aA
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, sako, kad ruožo Kaišiadorys-Klaipėda ir Vilniaus ruožo elektrifikavimo konkurso apjungimas lemia mažesnę projekto kainą ir mažesnius administravimo kaštus.
Mantas Bartuška
Mantas Bartuška
© DELFI / Domantas Pipas

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ketvirtadienį kritikavo sprendimą apjungti konkursą ir vykdyti jį skelbiamų derybų būdu.

Jis tikino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ laiku neužbaigė viešųjų pirkimų procedūrų, vėluoja pateikti ir parengti dokumentus dėl finansavimo, o dėl to nukeliami paraiškų pateikimo terminai, stringa projekto įgyvendinimas. Anot ministro, taip pat kyla rizika, kad projektas neteks ES lėšų.

Tuo metu M. Bartuška teigia, kad konkurso laimėtojo „Elecnor“ pasiūlyta kaina yra bent 20 proc. mažesnė, palyginti su panašiais projektais kitose Europos šalyse.

„Jau konkurso pradžioje skelbėme, kad ieškome ekonomiškai naudingiausio, o ne pigiausio varianto. Antrosios vietos pasiūlyta kaina yra 323 mln. eurų, tačiau pasirinkę šį pasiūlymą, eksploatacijos metu išleistume papildomai 51 mln. eurų dėl brangesnės priežiūros ir didesnių elektros praradimų. Tad galiausiai išleistume 374 mln.“, – teigia M. Bartuška.

Pasak jo, darbus vykdant atskirais etapais, kyla grėsmė dėl nesuderinamumo, o elektrifikavus tik dalį ruožo jis stovėtų nenaudojamas.

„Lokomotyvų vidury kelio nepakeisi iš elektrinio į dyzelinį. Taigi konkurencinį pranašumą turime tik elektrifikavę visą ruožą nuo Kaišiadorių iki Draugystės stoties Klaipėdoje“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Tuo metu konkurso vykdymas skelbiamų derybų būdu, pasak jo, užtikrina didesnę konkurenciją ir lemia mažesnę pasiūlymų kainą.

„Šis modelis ne kartą naudotas ir pasitvirtino kituose „Lietuvos geležinkelių“ vykdytuose pirkimuose, kuriuose buvo sutaupytos ženklios sumos. Negana to, tokio modelio racionalumą ir veikimą ne kartą susitikimų metu patvirtino ir patys rinkos dalyviai“, – tikina M. Bartuška.

Viso elektrifikacijos projekto vertė yra 363 mln. eurų: Kaišiadorys-Klaipėda ruožo darbų vertė siekia 311 mln. eurų, Vilniaus mazgo darbų vertė – 52 mln. eurų. Dalis šios sumos – 201 mln. eurų – bus padengta iš ES fondų.

Kaip anksčiau sakė M. Bartuška, antro geriausio pasiūlymo vertė siekė 323 mln. eurų, bet dėl ekonominio naudingumo aspektų nuspręsta konkurso laimėtoju skelbti „Elecnor.“

Anot M. Bartuškos, šiuo metu Lietuvoje elektrifikuota 9 proc. geležinkelių tinklo, įgyvendinus projektą, šis skaičius sieks 35 proc., kai ES vidurkis sudaro 50 proc.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
5.0000

Sudėtingesnės eismo sąlygos Vakarų, Pietvakarių ir Pietų Lietuvoje (1)

Šeštadienio pavakarę sudėtingesnės eismo sąlygos Vakarų, Pietvakarių ir Pietų Lietuvoje,...

Drastiškai mažėjant keleivių vežėjai atsisakė dar daugiau reisų (13)

Drastiškai kritus keleivių srautui tarpmiestinio susisiekimo įmonės jau atsisakė apie 80 proc....

Gentvilas: planuojama skirti 3 mln. eurų elektromobilių įsigijimo paramai (94)

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad šiemet planuojama paramai elektromobilių...

Vokietijos logistikos milžinė laikinai sustabdė siuntų pristatymą į JK (1)

Vokietijos logistikos milžinė „DB Schenker“ dėl „ Brexito “ sukeltų biurokratinių...

„Smiltynės perkėla“ ketina grąžinti populiarų maršrutą, prie laivo pirkimo siūlo prisidėti Klaipėdai ir Neringai (5)

Bendrovė „ Smiltynės perkėla “ ketina grąžinti buvusį itin populiarų vandens maršrutą...

Top naujienos

Du galingiausi Trumpo ginklai: atėmus vieną, gali kilti dar pavojingesnių pagundų (90)

Iš JAV prezidento atėmė „Twitter“ paskyrą, kad jis nekurstytų maišto, kurį sukėlė jo...

Užuot užsidariusi mokyklos valgykla rado kitą išeitį ir veiklą tęsia: sostinėje siūlo patiekalus už porą eurų (115)

Mokyklos tuščios, mokiniai mokosi nuotoliniu būdu, tačiau Vilniaus Riešės gimnazijos...

Paulius Jurkevičius. Neskiepyta Šimonytė geriau už skiepytą Babišą?

2021-ųjų pradžioje Europa ir visas pasaulis pasileido lenktyniauti. Jau turime lyderius, matome...

Istorinis įvykis: Kauno klinikose transplantuoti donoro, persirgusio COVID-19 liga, inkstai (67)

Istorinis įvykis – Kauno klinikose pirmą kartą Lietuvoje atlikta inkstų transplantacija iš...

Pajūrį nuklojęs sniegas klaipėdiečius vilioja iš namų: beslidinėjančius nuo kopų stebi policija (105)

Šeštadienį klaipėdiečius džiugina reto grožio žiemiškas oras – per naktį gausiai prisnigo,...

Pandemijos iššūkiai italo ir lietuvės meilei nebaisūs: karantino įkarštyje atvėrė restoraną Rietave (100)

Ilgai brandintą idėją – įkurti savo verslą Rietave – Virginijos ir Fabio Canino šeimai...

Vytautas Jokubauskas | D+

Kapitolijaus šturmas – tik simptomas: ar pavyks išgyti priklausys nuo vieno faktoriaus (1)

Jungtinės Amerikos Valstijos su nerimu laukia sausio 20 dienos. Federalinis tyrimų biuras ( FTB...

Kad gautų valdžią, Hitleris pasitelkė konspiracijos teoriją: degantis Reichstagas tapo puikiu įrankiu

Nėra dūmų be ugnies, o ten, kur yra ugnies, neapsieinama be konspiracijos teorijų. Bent jau taip...

Kretingos rajone sugriuvo namas, viduje – du žmonės vienas žmogus žuvo  (84)

Šeštadienio popietę bendruoju pagalbos telefonu pranešta, kad Kretingos rajone sugriuvo namas,...

KMT pusfinalis arba nieko: „Rytas“ – „Juventus“ tiesioginė vaizdo transliacija (45)

Citadele-Karaliaus Mindaugo taurės (KMT) turnyre atėjo tiesos akimirka – per savaitgalį ir...