi savivaldybė vairuotojai turės atlyginti daugiau nei 2000 eurų žalą (37)

Panevėžio apylinkės teismas visiškai patenkino panevėžietės vairuotojos ieškinį miesto...

Naujų elektromobilių įsigijimui siūloma taikyti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą (35)

Siūloma naujų elektromobilių įsigijimui taikyti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą (neviršijant 35...

Top naujienos

Politinė ateitis jau seniai buvo tokia miglota: vieniems dega raudona šviesa (66)

Sekmadienį vykusių rinkimų į Seimą dėl mažo aktyvumo net neišeina vadinti mažąją repeticija...

Trumpas kiša pagalius Zelenskiui (119)

Galbūt naujasis Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis manė, kad didžiausias jam teksiantis...

Kaip niekad anksti: pirmoji savivaldybė paskelbė šildymo sezono pradžią kiti miestai skubėti nežada (116)

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos įsakymu nuo rugsėjo 24...

Vilniaus policija triuškina ginkluotą organizuotą gaują, prekiavusią narkotikais (9)

Rugsėjo 13 d. po atlikto ilgalaikio tyrimo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato...

Atskleisti galingiausių Rusijos klubų biudžetai: CSKA lenkė „Žalgirį“ 4 kartus (1)

Artėjant naujam krepšinio sezonui VTB Vieningosios lygos garbės prezidentas Sergejus Ivanovas...

Prieš milijoninę auditoriją – serialo „Černobylis“ kūrėjų liaupsės Lietuvai ir lietuviams (20)

Nors daugelis jau pasinėrė į pagrindinės Emmy ceremonijos šurmulį, kurioje taip pat skambėjo...

Medicinos banką perėmęs jaunasis Konstantinas Karosas svarsto apie pardavimą (123)

Pagrindinis Medicinos banko akcininkas velionio Sauliaus Karoso sūnus Konstantinas kartu su...

AHA ir BHA rūgštys, vitaminas C bei retinoidai – kaip ir kada reikėtų juos naudoti mūsų odai

Oda yra didžiausias mūsų organas, kuris reikalauja ypatingos priežiūros tam, kad išliktų...

Parodė, kaip atnaujino seną 16 kv. metrų butą: dabar gyventi daug patogiau

Kai vieno kambario bute tenka miegoti, ilsėtis, valgyti ir net priimti svečius – išsitekti sunku....

Retas žino, kai inkste pradeda formuotis pavojingas darinys: tokio skausmo nelinkėtum net priešui (3)

Akmenys gali formuotis visose šlapimo takų dalyse ir iš pradžių tyliai slėptis, tačiau...