Į valstybės kontroliuojamų "Lietuvos geležinkelių" prašymus branginti keleivių bilietus ekspertai siūlo atsakyti liberalizuojant keleivių vežimą geležinkeliais.
Traukinių stotis, vagonas
© DELFI
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija užregistravo valstybės kontroliuojamos bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" (LG) prašymą 50 proc. - 5 centais už kilometrą (nuo 10 centų iki 15 centų) - padidinti maksimalų keleivių vežimo tarifą, penktadienį rašo dienraštis "Lietuvos žinios".

Pernai LG vežė 6,8 mln. keleivių - beveik 3 proc. mažiau negu 2004-aisiais.

"Tai nereiškia, kad iš karto, jau šiemet, bilietai pabrangs dvigubai. Bilietų kainas stengsimės išlaikyti konkurencingas, ne brangesnes kaip autobusų", - LG Keleivių vežimo valdybos viršininko pavaduotoja Virginija Petraitienė.

Pasak jos, kai 1999 metais buvo nustatytas maksimalus keleivių vežimo tarifas 10 centų už kilometrą, ši riba pasiekta tik pernai.

Negalutiniais duomenimis, 2005 metais veždami keleivius LG patyrė daugiau kaip 100 mln. litų nuostolio, o iš valstybės už keleivių, kuriems suteikta teisė naudotis lengvata, vežimą vietiniais maršrutais gavo 2,8 mln. litų subsidijų.

Keleivių vežimo savikaina pernai sudarė beveik 50 centų už kilometrą. Tai aiškinama senais ir neekonomiškais keleiviniais (dyzeliniais ir elektriniais) traukiniais.

Be to, apie 30 proc. savikainos sudaro geležinkelių infrastruktūros išlaidos.

Mažėja ir geležinkelių pelnas - pernai jis smuktelėjo 2,8 proc. (iki maždaug 70 mln. litų).

Lietuvos laisvosios rinkos instituto direktorės Godos Steponavičienės nuomone, pagrindinė geležinkelių sektoriaus problema yra ta, kad čia stinga konkurencijos.

Jos nuomone, reikėtų liberalizuoti geležinkelių rinką, kad atsirastų privačių vežėjų. Tada valstybė galėtų skelbti keleivių vežimo paslaugos konkursą, ir jos kaina būtų tikslesnė.

Pasak Susisiekimo ministerijos Geležinkelių transporto departamento direktoriaus Česlovo Šikšnelio, apie kainų didinimą geležinkeliuose dar anksti kalbėti. Ministerija žada analizuoti informaciją apie LG vykdomą struktūros pertvarką, ieškos vidaus rezervų keleivių vežimo nuostoliams sumažinti.

Tačiau geležinkelių rinkos liberalizavimo ir privačių vežėjų įtraukimo į keleivių vežimo paslaugą nei ministerijos, nei geležinkelių bendrovės planuose dar nėra.

Pernai gruodį pasirodė siūlymų nuo valstybės kontroliuojamos bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atskirti nuostolingą keleivių vežimo verslą.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai kuriose Vilniaus gatvėse veiks nauji šviesoforai (17)

Vienos judriausių Vilniaus mieste gatvės – Žirmūnų bei Kalvarijų – artimiausiu metu...

„Kelių priežiūrai“ suaktyvėjus, privatus verslas mato nelygybę (9)

Kelių tiesimo konkursus vieną po kito laimi naujai sukurta valstybės įmonė „Kelių...

Vilniaus viešasis transportas bus nudažytas raudonai ir geltonai (43)

Vilniaus miesto savivaldybės viešasis transportas per pusketvirtų metų bus nudažytas raudonai ir...

Gatvės remonto darbai sustos neprasidėję - kalta žiema (13)

Rekonstruojant Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki žiedinės...

„Ryanair“ pilotai Jungtinėje Karalystėje sutinka su 20 proc. algų didinimu (4)

Jungtinėje Karalystėje (JK) dirbantys „ Ryanair “ pilotai sutiko su jiems pasiūlytu 20 proc....

Top naujienos

Vienos kraupiausių žudynių istorijoje: odekolono vonios – vienintelis būdas atsikratyti kraujo dvoko (204)

„Degtinę, kaip patys suprantate, maukdavo iki sąmonės netekimo. Sakykite, ką norite, bet darbas...

Šalis su 4 500 eurų vidutine alga stebina kainomis (149)

Nors Šveicarijos vidutinis atlyginimas „į rankas“ yra didesnis nei Lietuvoje kone 7 kartus, kai...

Naktinis reidas Vilniuje: girtus vairuotojus gaudė ir policija, ir pareigingi piliečiai (20)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį reidą surengę Vilniaus kelių policijos pareigūnai vėl...

Šaltis smogs kaip reikiant: –15 laipsnių bus ne riba (30)

Žiemos gerbėjai gali džiūgauti, nes sniegu ir žiemišku šaltuku dar kurį laiką tikrai...

Baikerio Kilkaus nužudymu įtariamas Baltrūnas griebėsi naujos taktikos (422)

Prieš daugiau kaip tris mėnesius mįslingai dingusio baikerio Aivaro Kilkaus tyčiniu nužudymu...

Tryliktasis Dakaro etapas: puikiai pasirodęs Žala finišą pasiekė 9-oje vietoje, Juknevičius ir Vanagas dvidešimtuke (527)

Priešpaskutinis 2018 metų Dakaro etapas Lietuvos komandoms klojosi lyg iš natų. Geriausiai sekėsi...

Papasakojo, kas Kaune dedasi vakarais: be dujų balionėlio į gatvę nekelia kojos (493)

„Apie 22 val. laukiau autobuso ir telefonu kalbėjau su drauge. Stotelėje sėdėjęs aiškiai...

„AX Armani“ su naudingais lietuviais paskutinę sekundę triumfavo Vitorijoje, CSKA paėmė „Pao“ tvirtovę „Real“ krito Malagoje (10)

Viena autsaiderių Milano „AX Armani“ (6/13) Eurolygoje iškovojo antrąją pergalę iš eilės....

Nesušalkite! 6 pozos, tinkamos seksui po antklode (58)

Neatsisakykite meilės žaidimų vien dėl to, kad kambaryje yra vėsu.

Kaip buvo „taisoma“ nomenklatūrininkų sveikata (172)

Dažnas vyresnio amžiaus skaitytojas atsimena sovietmečiu sklidusius gandus apie tai, kad įtakingus...